Skrevet af KJ85 - 01-05-2015 19:08
Det er kun ganske kort tid siden, at jeg smed en post om dette spil i vores Kickstarter-tråd, og det går forrygende med indsamlingen til Yooka-Laylee, der blandt andet inkluderer Wii U som target-platform. Spillet fra Playtonic Games, et hold bestående af tidligere RareWare-medarbejdere med erfaring fra spil som Banjo-Kazooie og Donkey Kong Country, blev simpelthen finansieret på under en time, og langer således kraftigt ud efter, at blive den mest succesfulde Kickstarter for et videospil til dato.
Yooka-Laylee er en 3D-platformer, der langt hen ad vejen søger inspiration i det ikoniske Nintendo 64-spil, Banjo-Kazooie, og derfor introduceres vi selvfølgelig også for en ny duo af spilbare karakterer. Det drejer sig om øglen, Yooka, og flagermusen, Laylee, der skal takle udfordringer på tværs af mere end fem forskellige verdener.
I videoen herunder kan du høre udviklerne fortælle om projektet, og klikker du på K’et i øverste venstre hjørne, så ryger du direkte til Kickstarter’en, hvor du kan læse endnu mere om spillet.
Værd at nævne er det selvfølgelig, at spillets soundtrack vil blive komponeret i samarbejde med ingen ringere end David Wise, Grant Kirkhope og Steve Burke, som hver især har været med til at levere nogle af spilindustriens absolut bedste melodier.
At spillet allerede er finansieret betyder selvfølgelig ikke, at der ikke må støttes op om Yooka-Laylee, og listen herunder afslører, at der er masser af spændende stretch goals forude. Skulle de nå op på £1.000.000, så vil Playtonic Games eksempelvis garantere, at spillet lander på alle platforme den samme dag.
Går alt efter planen, så bliver Yooka-Laylee klar til udgivelse i oktober, 2016, men hvad synes du om projektet? Er det spillet du har ventet på, og har du tænkt dig at støtte op omkring det?
#1 - KJ85
Level: 58 (Tektite)
01-05-2015 19:14
Den her blæser bare derudaf, og de rammer formentlig snart det første stretch goal. Mon ikke også det hjalp gevaldigt, at de havde givet IGN UK lov til at publicere noget om spillet som de første, og samtidig inviteret NintendoLife og andre forbi deres kontorer til en demonstration?#3 - Thetof91
Level: 30 (Blooper)
01-05-2015 20:53
Ser fedt ud#4 - Dennis Høj-Suhr
Level: 26 (Octopi)
01-05-2015 20:54
Ser spændende ud skal jeg da prøve til Wii U når det kommer#5 - JOEP
Level: 50 (Torizo)
01-05-2015 21:13
Synes de skulle droppe alle de multiplayerting. Det er der da ingen, der gider have?#6 - KJ85
Level: 58 (Tektite)
01-05-2015 21:15
De har allerede hamret igennem de første fire stretch goals. Det er da godt nok helt vildt, synes jeg..#8 - Bota
Level: 20 (Moblin)
01-05-2015 21:34
Det er altid godt med flere 3D platformers, der er ikke nok af dem på markedet i dag. Forhåbentlig kan det inspirere flere indie-firmaer til også at lave dem.#9 - O-train
Level: 35 (Lakitu)
01-05-2015 21:36
MinniDK skrev:
er det gratis?
Nej da. Hvorfor tror du det ?
#10 - TheSonicolas
Level: 23 (Skree)
01-05-2015 23:52
Jeg håber, at den kan hamle op med Banjo-kazooie#11 - KJ85
Level: 58 (Tektite)
02-05-2015 00:32
Hvad finder de mon på, hvis de når alle stretch goals på det første døgn? Det er slet ikke usandsynligt med den fart der er på her. Allerede efter 6 timer er de nu på £675.000, hvilket må siges at være en ret god start#12 - Scrapper
Level: 32 (Pebblit)
02-05-2015 00:41
^Med den standard er de vel færdige om 3-4 timers tid Jeg var også ret overrasket over at jeg ca. 10 sekunder efter at være gået ind på siden og opdateret den måtte konstatere at beløbet allerede var steget med 1000 pund. Det går dælme hurtigt#13 - O-train
Level: 35 (Lakitu)
02-05-2015 02:44
KJ85 skrev:
Hvad finder de mon på, hvis de når alle stretch goals på det første døgn? Det er slet ikke usandsynligt med den fart der er på her. Allerede efter 6 timer er de nu på £675.000, hvilket må siges at være en ret god start
Der står at overskud vil gå til optimering. Hvis de kan få flere med på projektet, så det kan gå hurtigere, så er det bare i orden!
#14 - KJ85
Level: 58 (Tektite)
02-05-2015 09:27
^Jo jo, men den tekst er skrevet inden de blev opmærksomme på den overvældende succes. Da Mighty No. 9 i sin tid blev Kickstartet, der mener jeg, at de blev nødt til at oprette flere Stetch Goals fordi det var gået så godt.#15 - stelzig
Level: 24 (Whomp)
02-05-2015 10:34
JOEP skrev:
Synes de skulle droppe alle de multiplayerting. Det er der da ingen, der gider have?
Ja folk hader bare at spille multiplayer.
#16 - Scrapper
Level: 32 (Pebblit)
02-05-2015 10:55
^Det kommer jo helt an på hvordan det er gjort. Nogle af de spil, jeg har lagt flest timer i er pga. multiplayer, ikke dermed sagt, men der er selvfølgelig nogle spil, hvor det passer til bedre end andre.#17 - O-train
Level: 35 (Lakitu)
02-05-2015 11:38
Jeg tror Stelzig var sarkastisk#18 - JOEP
Level: 50 (Torizo)
02-05-2015 11:51
stelzig skrev:
JOEP skrev:
Synes de skulle droppe alle de multiplayerting. Det er der da ingen, der gider have?
Ja folk hader bare at spille multiplayer.
Taget genren i betragtning forstår jeg det ikke, men hører på andre fora, at nogle mennesker derude godt kunne lide multiplayer i Banjo-Tooie. Det overrasker mig meget, fandt det usigeligt kedeligt og tamt. Og jeg kan ikke se, hvordan coop skulle fungere i dette spil, medmindre der kommer endnu en duo på banen. Derfor min kommentar.
#19 - Soren47
Level: 8 (Pirahna Plant)
02-05-2015 12:06
Hvis der er en co-op mode der giver mening, kommer det helt klart til at betyde at der er større chance for at jeg kommer til at købe det#20 - O-train
Level: 35 (Lakitu)
02-05-2015 12:56
Hellere have en game mode for meget end for lidt, så længe det ikke skal være på bekostning af single-player delen, som bør være den absolutte prioritet.#21 - KJ85
Level: 58 (Tektite)
02-05-2015 12:57
@JOEP: Det kunne vel være noget ligesom det i Donkey Kong Country Returns og Tropical Freeze, hvor det er muligt at splitte op, men nødvendigt at lade den ene bære den anden i visse situationer. Men ja, den form for multiplayer kan jeg heller ikke helt se appellen i..#22 - JOEP
Level: 50 (Torizo)
02-05-2015 13:25
Jeg kan bare være bekymret for, at multiplayer fjerner udviklingstiden for andre, måske mere spændende, ideer, bare fordi multiplayer er et hot topic. Det er såmænd alt.#23 - Scrapper
Level: 32 (Pebblit)
02-05-2015 13:31
^Mon ikke de ansætter nogle flere hænder til at lave multiplayer modes?#24 - JOEP
Level: 50 (Torizo)
02-05-2015 13:33
Hmm. Synes at have læst, at de vil forsøge at holde sig til et 15-mandshold, som i N64-dagene. Det kan jeg også være lidt bekymret for.#25 - stelzig
Level: 24 (Whomp)
02-05-2015 13:40
Tilfældige mini-games er lidt uafhængigt af genren. Jeg er helt enig i at banjo-tooie multiplayer var sjovt.#26 - KJ85
Level: 58 (Tektite)
02-05-2015 15:09
BANG! Der røg det sidste stretch goal, og det tog dem altså kun omkring 21 timer. Der "kun" 45 dage mere til at støtte op om spillet, men kampagner som denne er som regel mest populære fra start og mod slut, så lad os se, hvad det bliver til i sidste ende. Bliver spændende at følge#27 - JOEP
Level: 50 (Torizo)
02-05-2015 15:17
Overvejer at smide nok til at kunne få den digitale udgave på Wii U, fordi den sikkert kommer til at stå til en højere pris ved udgivelsen end de £15, man skal smide nu for det.#28 - O-train
Level: 35 (Lakitu)
02-05-2015 15:45
JOEP skrev:
Hmm. Synes at have læst, at de vil forsøge at holde sig til et 15-mandshold, som i N64-dagene. Det kan jeg også være lidt bekymret for.
Okay, jeg lyder godt nok også overordentligt negativ. Jeg synes altså, at spillet ser fantastisk ud, og jeg glæder mig kun til at se mere af det! Jeg stoler på, at de kan finde ud af det.
Det jo ikke fordi Ubisoft ligefrem har skabt noget godt på det seneste med deres 1000-mands hold...
Jeg tror ikke størrelse betyder noget, når det i enden handler om samarbejde og evne - er personligt glad for, at de er så få, for så kan de kommunikere bedre på kryds og tværs - jeg mener 15 mennesker er ikke meget, så kan de faktisk holde møder samme og koordinere deres arbejde langt bedre!
#29 - Retrolasse
Level: 14 (Inkling)
03-05-2015 10:44
Det ser lovende ud, men oktober 2016 er godt nok langt væk lige nu.#30 - KJ85
Level: 58 (Tektite)
03-05-2015 11:04
^Ja, men sådan er det vel med Kickstarters, når det er ambitiøse projekter.#32 - KJ85
Level: 58 (Tektite)
03-05-2015 18:29
Nyt stretch goal tilføjet til listen i nyheden, og det er til gengæld noget man ikke kan klage overFirst, a disclaimer: We’ve attentively followed your feedback since the Kickstarter launched and we’re acutely aware of the concerns surrounding Kickstarter ‘bloat’. Backers can be assured that the Playtonic team is comprised of vastly experienced game developers, and we’ve carefully planned our stretch feature pledges to ensure that they won’t negatively impact on the creation of our game.
These are very ‘much’ dream extras that with additional budget we’ll be able to add to the Yooka-Laylee package with minimal disruption to our core work.
#33 - O-train
Level: 35 (Lakitu)
03-05-2015 20:33
Jeg er ret glad for, at de ikke propper på med totalt overdrevet mål!#35 - Scrapper
Level: 32 (Pebblit)
04-05-2015 08:06
Yes! Et orkestreret soundtrack. Hvor mange ukulelespillere kan det få for de penge#36 - stander
Level: 7 (Korok)
04-05-2015 08:15
udkommer det i fysik form, eller bliver det kun download ??#37 - KJ85
Level: 58 (Tektite)
12-05-2015 10:20
Så røg der endnu et stretch goal på drengen, og denne gang er det i hvert fald noget, der kommer spillets backere til gode. De vil få det eventuelle DLC gratis mens andre skal betale for det..#38 - Mycroft
Level: 5 (Cheep)
12-05-2015 12:09
Trowzer lader til at være Yooka-Laylee's udgave af Goggles og Jamjars. Det skal nok blive godt.#39 - JOEP
Level: 50 (Torizo)
13-06-2015 10:44
Tre nye billeder: