Xenoblade Chronicles 3 (S...

LEGO Bricktales annoncere...

Wave Race 64 er næste N6...

Lanceringstrailer for Two...

Husk Gamescom fra 24. aug...

N-club Streams: Uge 33

Multiplayer-spil kommer p...

Trailer for Pac-Man World...

Lanceringstrailer for Cul...

Figurtrailere udsendt for...

Splatoon 3

Fortnite

Spil på vej til Switch

Pokémon Unite

Switch Online

LOL tråden (Video, bille...

Film med videospilsrefere...

Switch Friend Codes

Danske retro forhandlere

Xenoblade Chronicles 3

Original autentisk ubrugt...

Tilbudstråden

K: The Legend Of Zelda: T...

S: Starlink inkl figur og...

Manualer til Gamecube spi...

K: Zelda BotW

Wii U

S: Shin Megami Tensei V

K: Shin Megami Tensei V

B: 2 Nintendo Switch spil

Story of Seasons: Trio of Towns

N-club Juletema 2018

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Mario Party: The Top 100

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Yooka-Laylee finansieret via Kickstarter på under en time – kommer til Wii U

Skrevet af KJ85 - 01-05-2015 19:08

Det er kun ganske kort tid siden, at jeg smed en post om dette spil i vores Kickstarter-tråd, og det går forrygende med indsamlingen til Yooka-Laylee, der blandt andet inkluderer Wii U som target-platform. Spillet fra Playtonic Games, et hold bestående af tidligere RareWare-medarbejdere med erfaring fra spil som Banjo-Kazooie og Donkey Kong Country, blev simpelthen finansieret på under en time, og langer således kraftigt ud efter, at blive den mest succesfulde Kickstarter for et videospil til dato.

Yooka-Laylee er en 3D-platformer, der langt hen ad vejen søger inspiration i det ikoniske Nintendo 64-spil, Banjo-Kazooie, og derfor introduceres vi selvfølgelig også for en ny duo af spilbare karakterer. Det drejer sig om øglen, Yooka, og flagermusen, Laylee, der skal takle udfordringer på tværs af mere end fem forskellige verdener.

I videoen herunder kan du høre udviklerne fortælle om projektet, og klikker du på K’et i øverste venstre hjørne, så ryger du direkte til Kickstarter’en, hvor du kan læse endnu mere om spillet.



Værd at nævne er det selvfølgelig, at spillets soundtrack vil blive komponeret i samarbejde med ingen ringere end David Wise, Grant Kirkhope og Steve Burke, som hver især har været med til at levere nogle af spilindustriens absolut bedste melodier.

At spillet allerede er finansieret betyder selvfølgelig ikke, at der ikke må støttes op om Yooka-Laylee, og listen herunder afslører, at der er masser af spændende stretch goals forude. Skulle de nå op på £1.000.000, så vil Playtonic Games eksempelvis garantere, at spillet lander på alle platforme den samme dag.







Går alt efter planen, så bliver Yooka-Laylee klar til udgivelse i oktober, 2016, men hvad synes du om projektet? Er det spillet du har ventet på, og har du tænkt dig at støtte op omkring det?

7
1ups givet

Kommentarer:

#1 - KJ85

Level: 58 (Tektite)

01-05-2015 19:14

Den her blæser bare derudaf, og de rammer formentlig snart det første stretch goal. Mon ikke også det hjalp gevaldigt, at de havde givet IGN UK lov til at publicere noget om spillet som de første, og samtidig inviteret NintendoLife og andre forbi deres kontorer til en demonstration?
0
1ups givet

#2 - Zalman

Level: 28 (Skeeter)

01-05-2015 19:47

Har backet, fordi David Wise.
0
1ups givet

#3 - Thetof91

Level: 30 (Blooper)

01-05-2015 20:53

Ser fedt ud Smiley

Hvis havde pengene skulle man da have den der n64 udgave Smiley
0
1ups givet

#4 - Dennis Høj-Suhr

Level: 26 (Octopi)

01-05-2015 20:54

Ser spændende ud skal jeg da prøve til Wii U når det kommer Smiley
0
1ups givet

#5 - JOEP

Level: 48 (Magikoopa)

01-05-2015 21:13

Synes de skulle droppe alle de multiplayerting. Det er der da ingen, der gider have?
0
1ups givet

#6 - KJ85

Level: 58 (Tektite)

01-05-2015 21:15

De har allerede hamret igennem de første fire stretch goals. Det er da godt nok helt vildt, synes jeg..
0
1ups givet

#7 - MinniDK

Level: 4 (Stalkid)

01-05-2015 21:17

er det gratis?
0
1ups givet

#8 - Bota

Level: 20 (Moblin)

01-05-2015 21:34

Det er altid godt med flere 3D platformers, der er ikke nok af dem på markedet i dag. Forhåbentlig kan det inspirere flere indie-firmaer til også at lave dem.
0
1ups givet

#9 - O-train

Level: 35 (Lakitu)

01-05-2015 21:36

MinniDK skrev:
er det gratis?



Nej da. Hvorfor tror du det Smiley?

1
1ups givet

#10 - TheSonicolas

Level: 23 (Skree)

01-05-2015 23:52

Jeg håber, at den kan hamle op med Banjo-kazooie Smiley
0
1ups givet

#11 - KJ85

Level: 58 (Tektite)

02-05-2015 00:32

Hvad finder de mon på, hvis de når alle stretch goals på det første døgn? Det er slet ikke usandsynligt med den fart der er på her. Allerede efter 6 timer er de nu på £675.000, hvilket må siges at være en ret god start Smiley
0
1ups givet

#12 - Scrapper

Level: 32 (Pebblit)

02-05-2015 00:41

^Med den standard er de vel færdige om 3-4 timers tid Smiley Jeg var også ret overrasket over at jeg ca. 10 sekunder efter at være gået ind på siden og opdateret den måtte konstatere at beløbet allerede var steget med 1000 pund. Det går dælme hurtigt Smiley
0
1ups givet

#13 - O-train

Level: 35 (Lakitu)

02-05-2015 02:44

KJ85 skrev:
Hvad finder de mon på, hvis de når alle stretch goals på det første døgn? Det er slet ikke usandsynligt med den fart der er på her. Allerede efter 6 timer er de nu på £675.000, hvilket må siges at være en ret god start Smiley



Der står at overskud vil gå til optimering. Hvis de kan få flere med på projektet, så det kan gå hurtigere, så er det bare i orden!

0
1ups givet

#14 - KJ85

Level: 58 (Tektite)

02-05-2015 09:27

^Jo jo, men den tekst er skrevet inden de blev opmærksomme på den overvældende succes. Da Mighty No. 9 i sin tid blev Kickstartet, der mener jeg, at de blev nødt til at oprette flere Stetch Goals fordi det var gået så godt.

De endte så med at komme helt op over $4.000.000, så der har Yooka-Laylee lige et stykke op endnu. Det nuværende beløb skal næsten tredobles, før det kommer derop Smiley

Edit: De mangler i øvrigt kun at nå det sidste mål lige nu, og der er mindre end £80.000 derop.
0
1ups givet

#15 - stelzig

Level: 23 (Skree)

02-05-2015 10:34

JOEP skrev:
Synes de skulle droppe alle de multiplayerting. Det er der da ingen, der gider have?

Ja folk hader bare at spille multiplayer.

3
1ups givet

#16 - Scrapper

Level: 32 (Pebblit)

02-05-2015 10:55

^Det kommer jo helt an på hvordan det er gjort. Nogle af de spil, jeg har lagt flest timer i er pga. multiplayer, ikke dermed sagt, men der er selvfølgelig nogle spil, hvor det passer til bedre end andre.
1
1ups givet

#17 - O-train

Level: 35 (Lakitu)

02-05-2015 11:38

Jeg tror Stelzig var sarkastisk Smiley



Grant Kirkhope går all in på twitter haha

-

Jeg håber da, at hvis de får nok penge, at de muligvis kan udgive det i fysisk format til nogen af konsollerne. Jeg kender dog ikke til udgifterne bag sådan en mission, men når det har kunne lade sig gøre for andre mindre udviklere, så kan man da kun drømme. Det ville være en fryd at have sådan et spil i fysisk format!
0
1ups givet

#18 - JOEP

Level: 48 (Magikoopa)

02-05-2015 11:51

stelzig skrev:

JOEP skrev:
Synes de skulle droppe alle de multiplayerting. Det er der da ingen, der gider have?

Ja folk hader bare at spille multiplayer.


Taget genren i betragtning forstår jeg det ikke, men hører på andre fora, at nogle mennesker derude godt kunne lide multiplayer i Banjo-Tooie. Det overrasker mig meget, fandt det usigeligt kedeligt og tamt. Og jeg kan ikke se, hvordan coop skulle fungere i dette spil, medmindre der kommer endnu en duo på banen. Derfor min kommentar.

0
1ups givet

#19 - Soren47

Level: 8 (Pirahna Plant)

02-05-2015 12:06

Hvis der er en co-op mode der giver mening, kommer det helt klart til at betyde at der er større chance for at jeg kommer til at købe det Smiley
1
1ups givet

#20 - O-train

Level: 35 (Lakitu)

02-05-2015 12:56

Hellere have en game mode for meget end for lidt, så længe det ikke skal være på bekostning af single-player delen, som bør være den absolutte prioritet.

Jeg syntes det er en sær attitude, at man hellere ser spillet fri for multiplayer, bare fordi man ikke selv tror det bliver godt. Det må i så fald gøres med det mest negative udsyn på, hvad de kunne have af idéer, hvilket jeg finder dybt paradoksalt ift. hvor meget kærlighed det her hold af udviklere ellers får.
0
1ups givet

#21 - KJ85

Level: 58 (Tektite)

02-05-2015 12:57

@JOEP: Det kunne vel være noget ligesom det i Donkey Kong Country Returns og Tropical Freeze, hvor det er muligt at splitte op, men nødvendigt at lade den ene bære den anden i visse situationer. Men ja, den form for multiplayer kan jeg heller ikke helt se appellen i..
0
1ups givet

#22 - JOEP

Level: 48 (Magikoopa)

02-05-2015 13:25

Jeg kan bare være bekymret for, at multiplayer fjerner udviklingstiden for andre, måske mere spændende, ideer, bare fordi multiplayer er et hot topic. Det er såmænd alt.
0
1ups givet

#23 - Scrapper

Level: 32 (Pebblit)

02-05-2015 13:31

^Mon ikke de ansætter nogle flere hænder til at lave multiplayer modes?
0
1ups givet

#24 - JOEP

Level: 48 (Magikoopa)

02-05-2015 13:33

Hmm. Synes at have læst, at de vil forsøge at holde sig til et 15-mandshold, som i N64-dagene. Det kan jeg også være lidt bekymret for.

Okay, jeg lyder godt nok også overordentligt negativ. Jeg synes altså, at spillet ser fantastisk ud, og jeg glæder mig kun til at se mere af det! Jeg stoler på, at de kan finde ud af det.
0
1ups givet

#25 - stelzig

Level: 23 (Skree)

02-05-2015 13:40

Tilfældige mini-games er lidt uafhængigt af genren. Jeg er helt enig i at banjo-tooie multiplayer var sjovt.
co-op i en 3D platformer finder jeg heller ikke umiddelbart interessant, men det kunne sagtens overraske og co-op er også populært selvom jeg ofte ikke selv er den store fan.
0
1ups givet

#26 - KJ85

Level: 58 (Tektite)

02-05-2015 15:09

BANG! Der røg det sidste stretch goal, og det tog dem altså kun omkring 21 timer. Der "kun" 45 dage mere til at støtte op om spillet, men kampagner som denne er som regel mest populære fra start og mod slut, så lad os se, hvad det bliver til i sidste ende. Bliver spændende at følge Smiley

Edit: Opdager lige, at de selvfølgelig allerede har opdateret med to nye mål..
0
1ups givet

#27 - JOEP

Level: 48 (Magikoopa)

02-05-2015 15:17

Overvejer at smide nok til at kunne få den digitale udgave på Wii U, fordi den sikkert kommer til at stå til en højere pris ved udgivelsen end de £15, man skal smide nu for det.
0
1ups givet

#28 - O-train

Level: 35 (Lakitu)

02-05-2015 15:45

JOEP skrev:
Hmm. Synes at have læst, at de vil forsøge at holde sig til et 15-mandshold, som i N64-dagene. Det kan jeg også være lidt bekymret for.

Okay, jeg lyder godt nok også overordentligt negativ. Jeg synes altså, at spillet ser fantastisk ud, og jeg glæder mig kun til at se mere af det! Jeg stoler på, at de kan finde ud af det.



Det jo ikke fordi Ubisoft ligefrem har skabt noget godt på det seneste med deres 1000-mands hold...

Jeg tror ikke størrelse betyder noget, når det i enden handler om samarbejde og evne - er personligt glad for, at de er så få, for så kan de kommunikere bedre på kryds og tværs - jeg mener 15 mennesker er ikke meget, så kan de faktisk holde møder samme og koordinere deres arbejde langt bedre!

0
1ups givet

#29 - Retrolasse

Level: 14 (Inkling)

03-05-2015 10:44

Det ser lovende ud, men oktober 2016 er godt nok langt væk lige nu.
0
1ups givet

#30 - KJ85

Level: 58 (Tektite)

03-05-2015 11:04

^Ja, men sådan er det vel med Kickstarters, når det er ambitiøse projekter.

Jeg var lige inde og kigge, og de har åbenbart for ganske nyligt nået op over de £1.200.000, så nu kan man håbe de har haft tid til at finde på nogle bedre nye mål til en ny opdatering. De var da mere end ualmindeligt kedelige de to sidste..
0
1ups givet

#31 - Kaboka

Level: 5 (Cheep)

03-05-2015 11:35

Håber spillet bliver godt Smiley
0
1ups givet

#32 - KJ85

Level: 58 (Tektite)

03-05-2015 18:29

Nyt stretch goal tilføjet til listen i nyheden, og det er til gengæld noget man ikke kan klage over Smiley

Lader for resten ikke til, at man skal håbe på ting som ekstra verdener og den slags, hvis man tolker på den seneste opdatering.

First, a disclaimer: We’ve attentively followed your feedback since the Kickstarter launched and we’re acutely aware of the concerns surrounding Kickstarter ‘bloat’. Backers can be assured that the Playtonic team is comprised of vastly experienced game developers, and we’ve carefully planned our stretch feature pledges to ensure that they won’t negatively impact on the creation of our game.

These are very ‘much’ dream extras that with additional budget we’ll be able to add to the Yooka-Laylee package with minimal disruption to our core work.


1
1ups givet

#33 - O-train

Level: 35 (Lakitu)

03-05-2015 20:33

Jeg er ret glad for, at de ikke propper på med totalt overdrevet mål!

Som jeg skrev tidligere, så er det lille hold - som tydeligvis består af folk der deler samme passion for dette projekt - og jeg ser gerne, at de fortsætter, som de er, så de kan kommunikere på kryds og tværs og dele idéer, samt gå på kompromis om nødvendigt.

Desuden håber jeg, at det også er tegn på, at de har sat sig en deadline, som de vil nå. At udskyde et spil med en måned, måske to eller tre, det syntes jeg er fair, men jeg er godt træt af, at man forsinker spil med hele år, fordi man ikke har en idé om, hvor langt man er.
0
1ups givet

#34 - Rechain

Level: 7 (Korok)

04-05-2015 04:52

Ser frem til denne titel allerede! Fedt! Smiley
0
1ups givet

#35 - Scrapper

Level: 32 (Pebblit)

04-05-2015 08:06

Yes! Et orkestreret soundtrack. Hvor mange ukulelespillere kan det få for de penge Smiley
0
1ups givet

#36 - stander

Level: 7 (Korok)

04-05-2015 08:15

udkommer det i fysik form, eller bliver det kun download ??
1
1ups givet

#37 - KJ85

Level: 58 (Tektite)

12-05-2015 10:20

Så røg der endnu et stretch goal på drengen, og denne gang er det i hvert fald noget, der kommer spillets backere til gode. De vil få det eventuelle DLC gratis mens andre skal betale for det..

De har i øvrigt offentliggjort spillets første support-karakter, en slange med navnet Trowzer:



Synes ikke helt det var nok til at skrive en nyhed ekstra om spillet..
0
1ups givet

#38 - Mycroft

Level: 5 (Cheep)

12-05-2015 12:09

Trowzer lader til at være Yooka-Laylee's udgave af Goggles og Jamjars. Det skal nok blive godt.
0
1ups givet

#39 - JOEP

Level: 48 (Magikoopa)

13-06-2015 10:44

Tre nye billeder:




Smagsprøve på musikken til en is-bane:
Link.
0
1ups givet