Skrevet af JOEP - 06-06-2016 15:42
Platformsspillet Yooka-Laylee blev på Kickstarter udråbt som den spirituelle efterfølger til Banjo-Kazooie, ikke mindst fordi det er mange af de samme personer, der står bag spillene. Yooka-Laylee blev lynhurtigt en kickstarter-succes, og en Wii U-version af spillet blev bekræftet. Det har hidtil været meningen, at spillet skulle udkomme i 2016, men nu må firmaet bag desværre skuffe fans med en Q1 2017-udgivelsesdato. Grunden hertil er ukendt, men formentlig er det finpudsninger og nye elementer, der er skyld i det - udviklerne lover dog, at der ikke pludselig er køretøjer med i spillet.
Til gengæld har de nu udgivet en ny trailer, der i sandhed viser parallellerne til Banjo Kazooie:
Udover dette er det også kommet frem, at Playtonic rent faktisk udvikler dette spil til Wii U, hvorefter Team17 (bedst kendt for Worms-spillene) står for porteringen til PS4 og Xbox One. Playtonic begrunder dette med, at en stor del af støtterne på Kickstarter har valgt at købe WiiU-versionen, så de vil være sikker på, at den version kører optimalt.
Spillet vil være spilbart for pressen på E3, der starter d. 13. juni.
Har du støttet op om Yooka-Laylee? Hvad siger du til traileren?
#1 - Zone
Level: 30 (Blooper)
06-06-2016 16:06
Kan kun forestille mig at spillet bliver bedre af at have lidt længere udviklingstid. Fedt at se en trailer dog, for det viser jo at de er godt igang!#3 - Aneira
Level: 18 (Twhomp)
06-06-2016 21:33
Lidt sjovt med logoet i starten. Det er nærmest identisk med det gamle Rare logo, den måde det præsenteres på. Slow turn, bling bling.#4 - JOEP
Level: 50 (Torizo)
07-06-2016 07:55
Jeg har opdateret nyheden med lidt mere info fra et interview - de udvikler åbenbart selv Wii U-versionen og porterer den til andre konsoller. Det synes jeg er fedt!#5 - CandyFace
Level: 13 (Baby Dodongo)
07-06-2016 08:30
Jeg syntes også at det er super fedt at vide at PlayTonic Games selv udvikler Wii U versionen, det betyder både at de holder deres ord for deres Nintendo backers, men også at de har et godt forhold til Nintendo. Det har selvfølgelig også noget at sige at Wii U er den mest outdated af de platforme som spillet kommer til, og derfor skal der nok også ligges mere arbejde I at holde performance stabil.#6 - AND
Level: 35 (Lakitu)
07-06-2016 09:38
Jeg græd af grin, over Nuts & Bolts-bashingen i slutningen af videoen. Banerne ser stadig lidt tomme og meget platform-orienterede ud, men de få figurer, som vi fik lov til at se denne gang, så virkelig finurlige ud. Jeg er særligt vild med slangen!#7 - JOEP
Level: 50 (Torizo)
08-06-2016 08:01
Jeg faldt over dette på et forum, det lyder som noget insider-viden om banerne, og det er også alt for specifikt til at være opdigtet i mine øjne:The levels are all quite small sizes, there's plenty to explore but about Banjo Kazooie size.
Once you've secured enough 'pagies' (the new Jiggies) you can then open up the next level OR you can expand the existing level, add on new areas to explore. In other words, you can make individual worlds as big as Banjo Tooie.
That's what I saw when Andy showed me the game. Very interesting idea.
Med andre ord har de forsøgt både at henvende sig til dem, der kunne lide Banjo-Tooie (større verdener), og til dem, der bedre kunne lide B-K (mindre verdener). Lyder som en god måde at gøre det på, synes jeg.
#8 - FreddyPlayz
Level: ()
08-06-2016 13:10
de har nok bare brug for lidt tid til at lave det bedre sådan vi alle kan nyde spillet#9 - Nekra
Level: 8 (Pirahna Plant)
09-06-2016 15:09
det ser jo fantastisk ud men der virker som om alt forgår oppe i ludten på flyvende øer. det kan være at det har noget med historien at gøre men jeg bryder mig ikke så meget om det.