Prøv Eiyuden Chronicle: ...

Tre nye spil til SNES Onl...

Inti Creates annoncerer U...

Disney's Epic Mickey Rebr...

Blockbuster-udsalg i gang...

N-club Streams: uge 14

Lanceringstrailer for Wha...

Farewell North annonceret...

Lanceringstrailer for Pri...

Aksys Games annoncerer ad...

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Pokémon GO

Spil på vej til Switch

Hollow Knight

Nintendo Switch

Tetris 99

Switch - spilrygter og sp...

F-Zero 99

Legend of Zelda: Tears of...

Legend of Zelda: Breath o...

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Zelda: MotionPlus, spilbart til E3, 2010 udgivelse

Skrevet af Zalman - 03-02-2010 19:40

Det kommende The Legend of Zelda til Wii er et af de største spil i år, men der er desværre ikke ret meget info om det på tidspunktet. Alligevel nævnte Eiji Aonuma fra Zelda-holdet det i den seneste udgivelse af Famitsu, hvor han diskuterer spillet generelt. Hvad synes du om disse små detaljer?

• Aonuma siger endnu engang, at spillet vil fremvises til E3 og muligvis være spilbart.
• Aonuma og hans hold arbejder så hårdt de kan for at få spillet udgivet så hurtigt som muligt i år.
• Aonuma fortæller, at udviklingsprocessen er nået langt det seneste år.
• Aonuma bekræfter igen, at spillet skal spilles eksklusivt med Wii MotionPlus. "Efter at have lavet det kompatibelt, virker det bare så naturligt. Links sværd og din controller bliver ét."
• Aonuma indrømmer, at kampene i spillet kan være puzzles i sig selv.
• Aonuma nævner til sidst, at Spirit Tracks i virkeligheden var en forår 2010 titel, men han fik holdet presset nok til at kunne udgive det sidste år.

Hold øje med N-club for flere nyheder om det kommende Zelda!

0
1ups givet

Kommentarer:

#1 - L3G3ND

Level: 12 (Fire Keese)

03-02-2010 20:07

Han lyder da ærligt talt som en slavepisker, ham Aunoma, sådan som han presser holdet konstant Smiley

Glæder mig meget til at høre mere om dette! Har endnu ikke et Zelda-spil i samlingen Smiley
0
1ups givet

#2 - kahka

Level: 1 (Goomba)

03-02-2010 20:26

Japanere arbejder hårdt, gør de Smiley
Glæder mig til det.. Holder generelt meget af Zelda spil, de har været med hele mit liv Smiley
0
1ups givet

#3 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

03-02-2010 21:29

Aonuma burde tænke mere på udforskning og action frem for puzzles. Kampene skal ikke være puzzles. De skal være udfordrende. Ligesom i de tre første Zelda-spil, og til dels Ocarina of Time.

Jeg er bange for, at Zelda Wii ikke kommer til at leve op til forventningerne. Måske udkommer spillet allerede i år på grund af dette? Måske har Iwata indset, at spillet ikke har, hvad der skal til, og derfor skal det bare udgives hurtigst muligt, så det næste spil kan blive ordentligt?
0
1ups givet

#4 - Jonas

Level: 15 (Geega)

03-02-2010 22:41

Hvad menes der med "allerede"? Så vidt jeg ved, har det været under udvikling siden TP's udgivelse. Det er altså ikke udsædvanligt for spil at tage under 3 år at udvikle.
Jeg synes også, at det er lige tidligt nok at blive bekymret over en enkelt udtalelse, der endda ser ud til at være taget ud af kontekst. At kampene er ligesom puzzles kan jo betyde mange ting, for eksempel at man skal tænke sig godt om for at lure fjenden, men det betyder ikke, at de ikke er actionmættede.

Det er smart nok at holde forventningerne nede, men lad os nu ikke tage sorgerne på forskud Smiley
0
1ups givet

#5 - M60dk

Level: 18 (Twhomp)

03-02-2010 22:44

Var der ikke en nyhed for nylig om at det var det Zelda-spil der havde været længst under udvikling?
0
1ups givet

#6 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

03-02-2010 23:02

Jonas_ >>

Min skepsis bygger ikke kun på udtalelserne, men på de seneste Zelda-spil. Aonuma har bevæget sig for meget væk fra, hvad spillet oprindeligt var. Da Zelda i sin tid udkom til NES, revolutionerede det spilverdenen, fordi det gav spilleren lov til at udforske en kæmpe verden uden nogen retningslinjer.

Det handler Zelda ikke om mere. Overworld'en har været kedelig siden Ocarina of Time. Det har der også været kritik af, derfor fjernede Aonuma og co. den helt i Spirit Tracks i stedet for at løse problemet og gøre den spændende og levende (at fjerne den var selvfølgelig også den nemmeste løsning). Det valg var meget bekymrende.

At Aonuma nu siger, at kampene bliver mere som puzzles, gør mig kun endnu mere bekymret. Siden A Link to the Past har kampene i Zelda mere været sekvenser, som spilleren bare skulle igennem - ja nærmest som en del af spillets puzzles eller en lineær rejse - fremfor actionfyldte kampe. Der er ingen udfordring i at kæmpe med en fjende i et Zelda-spil mere. Det er bare hjernedøde monstre, der går rundt, skal have et slag eller to, og kun skader spilleren et kvart hjerte, hvis den skulle være heldig at ramme spilleren. Det er utroværdigt inden for genren og generelt bare kedeligt at spille.

Jeg havde håbet, at Aonuma kunne have tilføjet kant til kampene i Zelda ved hjælp af Wii MotionPlus - så det pludselig blev udfordrende og interessant. Det kan selvfølgelig stadig ske, men jeg har min tvivl.

Uanset hvad glæder jeg mig dog stadig til E3. Zelda er og bliver Zelda.
0
1ups givet

#7 - Navn

Level: 19 (Bullet Bill)

04-02-2010 01:02

^Enig med bosskampene. Evil Lord of Darkness of Doom from Hell Ganondorf (med Triforce of Power) skader et kvart hjerte når han slår med sit Kickass lightsaber - det er bare ikke i orden Smiley...

Twilight-kampene lider af at være let gennemskuelige, og når de først er gennemskuede kan man gennemføre dem uden at blive ramt. Skulle man blive ramt alligevel er dette næppe et problem, da bosserne ofte skader så lidt.

Jeg vil gerne dø et par gange mens jeg lærer bosskampen at kende. Bosskampene burde også være svære, selv når man ved hvad man skal gøre. Lidt ala Bullet Hell games. Du ved godt at du ikke skal blive ramt, men fordi der er så mange projektiler er det alligevel ret svært.
0
1ups givet

#8 - koopi

Level: 7 (Korok)

04-02-2010 02:29

Lyder lovende. Jeg håber virkelig på et unikt eventyr + lidt mere udfordring i kampene, som Alexander skriver ...
0
1ups givet