Farewell North annonceret...

Lanceringstrailer for Pri...

Aksys Games annoncerer ad...

Prøv Vampire Survivor ga...

N-cast #210: Fuglen(e) sy...

Lanceringstrailer for Kin...

Paper Mario: The Thousand...

Lugii's Mansion 2 HD udgi...

Tre Game Boy-spil med Mar...

Mario-dagen fejres med ny...

F-Zero 99

Legend of Zelda: Tears of...

Legend of Zelda: Breath o...

Splatoon 3

Super Mario Bros. Wonder

Nintendo i medierne

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Switch - spilrygter og sp...

Super Mario Run

Spil på vej til Switch

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Zelda: Twilight Princess-problematik

Skrevet af Matthias Aurelian - 25-06-2005 13:25

I et nyt interview med Eiji Aonuma, beskriver han de problematikker der var og er i skabelsen af spillet, The Legend of Zelda: Twilight Princess.
Der fokuseres på det amerikanske marked med dette spil, ang. design af omgivelser, personer og dermed selvfølgelig også Link, og de håber dermed at det vil lykkes at få en stor succes med det i USA.
Skiftet fra tegnefilmsgrafikken i ”The Wind Waker” til en realistisk grafik, med mere action og en langt mørkere tone, har givet en positiv effekt i hele verdenen. Dog har skiftet til realistisk grafik, givet nogle problematiske opgaver.
Aonuma sagde:
"When you shift to realistic graphics, you can't fool the player any more. It no longer makes sense to have the player swing a sword with their left hand, killing an enemy that's on his right. We're definitely seeing how hard it is to work with realistic graphics. If I'm showing something realistically, then I have to show the results in a realistic manner as well."

Han siger altså at der er en del problemer, da man ikke kan "snyde" spilleren mere, og han giver et eksempel med, at i realistisk grafik giver det ikke længere mening at Link kan svinge sit sværd i venstre hånd, og dræbe en fjende der står på hans højre side. Og det er gået op for dem hvor svært det egentligt er at tage højde for alle de ting, som de med en realistisk grafik skal sørge for. Med hans egne ord siger han: (frit oversat) "Hvis jeg skal vise noget realistisk, så er jeg også nød til at vise resultatet på en realistisk måde."

En anden diskussion er om spillet skal indeholde stemmedialog. Andre RPG/adventure-spil har flittigt brugt stemmedialog med skuespillere.
Aonuma udtaler, at han ikke mener at det er passende med tale i et Zelda spil. Han mener at det fjerner et vigtigt element i spillerens fantasi. Han mener at den proces man gennemgår når man læser en tekst bliver ødelagt når man kun hører en stemme. Dvs. at personens karakter er totalt forudbestemt hvis den har en stemme, hvorimod hvis der kun er tekst, så kan spilleren udnytte sin fantasi og indlevelsesevne på en helt anden måde.
Men at de vil bruge stemmer på en unik måde er ikke udelukket, men de havde bare ikke nået at gøre det inden E3-messen.

En Hylian dialekt med undertekster er også en mulighed der ikke er fjernet. Men med det faktum at hvis der ikke er stemmer, undgår de de KÆMPE problematikker fans over hele verdenen vil komme med ang. Links stemme, er en total stemmedialog i spillet nok ret usandsynligt.

Aonuma bekræfter også delvist at en DS-version er under udarbejdelse, som der blev sagt til E3. Der blev også sagt at styringen (dvs. af Link) vil foregå via touch screen, og det indikerer at det muligvis vil blive et tredjepersons 3D-spil eller et 2D spil-med unikke muligheder.

Uanset hvad, ser det hele meget spændende ud for Zelda i fremtiden.

0
1ups givet

Kommentarer:

#1 - J3pseN

Level: 8 (Pirahna Plant)

25-06-2005 14:27

øV. aT MAN SKAL STYRE link MED TOUTH til DS...! Men det andet er fedt...!
0
1ups givet

#2 - Hvilkendel

Level: 1 (Goomba)

25-06-2005 14:28

"En Hylian dialekt" lol niceSmiley
0
1ups givet

#3 - Dingler

Level: 1 (Goomba)

26-06-2005 15:53

Det med dialekten, så vi da i TWW...? elller hvad? Gir' manden ret i at dialoger ødelægger Zelda universet...
0
1ups givet