Endless Ocean Luminous (S...

Nintendo World Championsh...

Nintendo Switch-efterføl...

Salgstal for perioden mar...

Prøv Star Wars: Knights ...

SteamWorld Heist II annon...

N-cast #217: En eksplosio...

LEGO afslører tre nye LE...

N-cast #216: Microsoft br...

N-club Streams: Uge 18

Super Mario 3D World + Bo...

Switch 2 - rygter og disk...

Nintendo Switch

Annonceringer af annoncer...

Tetris 99

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Amiibo!

Luigi's Mansion 2

Switch - spilrygter og sp...

Fortnite

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

NemID på Switch eShop

KJ85
KJ85

21521
Offline
Level: 58 (Tektite)

4
1ups givet

Skrevet 08-02-2021 12:23 - Redigeret 08-02-2021 12:25

Hej alle I skønne medlemmer i klubben,

Jeg har for nyligt erfaret, at man ved handel på Switch eShop med kreditkort ikke bare længere kan nøjes med at godkende købet med koden tilknyttet sin My Nintendo-konto som tidligere. Nej, nu skal man også igennem en proces, hvor købet verificeres gennem Nets, hvilket vil sige, at man skal til at taste oplysninger om NemID. Det er naturligvis en konsekvens af de nye regler for sikker betaling på nettet, der blev indført ved årsskiftet, og det er som sådan også fint nok. Problemet er bare, at jeg nu ikke længere kan få det til at fungere, når jeg vil købe noget direkte fra min konsol.

Helt specifikt oplever jeg, at der efter indtastning af brugernavn og kodeord til NemID ikke rigtig sker mere, og efter kort tid dukker følgende meddelelse op:

Scipt execution is taking a long time.
Do you want to continue executing the script?

Cancel / Continue


Når man vælger continue hopper den imidlertid bare helt ud af processen, så jeg kan ikke rigtig komme til at gennemføre en handel, hvilket irriterer mig, og jeg tænker, at det vil gå ud over det digitale salg på konsollen her i Danmark, hvis det er et generelt problem. En enkelt gang kom den så langt, at jeg kunne sende anmodning om godkendelse til NemID-app'en, men så ville den ikke videre, da jeg havde godkendt på telefonen.

Jeg ved, at det kan løses ved i stedet at handle gennem nintendo.co.uk på en PC/mobilenhed, men det er vel ikke optimalt, og jeg kunne godt tænke mig at høre, om andre oplever samme problem ved handel gennem selve konsollen.

    Goldmumfe
    Goldmumfe

    20
    Offline
    Level: 8 (Pirahna Plant)

    1
    1ups givet

    #1 - Skrevet 08-02-2021 15:52

    Hvis man får koblet sit mobil nr til sit kort, så kan man stadig godt handle på eshoppen. Havde samme problem forleden, da jeg ville købe Fenyx dlc på switchen.

    Ved at have sin mobil tilmeld på nets får man en engangskode på mobilen som skal skrives ind for at afslutte handlen. Dette gør det igen muligt at handle, men synes det er hammer ærgerligt at "sikkerhed" som dette skal trækkes ned over ørene på os.




    Super Yoshi
    Super Yoshi

    671
    Offline
    Level: 11 (Octorok)

    1
    1ups givet

    #2 - Skrevet 08-02-2021 16:11

    Jeg har også tilknyttet mit mobil nr til mit kort, og kan så også købe gennem konsollen.

    Men ja, det var da nemmere før.




    KJ85
    KJ85

    21521
    Offline
    Level: 58 (Tektite)

    0
    1ups givet

    #3 - Skrevet 08-02-2021 16:23

    Okay, så tricket er altså at benytte SMS-kode frem for app'en lyder det til. Rart at vide Smiley