Endless Ocean Luminous (S...

Nintendo World Championsh...

Nintendo Switch-efterføl...

Salgstal for perioden mar...

Prøv Star Wars: Knights ...

SteamWorld Heist II annon...

N-cast #217: En eksplosio...

LEGO afslører tre nye LE...

N-cast #216: Microsoft br...

N-club Streams: Uge 18

Super Mario 3D World + Bo...

Switch 2 - rygter og disk...

Nintendo Switch

Annonceringer af annoncer...

Tetris 99

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Amiibo!

Luigi's Mansion 2

Switch - spilrygter og sp...

Fortnite

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

EA dropper manualer

kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

Skrevet 23-03-2011 12:49

Som I kan se, så har EA valgt at droppe manualer i deres kommende spiludgivelser, og i stedet gør brug af tutorials og in-game forklaringer. God eller dårlig ide? Diskustér! Smiley

M60dk
M60dk

0
Offline
Level: 18 (Twhomp)

0
1ups givet

#1 - Skrevet 23-03-2011 12:52

Jeg kan godt lide manualer, når der bliver gjort noget ud af dem. Typisk er de dog totalt ubrugelige.
Én ting er dog sikkert, det er ikke vildt fedt at have et trykkeri i disse tider.


Dead-Cheese
Dead-Cheese

2012
Offline
Level: 25 (Kokiri)

0
1ups givet

#2 - Skrevet 23-03-2011 13:14

Jeg syntes det er fint, men hvorfor tutorial stages? Det får mig til at lige et spil til side i evigheder, fordi de som oftest er kedelige, og nogen gange gentager de sig... Jeg lagde litle big planet væk et stykke tid, fordi de første baner virkelig var kedelige med alt det tutorial... Hvis man skal lave tutorial, skal man lave det som i rachet and clank, med en tutorial meneu, som i de første spil. desværre er de gået mere over til at lave en tutorial stage...
Hvis man skal lave en manual burde de være som i metal gear solid, med en tegne serie... Det var for sejt.


Lukas Skywalker
Lukas Skywalker

2193
Offline
Level: 25 (Kokiri)

0
1ups givet

#3 - Skrevet 23-03-2011 13:25

Manualer er hyggelige... Men hold da op hvor er de ofte ekstremt ubrugelige. "Tryk A for at hoppe" jo tak, det står der sørme også inde i spillet. Nøj, er de der fjender onde?! Kan jeg ligefrem hoppe på dem for at dræbe dem? NØJ! Tak, manual. TAK!


Jainay
Jainay

2
Offline
Level: 2 (Keese)

0
1ups givet

#4 - Skrevet 23-03-2011 13:56

NOPE. Elsker manualer fordi man så har noget at kigge i når man er på toilettet. Smiley

Tutorial stages er okay, men det er seriøst bare rent slid. Her i Dragon Age 2 er der i starten en lille tutorial som ikke ligefrem er kedelig eller noget, men stadig bare, ren waste of time når man bare gerne vil i gang med at spille. Og man kan IKKE skippe den.


Jonas
Jonas

204
Offline
Level: 15 (Geega)

0
1ups givet

#5 - Skrevet 23-03-2011 14:49

Mon ikke det viser sig at være meget heldigt for træerne? Smiley
Personligt bruger jeg aldrig manualer. Nogle gange kan jeg godt finde på at bladre lidt rundt i dem, men personligt foretrækker jeg at lære spillet, mens jeg spiller det.
Synes også der er tutorials med i alt for mange spil nu om dage, og de er nærmest endnu mere kedelige at spille sig igennem, når man har læst en manual og ved, hvordan tingene fungerer.


Eagle
Eagle

3
Offline
Level: 21 (Paragoomba)

0
1ups givet

#6 - Skrevet 23-03-2011 14:51

Lyder som en god idé. Meget miljøbevist.

Man kunne evt. lave tutorials o.l. som en ikke-obligatorisk del fra spillets hovedmenu eller noget.


Zalman
Zalman

322
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#7 - Skrevet 23-03-2011 15:02

Jeg er en af dem, som virkelig elsker manualer. Føler det er en vigtig del af pakken. Desværre er folk efterhånden begyndt at gøre meget lidt ud af dem, og man ser stortset aldrig gode manualer længere. Sammenligner man de nyere spil med manualer fra 90'erne, vil man ofte se forskel.

Når det er sagt, vil jeg så nævne, at Nintendo er et af de firmaer, der gør mest ud af manualerne. De er ofte tykke og ofte i farve. Ja, det lyder sikkert som nitpicking, men det' da awesome når manualer virker som eye-candy!


Moysen
Moysen

40
Offline
Level: 16 (Space Pirate)

0
1ups givet

#8 - Skrevet 23-03-2011 15:11

Jeg læser dem aldrig. Men de er da sjove at se på? Smiley Et spil uden en manual er ikke et spil Smiley Hvorfor det ikke er det, ved jeg ikke, men det føles ikke rigtigt uden. Smiley


Michael
Michael

5471
Online
Level: 18 (Twhomp)

0
1ups givet

#9 - Skrevet 23-03-2011 17:04

Pokémon Red og Blue er gode eksempler på hvordan manualer bør strikkes sammen.

Desværre bliver de mere og mere ligegyldige, og er der generelt kun for at advare dig mod epilepsi, idioti, bamboozles og andre sære sygdomme du er sårbare overfor, mens du spiller det pågældende spil.

Godt træk.


Zalman
Zalman

322
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#10 - Skrevet 23-03-2011 18:00

Michael skrev:
Pokémon Red og Blue er gode eksempler på hvordan manualer bør strikkes sammen.


Indeed. Pokémon-spil generelt har stortset altid fede manualer. Man kan virkelig se, at de går op i dem - i modsætning til folk som Activision... Og EA.


Dead-Cheese
Dead-Cheese

2012
Offline
Level: 25 (Kokiri)

0
1ups givet

#11 - Skrevet 23-03-2011 19:34

Jannik Larsen skrev:
NOPE. Elsker manualer fordi man så har noget at kigge i når man er på toilettet. Smiley



Eller tøre sig med Smiley


Hassus
Hassus

0
Offline
Level: 22 (Ice Keese)

0
1ups givet

#12 - Skrevet 23-03-2011 19:49

Jeg synes ikke det behøver at være en norm at vedlægge en manual til alle spil, men det burde heller ikke uddø lige foreløbigt. Manualer der virkelig tilføjer ting til spillet man køber, enten ved at kortlægge elementer eller indeholde flot artwork som ved Twilight Princess ville være en skam at undvære, mens jeg synes resten kan substitueres med en hurtig skrevet kommentar på spilæsken om at trykke på X inde i spilmenuen for at få mere info.

Jeg sætter altid pris på spilmanualer der "går den ekstra mil".
Bl.a. husker jeg Golden Sun, Twilight Princess og Jediknight II: Jedi Outcast. Der var også Jazz Jackrabbit, der i sin tid kom med en tegneserie!


Dead-Cheese
Dead-Cheese

2012
Offline
Level: 25 (Kokiri)

0
1ups givet

#13 - Skrevet 23-03-2011 20:55

Jeg syntes det er godt til de ældre spil, hvor man ikke så godt kunne fortælle en historie i spillet, men kunne læse den i manualen. Desværre er manualer i dag tit overflødige og uden inhold af interresse.

Er der nogen som nogenside har brugt de 2-4 sider hvor man kan skrive noter?


Kanin
Kanin

641
Offline
Level: 23 (Skree)

0
1ups givet

#14 - Skrevet 23-03-2011 20:56 - Redigeret 23-03-2011 20:58

Jeg husker tydeligt hvor meget tid jeg brugte på at nær studere Zelda: Majora's Mask manualen, dengang jeg købte det. Jeg var på en 3 ugers lang ferie og havde fundet en butik tidligt i den første uge som solgte billige/brugte N64 spil.
Havde besluttet at nu skulle jeg prøve en af disse berygtede Zelda spil. Så blev super hyped af beskrivelsen af spillet, ved at læse manualen!
Bemærkede også at billederne de brugte i den, var forskellige imellem de forskellige sprog - så på den måde kunne jeg sidde og forstille mig hvordan spillet ville være.... Damm jeg elskede det spil allerede inden jeg satte det i N64eren Smiley

... Bare ærgerligt at jeg ikke vidste man skulle have Expansion til N64 for at spille det... Blev jævnt skuffet da jeg endelig kom hjem efter de 3 uger xD

Ontopic.
... Men har lidt sammeholdning. Hvis ikke manualen tilføjer noget til spillet, så undlad den.
Metal Gear Solid til Gamecube brugte hvis manualen lidt alternativt - eller var det kun bagsiden af spil æsken? Smiley


M60dk
M60dk

0
Offline
Level: 18 (Twhomp)

0
1ups givet

#15 - Skrevet 23-03-2011 22:44

Et eksempel på en anden god manual her for nylig er Professor Layton 2, hvor der var et fysisk puzzle i manualen. Det var sgu meget hyggeligt.