Super Mario Odyssey

N-club > Nintendo Switch > Super Mario Odyssey

Level 50
5939000 XP
Indlæg: 4008
#1:  JOEP -
redigeret af JOEP d. 21. Jun 2017 21:03



Den officielle tråd til det kommende Super Mario Odyssey til Nintendo Switch. Tråden opdateres løbende med nye informationer, men bruges til at dele mindre nyheder og ellers blot diskutere spillet.


Udvikler: Nintendo EPD
Udgiver: Nintendo
Platform: Switch
Størrelse: TBA
DLC: TBA
Amiibo: Ja, udkommer samtidig med spillet
Dato: 27. oktober 2017
Genre: Platform / Adventure
Antal spillere: Single-player + co-op-muligheder for 2 spillere
Controls: Gyro kan anvendes til visse ting, men ellers regulær controller


Første trailer for spillet blev vist frem 13. januar ved Nintendos store Switch-præsentation:



Anden trailer for spillet kom i forbindelse med E3 2017:



amiibo



Side: 123Vis alle


Level 50
17105000 XP
Indlæg: 6260
#2:  KJ85 -

Spillet skulle faktisk stort set være færdigt, hvis man skal tro dette udpluk fra NintendoEverything, der desværre ikke har listet nogle kilder til nyheden.

Development on Super Mario Odyssey is considerably finished, so producer Yoshiaki Koizumi wants people to get their hands on it. But since the release isn’t close, Nintendo didn’t offer Mario as playable demo.

The theme of Super Mario Odyssey is active exploration by players. Naturally, the story is to rescue Princess Peach from Bowser. Mario goes out from Mushroom Kingdom and travels a “certain Earth” with a hat-shaped airship. Players will be able to go on adventures across various countries.

Director Kenta Motokura gathers many ideas from the team to implement in the game and they build each one into a playable form. Then they keep playing those again and again. The team only throws these ideas into the sandbox if they find it to be really fun.
Also mentioned is that Mario has more facial expressions, and the hat is still a secret.


Level 50
5939000 XP
Indlæg: 4008
#3:  JOEP -
redigeret af JOEP d. 17. Jan 2017 12:18

^Hehe. Det var netop derfor, jeg oprettede tråden. Smiley

Der er også delt en video af de forskellige moves, Mario kan udføre. Minder jo alt i alt meget om det, vi så i Super Mario 64:


Level 22
253000 XP
Indlæg: 186
#4:  Jonezy -

Det der Mario parkour ser jo al for fedt ud... Ved jeg kommer til at eje en Switch på et tidspunkt, da jeg SKAL have SMO, men om det er direkte fra launch og Zelda kan jeg ikke helt lure...

Men SMO ser genialt ud!

NNID: Jonezy77


Level 34
602500 XP
Indlæg: 625
#5:  Kanin -


Level 17
151500 XP
Indlæg: 163
#7:  Retrolasse -

Hahahahahhahaha. Hyle morsom Smiley


Level 50
17105000 XP
Indlæg: 6260
#8:  KJ85 -

Humor er meget forskellig kan jeg se. Fandt den video total åndsvag, og efter 20 sekunder havde jeg set nok..


Level 46
1096500 XP
Indlæg: 745
#9:  [8-Bit] MoNkEy -

Her må jeg holde med den gode hr. KayJay... Hold kæft hvor en åndsvag video. Jeg vil meget gerne ha' mine 2o sekunder tilbage igen... ... ...

]...oO( Virkeligheden skal holde sin kæft når jeg spiller Nintendo )Oc.


Level 34
602500 XP
Indlæg: 625
#10:  Kanin -

Beklager mine åndsvage humor. Jeg sidder her og fniser højlydt hvergang jeg ser den Smiley


Level 50
4267000 XP
Indlæg: 3822
#11:  Bo130 -

Jeg er på Kaninens side Smiley Smiley


Level 50
1797000 XP
Indlæg: 1199
#12:  ThePatrickBay -

^ Samme jer. Det er fjollet, men livet er SÅ meget sjovere, hvis man kan grine af den slags også Smiley


Level 50
5939000 XP
Indlæg: 4008
#13:  JOEP -

Spillet er blevet kåret som Game of the Show af IGN (andet år i træk, at Nintendo vinder den kategori).



Samtidig er den nye trailer den mest viste trailer fra E3 2017 på Youtube med over 10 mio. views.

Der blev under Treehouse-streamingen annonceret, at spillet understøtter co-op, hvor spiller 2 styrer hatten. Det bliver demonstreret her:



Jeg får opdateret trådens OP, når jeg lige får tid til det.


Level 9
41500 XP
Indlæg: 17
#14:  Rechain -

Damn, hvor jeg glæder mig til denne titel Smiley


Level 21
225500 XP
Indlæg: 290
#15:  Andreas Tarding -
redigeret af Andreas Tarding d. 21. Jun 2017 23:15

Ja, jeg har også en eller anden fornemmelse af - at det egentlig kunne gå hen, og blive en endnu mere "koncentreret gaming-oplevelse", end Zelda var. BotW arbejdede jo med (og, helt med vilje, selvf!) en genre, som flere øvrige større spil, har været inde over. Vil man have et platforming-spil, derimod - Så ér der jo kun én spilserie, som man i sidste ende ender hos her, let's be honest. Det bliver rigtigt spændende - men men behøver jo ikke engang heller argumentere for hypen med ord - Youtube-responsen har jo tilsyneladende tal på det. (Hurtigere og flere views end Zelda-videoerne, rettere sagt.)

.. Det ér selvfølgelig også bare Nintendos maskot, konkurrerende med Mickey Mouse i genkendelighed - det er måske ikke så underligt, alligevel. Smiley

Mvh. AndTAR.


Level 50
1797000 XP
Indlæg: 1199
#16:  ThePatrickBay -

Kristian Hedeholm og jeg er her til morgen kommet hjem fra Frankfurt, hvor vi bl.a. prøvede Super Mario Odyssey. Inden for få dage kommer der en hands-on artikel. Kan godt afsløre, at artiklen kommer til at afspejle, at det er et fantastisk spil.


Level 34
602500 XP
Indlæg: 625
#17:  Kanin -

Jeg er spændt på at høre jeres mening. Indtil videre synes jeg spillet ser... well.... kedeligt ud. På trods af alle de skøre idéer de har puttet ind. Banerne ser store og åbne ud, men det lader til at lide af at have for mange ligegyldige collectibles.


Level 15
111000 XP
Indlæg: 63
#18:  Brocky -
redigeret af Brocky d. 24. Jun 2017 16:58

Enig i, at det ser meget kedeligt ud. Der er mange sjove design-ting: Mario i storbyen, referencer til gamle spil osv. Men gameplayet ser utrolig tamt ud. Og det ligner ikke noget, jeg gider at (gen)spille. Eksempelvis at skulle samle NPC'ere. Når man først ved, hvor de er - ikke fordi de er svære at finde - er det ikke ret sjovt at gentage. Skovbanen så også forfærdelig tam og kedelig ud. Jeg kunne ikke rigtig se, at der var noget interessant at lave. Man kunne hoppe på en ghettoblaster og skifte musik. Og gå forbi en sovende T-Rex. Jeg er klar over, at man kan capture den, men til hvilken nytte? Ellers kunne man samle ligegyldigt skrammel a la A Hat in Time.

Det kan selvfølgelig være at spillet gemmer på mere banebrydende tiltag. Men alt, som de har vist end til videre, ser i hvert fald meget tamt ud. Mere af det samme, ville ikke være nok til at overbevise mig. Der skal være noget interessant gameplay, der gør det sjovt at spille i længere tid - efter man har set alt det flotte æstetisk design og "tricks".

Jeg havde lidt håbet på, at Nintendo ville lave en "Breath of the Wild" på Mario-serien, men det er nok for tideligt. Måske næste gang. Har svært ved at se det her spil blive en kæmpe success, men mindre er måske også ok for Nintendo.


Level 50
1797000 XP
Indlæg: 1199
#19:  ThePatrickBay -

Collectibles og secrets i spillet er ekstremt veldesignet. De er balanceret på en sådan måde, at man får lyst til at lede efter dem, fordi de er tilpas svære at finde / få fat i.

Controls er markant bedre end i noget 3D Mario-spil nogensinde. Sammenlignet med Sunshine og Galaxy-spillene er følingen med controls blevet mere "tight". Det er lidt svært at forklare, men man føler i langt højere grad, at Mario reagerer, som man vil have ham til. Desuden er long jumps blevet fikset, så der ikke er den utilfredsstillende egenskab, at man mister momentum, når man lander, som jeg ellers har afskyet inderligt ved Sunshine og Galaxy-spillene. Det virker som om, man kan langt flere ting i forhold til controls, selvom det ikke føles mere kompliceret at udføre den movement, man vil.

Det er den altid vigtige "game feel", der gør forskellen for mig. Det føles fantastisk, men det er svært at kommunikere den følelse, uden I selv har prøvet det. Kristian og jeg vil dog gøre vores bedste i vores hands-on artikel.


Level 34
606500 XP
Indlæg: 601
#20:  stelzig -
redigeret af stelzig d. 24. Jun 2017 23:07

^Først ville jeg have ladet din sunshine kommentar om mindre tight controls ligge, men efterfølgende omtaler du tabt momentum efter longjumps i spillet og longjumps findes slet ikke i sunshine.
Som tidligere sunshine speedrunner (starter muligvis igen når jeg får sommerferie) føler jeg nu et behov for at pointere at spillet har de klart mest tight controls af alle 3D mario spil (og betydeligt bedre end galaxy), samt at du netop kan holde momentum rigtig godt i spillet generelt.

Omkring odyssey så synes jeg det ser godt ud. Jeg fokuserer forresten netop ret meget på controls, hvor det umiddelbart ser fornuftigt ud indtil videre. Dog med et minus som faktisk gør controls allerede dårligere end sunshine - nemlig at du, ligesom i 3D world, skal rotere styrepinden 2 gange for at lave et spinjump. Det ser ud til at de har forbedret den mechanic i forhold til 3D world ved at mario kan rotere "in place", men det er stadig unødvendigt og ødelægger smooth controls. Forestil jer hvis de gjorde det samme med links spinattacks.
Forstår virkelig ikke hvorfor nintendo synes at de to rotationer er nødvendige. Eller jeg vil forestille mig at det er fordi de mener at man ellers kommer til at lave spinjumps ved en fejl? idk, men det er et minus for mit vedkommende.

Edit: Apropos så mener jeg heller ikke at man mister momentum efter longjumps i galaxy. Det kan dog i sandhed være ret svært at opbygge momentum, hvilket kan være irriterende.


Level 50
1797000 XP
Indlæg: 1199
#21:  ThePatrickBay -

@Stelzig, det jeg mener med at miste momentum, er at Marios fart sænkes, når han lander. Jeg er klar over, at man umiddelbart efterfølgende kan longjumpe igen, men det ødelægger totalt den tilfredsstillelse, der var i longjumps i SM64. Det har de rettet i Odyssey.

Sunshine er ubetinget det 3D Mario, jeg bryder mig mindst om, primært pga. de - for mig - "dårlige" controls. De føles langt bedre i Galaxy og Odyssey end i Sunshine.

I forhold til spinjumps kan jeg ikke svare på, hvordan det føles i Odyssey, for det prøvede jeg ikke, men tror at jeg sammenlagt i mit ene Sunshine playthrough og mine 2-3 Galaxy playthroughs sammenlagt har lavet 10 spinjumps. Det er i mine øjne som skabt til speedruns, men som stille og roligt playthrough bruger man det sjældent.


Level 50
5939000 XP
Indlæg: 4008
#22:  JOEP -



Teksten lyder:

“If Mario’s health drops to zero, or if he falls down a bottomless pit, you’ll lose 10 of your coins. But…! No matter how many times you’ll mess up, there’s never a game over.”


Level 50
17105000 XP
Indlæg: 6260
#23:  KJ85 -

^Det vidste vi nu godt i forvejen. Blev fremhævet mange gange under Treehouse Live..


Level 50
5939000 XP
Indlæg: 4008
#24:  JOEP -

^Nu har vi det også på skrift. Smiley


Level 15
111000 XP
Indlæg: 63
#25:  Brocky -
redigeret af Brocky d. 6. Jul 2017 12:19

Jo mere jeg hører om dette spil, jo mere tamt fremstår det. Heldigt, at PS4 fik Crash Bandicoot Remastered.


Level 50
5939000 XP
Indlæg: 4008
#26:  JOEP -

En lille note omkring amiibo i spillet:


Level 50
2506500 XP
Indlæg: 2423
#27:  O-train -

10/10 hos EDGE. Vanvid

Mit forhold til Nintendo er kompliceret ;I


Level 10
45000 XP
Indlæg: 29
#28:  Krisp -

#27: De gav også Galaxy 10 og det kan slet ikke komme op på siden af SM64. Men håber de har ret denne gang. Smiley


Level 50
2506500 XP
Indlæg: 2423
#29:  O-train -

Krisp skrev:
#27: De gav også Galaxy 10 og det kan slet ikke komme op på siden af SM64. Men håber de har ret denne gang. Smiley



Galaxy 1 og 2 er langt bedre spil end 64, om end ikke ligeså indflydelsesrige for industrien. Men level design, art direction, controls og mechanics er så meget mere.

Du skal selvfølgelig have lov til din mening, men den formuleres som om Galaxy er slående dårligere, hvilket jeg synes er overdrevet. Kan forstå hvis du ikke brød dig om controls eller level design (som i mange tilfælde er mere indskrænket end 64)

Mit forhold til Nintendo er kompliceret ;I


Level 10
45000 XP
Indlæg: 29
#30:  Krisp -
redigeret af Krisp d. 12. Oct 2017 22:19

#1: Selv idag er der et stort publikum som dedikerer alt sin tid til at speedrunne Mario 64 og finde nye og hurtigere metoder. Spillet er tidsløst IMO. Jeg gennemspillede det igen med 120 stjerner sidste efterår og det holder stadigt 100.

Jeg kan spille det igen og igen. Ligeså fedt som for 20 år siden.

Galaxy spillene er alt for lineære og så bryder jeg mig ikke om alt det planet hopperi der er i mange baner. Jeg vil helst udforske en stor sandbox når jeg spiller 3D Mario, som jeg gør i SM64. Det er derfor jeg ser så meget frem til Odyssey.


Level 50
2506500 XP
Indlæg: 2423
#31:  O-train -

^ De er bestemt mere lineære. Det er én af mine præferencer, så derfor er vi nok bare uenige. Jeg vil nemlig vove at påstå, at 3D World er én af mine favorit spil, og det meget lineært, selvom det stadigvæk er 3D

Mit forhold til Nintendo er kompliceret ;I


Level 10
45000 XP
Indlæg: 29
#32:  Krisp -

O-train skrev:
^ De er bestemt mere lineære. Det er én af mine præferencer, så derfor er vi nok bare uenige. Jeg vil nemlig vove at påstå, at 3D World er én af mine favorit spil, og det meget lineært, selvom det stadigvæk er 3D



Jeg synes også 3D World er langt bedre end galaxy. Men de slår ikke SM64’s sandbox baner. Smiley


Level 50
1797000 XP
Indlæg: 1199
#33:  ThePatrickBay -

Personligt synes jeg, at både SM64 og Galaxy-spillene er helt igennem fantastiske spil. Det er svært at sammenligne dem, fordi de har så forskellig struktur. Det eneste 3D Mario, som jeg ikke er så stor fan af, er Sunshine.


Level 10
45000 XP
Indlæg: 29
#34:  Krisp -
redigeret af Krisp d. 15. Oct 2017 10:52

ThePatrickBay skrev:
Personligt synes jeg, at både SM64 og Galaxy-spillene er helt igennem fantastiske spil. Det er svært at sammenligne dem, fordi de har så forskellig struktur. Det eneste 3D Mario, som jeg ikke er så stor fan af, er Sunshine.



Helt enig. Jeg sprang Gamecube generationen over, men har siden spillet Sunshine og jeg synes bare styringen er elendig i det spil. Jeg bliver aldrig venner med FLUD. Smiley

Galaxy 1 og 2 har jeg gennemført. Men Sunshine er det eneste main Mario spil som jeg aldrig har gennemført og jeg har ellers prøvet ihærdigt flere gange.

Hvis der en dag kommer en remaster til Switch med fixede controls, så kan det være jeg prøver igen.


Level 50
1797000 XP
Indlæg: 1199
#35:  ThePatrickBay -

For mig at se er der to problemer med Sunshine; den anderledes styring (her mest af alt FLUDDs stive og ufleksible styring, når man bruger den til at svæve) samt de skide blå mønter.

FLUDD kan jeg overleve, men de blå mønter er årsagen til, at jeg aldrig har fået alle shines. Har dog gennemført spillet story wise.


Level 50
5939000 XP
Indlæg: 4008
#36:  JOEP -

39/40 i Famitsu. Officielt et ringere spil end Nintendogs...! Til sammenligning er her de øvrige Mario-anmeldelser fra Famitsu:

Super Mario 64: 39/40
Super Mario Sunshine: 38/40
Super Mario Galaxy: 38/40
Super Mario Galaxy 2: 37/40
Super Mario 3D Land: 38/40
Super Mario 3D World: 38/40
Super Mario Odyssey: 39/40


Level 50
1797000 XP
Indlæg: 1199
#37:  ThePatrickBay -

Så bedste main-Mario siden SM64? Det tegner jo godt Smiley Hvilket parameter valgte de at give mindre end 10/10?


Level 17
151500 XP
Indlæg: 163
#38:  Retrolasse -

JOEP skrev:
39/40 i Famitsu. Officielt et ringere spil end Nintendogs...! Til sammenligning er her de øvrige Mario-anmeldelser fra Famitsu:

Super Mario 64: 39/40
Super Mario Sunshine: 38/40
Super Mario Galaxy: 38/40
Super Mario Galaxy 2: 37/40
Super Mario 3D Land: 38/40
Super Mario 3D World: 38/40
Super Mario Odyssey: 39/40



Så bliver det Knack 2 herfra i stedet for Smiley


Level 49
1276500 XP
Indlæg: 1466
#39:  chessr -

ThePatrickBay skrev:
Så bedste main-Mario siden SM64? Det tegner jo godt Smiley Hvilket parameter valgte de at give mindre end 10/10?



Det er jo 4 anmeldere så der er ikke en bestemt paragraf men kun en mands mening Smiley

Travis Touchdown - Greatest hero ever.. and dumbest


Level 50
1797000 XP
Indlæg: 1199
#40:  ThePatrickBay -

Åh, det er bare mig, der har misforstået deres review system. Jeg havde fra for mange år siden det indtryk, at det var fire parametre, eksempelvis grafik, lyd, gameplay eller lignende.


Level 49
1276500 XP
Indlæg: 1466
#41:  chessr -

Nej nej det er altid 4 anmeldere som til sammen kan give 40/40 hvis alle 4 giver 10 Smiley

Travis Touchdown - Greatest hero ever.. and dumbest


Level 50
1797000 XP
Indlæg: 1199
#42:  ThePatrickBay -

Det er da meget rart, at jeg ved det nu, efter at have kendt til Famitsu de seneste 10 år Smiley


Level 49
1276500 XP
Indlæg: 1466
#43:  chessr -

bedre sent end aldrig Smiley

Travis Touchdown - Greatest hero ever.. and dumbest


Side: 123Vis alle


Svar på tråd

Du skal være logget ind på N-club for at kunne deltage i diskussionerne.


Log ind
Bliv gratis medlem
Glemt kodeord?