Nintendo Switch-efterføl...

Salgstal for perioden mar...

Prøv Star Wars: Knights ...

SteamWorld Heist II annon...

N-cast #217: En eksplosio...

LEGO afslører tre nye LE...

N-cast #216: Microsoft br...

N-club Streams: Uge 18

LEGO annoncerer nye LEGO ...

Overblikstrailer for Pape...

Annonceringer af annoncer...

Tetris 99

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Amiibo!

Luigi's Mansion 2

Switch - spilrygter og sp...

Fortnite

Spil på vej til Switch

Switch 2 - rygter og disk...

Pokémon GO

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Rabbids Go Home (DS)

Skrevet af Lukas Skywalker - 01-12-2009 09:13

At sammenligne Rabbids Go Home til Wii og Rabbids Go Home til Nintendo DS, er ligesom at sammenligne håndbold og fodbold. Det går egentlig ud på det samme, at samle en masse ting sammen, så man til sidst kan nå månen, men måden hvorpå man samler disse ting, er markant anderledes. Rabbids Go Home til Nintendo DS er nemlig et puzzle-spil, og har du spillet Mechanic Master, så ved du allerede hvordan kagen skal skæres.

Spillet ses i 2D, men de forskellige sprites har en mindre form for 3D-grafik, om end det slet ikke er noget i stil med f.eks. New Super Mario Bros. En rabbid i en indkøbsvogn er sat et sted på forhånd, og det er nu din opgave at få ham til at køre ned i toilettet, der oftest er i den helt anden ende af banen. På vejen skal man opsamle mindst én kegle (eller andre små ting), men man behøves ikke samle dem alle sammen.



Sådan, næsten i mål!


Indkøbsvognen bevæger sig selvfølgelig ikke automatisk, og det er her du kommer ind i billedet. I nogen af banerne har spillet allerede sørget for at vognen begynder at bevæge sig nogenlunde samtidig med at man starter banen, men dette er ikke fordi at vognen bevæger sig automatisk. Hele spillet går nemlig ud på at skabe en kædereaktion, og der altid vil være sat nogle ting (i starten mange ting, mod slutningen færre ting) i forvejen, hvor man så selv skal indsætte flere ting, så indkøbsvognen med rabbid'en bliver guidet det rigtige sted hen.

Dette leder til mange frustrationer, i hvert fald i de senere baner, hvor det umiddelbart kan se helt rigtigt ud, men lige inden han når toilettet, så går der et eller andet galt. Og oftest er det helt tilbage ved starten, at problemet skal findes, hvilket bare gør det hele endnu sværere. Spillet kommer dog ret langsomt i gang, og man kan således sagtens klare de mange første baner ved et eller to forsøg.

Man skal dog ikke udelukkende gennemføre baner på denne måde, for når man har gennemført alle baner i en zone, skal man til at sortere affaldet, så at sige. En kanon skyder affaldet i en given vinkel, og med en given kraft, og man skal så vha. stylussen sørge for, at tingene lander de rigtige steder. Det er sjovt, men kan også hurtigt blive svært.



Hmm, basketbolden udløser saksen, så kaninen skubber til indkøbsvognen, så den opsamler toiletrullen og bliver bokset over i toilettet. Perfekt plan!


Når man har gennemført spillet, eller når man er kørt fast i en bane, kan man fordrive tiden med at lave sin egen. Man kan både sende og modtage baner fra venner (eller fjender), men så er det heller ikke sjovere.
Et sted man i stedet kan finde en stor del ekstra holdbarhed, er i de udfordringer der er. Her skal man f.eks. lege jorden er giftig, hvor man skal, ved hjælp af forskellige ting, få en rabbid til at ramme alle punkterne, uden at ramme jorden. Der er også andre udfordringer, som man låser op for efterhånden som man spiller sig i gennem banerne.



Hvem får kaninen først, hunden eller manden med paintball-pistolen?


Grafikken er som sagt i 2D, og det er godt, for 3D ville slet ikke have fungeret til denne slags spil. Wii-versionen ville nok heller ikke have været specielt køn på DS'en, hvilket måske også er grunden til at Ubisoft har valgt at lave dette spil i en helt anden genre. Grafikken kan dog til tider godt virke lidt grumset, men ikke så det gør noget.

Lyden smager lidt af Wii-versionen, men den er slet ikke tilnærmelsesvis lige så godt udført, eller lige så gakket. Titelmelodien er ikke den samme som Wii-versionen, men visse dele af den minder dog lidt om den. Det er ret træls, for lyden var netop et af de store plusser ved Wii-versionen. Udover musikken er der også et par få lydeffekter til de forskellige objekter i spillet, men de kunne sagtens undværes.


Hey, lad mig lige lave en homerun


Konklusion
Rabbids Go Home til Nintendo DS er et direkte rip-off af Mechanic Master, som også er et rip-off af et hver andet spil i den genre. Rabbids Go Home minder dog bare så ekstremt meget om Mechanic Master, at det nærmest kan betragtes som et andet sæt tøj til spillet.
Med det sagt så er Rabbids Go Home dog stadig vældig fornøjeligt, om end Wii-versionen er den overlegen. Puzzle-genren fungerer OK med Rabbids, men herfra lyder konklusionen at de burde holde sig til party- og platformer-spil.

0
1ups givet

3/5


Hjernegymnastik

Kommentarer: