DJ Hero 2 (Wii)

Skrevet af Mr. Mario - 04-02-2011 21:39

Før jeg retter fokus mod selve spillet, vil jeg starte med at rose Activision for at de har opdaget, at der skal to turn table controllers til, for at festen for alvor kan gå i gang rundt omkring i hjemmene, og at de derfor har udgivet en bundle med hele to turn tables (samt en mikrofon). Det er måske lidt sent at komme i tanke om, men bravo. Og så til selve spillet...

DJ Hero 2 er ligesom Guitar Hero og Rock Band et musikspil, hvor du ikke som sådan skal spille musik, men foretage nogle forudbestemte handlinger på bestemte tidspunkter, for at musikken kan flyde ud af tv'ets højtalere. Her er det selvfølgelig handlinger som at scratche og mixe, der skal udføres ved hjælp af turn table controlleren.

Så skal der gang i turn table controlleren

Og musikken du skal lege med i DJ Hero 2 er en stor herlig pærevælling af musik fra diverse kendte kunstnere. Af kunstnere kan nævnes Lady Gaga, Daft Punk, Basement Jaxx, Rihanna, The Prodigy, Gorillaz, Eminem, Chemical Brothers, Missy Elliott, David Guetta, Metallica, og ja – listen er lang. På trods af den brogede pærevælling er mixene generelt gode, men selvom det fra tid til anden er svært at stå stille, mangler størstedelen af mixene dog lige lidt, før spillet for alvor kan sætte gang i en den helt store fest.

Vi ved fra Guitar Hero-serien at det efterhånden er mere reglen end undtagelsen, at single-player-delen blot er en lang gennemgang af størstedelen af spillets track-liste, uden nogen vildt underholdende historie. DJ Hero 2 er bestemt ingen undtagelse. Empire er spillets single-player-del, hvor historien nærmest er fraværende, men alt i alt er du en dj, der rejser Jorden rundt og spiller noget musik. Den tilnærmelsesvise fraværende historie er ikke just interessant, så umiddelbart er der ikke meget at komme efter her, og den eneste gulerod single-player-delen lokker med, er at man kan unlocke flere mix, dj's, udstyr og spillesteder. Så spillets single-player-del er en ca. otte timers lang gennempløjning af størstedelen af spillets numre, og leder du efter underholdning, er det derfor ikke i spillets single-player-del, at du skal lede.
Nu hvor vi er ved de dårlige vaner som kedelig single-player-del, kan jeg med det samme lige afsløre (hvis du da ikke allerede har vurderet det ud fra screenshotsene), at grafikken vanen tro, for denne type spil, også er knap så prangende. Selvom spillet er pyntet med damer, der slanger sig for øjnene af dig før du går i gang med en set-liste, scorer spillet ingen billige point herfra. Det positive er dog, at du som regel aldrig har tid til at koncentrere dig om grafikken.

Ser hun koncentreret ud? Sådan kan du let komme til at se ud!

Som nævnt er det ikke i spillets single-player-del, at man skal lede efter underholdning, så hvad så med spillet multiplayer-del?
Ja – her bliver spillet lige pludseligt en del mere interessant. Spillet indeholder nemlig en del forskellige modes hvori man kan duellere mod hinanden. Man kan blandt andet duellere om, hvem der kan opnå den højeste streak, vinde flest checkpoints i løbet af en sang eller bare at være bedst overordnet mm. Og som om det ikke var nok, er det som nævnt tidligere muligt at spille tre, hvis man er i besiddelse af en mikrofon. Så med spillets ca. seks forskellige modes, er der lidt for hver en smag om man går efter flest point eller den højeste streak. Samtidig kan disse modes også spilles online, så det er ikke kun dine venner du kan udfordre, men hele verdenen. Menuen, eller manglen på samme, er lidt ringe efter en endt duel i offline-delen, da man bliver smidt direkte til hovedmenuen, og ikke har mulighed for at gå direkte videre til en ny game mode eller mix.

Spillet indeholder selvfølgelig også en onlineshop, hvor du for 300 Wii Points kan købe nye mix. Udvalget i shoppen er dog ret begrænset.

Så er festen ved at være forbi

I det store hele er der ikke sket meget siden 1'eren, men lidt er der dog sket, desværre intet banebrydende og nævneværdigt. Sætter du fed grafik og en fed single-player-del højt, når du skal finde et nyt spil, er det (vanen tro når vi snakker musikspil) ikke DJ Hero 2, du skal kigge efter. Men er du derimod til musik, morskab med en til to venner, og en anderledes controller, er DJ Hero 2 lige noget for dig. Med DJ Hero 2 får du nemlig en kedelig single-player mode, mange forskellige multiplayer modes, en ok track-liste, der dog lige mangler det sidste for at sparke festen ordentligt i gang, og så selvfølgelig den fede turn table controller.

0

4/5