Guitar Hero: Warriors of Rock (Wii)

Skrevet af Grauling - 21-10-2010 10:12

Det allerførste du lægger mærke til når du starter spillet, er den meget underlige og dårlige opbyggede menu der er i spillet. Det er ret svært at finde rundt, i forhold til de tidligere spil i serien, der ellers har haft en god og overskuelig menu. Det der især irriterer mig ved menuerne, er at man ofte ikke kan se alle mulighederne man har, og bliver nød til at scrolle ned for at se at man her f.eks. kan skifte til en anden guitar eller lignende.

Ligesom alle andre Guitar Hero-spil har dette spil en career mode, som i dette spil hedder Quest Mode. Historien er som følger: Demigod of Rock bliver taget til fange af en stor metalmaskine, som bliver kaldet The Beast, og det er nu op til otte forskellige personer, der enten er rockere eller metallere, at finde Demigod of Rocks guitar, og befri ham fra The Beast. Det er måske ikke den bedste historie, men den passer meget godt til spillets tema, og er i det mindste bedre end de tidligere spil, hvor historien var tæt på ikke eksisterende. Det fede ved Quest mode er, at hver af de otte karakterer har deres egen specielle kraft der gør dem unikke. Nogle kan få mere star power end andre, mens andre kan have et skjold, så man ikke mister sin note streak, i tilfælde af man spiller en node forkert. Efter at man har klaret en af karakterernes setliste, der ofte består af fem-seks sange, bliver man forvandlet til ens såkaldte rockform, der mest af alt ligner en afvist idé til en X-Men figur. I denne form bliver ens specielle kraft fordoblet. Quest Mode er utrolig lang, da du skal igennem mere en 90 sange før du har befriet Demigod of Rock.

Få alle otte karakterer i deres rigtige rockform for at redde Demigod of Rock

Quick Play er også blevet fornyet, siden jeg sidst spillede Guitar Hero. Nu får du exp hver gang du spiller en sang, og når man har fået nok exp, kommer man i en ny rank. Det antal exp man får, kommer an på hvor mange stjerner man har fået hver sang. Det er nu også muligt at få mere end de sædvanlige 6 stjerner. Nu får man nemlig ekstra stjerner hvis man f.eks. har brugt wammybaren meget i en sang, eller fået en høj note streak. Ved at komme i højere rank får man nyt kluns til sine karakterer, specielt artwork, samt andre lignende ting.

Hvis man er så heldig at eje en Nintendo DS, er der en del funktioner man kan gøre nytte af. Du kan fx være roadie, og hjælpe dem der spiller ved at tune deres guitar, sørge for at mixe deres lyd ordentligt, og sørge for at deres stik sidder rigtigt i. Dette gør man i virkelig små minigames, og hvis man gør jobbet ordentligt, får dem der spiller, ekstra point. Dog, hvis man fejler, kan det have store konsekvenser for dem der står og spiller, og de kan hurtigt miste en masse point, da der f.eks. kan gå ild i et af de fem bånd, og derfor bliver noderne sværere at ramme. Denne funktion er faktisk meget sjov, og kan få flere end bare fire personer til at have sjov med spillet. Med din DS kan du også lave en playlist af de sange, som du vil have at dig og dine venner skal spille. Denne funktion er også ret fed, da jeg personlig fandt det lidt mere overskueligt at finde de forskellige sange på DS'en, end på Wii.

En dårlig Roadie kan hurtig få lokummet til at brænde!

Grafikken i Guitar Hero: Warriors of Rock ligner de tidligere spil i serien, hvilket ikke er noget specielt kønt syn. Der eneste nye rent grafisk, er at noderne er blevet en kendelse mere skarpe i farverne, men ændringerne betyder ikke meget, da man vel ikke køber Guitar Hero på grund af grafikken der er i spillet.

Det vigtigste ved spil som Guitar Hero, er selvfølgelig lydsiden. Guitar Hero: Warriors of Rock kommer desværre lidt væk fra det image, som de har prøver at skabe omkring rockverdenen i spillet. Med sange fra bands som f.eks. Linkin Park, My Chemical Romance og Muse, kommer man altså langt væk fra den traditionelle rockverdens image med rygmærker og læder.

Spil noget med Slayer!

Dog kan man stadig nyde en masse svedige sange fra bands som Megadeth, Queen, Rush, Anthrax og mange flere, der byder på heavy sange, fyldte med en masse fed lead guitar og svedige soloer. Hvis der var en sang jeg bare synes skulle have været med, måtte det da have været Warriors of the World med Manowar. Kunne man forestille sig en sang der ville passe bedre til denne titel? Udover sangene der gør lydsiden fed, skal det siges at den person der fortæller historien i spillet er Gene Simmons, som de fleste nok ved er bassist og vokalist i bandet Kiss, og det gør unægteligt fortællingen lidt federe.

Holdbarheden i spillet er lidt højere end normale Guitar Hero-spil. Udover at der er 90 sange, har du også mulighed for at købe tidligere Guitar Hero spils setlister, for omkring 500 Nintendo Points. udover at købe tidligere setlister, er der også et stort udvalg af nye sange som man kan købe i shoppen for Nintendo Points. Du har selvfølgelig også mulighed for at spille mod andre personer rundt omkring i verden, over Nintendo Wi-Fi Connection, selvom det tager en del tid før den finder en match.

Har du hvad der skal til for at kunne klare Rush 2112 og skaffe Demigod of Rocks guitar tilbage?

Guitar Hero: Warriors of Rock er alt i alt et udmærket spil, og et af de bedre i Guitar Hero-serien. Selvom spillet har en lidt lunken historie og lider af dårlige menuer, har spillet faktisk en udmærket setliste, selvom der er en del sange som kun er blevet smidt ind, fordi det vil hjælpe spillets salgstal. Dog har de fleste sange udfordrende soloer og fede guitar riffs. Spillet er ligesom tidligere spil i serien perfekt til fester, eller hvis man har venner på besøg, og hvis man ejer en DS er der en del funktioner, som kun gør oplevelsen bedre.

0

4/5