Shaun White Snowboarding: World Stage (Wii)

Skrevet af Mr. Mario - 24-12-2009 13:39

Efter man har startet spillet op og har set diverse obligatoriske logoer, heriblandt Ubisofts, der i anledningen af al sneen rent faktisk er lavet i sne, opdager man hurtigt at spillet ligner det forrige. Det indeholder en en multiplayer mode og en single-player mode (Career Mode), der i grunden ikke er en single-player mode, men er den mode, der egner sig bedst, når man skal spille alene.
I Career Mode møder du stort set alle de figurer du stiftede bekendtskab til i forrige spil, men efterhånden som du spiller dig igennem spillet, vil der selvfølgelig komme nye til.

Mød op i terminalen og flyv ud til alverdens pister!

I Road Tour bød single-player-delen blot på "fritidsfordriv" for en gruppe snowboardere, men det er der lavet om på nu. Nu er det nemlig ikke fritidsfordriv det handler om, nej, nu er det "storhedsvanvid". Lige det en sportstitel skal handle om, at blive den allerbedste og give sine modstandere prygl. Så endelig er der et mål ved at sætte sig for til at spille spillet. Det er altså din opgave at føre den lille gruppe af snowboardere frem på verdensscenen inden for snowboarding. Dette foregår dog ikke i selskab med spillets hovedperson, Shaun White, da han jo i forvejen har fundet vejen frem til toppen.

For at nå toppen af poppen, bliver du som i så mange andre titler præsenteret for et hav af discipliner inden for sportsgrenen, af eksempler kan nævnes half-pipe, udføre tricks og optjen så mange point som muligt og et klassisk ræs mod andre snowboardere. Ja, Shaun White Snowboarding: World Stage er mere eller mindre bygget op på næsten samme måde som Monster 4x4: Stunt Racer.
Heldigvis bliver man dog ikke atter en gang præsenteret for den mærkværdige opgave, at samle skrald op i de sneklædte bjerge. Det vil altså sige nogle lidt mere realistiske discipliner.

Hold på hue og skibriller, for nu går det nedad!

Styringen foregår på samme måde som i forgængeren. Du kan styre udelukkende ved brug af Wii Remote eller vælge at tilslutte et Wii Balance Board og stige op på det med din Wii Remote i hånden. Yderligere kan Wii MotionPlus også benyttes, dog gør den ikke den store forskel, hvis man udelukkende spiller med Wii Remote, da styringen skaber enkelte problemer, når man befinder sig i luften, uanset om du bruger Wii MotionPlus eller ej.

Spillet indeholder som sagt også en multiplayer-del, hvor du kan tage en tur ud på pisterne med dine venner. Her har man et par muligheder, man kan spille "Career Mode" eller bare tage en god gammeldags dyst mod hinanden. Da det kun er muligt at tilslutte ét Wii Balance Board til Wii'en, er der også mulighed for at spille "Hot Seat", hvor flere spillere én ad gangen kan spille. Dette åbner op for den spændende mulighed at man kan dyste om hvem der (over x-antal gange) for eksempel kan score flest point i en bane.

Der er stadig rig mulighed for at grinde

Banerne i spillet har fået et mindre løft siden sin forgænger. Nu ser de ikke så ensformige ud, men de formår dog alligevel ikke at blive så interessante, at man ender med at sidder foran skærmen i flere timer. Og det tager faktisk ikke mange timer at nå toppen, dog siger en profildata dog, at man kun har klaret omkring 50 % af spillet, når man har nået toppen. Men da banerne jo desværre ikke formår at fænge en, er lysten til at klare det 100 % der ikke.

Spillet ser nogenlunde ud, dog uden at være noget pragteksemplar grafikmæssigt. Det vageste ved spillets grafiske side er podiets baggrund, og hver gang du har spillet en disciplin i "Career Mode", vil baggrunden dukke op som en torn i øjet. Men ellers ligner grafikken stort set det man så i forrige titel, så heller ikke her har spillet udviklet sig synderligt meget.
Lydsiden har lige ledes heller ikke fået nogen vitterlige løft. Der er selvfølgelig musik i baggrunden, når du fræser ned af pisterne, men den fanger ikke rigtigt ens opmærksomhed.

Drøn gennem Londons gader i denne half pipe!

Når vi når enden af pisterne, er Shaun White Snowboarding: World Stage, lige som sin forgænger, et nogenlunde spil, men ikke nogen ekstraordinær titel, der vil gå over i historien. Spillet ligner på mange måder sin forgænger, dog er spillet blevet en snert mere realistisk og indeholder nu et mere klart mål for, hvorfor man skal kæmpe sig igennem de forskellige baner. Disse små ændringer har dog ikke skabt de største fornyelser i denne serie og det er altså bare ikke godt nok.
Shaun White Snowboarding-spillene har altså et godt stykke endnu, hvis de skal blive en succes a la Tony Hawk-spillen eller andre sportstitler, hvor kendte personer fra de respektive sportsgrene lægge navn til spillet.

0

3/5