Nintendo Switch-efterføl...

Prøv Star Wars: Knights ...

SteamWorld Heist II annon...

N-cast #217: En eksplosio...

LEGO afslører tre nye LE...

N-cast #216: Microsoft br...

N-club Streams: Uge 18

LEGO annoncerer nye LEGO ...

Overblikstrailer for Pape...

Lanceringstrailer for Gro...

Annonceringer af annoncer...

Tetris 99

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Amiibo!

Luigi's Mansion 2

Switch - spilrygter og sp...

Fortnite

Spil på vej til Switch

Switch 2 - rygter og disk...

Pokémon GO

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Alternative nyheder

Dingler_
Dingler_

21
Offline
Level: 3 (Koopa-Troopa)

0
1ups givet

Skrevet 27-05-2011 14:14 - Redigeret 22-03-2016 18:44

Herinde kan man dele fra sig af nyheder med relevans til Nintendo, hvis de ikke helt lever op til forsidestof! Husk at linke til den pågældende nyhed, så vi kan se, om det er faktuelt, og så vi også kan få et dybdegående billede af emnet til diskussion!


Oni Nick
Oni Nick

25
Offline
Level: 26 (Octopi)

0
1ups givet

#166 - Skrevet 02-10-2011 21:01

Var der mere markedsføring af Link's Crossbow Training end TP da? Smiley


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#167 - Skrevet 02-10-2011 21:02 - Redigeret 02-10-2011 21:02

Slagesen skrev:
De holder ikke selv aktivt øje med spilmarkedet lige så meget...


Men hvorfor er de så mere modtagelig overfor spil-marketing end vi er? Er vi så mere modtagelig overfor tandpasta-marketing end tandlæger er? LOL


Lukas Skywalker
Lukas Skywalker

2193
Offline
Level: 25 (Kokiri)

0
1ups givet

#168 - Skrevet 02-10-2011 21:02 - Redigeret 02-10-2011 21:04

Jeg ved ikke om der var mere markedsføring af Link's Crossbow Training - men det kom på et bedre tidspunkt, og spillet kom også sammen med et stykke tilbehør (eller, det er jo egentlig omvendt).

Alex - Fordi at vi er oplyste omkring de nye spil. Ser jeg en reklame for Modern Warfare 3, er jeg skide ligeglad - for jeg ved at jeg ikke har lyst til at købe det. Jeg har ikke set en eneste reklame for Battlefield 3 - det har jeg til gengæld købt. Det er det samme med alt andet, f.eks. musik. Jeg tror aldrig nogensinde jeg har købt en plade på baggrund af en reklame, men det må der være andre der har - ellers ville man vel ikke lave dem.


stelzig
stelzig

4800
Offline
Level: 24 (Whomp)

0
1ups givet

#169 - Skrevet 02-10-2011 21:03 - Redigeret 02-10-2011 21:09

Det skal jeg ikke kunne sige, men der er helt sikkert ikke brug for meget markedsføring for at "hardcore" gamere ved alt om et fremtidigt spil fordi de selv opsøger informationen.

Alexander: Mere modtagelig i og med at de kun får indtryk gennem den hårde markedsføring. Selvfølgelig er det udviklerne der bestemmer hvad "vi" får at vide også, men... Jaeh håber du forstår. Mere modtagelig er måske ikke den rette betegnelse, men der skal helt sikkert mere markedsføring til for at få deres opmærksomhed.

Og ja jeg vil da forresten tro at jeg er mere modtagelig overfor tandpasta eller alle andre ting end tandlæger som allerede ved en masse om tandpasta. Vi har vist haft diskussionen om hvorvidt folk der går op i ting måske ikke også undersøger dem lidt mere til bunds før og jeg er stadig af den overbevisning at det gør de altså.
Og indrømmer gerne at jeg måske ikke finder det bedste af alting fordi jeg ikke gider bestræbe mig på det hvis jeg kan finde noget der er godt nok. Jeg er sgu næsten ikke engang i tvivl om at en ekspert kunne have skaffet mig en bedre computer og et bedre kamera for samme beløb end jeg selv gjorde.

Edit: Er også stærkt overbevist om at mange casual gamere slet ikke kender til en masse af de store spil til wii. Om de så kan li' dem eller ej vil jeg ikke kommentere på, men det er altså fjollet at tro at de ved lige så meget om hvad der forgår på spilfronten som folk som besøger hjemmesider som bare n-club dagligt.


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#170 - Skrevet 02-10-2011 21:07 - Redigeret 02-10-2011 21:08

Tilbehørskortet er altid godt at spille. Men der er tusindvis af spil til Wii, der blev udgivet med tilbehør, men mange af dem bombede.

Den typiske måde, som hardcore gamere argumenterer på, når salgstallene ikke passer deres verdensbillede:

1. Det spil solgte kun godt, fordi casual gamere købte det!

Men hvorfor købte casualgamerne lige præcis det spil?

2. Øh... casual gamerne købte kun spillet, fordi det blev markedsført godt!

Men spil som Super Mario Galaxy og Twilight Princess havde ti gange så store marketingsbudgetter?

3. Øh... Spillet solgte kun godt, fordi de blev udgivet med et tilbehør!

Jamen, der er tusindvis af spil, der er blevet udgivet med tilbehør til Wii og 99 % af dem har solgt elendigt?

4. Øh... men de spil var ikke Nintendos egne. Mange casual gamere køber udelukkende spil ud fra Nintendos brand.

Jamen, spil som Metriod: Other M solgte elendigt. Og spil som Super Mario Galaxy og Twilight Princess sælger slet ikke i nærheden af, hvad Mario Kart, Super Mario Bros og Wii Fit gør?

5. Øh... de casual gamere er bare dumme!


Oni Nick
Oni Nick

25
Offline
Level: 26 (Octopi)

0
1ups givet

#171 - Skrevet 02-10-2011 21:11

Jeg tror bare, at vi kan konkludere, at spils salgstal ikke primært handler om, hvornår det bliver udgivet eller hvor mange penge, der bliver brugt på at markedsføre det. Det handler om, hvor mange der gerne vil spille den type spil - og der er et større publikum for simple targetshootere end der er for Aonuma Zelda-spil.


stelzig
stelzig

4800
Offline
Level: 24 (Whomp)

0
1ups givet

#172 - Skrevet 02-10-2011 21:14

Det er vel ikke det der diskuteres her dog nick? Af de nogenlunde godt sælgende spil skulle de vel gerne spredes mund-til-mund hvis de var så fantastiske alligevel.
Pointen er bare at markedsføring stadigvæk bør rettes mod casual gamere siden hardcore nok skal kende til spillet den dag det bliver annonceret.


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#173 - Skrevet 02-10-2011 21:15 - Redigeret 02-10-2011 21:16

Det største problem i disse debatter er, at majoriteten herinde går ud fra en præmis som er FORKERT. I dette tilfælde:

Twilight Princess > Link's Crossbow Training.

Sådan er det for jer, men ikke for alle. Måske er der faktisk en langt større gruppe, der finder Link's Crowssbow Training mere interessant.

Men der virker bare til, at folk ikke vil acceptere det. Derfor kommer de i stedet med "anmeldelseskortet" eller "hvad er god smag"-kortet etc. etc. Men det ændrer desværre ikke på virkeligheden (og nu kommer Kragh om lidt og siger, at virkeligheden kun findes i forskellige sociale konstruktioner.. Smiley)


Oni Nick
Oni Nick

25
Offline
Level: 26 (Octopi)

0
1ups givet

#174 - Skrevet 02-10-2011 21:15 - Redigeret 02-10-2011 21:16

@stelzig: Jeg forstår ikke hvad du mener? Hvordan retter man markedsføring mod casuals?

Edit: Og ja, jeg har også på fornemmelsen at det er "forkert" at synes at LCT er et bedre spil end TP.


stelzig
stelzig

4800
Offline
Level: 24 (Whomp)

0
1ups givet

#175 - Skrevet 02-10-2011 21:16 - Redigeret 02-10-2011 21:19

Jeg ejer da selv link's crossbow training og synes slet ikke at det er så dårligt, lol.

Jeg prøver overhovedet ikke at argumentere for hvorfor nogle spil er placeret på bestemte måder på den liste.

(selvom TP er et bedre spil, ja Smiley)

Nick: Er vi enige om at de gerne vil have noget andet end visse andre? Er det så ikke ret åbenlyst at det er de ting det er vigtigste at gøre opmærksom på i reklamer i fjernsynet eksempelvis? Som giluc skrev så er jeg temmelig ligeglad med reklamerne for noget som jeg selv holder mig opdateret på.


Oni Nick
Oni Nick

25
Offline
Level: 26 (Octopi)

0
1ups givet

#176 - Skrevet 02-10-2011 21:18 - Redigeret 02-10-2011 21:20

Men igen, hvad er det du mener Stelzig? Hvordan er markedsføringen af spil rettet mod casuals?

Min pointe er, at jeg tror ikke der findes særligt mange impulskøbere af spil nu om dage. Jeg tror alle undersøger hvad de køber. Hvis markedsføringsargumentet skulle holde, ville TP have solgt 10 mio.


stelzig
stelzig

4800
Offline
Level: 24 (Whomp)

0
1ups givet

#177 - Skrevet 02-10-2011 21:20

Læs min edit, nick.

Hvis vi absolut SKAL ind på zelda igen... Jamen ok så bør de nok ikke vise så stort fokus på at der er en million puzzles hvis din teori om at folk er mere interesseret i andre aspekter af spillet.


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#178 - Skrevet 02-10-2011 21:20 - Redigeret 02-10-2011 21:21

Firmaer markedsfører til alle salgs segmenter bare på forskellige måder. Når Nintendo udgiver trailere, der ser federe ud end det reelle spil, er det markedsføring. Når en Nintendo ansat går ud og siger, at Skyward Sword bliver et fantastisk spil med masser af content, selvom det måske ikke er tilfældet, så er det marketing. Når IGN bliver betalt masser af penge og eksklusivitetsrettigheder for at være det første medie, der anmelder Skyward Sword og roser det meget, så er det marketing. Og tro mig, der er mange hardcore gamere, der falder for det.

Så hele tanken om, at casual gamere er dummere og nemmere "at snyde" end hardcore gamere er forkert.


Oni Nick
Oni Nick

25
Offline
Level: 26 (Octopi)

0
1ups givet

#179 - Skrevet 02-10-2011 21:22 - Redigeret 02-10-2011 21:24

Hvis jeg har en teori er det, at det er de simple arkade-værdier, der sælger, og ikke de "avancerede" spil, som det kun er de "kloge" hardcore gamere, der køber.

Edit: Som Alexander køber jeg heller ikke argumentet med, at dem der går op i spil er klogere som sådan. De kan blive snydt af reklame lige såvel som alle andre.


Lukas Skywalker
Lukas Skywalker

2193
Offline
Level: 25 (Kokiri)

0
1ups givet

#180 - Skrevet 02-10-2011 21:24

Alexander Brock Petersen skrev:
Det største problem i disse debatter er, at majoriteten herinde går ud fra en præmis som er FORKERT. I dette tilfælde:

Twilight Princess > Link's Crossbow Training.

Sådan er det for jer, men ikke for alle. Måske er der faktisk en langt større gruppe, der finder Link's Crowssbow Training mere interessant.

Men der virker bare til, at folk ikke vil acceptere det. Derfor kommer de i stedet med "anmeldelseskortet" eller "hvad er god smag"-kortet etc. etc. Men det ændrer desværre ikke på virkeligheden (og nu kommer Kragh om lidt og siger, at virkeligheden kun findes i forskellige sociale konstruktioner.. Smiley)

Og hvorfor tror du jeg sagde at de vægtede spil på andre værdier Smiley? Twilight Princess ER bedre end Link's Crossbow Training, for mange af os "hardcore" gamere.