Skrevet 27-05-2011 14:14 - Redigeret 22-03-2016 18:44
Herinde kan man dele fra sig af nyheder med relevans til Nintendo, hvis de ikke helt lever op til forsidestof! Husk at linke til den pågældende nyhed, så vi kan se, om det er faktuelt, og så vi også kan få et dybdegående billede af emnet til diskussion!#1381 - Skrevet 28-07-2014 10:09
^Hvis du følger lidt med på VC-fronten, så vil du vide, at amerikanerne ganske ofte får spillene senere end os. Det er som om NOA fokuserer mindre på det, og hold op hvor blev der pebet, da de fik Super Mario Bros. 3 til 3DS'en hele fire måneder senere end os.#1382 - Skrevet 28-07-2014 10:11
Jeg følger meget lidt med på den front. Jeg så det blot i forbindelse med dagens smash-billede og tænkte, at det var en nyhed.#1383 - Skrevet 28-07-2014 10:13
Nu sidder jeg selvfølgelig også og skriver "ugens downloads" hver uge, så titlerne hænger måske lidt bedre ved hos mig#1384 - Skrevet 30-07-2014 16:03
Det går bare ikke godt for Wii U...#1385 - Skrevet 31-07-2014 00:36
^#1386 - Skrevet 31-07-2014 00:47
Altså der er lige en vigtig ting,som jeg må pointere:Men i den forbindelse: hvornår er en konsol en decideret fiasko? Det er den selvfølgelig, når man ikke kan tjene på den, men er det ikke svært at sige? Næsten 7 millioner solgte Wii U's er jo rigtig mange, men man snakker stadig om, at Nintendo taber penge. Hvor meget skal en konsol sælge, før at man begynder at tjene på den?
Problemet er, at man som regel taber lidt på salg af hardware, men at man hiver i land vha. software salg. Ifølge Nintendo, så skal de sælge 1 Wii U og 2 spil for at vende profit, men det siger jo lidt om situationen; folk som ejer konsollen køber ikke nok software, og det jo problematisk! Se hvor meget Mario Kart har solgt, det er ret imponerende, men noget tyder på, at langt størstedelen af Wii U ejere havde ventet på det her spil ift. dem som ventede på at købe en Wii U for spillet selv.
Måske er det 'succes' relativt, men lige nu sælger de til tab, tallene er rekord-lave og alt man kan trøste sig med er, at det statistisk set ser bedre ud, men vi ved hvordan Wii U'ens momentum ofte falder til jords efter kort tid, så det meget spændende at se hvordan og hvorledes. Smash er ikke ligeså stor en titel som Mario Kart, men de har godt nok dækket denne Smash-titel en del mere end forrige titler, så lad os nu se.
#1387 - Skrevet 31-07-2014 01:32
Jeg bliver altid overrasket over hvor godt Melee faktisk solgte på GameCube, men tænker heller ikke Smash-serien som noget lige så med lige så stort salgspotentiale som Mario Kart - overhovedet. Kan derfor ikke helt se hvilket spil der skal aktivere at alle pludselig køber den, men er da lækkert stadig at se Mario Kart 8 florere på salgslister landet over, så synes ikke den er helt dødsdømt endnu.#1388 - Skrevet 31-07-2014 02:40 - Redigeret 31-07-2014 04:21
Reggie sagde, før de cuttede prisen med 50 dollars, at de blot skulle sælge 1 maskine + 1 stykke software for at tjene på det Det ekstra spil regner jeg jo bare ud fra de 50 dollars, men det kan jo være, at det er blevet billigere at producere maskinen, i don't know.Antal solgte spil pr konsol verden over:
Wii U: 5,49
Nintendo 3DS: 3,89.
Var det ment som et: "men Wii U'en har bedre gennemsnitlig salg af software, så det betyder jo, at den klarer sig bedre"-argument, for hvis det er tilfældet, så er det jo ganske logisk, hvorfor tallene er således, men det ændrer ikke på software-salget er svagt.
3DS'en har langt flere konsoller derude, og sælger langt flere units hver måned. På den måde bliver gennemsnittet af software pr. unit solgt også mindre og mindre, eftersom at flere og flere skal til at bygge biblioteket op. Om det så sker er diskutabelt, da konsollen hovedsageligt er målrettet mod børn, og de har ikke egen økonomi eller købevaner.
Wii U er en anden historie. Vi ved at den sælger dårligt, men at der udkommer software med et udemærket momentum. Men én af de ting, som der er vigtigst at vide er, at Wii U ikke er et mainstream-produkt på samme måde som 3DS'en, og at dem som køber hovedsageligt er folk med interesse og egen økonomi. Jeg vil vove at påstå, at mængden af folk som ejer en Wii U og deres enorme dedikation overfor Nintendo også spiller en stor rolle... Og så selvfølgelig at man indtil nu har kunne købe Wii U i pakker med op til 3 spil.
Det kommer i hvert fald ikke som et chok med de tal.
#1389 - Skrevet 31-07-2014 16:43
https://www.facebook.com/RainGames/photos/a.130532373690985.30954.100463326697890/681435581933992/?type=1&comment_id=681444191933131&reply_comment_id=681445788599638&offset=0&total_comments=7&ref=notif¬if_t=photo_reply#1391 - Skrevet 04-08-2014 18:19
Har akkurat siddet og kigget på RE til GC, da min bror fabler løs om det, og han vil have jeg får dem spillet, selvom jeg ikke er gyser-fan. Men hey det kan være, at jeg skal give det et skud, hvis der kommer et remake!#1392 - Skrevet 04-08-2014 18:46 - Redigeret 05-08-2014 07:58
Dan Adelman, chef for indie-afdelingen i NoA, forlader Nintendo for at fokusere mere på indie.#1393 - Skrevet 04-08-2014 18:57 - Redigeret 04-08-2014 18:58
Nej JOEP det er ikke rigtigtSo even though a lot of indie development studios may really want to have someone helping them out with marketing, business development, strategy and all that, there's really no one to turn to. I've given a lot of business advice to different developers over the years which I think has been helpful, but I think to do it right and really help the indie scene grow to its real potential, it needs to be a full time thing. So what I'm planning on doing is working directly with several indie game studios as their business guy – whatever that really means. In the same way that a core dev studio needs a programmer, designer, artist, and sound person, I think there's also a need for a business person. It's definitely a different kind of role than the other ones, but it can be really critical, since one smart business decision can cut your costs in half or double your sales – and vice versa
#1394 - Skrevet 04-08-2014 20:55
Sorry. Mente blot, at han ville fokusere mere på indierne, var en forhastet læsning af overskrifterne, der førte til en fejlfortolkning.#1395 - Skrevet 04-08-2014 23:43
Polygon har skrevet en ret interessant artikel om Nintendo, og hvordan de stadig har svært ved at følge med den moderne udvikling. Dan Adelman har kæmpet for at ændre Nintendos holdning til indie-udviklere, men mange ting foregår stadig gammeldags.Polygon skrev:
This is a company that kept its head of indie relations off Twitter. By force. Because apparently having a relationship with the folks you're supposed to support on social media was too risky.
Adelman, to his credit, worked to try to fix some of the backwards policies that had held Nintendo back. One such policy was the requirement for delivers to have their own offices. If you ran your studio out of your home? No go. And according to Adelman that rule was strictly adhered to.
"It was crazy. There were people whose job it was to look up addresses in Google maps to see if the business address was a home or an office building. And if it looked a little residential, they'd ask for photos," Adelman told Kotaku. "There would be e-mail threads with literally a few dozen back and forth exchanges about whether the couch in someone's office was really used for business purposes or did someone really live there? That policy, thankfully, is gone."
It wasn't the only improvement that happened under Adelman's watch.