Animal Well ude nu - se l...

Nintendo World Championsh...

Endless Ocean Luminous (S...

Nintendo Switch-efterføl...

Salgstal for perioden mar...

Prøv Star Wars: Knights ...

SteamWorld Heist II annon...

N-cast #217: En eksplosio...

LEGO afslører tre nye LE...

N-cast #216: Microsoft br...

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Switch - spilrygter og sp...

Super Mario 3D World + Bo...

Switch 2 - rygter og disk...

Nintendo Switch

Annonceringer af annoncer...

Tetris 99

Amiibo!

Luigi's Mansion 2

Fortnite

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

The Legend of Zelda: Skyward Sword

Wii
Wii

0
Offline
Level: 2 (Keese)

0
1ups givet

Skrevet 15-06-2010 18:08 - Redigeret 11-07-2014 01:41

Værsgo' at diskutere! Smiley

Cell shaded! Så fedt!

Link kan LØBE!

Beetle FTW !

Wii!
chessr
chessr

341
Offline
Level: 31 (ChuChu)

0
1ups givet

#2791 - Skrevet 10-02-2012 22:21

Jeg er sikker på jeg linkede til et site hvor der stod at alt musik i SS er orkester som nogle her inde ikke mener det er. hvor blev det af ? eller var det i en anden tråd ?


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#2792 - Skrevet 11-02-2012 12:09 - Redigeret 11-02-2012 12:11

Dinmor skrev:
En investering er en investering... Det handler om indskud og udbytte, ligegyldigt om det er tid eller penge.

At bruge 3 timer på noget der ikke er sjovt, gør det til spildt tid er nok det dummeste, jeg nogensinde har hørt.


Du har lige givet en simpel definition, og så tre linjer efter kan du ikke engang selv følge den.

Du har ingen ret til at kalde mit udsagn for dumt, da du ikke ved, hvad mit udbytte bliver, ved at spille videre. Mit udbytte er subjektivt defineret ud fra min nytteværdi, som du ingen indsigt i, men som du måske ville have en ide af, hvad ville være, hvis du havde læst andre af mine indlæg i denne tråd.

Stort set alt der hedder pligter skulle være spildt tid så.


Nej, fordi de har et udbytte.

Som jeg sagde, så må man nogen gange gøre ting for at kunne have det sjovt bagefter - det er dumt, at det skal være sådan i et spil, men det er jo som sagt en fejl fra udviklernes side.


Ja, det er dumt, og jeg har ret til at være kritisk. Nok forskellen på mig og fanboys/hardcore gamers, der godt kan lide at bruge penge, selvom udviklerne nyttemaksimerer deres egen velfærd/profit på bekostning af os. Smiley

Jeg må nok støtte op om Chessr's svar til dine eksempler på spil. Jeg bad ikke om eksempler på gode (bedre) spil - så kan det være fuldkommen ligegyldigt med, om man kan abstrahere fra om de tager 3 timer at gennemføre eller 20 - for dem kan jeg sgu finde overalt. Jeg har trods alt på intet tidspunkt sagt, at det er det bedste spil, jeg har spillet. Du sagde, at et spil, der kan gennemføres på 3 timer (uden at det er et speed run), kan hamle op med et spil, der tager 40 timer at gennemføre (hvoraf 37 af dem er sjove timer). Det kan det på mange måder, men det er umuligt for dem at opbygge et æstetisk univers på niveau med det lange spil, og det er klart en af Zelda spillenes største forcer.


Bla bla bla. Æstetisk univers? Jeg går op i at have det sjovt. Og jeg vil hellere spille Duck Tales end Skyward Sword.


Dinmor
Dinmor

1
Offline
Level: 3 (Koopa-Troopa)

0
1ups givet

#2793 - Skrevet 12-02-2012 15:26

Alexander Brock Petersen skrev:

Dinmor skrev:
En investering er en investering... Det handler om indskud og udbytte, ligegyldigt om det er tid eller penge.

At bruge 3 timer på noget der ikke er sjovt, gør det til spildt tid er nok det dummeste, jeg nogensinde har hørt.


Du har lige givet en simpel definition, og så tre linjer efter kan du ikke engang selv følge den.



Jeg følger ikke min definition? Hvis jeg anser de 3 timer som indskuddet, så er det da fuldstændigt korrekt.

Du har ingen ret til at kalde mit udsagn for dumt, da du ikke ved, hvad mit udbytte bliver, ved at spille videre. Mit udbytte er subjektivt defineret ud fra min nytteværdi, som du ingen indsigt i, men som du måske ville have en ide af, hvad ville være, hvis du havde læst andre af mine indlæg i denne tråd.



Præcis! Det ved du jo nemlig heller ikke, netop min pointe. Jeg har læst mange af dine pointer, og det virker sgu lidt til, at det hele bunder i, at du ikke gider bullshit cutscenes, hvilket er hvad de 3 første timer er. Du vil gerne have gode kampe, og det synes jeg bestemt allerede jeg har haft, på trods af, at jeg ikke er så langt i spillet. Så er der selvfølgelig dit had til puzzles, men ud fra hvad jeg har læst, så synes du OoT er et godt spil, og det er også fyldt med puzzles. Anyways, det er fuldkommen irrelevant for min pointe - at du ikke har spillet spillet og derfor ikke burde udtale dig om dets kvalitet. Du kan udtale dig, om de første 3 timer, ikke hele spillet!

Stort set alt der hedder pligter skulle være spildt tid så.


Nej, fordi de har et udbytte.


???? Hvorfor er 37 sjove timer i et spil ikke et udbytte?

Som jeg sagde, så må man nogen gange gøre ting for at kunne have det sjovt bagefter - det er dumt, at det skal være sådan i et spil, men det er jo som sagt en fejl fra udviklernes side.


Ja, det er dumt, og jeg har ret til at være kritisk. Nok forskellen på mig og fanboys/hardcore gamers, der godt kan lide at bruge penge, selvom udviklerne nyttemaksimerer deres egen velfærd/profit på bekostning af os. Smiley


Jeg er da bestemt også kritisk over for hvad jeg spiller, men jeg kan også selv se ud over min kritik, hvilket du giver mig et indtryk af, at du kan have lidt svært ved....

Jeg må nok støtte op om Chessr's svar til dine eksempler på spil. Jeg bad ikke om eksempler på gode (bedre) spil - så kan det være fuldkommen ligegyldigt med, om man kan abstrahere fra om de tager 3 timer at gennemføre eller 20 - for dem kan jeg sgu finde overalt. Jeg har trods alt på intet tidspunkt sagt, at det er det bedste spil, jeg har spillet. Du sagde, at et spil, der kan gennemføres på 3 timer (uden at det er et speed run), kan hamle op med et spil, der tager 40 timer at gennemføre (hvoraf 37 af dem er sjove timer). Det kan det på mange måder, men det er umuligt for dem at opbygge et æstetisk univers på niveau med det lange spil, og det er klart en af Zelda spillenes største forcer.


Bla bla bla. Æstetisk univers? Jeg går op i at have det sjovt. Og jeg vil hellere spille Duck Tales end Skyward Sword.


Det lyder godt nok som en ensformig gaming historie, hvis du har kunnet nøjes med det samme spil de sidste 20 år........


[8-Bit] MoNkEy
[8-Bit] MoNkEy

1904
Online
Level: 31 (ChuChu)

0
1ups givet

#2794 - Skrevet 12-02-2012 15:46

Do NOT mess with DuckTales!


Kanin
Kanin

641
Offline
Level: 23 (Skree)

0
1ups givet

#2795 - Skrevet 12-02-2012 16:39

Jeg tror Dinmor og Alexander taler om to forskellige ting.

Alexander vurdere spils kvalitet ud fra salgs tal og han basher Skyward Sword fordi det sælger dårligt. Ergo er spillet dårligt, da der ikke er særlig mange der gider spille det - eller sagt på en anden måde, der er ikke nok der gider.

Dinmor, samt mange andre, vurdere spillet ud fra DERES oplevelse. De oplever problemerne, men kigger forbi dem da der trods alt er nogle "lyspunkter".

Alexander mener at SS problemer er grunden til at spillet sælger dårligt. Han viser eksempler på utallige spil som viser samme trist resulater og han bruger eksempler på spil som viser omvendte resultater.
De spil der viser gode resultater, er spil som vendte spilindustrien på hovedet i sin tid. Legend of Zelda (80erne) og New Super Mario Bros samt WiiSports (00erne) er et par eksempler. Alexander stiller her efter spørgsmålstegn ved hvorfor Nintendo ikke fortsætter samme business- og udviklingsstrategi som disse titler havde og fortsætter med at stille spørgsmålstegn ved alle de valg Nintendo tager om Skyward Sword, da Skyward Sword tydeligvis ikke er i nærheden af NSMB, LoZ eller WiiSports.

Dette er IMO sådan som jeg ser enhver diskussion udvikler sig til, når folk begiver sig ud i debatterne. Troller, basher, argumentere eller hater - alle lader til at snakke om forskellige ting.


KJ85
KJ85

21532
Online
Level: 58 (Tektite)

0
1ups givet

#2796 - Skrevet 12-02-2012 17:01

Hehe, så kører rygtebussen pga. et jobopslag..

Retro Studios igang med SS efterfølger?

Tror ikke man skal ligge alt for meget idet rygte Smiley


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#2797 - Skrevet 12-02-2012 17:15

Fanboy LOL spekulation. Tjek lige jobopslaget. Tænk sig at de gider at skrive en hel nyhed om det, når der ingen kød er på.


KJ85
KJ85

21532
Online
Level: 58 (Tektite)

0
1ups givet

#2798 - Skrevet 12-02-2012 17:32

^Var også inde og tjekke opslaget inden jeg skrev her.

Også derfor jeg skriver man vist ikke skal ligge for meget i det rygte.. Der kan vel nærmest være tale om hvad som helst..


Kanin
Kanin

641
Offline
Level: 23 (Skree)

0
1ups givet

#2799 - Skrevet 12-02-2012 17:51

Fans egen ønske tænkning. Meget mere er der vist ikke i det.



Togbis
Togbis

0
Offline
Level: 16 (Space Pirate)

0
1ups givet

#2800 - Skrevet 12-02-2012 17:56

Det er da ikke meget anderledes end da folk gik amok over at en nyansat fra Retro Studios havde skrevet på sin twitter, at overtid i år bliver nemmere efter hans ven havde lånt ham nogle dvd-film.

Jeg tror også N-Club skrev en nyhed om det.


Kragh
Kragh

17
Offline
Level: 3 (Koopa-Troopa)

0
1ups givet

#2801 - Skrevet 12-02-2012 18:23 - Redigeret 12-02-2012 18:24

chessr skrev:
Jeg er sikker på jeg linkede til et site hvor der stod at alt musik i SS er orkester som nogle her inde ikke mener det er. hvor blev det af ? eller var det i en anden tråd ?



jeg kan nu høre - helt uden problemer - at der er musik, som er det reneste midi. Ikke engang af særlig god kvalitet, for så man det være svært at høre forskel, hvis man ikke er "kender" af instrumenterne. Godt nok har jeg ikke spillet det endnu (mon jeg kommer til det?), men jeg kan huske en saxofon i baggrundsmusikken fra en basar, som uomtvivsteligt ikke er et rigtigt instrument. Et Fætter-BR keyboard lyder mere autentisk. (Det samme gælder i øvrigt også for bassne og trommerne...)


Andreas Tarding
Andreas Tarding

7526
Offline
Level: 18 (Twhomp)

0
1ups givet

#2802 - Skrevet 12-02-2012 18:50 - Redigeret 12-02-2012 18:59

Nu, hvor vi snakker syntetisk musik VS. akustisk, indspillet musik --

Der anvendes kor-stemmer på visse tidspunkter i soundtracket. Overvejende herrestemmer - her i intromusikken, samt i Song of the Hero-stykket. Et lignende herrekor optræder i Bowser-musikken i Mario Galaxy-spillene.

Tror du, at disse ting rent faktisk er indspillet - at man, for især Zeldas vedkommende, simpelthen har hevet et tocifret antal korsangere ind, for at optage et relativt tamt antal toner/akkorder - eller kunne der være tale om samples, som man har købt sig til, og så blot hævet/sænket tonehøjden på?

Jeg synes selv, at koret har en undertiden ret "tam" lyd - bare en masse herrer, der står og brummer "AAAAA" uden lyrik eller noget - men alligevel lyder troværdigt, sådan rent akustisk.. Hvad kan du lytte dig til? Smiley


Kragh
Kragh

17
Offline
Level: 3 (Koopa-Troopa)

0
1ups givet

#2803 - Skrevet 12-02-2012 19:15 - Redigeret 12-02-2012 19:25

Desto mere simpelt det er, jo lettere er det typisk at producere gode sampels, der lyder meget autentiske. Jeg vil nok ikke tale om det som "akustisk", fordi der selv i klassisk musik foregår en ret lang efterproduktion af musikken i studiet. Dette stykke synes jeg lyder meget godt, men det kan omvendt være nogle voldsomt gode sampels. Dem der kan høre forskel er typisk blæsere, der kender alle overtonerne af deres eget instrument, ligesom resonans også er svært at producere ordentligt.

Jeg er faktisk i tvivl, for når de synger skalaer og laver større intervalspring (kan ikke lige huske hvor det var) lyder det mere som sampels end et rigtigt kor. Det vil jeg nok umiddelbart sige, men det er klart nemmere hvis vi kunne høre noget at sammenligne med. Der er i øvrigt et blæserinstrument, jeg ikke lige kan identificere, som heller ikke lyder særligt autentisk. I det link til Galazy du linker til, synes jeg det lyder som et rigtigt kor, men igen, det kan være gode sampels. Måske er det det samme kor de har haft fat i begge gange?

Men jeg kan undre mig, især med saxofoneksempelt, at man kan finde på at skrive noget i den her stil. Jeg mener nu også at der var massere af midi i begge Galaxy spil, selvom de også brugte rigtige instrumenter.

Desuden er der altid dem her, og nogle af deres sample er også rigtigt gode. Så vidt jeg husker endte James Horner faktisk med at bruge ret mange sampels i soundtracket til Avatar (som jeg heller ikke har set), og havde vist bare en vild Mac og latterligt mange virtuel instruments sat til, så det kan bestemt gode lade sig gøre.


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#2804 - Skrevet 12-02-2012 22:52 - Redigeret 12-02-2012 23:59

Kragh, hvordan kan det være, at jeg godt kan lide midi i A Link to the Past, men ikke i Twilight Princess? Det simple svar vil selvfølgelig være, at kvaliteten af melodierne er langt bedre i A Link to the Past, men er det hele svaret? Er det kompleksiteten/genren/samplekvaliteten, der udstiller midiformen i Twilight Princess eller?

Jeg hader virkelig de fleste temaer i Twilight Princess. Dele af det melodiske er okay, men jeg bryder mig bare stadigvæk ikke om det samlet set. Jeg får faktisk ubehag til tider. Igen, det kan have noget at gøre med de dårlige melodier (fjendetemaet, puha), men jeg føler stadigvæk, at det ikke er hele forklaringen.


Kragh
Kragh

17
Offline
Level: 3 (Koopa-Troopa)

0
1ups givet

#2805 - Skrevet 13-02-2012 00:14 - Redigeret 13-02-2012 00:15

Hmm.. det er et ret godt spørgsmål, og jeg ved ærlig talt ikke helt hvad det kan skyldes. Tror ikke der er skrevet så meget litteratur lige præcis om dét Smiley - Kan du ikke komme med nogle eksempler? Evt. to, der er relativt ens, vi kan sammenligne?

Et åbenlyst svar, sammen med at det melodiske, harmoniseringer, instrumenteringer (der er ligeså vigtige) ikke fungerer helt så godt, er om der er tale om nostalgi?

Hvad jeg ved der er skrevet meget om, er den store interesse der er for venyl, trods nye medier med meget bedre kvalitet er kommet til sidenhed. Folk foretrækker at høre noget med skrat, fremfor i fineste kvalitet, endda hvis det er samme stykke musik. Det er - så vidt jeg ved - rimelig godt udforsket og beskrevet; mon ikke det kan appliceres på spilmusik? Det smager i hvert fald lidt deraf, men du må lige melde tilbage, så skal jeg nok søge i litteraturen, om jeg kan finde et svar. Ellers så skriver jeg selv en artikel til et tidsskrift.

Jeg oplevede faktisk selv i dag, at jeg bedre kunne lide den oprindelige version af overworld themet fra Conkers Bad Fur Day, selvom den var identisk med en genindspildning med rigtige instrumenter fra xbox-udgaven. At jeg foretrak "sounden" eller hvad man ville kalde det, tror jeg skyldes et affektivt forhold, men det bliver bare en spekulation.

Ps. fjendetemaet skal naturligvis fremkalde gru og rædsel. De har også alle de stereotype musikalske konnotationer i spil; dissonanser aller vegne!