Prøv Star Wars: Knights ...

SteamWorld Heist II annon...

N-cast #217: En eksplosio...

LEGO afslører tre nye LE...

N-cast #216: Microsoft br...

N-club Streams: Uge 18

LEGO annoncerer nye LEGO ...

Overblikstrailer for Pape...

Lanceringstrailer for Gro...

Tales of the Shire: A The...

Switch - spilrygter og sp...

Fortnite

Spil på vej til Switch

Amiibo!

Switch 2 - rygter og disk...

Pokémon GO

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Pokémon Unite

Hollow Knight

Nintendo Switch

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Mario Kart 7

kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

Skrevet 17-11-2011 17:50 - Redigeret 24-03-2013 22:11

.

Togbis
Togbis

0
Offline
Level: 16 (Space Pirate)

0
1ups givet

#181 - Skrevet 19-12-2011 12:44

Kan Nintendo egentlig sende patches ud til deres 3DS-spil gennem noget online opdatering på konsollen eller er det umuligt for dem at rette glitches, når først softwaren er lagt på disken?


Dead-Cheese
Dead-Cheese

2012
Offline
Level: 25 (Kokiri)

0
1ups givet

#182 - Skrevet 19-12-2011 13:00

Ja. De gjorde det ved pokledex 3d.


Mr. Mario
Mr. Mario

5727
Offline
Level: 23 (Skree)

0
1ups givet

#183 - Skrevet 19-12-2011 13:04 - Redigeret 19-12-2011 13:08

At Pokédex 3D kan opdateres, betyder ikke nødvendigvis at Mario Kart 7 kan opdateres, da Pokédex 3D jo er et stykke software, der er downloadet direkte på 3DS'en, hvorimod Mario Kart 7 jo ligger på en ekstern enhed, nemlig et game card.

Edit: Men jeg er heller ikke just vild med de baner (uanset glitch eller ej). De har jo ingenting at gøre med Mario-universet. Smiley


Dead-Cheese
Dead-Cheese

2012
Offline
Level: 25 (Kokiri)

0
1ups givet

#184 - Skrevet 19-12-2011 13:08

Psp kunne, hvilket betyder det er muligt.

Jeg mener også at nintendo har udtalt at de har mulligt gjort det.


Mr. Mario
Mr. Mario

5727
Offline
Level: 23 (Skree)

0
1ups givet

#185 - Skrevet 19-12-2011 13:13

Det er selvfølgelig rigtigt. Smiley

Jeg mener også, at Nintendo i en af deres mange taler til forbrugere og udviklere (før udgivelsen af konsollen) har nævnt, at det var muligt.
Men om det blev til virkelighed eller blot forblev en vision (hvad angår software på game cards), ved jeg ikke. Jeg har ikke hørt eller oplevet et eksempel på det endnu, men det kan da være, at Mario Kart 7 levere det første eksempel.


Andreas Tarding
Andreas Tarding

7481
Offline
Level: 18 (Twhomp)

0
1ups givet

#186 - Skrevet 19-12-2011 13:43 - Redigeret 19-12-2011 13:47

Nåede de ikke at implementere et patch-system på Wii, her til allersidst i dens liv? Smiley Mindes at have læst patch notes til The Conduit 2, der fixede alt fra balanceproblemer til deciderede glitches og bugs.

I så fald burde Mario Kart 7 jo som minimum få noget lignende, da det er en ret stor officiel titel, og 3DS i øvrigt er Wii teknologisk overlegen (på visse områder - mere RAM, nyere chips, bedre integration mellem OS og online/spil, etc.)


chessr
chessr

341
Offline
Level: 31 (ChuChu)

0
1ups givet

#187 - Skrevet 19-12-2011 14:11

når der kan udsendes dlc til 3ds kan der vel egentlig også patches ?


Navn
Navn

38
Offline
Level: 19 (Bullet Bill)

0
1ups givet

#188 - Skrevet 25-12-2011 11:32 - Redigeret 25-12-2011 11:35

Tænkte at jeg vil skrive lidt om itemsystemet i Mario Kart 7 og hvorfor det hovedsageligt er så dårligt.

1: Derp-items
Items der ikke kræver anden brugerinteraktion en at bruge dem skal VÆK. Blå skjold, 7, Bullet Bill

Problemet er at de ikke har NOGEN taktisk applikation what-so-ever, og derfor bare bliver en LOL JEG ER #1-knap. Dette er på ingen måde sjovt for nogen parter, og det forskyder balancen på en dum måde. Specielt det blå skjold hjælper sjældent ham der får det, og fucker kun førstepladsen op, uden mulighed for at gøre noget ved det. Det ville være langt bedre hvis det bare kørte på midten af banen uden "homing"-effekten. Det har desuden en ALT for stor tidsmæssig straf når man bliver ramt, specielt taget i betragtning at man ikke kan gøre noget ved det.
Jeg har egentlig ikke det store problem med lynet, udover at man kan blive fucked godt og grundigt hvis man er i et hop når det rammer. Det havde været et super godt item hvis det kun havde shrinking-effekten. Så ville det medvirke at alle spillere kom tættere på hinanden (uden at forskyde placeringer), hvilket giver mere spændende interaktion med de offensive og defensive items.

Jeg mener at have læst i et interview at udvikleren forsøgte at skabe et ræs der var spændende til det sidste. Dette mener jeg godt man kan gøre uden disse derp-items. Hvilket bringer mig til:

2: De gode items
Grønt skjold, 3x Green, Banana Peel, Mushroom, (Starman)

Flere af disse items tak! Og de må gerne gøres bedre. Der er ikke noget mere tilfredsstillende end at ramme med et grønt skjold på god afstand. Jeg synes faktisk ikke det burde være muligt at beskytte sig fra grønne skjolde med en banan. Det er lidt for nemt for ham der forsvarer sig. For mig at se er det perfekte Mario Kart metagame således:

1. Pladsen forsøger at bevare sin plads igennem god kørsel, samt smart defensiv itembrug. Siden 2-8. pladsen har en lille hastighedsfordel igennem de items de får, skal første-pladsen være aktiv i at sende skjolde bagud, samt placere bananskræller på taktiske steder (Jeg er dog ikke fan af flaskehals-scenariet, hvor bananskrællerne muligvis er garanterede).

2. Pladsen får lidt bedre items. Han skal forsøge at ramme #1 med et grønt skjold for at kunne overtage hans placering. Dette er ret udfordrende taget i betragtning af at han også skal beskytte sig fra #3. Derfor burde #1 ikke kunne beskytte sig nemt med bananskræller, og #2 burde naturligvis få bedre items end #1.

3-8.
Disse 6 placeringer er hvor jeg mener Nintendo har fucket mest op. PT er "feltet" et clusterfuck af overpowered items, hvilket medvirker at det faktisk er sværere at være på én af disse placeringer end #1, hvor din eneste trussel er et grønt skjold. Jeg synes hovedsageligt at disse placeringer skal få items som Mushrooms osv (med meget få offensive items blandet ind), da dette tillader dem at tage alternative, hurtigere ruter som de kan bruge til at hale ind på feltet UDEN at være simple derp items. Mushrooms kræver at spilleren bliver involveret og tager gode beslutninger, hvorfor det er et fantastisk item. Starman faldet lidt i samme kategori, men har også lidt derp-effekten i og med at man ikke kan dø når man har den på. Det er rent faktisk ekstremt SJOVT at køre vildt hurtige, tage genveje og overhale folk. Det er IKKE SJOVT at blive comboet i diverse latterlige eksplosioner.

Nå, nu er det ved at blive lidt for langt:

TL;DR De bedste items er dem der kræver at spilleren tager gode beslutninger, eller sigter godt / placerer dem taktisk. Dårlige items er dem der uden spiller-interaktion ændrer placeringer ie blåt skjold og bullet bill.


stelzig
stelzig

4800
Offline
Level: 24 (Whomp)

0
1ups givet

#189 - Skrevet 25-12-2011 13:14 - Redigeret 25-12-2011 15:50

Nu må folk lige holde op med at overrate 7 synes jeg Smiley
7 er stort set bare en starman. Der er kun to gode strategier med den item, den ene er derp spam og den anden er at bruge starman først (du bruger den item der er foran dig) da du skal være udødelig for at undgå din egen bombe og at andre stjæler den. Bagefter kan du så måske forsøge at bruge de resterende items strategisk, men ingen af dem er specielt gode og for ordentligt udbytte skal de gemmes og samtidig være fremme på dte rigtige tidspunkt - alt noget der tager tid og andre når derved at få flere items hvis man gør dette - normalt "not worth it".

Det mest broken ved den item IMO skulle være at du kan få en starman på en høj placering (har fået 7 på 3. og 2. og vil tro #1 også kan).

Er dog enig i at den ikke er specielt interessant. Smiley

Udødelighed når man er i kanoner burde komme tilbage IMO, måske også når man bruger gliders generelt da det virkelig rammer hårdt at blive slået ud af.

Edit: Blåt skjold har også interaktion og strategi, samme har lyn, men der er ikke mange der benytter dette. Har vist beskrevet det før, men gør det gerne igen.

Blå skjold: Normalt er det temmelig derp og det værste er at den der får det aldrig bliver særlig glad heller da det ikke hjælper brugeren synderligt (han er ofte langt bag #1 alligevel), men i ds og 3ds mariokart hvor man kan se den på kortet er den lidt interessant og stiger samtidig i brugbarhed for holderen. Hvad der gør den endnu mere interessant denne gang er at selvom den er affyret så låser den ikke fast til #1 med det samme (jojo den låser stadigvæk fast på et tidspunkt) så selv hvis folk smider den ud med det samme kan den opmærksomme stadigvæk undgå den. Idéen er simpelthen at hvis man ser et blot skjold skal man enten undgå at holde #1, have en rigtig stor føring eller have en item til at dodge (bill, star, mushroom), dvs. at holderen kan benytte den til selv at snuppe #1 i situationer og presse modstanderen ganske enkelt ved at holde den (på bekostning af mindre defensiv overfor røde skjolde). Ofte kan man ikke få noget ud af at holde den længe da få jo prøver at undgå det, men netop af den grund bør den opmærksomme også sjældent blive ramt i hvertfald indtil den almene spille vågner op og undrer sig over hvorfor ham foran pludselig sandbagger.

Ville dog være en dejlig forbedering hvis dodging med miniturbos vendte tilbage - bare med godt timed røde miniturbos ville være nice. Eller de hop af specielle kanter (efter miniturbo) som man kunne i 100cc i mkds. Med kanter mener jeg egentlige bare ned ad bakker. Smiley

Lightning: Der skal holdes øje med hvilke items folk har (hvem kan dodge?) og overvejes hvor på kortet de er (skift til stor, men så kan du ikke længere se items) og give maksimal skade. Også overveje placeringer af item boxes til at straffe folk mest mulig ved at kende diverse vaner og placeringer af disse item boxes på kortet.

Ting som bullet bill har ligeså naturligvis en relation overfor lynet, men kan være mere besværlig at undgå at derpe når modstanderen nu kan se at du har den (dog kan det stadigvæk godt gemmes og psykes, det kræver bare lidt mere "balls of steel" Smiley)

Metagamet i disse er også lidt mere interessante hvis man så spille hold (med friendly fire, det er der ikke i den indbyggede mode).

Er som sagt dog enig i at disse items er lidt meh, men vil ikke mene at der er items kun kan derpes. IMO er de værste/kedeligste items egentlig tanooki og blooper. Selvom blooper er lidt bedre i dette spil end tidligere og tanooki har da lidt sjov brug Smiley

ps. indlæg skrevet med pause på et par timer så kan godt være at det ikke er perfekt sammenhængende Smiley


Eagle
Eagle

3
Offline
Level: 21 (Paragoomba)

0
1ups givet

#190 - Skrevet 25-12-2011 14:54 - Redigeret 25-12-2011 14:56

Det ville være rart hvis man stadig var udødelig i kanoner ligesom i MKDS, ja.

Du kan i øvrigt godt undgå blå skjolde med en mushroom, det er bare ikke altid lige belejligt.

Jeg synes ikke 7 er specielt derpet. Du har mulighed for at bruge alle items individuelt, og de er stort set alle skill-baserede at bruge. Hvis du holder på nogle genstande for længe, så er der chance for at det går ud over en selv (folk kan stjæle din starman eller køre ind i din bob-omb)


stelzig
stelzig

4800
Offline
Level: 24 (Whomp)

0
1ups givet

#191 - Skrevet 25-12-2011 15:43 - Redigeret 25-12-2011 15:56

Hov, var noget af mit indlæg en edit. Jamen så bumper jeg da lige for at nævne at hele indlægget er oppe nu. Blev lige afbrudt midt i min lille wall.

Edit lavede forresten en ny live time trial video for nylig. Den er 1,5 sekund bag min bedste tid, men viser strategien fint nok... Banen er lidt svær, specielt når man samtidig skal filme (æv, dårlige replays... damn you nintendo). Donkey kong jungle 1:59.619


L3G3ND
L3G3ND

6
Offline
Level: 12 (Fire Keese)

0
1ups givet

#192 - Skrevet 25-12-2011 17:52 - Redigeret 25-12-2011 17:54

Er jeg den eneste, der har problemer med at komme online med Mario Kart i dag? Går ud fra at serverne bare er overfyldt - der må være mange, der fik Mario Kart til jul Smiley



PD
PD

0
Offline
Level: 1 (Goomba)

0
1ups givet

#193 - Skrevet 25-12-2011 18:12

Jeg fik Mario Kart 7 til jul, så det var fedt at spille det! Kan rigtig godt lide 3D'en og hvor glat fps'en er! Smiley

JA! 3D'en er faktisk GODT i dette spil! I går da jeg havde spillet det i noget tid med 3D tændt, fik jeg ondt i øjene og blev helt ked af at skulle slukke det... :/


[8-Bit] MoNkEy
[8-Bit] MoNkEy

1879
Offline
Level: 31 (ChuChu)

0
1ups givet

#194 - Skrevet 25-12-2011 19:52 - Redigeret 25-12-2011 19:52

Serverne er proppet... øV BøV
Har prøvet at komme på forgæves i snart to timer...
Hvad angår patches så gør Wii'en det over Shop kanalen, så når Ninty får fedtet sig sammen til at patche de enkelte fejl i "Mario Kart 7" så kommer det vel over éSHOPpen. better sooner than later




Jonas
Jonas

204
Offline
Level: 15 (Geega)

0
1ups givet

#195 - Skrevet 25-12-2011 20:59 - Redigeret 25-12-2011 21:00

Nintendo patcher ikke Wii-spil. Det kan ikke lade sig gøre på den konsol (prøv evt at se på deres løsning til en gamebreaker af en bug i Skyward Sword: Send din save file på et SD-kort i en kuvert ind til Nintendo. Herp derp).

3DS er dog nok lavet på en smartere måde. F.eks. kan man åbne home-menuen uden at lukke et spil, ligesom på Xbox 360 og PS3.