Anden trailer til The Sup...

Gør klar til årets pakk...

Black Friday-udsalg annon...

Få et indblik i kampene ...

Pokémon Scarlet og Viole...

Lanceringstrailer for Jus...

Golf kommer til Nintendo ...

Næste bølge af Mario Ka...

Super Kiwi 64 udgives 2. ...

Åbningsfilmen i Rune Fac...

Game Boy spil til 6 årig

Splatoon 3

Pokémon Scarlet & Violet

Mario Kart 8 Deluxe

Fire Emblem Heroes

Fire Emblem Engage

Nintendo Switch

Spil på vej til Switch

Sonic Frontiers

Bayonetta 3

Tilbudstråden

S:Mario rabbids sparks of...

K: Diverse GameCube spil

K: Wii controllers med nu...

K: Dreamcast konsol (Defe...

S: Mario samlerting

S: Starlink inkl figur og...

V: Forseglede Nintendo ti...

Original autentisk ubrugt...

K: The Legend Of Zelda: T...

Story of Seasons: Trio of Towns

N-club Juletema 2018

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Mario Party: The Top 100

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Alternative nyheder

Dingler_
Dingler_

21
Offline
Level: 3 (Koopa-Troopa)

0
1ups givet

Skrevet 27-05-2011 14:14 - Redigeret 22-03-2016 18:44

Herinde kan man dele fra sig af nyheder med relevans til Nintendo, hvis de ikke helt lever op til forsidestof! Husk at linke til den pågældende nyhed, så vi kan se, om det er faktuelt, og så vi også kan få et dybdegående billede af emnet til diskussion!


JOEP
JOEP

59150
Online
Level: 49 (Shy Guy)

1
1ups givet

#1936 - Skrevet 07-06-2022 20:19

iOS 16 er netop blevet afsløret, og det er kommet frem, at det tillader at forbinde til JoyCon-controllerne samt Pro Controller.



JOEP
JOEP

59150
Online
Level: 49 (Shy Guy)

2
1ups givet

#1937 - Skrevet 24-08-2022 20:04

Sakurai har fået sin egen Youtube-kanal, hvor han gennemgår processen for at lave et spil:




Andreas Tarding
Andreas Tarding

5816
Online
Level: 18 (Twhomp)

0
1ups givet

#1938 - Skrevet 24-08-2022 23:05 - Redigeret 24-08-2022 23:07

Det er jo altid lidt interessant, når personer fra industrien, der før har været meget i mediernes fokus, men som oftest ikke selv har været fokusset, pludselig begynder at profilere sig målrettet personligt på sociale medier. Det er jo set i forskellige former før - f.eks. mere humoristiske/spøjse udskejelser, som Hideki Kamiyas berygtede Twitter-konto, og jo senest selvf. Reggie selv, med de forskellige, generelt ret seriøse ting, han foretager sig, der jo ligeledes passer til hans "image". Jeg kunne næppe tænke mig til et mere oplagt eksempel, end Sakurai så altså bruger video-resourcerne, som de jo før har lavet div. Smash Bros-videoer med, til at lave serier af konstruktive, fagligt informative videoer - igen, det virker som helt den kendte stil, man ville forvente fra ham. Spændende.

Et fjernt, fjernt håb, er jo, at noget lignende kunne ske for de "endnu mere mystiske" personer, som eks. Miyamoto, og de andre veteraner hos Nintendo selv - men disse er jo nok simpelthen "for dybt gravet væk", i både kulturelle og personlige barrierer, til, at man kunne håbe på at se sådan noget fra dem.

(Jeg har én eller anden idé om, at Miyamoto, hvis han gik totalt ukontrolleret til den, ville lave én eller anden fuldstændigt sindssygt niche Youtube-kanal. Qua de div. kendte eksempler på hans hobbyer, jo - måling med et målebånd af tilfældige objekter, han ser på gaden, f.eks. Smiley)


Andreas Tarding
Andreas Tarding

5816
Online
Level: 18 (Twhomp)

2
1ups givet

#1939 - Skrevet 19-11-2022 09:31 - Redigeret 19-11-2022 09:34

Tiden flyver, og i går fyldte Metroid Prime jo så altså 20 år. (Ift. den første, amerikanske udgivelse.)

Som ofte set i disse anledninger, har der været diverse rundgange i medierne, hvor forskellige involverede, igen har udtalt sig om deres oplevelse med at udvikle spillet. Det sjove er jo, at der løsnes mere og mere med hemmelighedsholdelsen, jo længere tid, der går - og dette kan blive ved overraskende længe.

Andrew Jones, der lavede concept art for Prime-spillene, har udtalt sig i et nyt interview. Det er langt, og handler også meget om hans egen vej igennem industrien, (jeg fandt selv dette interessant læsning), men der kommer faktisk lidt lys på de negative sider af Prime-spillenes produktion - noget, man jo relativt sjældent oplever om Nintendos spil:

After Metroid Prime’s release, everyone involved received a royalty bonus in light of the game’s astounding success. At the time, Jones happily accepted the extra bit of cash without thinking too hard about it. That was until someone within the company leaked a document which broke down how the royalties were distributed, and it wasn’t remotely close to even.

"When the team found out how [large] the pot was of royalties and how management decided to divvy up those royalties amongst the team [compared] to themselves, it was anarchy," Jones remembers. "The difference between what the producers paid themselves versus what they allotted to the art directors was so insultingly asymmetrical that I don’t think that the core team ever recovered from that, honestly. You could never look the producers in the face again and feel any kind of dignity or respect for how asymmetrical they saw their [own] value versus how they valued the people on the team."

In fact, Jones feels this accounts for the stark visual difference between the primary-colour-filled Metroid Prime and its much darker, grittier, and more oppressive follow-up, Metroid Prime 2: Echoes. "I think a lot of that is reflective of what was going on with me and my world and also the culture of Retro and what was going on [internally]."



Om specifikt tredje afsnit - at denne konflikt med producerne, direkte skulle have påvirket atmosfæren i 2'eren, Echoes - evt. mere er kunstnerens egen fortolkning af situationen, eller om der er dybere hold i det, kræver jo selvf. nok lidt flere vinkler at vurdere. Smiley