Prøv Star Wars: Knights ...

SteamWorld Heist II annon...

N-cast #217: En eksplosio...

LEGO afslører tre nye LE...

N-cast #216: Microsoft br...

N-club Streams: Uge 18

LEGO annoncerer nye LEGO ...

Overblikstrailer for Pape...

Lanceringstrailer for Gro...

Tales of the Shire: A The...

Luigi's Mansion 2

Switch - spilrygter og sp...

Fortnite

Spil på vej til Switch

Amiibo!

Switch 2 - rygter og disk...

Pokémon GO

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Pokémon Unite

Hollow Knight

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Alternative nyheder

Dingler_
Dingler_

21
Offline
Level: 3 (Koopa-Troopa)

0
1ups givet

Skrevet 27-05-2011 14:14 - Redigeret 22-03-2016 18:44

Herinde kan man dele fra sig af nyheder med relevans til Nintendo, hvis de ikke helt lever op til forsidestof! Husk at linke til den pågældende nyhed, så vi kan se, om det er faktuelt, og så vi også kan få et dybdegående billede af emnet til diskussion!


O-train
O-train

326
Offline
Level: 35 (Lakitu)

0
1ups givet

#991 - Skrevet 18-09-2013 18:32

Har jeg det helt iorden med. Sega har været udemærket i den her generation med enkelte spil, som var direkte uden for min interesse, men stort set har deres udgivelser været relativ solide, som jeg kan forstå, og forhåbenligt så vil de ikke pille for meget ved Atlus holdet, som har været fantastiske! Jeg håber virkelig at Persona serien kommer til 3DS, hvilket muligvis kunne ske set i øjnene af, at SEGA og Nintendo har et fint forhold. Persona er i hvertfald et fantastisk alternativ til dem, som søger lidt væk fra Pokémon og hen i noget mere bizart og dystert!


O-train
O-train

326
Offline
Level: 35 (Lakitu)

0
1ups givet

#992 - Skrevet 19-09-2013 19:28

“Personally, I really love the Pokemon Snap game, but it wouldn’t be interesting if we just released the same game, how it was before, for the Wii U or 3DS,” Masuda said. “So we have to come up with a new idea or something that will make it more appealing to players. Sometime down the road, we may have something.”

- Junichi Masuda (Pokémon X & Y Director)

Tror vist det rimelig godt at X & Y er på vej med alle de nye features, for ellers er den udtale da DYBT ironisk


Bo130
Bo130

110
Offline
Level: 38 (Tatori)

0
1ups givet

#993 - Skrevet 19-09-2013 19:44

Interessant, elskede Snap. Tidligere har de udtalt at det ikke længere var et relevant spilkoncept, idet det dengang var noget specielt at have et kamera med rundt, og det er det ikke længere. Håber de holder grundidéen og bare bygger på den.


Zalman
Zalman

322
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#994 - Skrevet 19-09-2013 20:07

Fedt citat! Godt at se Masuda i det mindste overvejer mulighederne. Jeg elsker Pokémon Snap - ville være der dag 1 for en efterfølger.

Udtalelsen minder forresten utrolig meget om Miyamotos holdning til F-Zero-serien. Han mener også, at der skal noget nyt til, og at det ikke er nok bare at udgive det samme spil igen.


O-train
O-train

326
Offline
Level: 35 (Lakitu)

0
1ups givet

#995 - Skrevet 19-09-2013 23:28

Udtalelsen minder forresten utrolig meget om Miyamotos holdning til F-Zero-serien. Han mener også, at der skal noget nyt til, og at det ikke er nok bare at udgive det samme spil igen.



Ja det tænkte jeg også på. Grunden til, at jeg kalder ironisk er pga. Pokémon spillene, som ellers har holdt en formular i næsten 2 årtier. Det ændres heldigvis nu. Det sagt, så synes jeg både Snap og F-Zero ville være perfekte til Wii U - GamePad'et vil naturligvis være det perfekte kamera til Snap, og F-Zero kunne udnytte Wii U'ens 1080p samt... men ak og ve, det er åbenbart ikke nemt at være kreativ hos Nintendo... dog er anti-gravity FULDSTÆNDIGT REVOLUTIONERENDE for Mario Kart... suk..

Ej jeg ville bare ønske, at vi rent faktisk så nogen IP's vende tilbage i stedet for konstant at bruge "de seneste" succeser om og om igen e.g. New Super Mario Bro og Donkey Kong Country


JOEP
JOEP

74526
Online
Level: 50 (Torizo)

0
1ups givet

#996 - Skrevet 20-09-2013 07:30

OliverAdam skrev:

Udtalelsen minder forresten utrolig meget om Miyamotos holdning til F-Zero-serien. Han mener også, at der skal noget nyt til, og at det ikke er nok bare at udgive det samme spil igen.



Ja det tænkte jeg også på. Grunden til, at jeg kalder ironisk er pga. Pokémon spillene, som ellers har holdt en formular i næsten 2 årtier. Det ændres heldigvis nu. Det sagt, så synes jeg både Snap og F-Zero ville være perfekte til Wii U - GamePad'et vil naturligvis være det perfekte kamera til Snap, og F-Zero kunne udnytte Wii U'ens 1080p samt... men ak og ve, det er åbenbart ikke nemt at være kreativ hos Nintendo... dog er anti-gravity FULDSTÆNDIGT REVOLUTIONERENDE for Mario Kart... suk..

Ej jeg ville bare ønske, at vi rent faktisk så nogen IP's vende tilbage i stedet for konstant at bruge "de seneste" succeser om og om igen e.g. New Super Mario Bro og Donkey Kong Country


Donkey Kong er et lidt dårligt eksempel, da det netop er en IP, der er vendt tilbage. Men udover at være fuldkomment ligeglad med F-Zero, så er jeg enig. Det er lidt hovedrystende.


O-train
O-train

326
Offline
Level: 35 (Lakitu)

0
1ups givet

#997 - Skrevet 20-09-2013 14:40 - Redigeret 20-09-2013 14:42

Donkey Kong er et lidt dårligt eksempel, da det netop er en IP, der er vendt tilbage. Men udover at være fuldkomment ligeglad med F-Zero, så er jeg enig. Det er lidt hovedrystende.



Hvorfor dog det? Det lugter da af deres håndtering af New Super Mario Bro. succesen, hvor de forsøgte at skubbe så mange installments ud, som de overhovedet kunne, desværre startede det den evindelige "Nintendo genbruger idéer"-diskussion, som alle folk brugte op til Wii U'ens launch (tro mig, jeg husker da NSB 3DS blev annonceret. IGN, GameSpot, Kotaku, GT, Destructoid, Polygon - alle kommentarene var de sammen "rehash rehash rehash" - og de har ikke lade det slippe)

Selvfølgelig må Nintendo ridde på succesen ligeså meget som Activision og EA fx gør, men de har fantastiske serier som har skippet hele sidste generation, og som Nintendo fans har TONSVIS af gode idéer til, hvis det da altså er kreativiteten som for alvor halter, og jeg er ked af det, men med Nintendo's sene udtaler om, at de er en business frem for alt andet, så tror jeg ikke på det.

F-Zero og Star Fox er jo to spil som egner sig fantastisk til Wii U'en. Der er bare intet at bygge på i modsætning til DKTF, som jo blot er DKCR med HD-coating og så selvfølgelig nye features, men jeg går stærkt ud fra, at de har sparet en del development time, ved at bygge videre på DKCR.

Kalder ikke DKCR dårligt, overhovedet, men som sagt så synes jeg der skal omprioteres. 2D Sidescrollers er der en flod af efterhånden, især på Wii U, og når de prøver at sælge spillet ved at sige, at det fx har været "svært" at give Donkey Kong en troværdig pels eller at implementere små 3D segmenter, så føler jeg mig lidt dum. Du kan ikke bilde mig ind at det skal imponere mig, når det vælter ind med HD titler i 3D verdener på alle andre platformer.

En fiktionel abes pels, det kan jeg da også være ligeglad med Smiley

Nintendo sælger på deres figur fordi han stadigvæk er frisk i folks hukommelse. Der er masser af fantastiske Nintendo titler, som snildt kunne være spændende på en HD konsol, men de har skippet en hel generation, eller også har de ikke solgt godt nok på deres andre konsoller, og derfor kommer de ikke igen foreløbigt. Tror ikke vi kommer til at se F-Zero på en Nintendo hjemmekonsol før de har råd til bringe et potentielle flop på markedet.

OG NEJ JEG KALDER IKKE TROPICAL FREEZE DÅRLIGT, lad være med at læs noget, som der ikke står, ville blot ønske mere variation fra Nintendos side.


KJ85
KJ85

21500
Offline
Level: 58 (Tektite)

0
1ups givet

#998 - Skrevet 20-09-2013 14:51 - Redigeret 20-09-2013 14:51

^Lige i forhold til udviklingstiden tror jeg du tager fejl. Retro Studios har jo ikke selv kreeret noget siden DKCR i 2007. Efterfølgende har de kun assisteret med MK7 og DKCR3D, så udviklingstiden har umiddelbart ikke været kortere end den var på det første - næsten tværtimod.

Kan sagtens skyldes, at det også bliver første gang Retro Studios arbejder med HD.


JOEP
JOEP

74526
Online
Level: 50 (Torizo)

0
1ups givet

#999 - Skrevet 20-09-2013 16:52

Jeg mente, at DKCR er et spil i en serie med en IP, som Nintendo ikke har brugt længe. Der var ingen rigtige DK-spil i løbet af GC-generationen, og spillet udkom endda først til sidst i Wiis levetid. At der nu kommer en efterfølger har intet med sagen at gøre (det er bare glædeligt indtil videre).

Jeg er enig i, at Nintendo bør gøre brug af deres brede spektrum af IP'er og udgive flere spil, der ikke ligner hinanden for meget.


O-train
O-train

326
Offline
Level: 35 (Lakitu)

0
1ups givet

#1000 - Skrevet 22-09-2013 23:02

Jeg er enig i, at Nintendo bør gøre brug af deres brede spektrum af IP'er og udgive flere spil, der ikke ligner hinanden for meget.



Ja og det er sådan set hvad det hele koger ned til i sidste ende Smiley


Bo130
Bo130

110
Offline
Level: 38 (Tatori)

0
1ups givet

#1001 - Skrevet 24-09-2013 09:39

Nye bundles om en måneds tid (31. oktober) i Japan. De er lidt vilde..!




Bundle 1 (32,800 yen):
http://www.nintendo.co.jp/wiiu/hardw...set/index.html
32GB Wii U + NSMBU + Wii Party U + Sensor Bar + Wiimote + 30 days of Karaoke service

Bundle 2 (34,800 yen):
http://www.nintendo.co.jp/wiiu/hardw...dex.html#set02
32GB Wii U + NSMBU + Wii Party U + Wii Fit U + Sensor Bar + Fit Meter + Wiimote + 30 days of Karaoke service

*Bundle 2 does not come with Balance Board
*All software is pre-installed on the system


Both release October 31st.

The vanilla premium bundle is 31,500 yen (sans Nintendo Land), so this is a pretty good deal. Also comes with the Wii Party U stand for using the system horizontally on tables.

Note:
1. Regular Wii U Premium does not include the Sensor Bar in Japan
2. It does include the Deluxe Program for money back on digital purchases
3. The remote included is a Remote Plus and matches the color of the system
4. There is no Wind Waker HD bundle in Japan




JOEP
JOEP

74526
Online
Level: 50 (Torizo)

0
1ups givet

#1002 - Skrevet 24-09-2013 20:59

Hvid 32 gb konsol? Fedt nok, det er der nok mange, der er glade for. Hvis den da kommer til EU.


O-train
O-train

326
Offline
Level: 35 (Lakitu)

0
1ups givet

#1003 - Skrevet 24-09-2013 23:37

Hvid 32 gb konsol? Fedt nok, det er der nok mange, der er glade for. Hvis den da kommer til EU.



Ja jeg købte faktisk Basic pakken fordi jeg helst ville have den i hvid - tænkte at jeg alligevel ville investerer i en ekstern hdd hvis jeg skulle købe digitalt. Det ville ikke være en dårlig idé i hvert fald.


O-train
O-train

326
Offline
Level: 35 (Lakitu)

0
1ups givet

#1004 - Skrevet 25-09-2013 20:44

http://www.gamesindustry.biz/articles/2013-09-25-ea-weve-asked-for-too-much-time-too-much-skill-too-much-money

En virkelig interessant artikel om industrien, mobil-indflydelse og så en kort kommentar om Miyamoto:

Where once young players learned from video games designed by Shigeru Miyamoto, they now pick up lessons in play from the touch screens of iOS devices.

"I thank Miyamoto for that," he said of the Nintendo designers historical contribution to games. "But he's falling down on the job. And for the past five years that job has been taken over by a dead guy from Cupertino."



Alt efter ens perspektiv, så kan man selvfølgelig vælge at tro, at der bliver langet ud efter Miyamoto, men læs evt. artiklen, kontekst er ikke essentielt, men nu engang altid bedst. Personligt giver jeg ham ret, men i mine sene "romaner", hvor jeg bl.a. snakkede med JOEP (tror jeg nok), så er der vist heller ingen tvivl om, at jeg er dybt frustreret mht. Nintendo's position lige nu. Det er dog en anden snak, og det er ikke det artiklen handler om, jeg synes bare den var interessant, og måske var der nogen som også ville dele den.





O-train
O-train

326
Offline
Level: 35 (Lakitu)

0
1ups givet

#1005 - Skrevet 25-09-2013 23:25

http://www.ign.com/articles/2013/09/25/the-legends-behind-the-legend-of-zelda

IGN har en fin artikel oppe omkring de forskellige mennesker, som har haft stor indflydelse på Zelda-serien, men ikke umiddelbart deler samme spotlight som Miyamoto og Aounuma.