Prøv Star Wars: Knights ...

SteamWorld Heist II annon...

N-cast #217: En eksplosio...

LEGO afslører tre nye LE...

N-cast #216: Microsoft br...

N-club Streams: Uge 18

LEGO annoncerer nye LEGO ...

Overblikstrailer for Pape...

Lanceringstrailer for Gro...

Tales of the Shire: A The...

Luigi's Mansion 2

Switch - spilrygter og sp...

Fortnite

Spil på vej til Switch

Amiibo!

Switch 2 - rygter og disk...

Pokémon GO

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Pokémon Unite

Hollow Knight

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

alle mmo ens?

MegaGame
MegaGame

0
Offline
Level: 2 (Keese)

0
1ups givet

Skrevet 14-09-2007 15:21

af en der har spillet en masse mmo spil, og en der selv har prøvet af desige et par ider, vi har stadig et problem med investore til af det kommer længer.....

Må jeg sige der ikke er meget forskel på de fleste mmo spil.

ser vi væk fra grafik og selve temaet af spillet, er der ikke meget til forskel.
de fleste spil gå ud på af lvl up enten ens person eller "skills".
De fleste spil er "hidden turnbase" vil sige af de virker som du selv bestemmer, men om du rammer eller ej bestemmes af serveren.
der er 2 måder af slås på, melee og range, magi er bare en anden grafik af samme system.
spil har tit nogen support "magi", nare ikke altid det er rigtig brugt, som i eve.

Der så små forskelle, og de forskelle er tit bare ude måde man ser det på eller tingerne er udført.

World of warcraft er så standart som man næsten kan være, det ligner alle andre fantasy mmorpg der har været før det.
Eve er bare passive træning og rumskibe istedet.
City of heroes/villians er som navnet siger helter og skurke istedet, det er bare superkræfter istedet for magi.
EQ+EQ2 er også bare et typisk fanatasy mmorpg.

listen kunne blive ved, men hvad gøre de forskellige mmo spil forskellige? hvad gøre af nogen kan lide et spil men ikke et andet da ligner det?

Skrive ikke i min gæstebog, ikke vist det er vigtig, læser den aldrig, send brev.
    Lukas Skywalker
    Lukas Skywalker

    2193
    Offline
    Level: 25 (Kokiri)

    0
    1ups givet

    #1 - Skrevet 14-09-2007 16:39 - Redigeret 14-09-2007 19:02

    Jeg har undret mig over præcis det samme selv, og kan ikke lige umiddelbart finde på en god grund.
    Måske er det bare det spil der bliver reklameret for mest som folk vælger?
    Btw så ligner stort set alle f2p mmoer hinanden ufatteligt meget


    lewaan
    lewaan

    0
    Offline
    Level: 1 (Goomba)

    0
    1ups givet

    #2 - Skrevet 15-09-2007 07:25 - Redigeret 15-09-2007 07:27

    Jo alle mmorpg'er ligner hinanden helt forfærdeligt meget. Et mmofps som feks. Planetside giver en meget anderledes oplevelse (dog fangede planetside mig aldrig rigtigt). Måske er det fordi alle rpg'er ligner hinanden at, mmorpg'ere som WoW og ligneden, er så ens?


    MegaGame
    MegaGame

    0
    Offline
    Level: 2 (Keese)

    0
    1ups givet

    #3 - Skrevet 15-09-2007 20:31

    jeg hade håbet af det nye mmorpg Tabula Rasa var blevet et mmofps, men de ændret det, de tænket af de nok heller ville bruge den typiske mmorpg model og håbe på flere kunder.

    wow bygger på en gamle mmorpg model der gå tilbage til ultimo online.

    planetside er et dejlig mmofps, desværre er der ikke teamkills i spillet og det gøre ikke så meget vist du slå et par af dine egne ihjel.
    hvilken var grunden til jeg stoppet med af spille det.


    M60dk
    M60dk

    0
    Offline
    Level: 18 (Twhomp)

    0
    1ups givet

    #4 - Skrevet 16-09-2007 12:32

    Der er få mmo's som Maplestory der er lidt anderledes.

    Jeg har altid ønsked mig et ordentligt Action MMO, hvor du rent faktisk trykker for hvert angreb, istedet for at højre klikke og 1,2,3 osv for magier...
    Men det kræver bare nogle psycho-servere...


    Matthias Aurelian
    Matthias Aurelian

    0
    Offline
    Level: 1 (Goomba)

    0
    1ups givet

    #5 - Skrevet 16-09-2007 13:48 - Redigeret 16-09-2007 13:49

    Jeg tror også ofte at det har noget at gøre med hvor mange og hvilke af ens venner som spiller det... Jeg begyndte f.eks. selv kun på WOW fordi der var så mange af dem jeg kender der spiller det. Tror det er en meget stor faktor når folk skal vægle mmo-spil.

    Så på den måde er den en form for kædereaktion der gør, at et spil bliver så rasende meget mere populært end andre (tænker her på WOW).


    Lukas Skywalker
    Lukas Skywalker

    2193
    Offline
    Level: 25 (Kokiri)

    0
    1ups givet

    #6 - Skrevet 16-09-2007 14:44

    M60Berserker skrev:

    Jeg har altid ønsked mig et ordentligt Action MMO, hvor du rent faktisk trykker for hvert angreb, istedet for at højre klikke og 1,2,3 osv for magier...



    Det gør du da i Maple Story?


    MegaGame
    MegaGame

    0
    Offline
    Level: 2 (Keese)

    0
    1ups givet

    #7 - Skrevet 16-09-2007 17:01

    M60Berserker, action mmo er nok så planetside du leder efter, der er ikke noget hidden turnbase som de andre køre på...

    undskyld jeg siger det, men maplestory ligner da alle andre "gratis" mmorpg, bare med sidescrolling...


    Lukas Skywalker
    Lukas Skywalker

    2193
    Offline
    Level: 25 (Kokiri)

    0
    1ups givet

    #8 - Skrevet 16-09-2007 17:04

    Ja, men her er det ikke turnbase overhovedet.
    Det foregår ca. på samme måde som i... Mario eller LoZ


    M60dk
    M60dk

    0
    Offline
    Level: 18 (Twhomp)

    0
    1ups givet

    #9 - Skrevet 16-09-2007 18:15

    MegaGame skrev:
    M60Berserker, action mmo er nok så planetside du leder efter, der er ikke noget hidden turnbase som de andre køre på...

    undskyld jeg siger det, men maplestory ligner da alle andre "gratis" mmorpg, bare med sidescrolling...

    Okay jeg vil lige tjekke det ud..

    Maplestory er ikke turnbased, og jeg har da aldrig før set et sidescrolling platform rpg og det er ikke turnbased... Gameplay mæssigt minder det overhovedet ikke om andre MMO's


    Lukas Skywalker
    Lukas Skywalker

    2193
    Offline
    Level: 25 (Kokiri)

    0
    1ups givet

    #10 - Skrevet 16-09-2007 18:18

    Problemet med MS er at det bliver for ensformigt, og så træner du alt for meget IMO.
    F.eks. får du tit quests som det er umuligt (og jeg mener umuligt) at klare før om et par levels, og derfor bliver man nødt til bare at træne oversygt meget


    M60dk
    M60dk

    0
    Offline
    Level: 18 (Twhomp)

    0
    1ups givet

    #11 - Skrevet 16-09-2007 18:20

    Jep, jeg har tit kun spillet mig op til omkring de 15 levels og så er jeg gået død...


    Lukas Skywalker
    Lukas Skywalker

    2193
    Offline
    Level: 25 (Kokiri)

    0
    1ups givet

    #12 - Skrevet 16-09-2007 18:27 - Redigeret 16-09-2007 18:28

    Jeg gik død ved 28, så kunne jeg virkelig ikke mere.
    Der var ingen quests jeg kunne klare, og enten var monstrene for stærke eller for svage.
    Så er der selvfølgelig PQ (Party Quest) men det er abre alt for svært at komme ind


    MegaGame
    MegaGame

    0
    Offline
    Level: 2 (Keese)

    0
    1ups givet

    #13 - Skrevet 16-09-2007 18:29

    menet heller ikke af det har turnbase system, men af det lignet meget de typisk koransk mmo spil derude, bare med sidescrolling istedet.

    codemasters har også et par af den slags spil, bots er et af dem med masser af action.


    Lukas Skywalker
    Lukas Skywalker

    2193
    Offline
    Level: 25 (Kokiri)

    0
    1ups givet

    #14 - Skrevet 16-09-2007 18:32 - Redigeret 16-09-2007 18:33

    Bots blvier bare lynhurtigt kedeligt Smiley
    Det er fedt at lave sin egen robot, men der er ingen variation stortset. Stortset alle andre på dit eget level ligner dig på en prik