Skrevet 10-11-2011 23:26 - Redigeret 05-06-2012 23:24
#211 - Skrevet 19-03-2012 12:49
Creativity is a modern word that means “I’m bad at math”. Every single champion of ‘creativity’, every single one, is someone who is uncomfortable with math and engineering and use ‘creativity’ as an attempt to trump it. The writing classes are full of ‘creativity’ yet not one person there knows anything about math or engineering. If they did, they would get real jobs.
Tænk hvis Malstrom vidste hvordan danske unge bliver oplært i at forfølge deres kreativitet.
#213 - Skrevet 19-03-2012 13:05
Det skal nok understreges, at det i dag er selve undervisningen, der er noget galt med - og ikke fagene selv.#214 - Skrevet 19-03-2012 13:09 - Redigeret 19-03-2012 13:09
Og der er noget galt med undervisningen, fordi man har fjernet rationalitet, videnskab og matematik fra den i 80 % af tilfældene. Det indrømmer man selvfølgelig ikke på universiteterne.#215 - Skrevet 19-03-2012 13:59 - Redigeret 19-03-2012 14:15
Jeg tror ikke kun det er noget der begyndte i de danske halvfjerdsere.#216 - Skrevet 19-03-2012 14:18
Det er mit indtryk, at spiludviklere laver lige hvad de vil. Men det skal helst minde om film.#217 - Skrevet 19-03-2012 14:32 - Redigeret 19-03-2012 14:34
Vi snakker om to forskellige ting nu.#218 - Skrevet 19-03-2012 14:44 - Redigeret 19-03-2012 14:45
Også af samme grund kunne Tolkien givetvis ikke udstå Narnia (selvom han var gode venner med Lewis), fordi det ikke var sat sammen af et sådan rammeværk. Man kan sige at det bare var hvad Lewis havde på hjerte, hvorimod Tolkien udviklede komplekse mytologier, folkefærd, lande og sprog. Og stort set alt hvad han lavede tog udgangspunkt i hans studier af middelalderlitteratur og de sprogkundskaber han var uddannet i, så som sådan var hans værker ikke "kreative" i den forstand Malstrom bruger ordet.#219 - Skrevet 19-03-2012 15:18 - Redigeret 19-03-2012 15:21
Jeg tror det største problem med "kreativitet" (det er egentligt et upassende ord at bruge, men jeg forstår, hvorfor Malstrom bruger det i denne sammenhæng) er, at det er løse tanker.#220 - Skrevet 19-03-2012 15:33 - Redigeret 19-03-2012 15:37
Jeg mener ikke at 'jo bedre man bliver til matematik, jo dårligere bliver man til problemløsning'.#221 - Skrevet 19-03-2012 15:38 - Redigeret 19-03-2012 15:40
Det er et meget interessant emne, jeg aldrig har set blive taget op i den politiske debat. Hvis det viser sig at blive et decideret samfundsproblem, så er det mærkeligt at der ikke er større fokus på at forbedre universitetsuddannelserne.#222 - Skrevet 19-03-2012 15:48 - Redigeret 19-03-2012 15:51
1. Matematik er ikke bare et redskab - det er en måde at tænke på. Jeg forsøger at være forholdsvis "matematisk stringent", når jeg argumenterer - fx ligesom nu. Matematik er på mange måder en måde at formalisere viden på - hvilket vel er det ypperste inden for videnskab.#223 - Skrevet 19-03-2012 21:23
Jeg skal være den første til at indrømme, at jeg har modtaget en del ubrugelig undervisning. Noget af den har dog været okay, men historie er ret langt fra noget der minder om matematiske værdier, medmindre man selv inkluderer det i sit arbejde. Og det gør jeg ikke særlig tit.#224 - Skrevet 30-04-2012 20:36
Nintendo lives in a fantasy land where they believe they are a technology company (instead of an entertainment company). Nintendo honestly thinks companies like Google and Apple are their peers. Iwata certainly believes he is helping ride the Internet technology wave with this!
Remember when Nintendo said they used to be about games? Yeah. Nintendo is more interested in how we play games instead of why we play them.
If Nintendo ran a movie theater, they would be showing the same old movies but in new ways. They would have ‘rumble’ where the theater seats would shake. They would have 3d pop-o-vision where the old movies are now in 3d. They would offer motion sensing for the audience. But they don’t seem interested in making a continuity of more great movies. [min tilføjelse: They dont seem interested in making good gaming content].
#225 - Skrevet 30-04-2012 22:45
Han har da en pointe, Alexander. Nintendo må nok snart til at tænke i andre baner i stedet for hele tiden, at udgive de samme ting på nye måder igen og igen og igen og igen ...... De ramte en guldåre med Nintendo DS'en og siden da, er de gået helt amok med, at man skal være et aktiv del af de spil, man spiller. Wii U bliver ikke en undtagelse, - gammel vin på nye flasker (i hvert fald når det kommer til Nintendos egne titler, - vi har håbe at de andre udviklere kan finde ud af, at lave noget helt nyt).