Prøv Star Wars: Knights ...

SteamWorld Heist II annon...

N-cast #217: En eksplosio...

LEGO afslører tre nye LE...

N-cast #216: Microsoft br...

N-club Streams: Uge 18

LEGO annoncerer nye LEGO ...

Overblikstrailer for Pape...

Lanceringstrailer for Gro...

Tales of the Shire: A The...

Amiibo!

Luigi's Mansion 2

Switch - spilrygter og sp...

Fortnite

Spil på vej til Switch

Switch 2 - rygter og disk...

Pokémon GO

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Pokémon Unite

Hollow Knight

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Spilindustrien

kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

Skrevet 22-06-2011 10:25 - Redigeret 09-09-2012 13:32

Vi elsker alle spil. Del din seneste spiloplevelse her. SPIL!

Oni Nick
Oni Nick

25
Offline
Level: 26 (Octopi)

0
1ups givet

#16 - Skrevet 29-07-2011 00:43

Jeg tror de erstatter 3DS'en. Ikke at jeg skal gøre mig klog på det, men de har en meget konservativ forretningsmodel i Japan synes jeg at have læst, så tror måske der skal være mere til, for at Iwata går af. Men det er jo svært at sige.


Dead-Cheese
Dead-Cheese

2012
Offline
Level: 25 (Kokiri)

0
1ups givet

#17 - Skrevet 29-07-2011 13:37

Jeg tror de med nedsættelsen igen prøver med en ps3 stategi og vil logge tredjepartsudviklere til, så ikke flere spil bliver aflyst eller skubbet til 2012. Men i enden bliver den nok erstatet hurtigt, ligsom med sega da de havde saturn, og kom med dreamkast. Det er faktsik sådan set samme situation de står i igen.


Oni Nick
Oni Nick

25
Offline
Level: 26 (Octopi)

0
1ups givet

#18 - Skrevet 30-07-2011 01:59

"At the meeting, Iwata took responsibility for the 3DS failings and will be taking a fifty-percent cut in salary. Other directors and executives are taking thirty and twenty-percent cuts. Iwata may earn a lot of money, but in the CEO world he doesn't make that much, only around $2 million a year. That fifty-percent blow will be felt."

Han går ned i løn, men han holder sin position indtil videre.


yasw
yasw

0
Offline
Level: 1 (Goomba)

0
1ups givet

#19 - Skrevet 01-08-2011 10:24

Ikke at det er noget nyt som sådan, men de bredere almindelige nyhedsmedier er også begyndt at skrive om Nintendos nedtur.

Nintedo i krise


Navn
Navn

38
Offline
Level: 19 (Bullet Bill)

0
1ups givet

#20 - Skrevet 01-08-2011 19:21

Jeppe Larsen skrev:
Ikke at det er noget nyt som sådan, men de bredere almindelige nyhedsmedier er også begyndt at skrive om Nintendos nedtur.

Nintedo i krise



Betyder det at Alexander Brock har haft ret i al sin dommedagsprofeti? Haha, det er ret godt Smiley


Togbis
Togbis

0
Offline
Level: 16 (Space Pirate)

0
1ups givet

#21 - Skrevet 01-08-2011 20:23 - Redigeret 01-08-2011 20:26

Ifølge NDP blev der ellers solgt flere spil i år end sidste år, så det er vist mest Nintendo, der ikke er i fremgang.


Dead-Cheese
Dead-Cheese

2012
Offline
Level: 25 (Kokiri)

0
1ups givet

#22 - Skrevet 07-08-2011 19:01

undertrygelse af ydeevne... Hvorfor bruges det egentlig? Har det en reel markedsførings mening?

Det er især nintendo maskiner der oplever det. Og det sker tit.
En gba kunne faktisk tilnærmelsesvis afspille sange i mp3 kvalitet, men det eneste spil som jeg kender der benytede sig af det var Kingsom hearts: Chain of memories (I credits afspiller de kingdom hearts 1 intro sangen). Jeg mener hvorfor ikke benytte sig af det til at give flere spil et awesome soundtrack, eller bare generelt bedre lyd?
Og så 3d spil på ds'en (altså ikke brille fri 3d som på 3ds, men 3d som i spiltype). I alt for mange år var Remaket af super mario 64 det floteste 3d spil på ds, men hvorfor? Hvis det spil kunne se awesomme ud, hvorfor ikke lave flere spil med "god" grafik i 3d? Jeg kan kun tænke på 2 andre spil der brugte "god" 3d grafik. De fleste var forfærdelige at se på, og langt dårligere end på n64, og då i ovenkøbet var en ds, en nintendo 64 langt overlegen angående hardware - beskrevet i den første ds manual! Altå det er direkte angivet i manualen! Og så bliver det F*ndme ikke brugt!?
Også bare på wii, at spil kan se godt ud, men det er langt i mellem de meget flotte spil på en wii? Jeg tror stadig at Zelda TP er noget af det floteste. Nogen spil havde bare alt for mange grafiske fejl, som f.eks. at mange objekter i re spillene var pixeleret, og generelt afstands bedømelse var et problem (I en del spil, men selføllig ikke alle)

Nu vil nogen sikert sige "pladsmangel", men det er langt fra alle der kan bruge den unskyldning. Andre har ikke bugedet, men dem der har (capcom, sega, square enix, rockstar games osv.) kunne sagtens lave noget langt flottere. Det skal så siges at square enix normalt laver mindst et spil der bryder alle limits og laver noget der udlever konsollen fuldt ud. De lavede diciderede cutcenes og en slutsang i KH: COM (GBA), men deres spil til ds har ikke været "banebrydende" hvad 3d angår.
Hvorfor i alverden gør de (nintendo og co.) det imod os!?


Togbis
Togbis

0
Offline
Level: 16 (Space Pirate)

0
1ups givet

#23 - Skrevet 07-08-2011 19:24

Jeg tror det handler om ressourcer.
Når man skal udvikle et spil, så får man et fast budget og en deadline.
God grafik tager lang tid at lave(det koster mere, da man betaler folk månedsløn) og kan kun laves af gode(dyre) grafikkere.
Så hvis et spil har et lavt budget og en stram deadline, så har man ikke tid og penge til at lave god grafik.

En anden form for ressourcer er dem hardwaren og softwaren har.
Man kan måske give et sværd en million detaljer og gøre det mega realistisk. Men så er der ikke nogen regnekraft tilbage på konsollen til alle de andre ting i banen.
Man kan også lave en kæmpe stor bane med en million sommerfugle. Men så er der ikke nogen regnekraft tilbage til at give sommerfuglene detaljer.

Men selvom et spil ikke har teknologisk god grafik, så kan grafikken stadigt godt være god rent designmæssigt.


Et eksempel er NES-spillet Castlevania.
NES'en havde ikke polygoner eller fancy stereoskopisk 3D, så grafikerne måtte finde på en anden måde at illustrerer dybde ellers ville man ikke kunne se forskel på de ting man kunne hoppe på og de ting der bare var en del af baggrunden.
Her har man valgt at udvise dybde ved hjælp af overlapning og farveperspektiv. Hjernen opfatter som regel de varme farver som værende forrest og de kolde bagerst.
På den måde har udvikleren skabt en illusion om 3D-grafik, selvom det hele egenligt er 2D.
Derudover er der også ting som karakterdesign osv.
Mario, Link og Kirby er ligeså mindeværdige som 8-bit sprites, som de er som 3D-figurer. Det er de fordi designet er godt.


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#24 - Skrevet 07-08-2011 19:46 - Redigeret 07-08-2011 19:47

God analyse af design, Togbis. Smiley

Togbis skrev:
Ifølge NDP blev der ellers solgt flere spil i år end sidste år, så det er vist mest Nintendo, der ikke er i fremgang.


Foruden Nintendos tal så stoppede jeg med at følge med i NDP-tallene for et par år siden. Men i forhold til industrien, så er den ret sat op omkring "blockbuster-spil", der udkommer med et kæmpe marketingsbudget og hype i ryggen, sælger godt de første par uger og forsvinder igen fra salgslisterne. Så i forhold til din sammenligning af i år med sidste år, kan det skyldes, at flere blockbuster-spil har ligget tidligere i år end sidste år. Men som sagt har jeg ikke undersøgt det. Smiley


Dead-Cheese
Dead-Cheese

2012
Offline
Level: 25 (Kokiri)

0
1ups givet

#25 - Skrevet 07-08-2011 19:49 - Redigeret 07-08-2011 19:54

Det har jeg faktisk alt sammen tænkt igennem, men at sætte en mp3 fil ind i et spil (eller en ringere type), er ikke tidskrævende eller meget besværligt. God grafik til gengæld er i en anden klasse, men at lave n64 grafik frem for pixxel mareridt er ikke så svært igen. Med wii er det så mere forståeligt, da den kræver mere arbejde for at levere et grafisk flot spil.

Nu er design i de fleste spil rimeligt godt, og angående charter design har jeg faktsik lige noget at indvende:

Kan man genkende noget eller nogen ud fra en siluette er det et grundlag for en god figur, og ikke mindst at man kan skelne mellem figurer. Men nu er vi også væk fra min pointe.
Det er stadig ikke godt nok hvad der har været i gang på ds. Igen, det er næsten kun nintendos egne 3d spil som er flotte. Der findes spil som ser okay ud, som f.eks. ninja giaden (ser flottere ud end mange 3d ds spl), eller det der cross over nicolodion spil der var i 3d.

Zelda: OOT kunne i teorien også være kommet til ds (ikke så flot som på 3ds), men istedet skulle vi have upside down (eller skæv vinkel... I ved hvad jeg mener) spil med toon link, det var så angiveligt fordi at ds ikke ville kunne få det til at se godt ud på skærmen, især med størelses forhold, men når vi fik S M 64 så ser jeg virkelig ingen grund til at man holder potientialet tilbage.


M60dk
M60dk

0
Offline
Level: 18 (Twhomp)

0
1ups givet

#26 - Skrevet 07-08-2011 20:55

Jeg tror grunden til at der ikke kom et OoT remake eller lign. spil på DS var at 3. persons actionspil er elendige at styre uden en analog.


Jonas
Jonas

204
Offline
Level: 15 (Geega)

0
1ups givet

#27 - Skrevet 08-08-2011 01:07 - Redigeret 08-08-2011 01:07

M60,, skrev:
Jeg tror grunden til at der ikke kom et OoT remake eller lign. spil på DS var at 3. persons actionspil er elendige at styre uden en analog.





Michael
Michael

5456
Online
Level: 18 (Twhomp)

0
1ups givet

#28 - Skrevet 08-08-2011 01:14

Jeg gætter på at det var for at understrege hans pointe, for SM64 DS havde en forfærdelig styring.


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#29 - Skrevet 08-08-2011 01:17 - Redigeret 08-08-2011 01:19

Man skal også huske på, at DS'en blev udgivet, fordi Iwata var bange for den nedgang, der var i industrien og i særdeleshed hos Nintendo. Derfor havde Nintendo fokus på en masse nye ting som Nintendogs, Brain Training og gamle ting som NSMB, som skulle udvide markedet. De turde ikke at gå all ind med N64-spillene, som de har gjort på 3DS. Nok den største årsag til at vi har fået et OoT remake nu og ikke dengang. Smiley


Jonas
Jonas

204
Offline
Level: 15 (Geega)

0
1ups givet

#30 - Skrevet 08-08-2011 01:20

Michael skrev:
Jeg gætter på at det var for at understrege hans pointe, for SM64 DS havde en forfærdelig styring.


Det var for at vise at Nintendo er ligeglade og smider 3rd person action-spil ud på konsollen, selvom styringen er dårlig Smiley