Skrevet 22-06-2011 10:25 - Redigeret 09-09-2012 13:32
Vi elsker alle spil. Del din seneste spiloplevelse her. SPIL!#16 - Skrevet 29-07-2011 00:43
Jeg tror de erstatter 3DS'en. Ikke at jeg skal gøre mig klog på det, men de har en meget konservativ forretningsmodel i Japan synes jeg at have læst, så tror måske der skal være mere til, for at Iwata går af. Men det er jo svært at sige.#17 - Skrevet 29-07-2011 13:37
Jeg tror de med nedsættelsen igen prøver med en ps3 stategi og vil logge tredjepartsudviklere til, så ikke flere spil bliver aflyst eller skubbet til 2012. Men i enden bliver den nok erstatet hurtigt, ligsom med sega da de havde saturn, og kom med dreamkast. Det er faktsik sådan set samme situation de står i igen.#18 - Skrevet 30-07-2011 01:59
"At the meeting, Iwata took responsibility for the 3DS failings and will be taking a fifty-percent cut in salary. Other directors and executives are taking thirty and twenty-percent cuts. Iwata may earn a lot of money, but in the CEO world he doesn't make that much, only around $2 million a year. That fifty-percent blow will be felt."#19 - Skrevet 01-08-2011 10:24
Ikke at det er noget nyt som sådan, men de bredere almindelige nyhedsmedier er også begyndt at skrive om Nintendos nedtur.#20 - Skrevet 01-08-2011 19:21
Jeppe Larsen skrev:
Ikke at det er noget nyt som sådan, men de bredere almindelige nyhedsmedier er også begyndt at skrive om Nintendos nedtur.
Nintedo i krise
Betyder det at Alexander Brock har haft ret i al sin dommedagsprofeti? Haha, det er ret godt
#21 - Skrevet 01-08-2011 20:23 - Redigeret 01-08-2011 20:26
Ifølge NDP blev der ellers solgt flere spil i år end sidste år, så det er vist mest Nintendo, der ikke er i fremgang.#22 - Skrevet 07-08-2011 19:01
undertrygelse af ydeevne... Hvorfor bruges det egentlig? Har det en reel markedsførings mening?#23 - Skrevet 07-08-2011 19:24
Jeg tror det handler om ressourcer.#24 - Skrevet 07-08-2011 19:46 - Redigeret 07-08-2011 19:47
God analyse af design, Togbis.Togbis skrev:
Ifølge NDP blev der ellers solgt flere spil i år end sidste år, så det er vist mest Nintendo, der ikke er i fremgang.
Foruden Nintendos tal så stoppede jeg med at følge med i NDP-tallene for et par år siden. Men i forhold til industrien, så er den ret sat op omkring "blockbuster-spil", der udkommer med et kæmpe marketingsbudget og hype i ryggen, sælger godt de første par uger og forsvinder igen fra salgslisterne. Så i forhold til din sammenligning af i år med sidste år, kan det skyldes, at flere blockbuster-spil har ligget tidligere i år end sidste år. Men som sagt har jeg ikke undersøgt det.
#25 - Skrevet 07-08-2011 19:49 - Redigeret 07-08-2011 19:54
Det har jeg faktisk alt sammen tænkt igennem, men at sætte en mp3 fil ind i et spil (eller en ringere type), er ikke tidskrævende eller meget besværligt. God grafik til gengæld er i en anden klasse, men at lave n64 grafik frem for pixxel mareridt er ikke så svært igen. Med wii er det så mere forståeligt, da den kræver mere arbejde for at levere et grafisk flot spil.#26 - Skrevet 07-08-2011 20:55
Jeg tror grunden til at der ikke kom et OoT remake eller lign. spil på DS var at 3. persons actionspil er elendige at styre uden en analog.#27 - Skrevet 08-08-2011 01:07 - Redigeret 08-08-2011 01:07
M60,, skrev:
Jeg tror grunden til at der ikke kom et OoT remake eller lign. spil på DS var at 3. persons actionspil er elendige at styre uden en analog.
#28 - Skrevet 08-08-2011 01:14
Jeg gætter på at det var for at understrege hans pointe, for SM64 DS havde en forfærdelig styring.#29 - Skrevet 08-08-2011 01:17 - Redigeret 08-08-2011 01:19
Man skal også huske på, at DS'en blev udgivet, fordi Iwata var bange for den nedgang, der var i industrien og i særdeleshed hos Nintendo. Derfor havde Nintendo fokus på en masse nye ting som Nintendogs, Brain Training og gamle ting som NSMB, som skulle udvide markedet. De turde ikke at gå all ind med N64-spillene, som de har gjort på 3DS. Nok den største årsag til at vi har fået et OoT remake nu og ikke dengang.#30 - Skrevet 08-08-2011 01:20
Michael skrev:
Jeg gætter på at det var for at understrege hans pointe, for SM64 DS havde en forfærdelig styring.
Det var for at vise at Nintendo er ligeglade og smider 3rd person action-spil ud på konsollen, selvom styringen er dårlig