Prøv Star Wars: Knights ...

SteamWorld Heist II annon...

N-cast #217: En eksplosio...

LEGO afslører tre nye LE...

N-cast #216: Microsoft br...

N-club Streams: Uge 18

LEGO annoncerer nye LEGO ...

Overblikstrailer for Pape...

Lanceringstrailer for Gro...

Tales of the Shire: A The...

Luigi's Mansion 2

Switch - spilrygter og sp...

Fortnite

Spil på vej til Switch

Amiibo!

Switch 2 - rygter og disk...

Pokémon GO

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Pokémon Unite

Hollow Knight

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Spore

Kaptajn Knudsen
Kaptajn Knudsen

0
Offline
Level: 1 (Goomba)

0
1ups givet

Skrevet 03-03-2006 22:31 - Redigeret 03-03-2006 22:32

Vi kender vel alle mere eller mindre Sim City og Sims serierne. Maxis som står bag disse spil kan godt lide at lave spil uden en defineret handling hvor brugerne skaber indhold. I deres nyeste projekt Spore går de hele vejen - Her skaber og leger man med liv helt fra amøbe- til galakseniveau. Det er en lang film men den er det værd Smiley

Spore hos google video

Der er pt. ingen informationer om hvilke platforme spillet vil blive udgivet på og så vidt jeg kan læse er der slet ingen garanti for at spillet bliver udgivet. Det er et tankeeksperiment der er kommet mellem hænderne af en galning Smiley

Vi har før set lignende projekter, Black and White for eksempel, og forskellen skulle i denne titel være at man fra start skal have nogle specifikke mål. Når man gennem evolutionens hårde skole har udviklet sig til bygherre af galakser har man således egenskaberne til at manipulere liv på alle dets niveauer. Personligt tror jeg ikke det er et spil man vil spille særlig længe når man først er galakseherre men ideen og princippet om et så dynamisk system voldfascinerer mig Smiley

Touching is good
But feeling is better
WIIIII Smiley
K-ToThe-Nuts-Majn !
LinkTheWindWaker
LinkTheWindWaker

3036
Offline
Level: 22 (Ice Keese)

0
1ups givet

#1 - Skrevet 03-03-2006 22:54

Glæder mig vanvittigt meget til dén titel! Smiley

Der skulle efter sigende komme flere informationer omkring spillet, som indtil videre er fastsat til PC (+rygte om Nintendo DS), til E3.


KOS-MOS
KOS-MOS

36
Offline
Level: 2 (Keese)

0
1ups givet

#2 - Skrevet 03-03-2006 23:02 - Redigeret 03-03-2006 23:03

jeg tror at Spore bliver noget af det beste vi kommer til at se i 2006 (hvis det alså udkommer i 2006)
Will Wright har sku skabt nogle rigtig gode spil igennem tiden og jeg tror at Spore vil kunne holde i pænt langt tid... Spore er klart et spil jeg skal havde... men jeg er bange for at jeg bliver nød til at opgradere min computer for at spille det...
den video du linker til på google video er KLART værd at se... selv om den tager 35 min. og viser vist ret meget af spillet...
DET SER BARE FOR NICE UD
Spore er et spil jeg klart SKAL have Smiley

EDIT: mener også at det skulle komme til PC... og er faktisk også ligeglad med andre platfomer Smiley


LinkTheWindWaker
LinkTheWindWaker

3036
Offline
Level: 22 (Ice Keese)

0
1ups givet

#3 - Skrevet 03-03-2006 23:09 - Redigeret 03-03-2006 23:11

PC er og bliver nok det mest ideelle Smiley

Men hvad med Nintendo Revolution? Ville DET ikke være fedt?

Læs mine tanker om Spore og Revolution.

Tror ikke du skal have nyt stof til computeren, grafikken ser nogenlunde enkel, men anderledes, ud. Det er nok mere Internettet, man skal satse på.

Håber bare ikke, at der går for meget The Sims-udvidelsespakker i det hele Smiley


KOS-MOS
KOS-MOS

36
Offline
Level: 2 (Keese)

0
1ups givet

#4 - Skrevet 03-03-2006 23:20

LTWW skrev:
Håber bare ikke, at der går for meget The Sims-udvidelsespakker i det hele Smiley



håber jeg sku heller ikke Smiley
anyway Revolution kunne godt være en mulighed... det ville sikkert virke ret godt sammen...
og mht. min computer så er den snart 3-4 pr gammel... og så skod er grafikken jo heller ikke Smiley
Spore ser som jeg sagde før, ud til at blive et RIGTIGT godt spil... og som jeg også sagde før så syntes jeg at man skal give sig til til at se den 35 min. lange film... den er det hele værd Smiley


GoOby
GoOby

3330
Offline
Level: 11 (Octorok)

0
1ups givet

#5 - Skrevet 04-03-2006 00:45

Spore growing on handhelds

Så kun 1 minut af filmen ca. og det var den første gang jeg havde hørt om Spore.. MIT MIT MIT SPIL!!! NUNUNUNUNUNU Smiley


Dingler_
Dingler_

21
Offline
Level: 3 (Koopa-Troopa)

0
1ups givet

#6 - Skrevet 04-03-2006 11:14

Ja Spore ser virker virkelig som noget der vil facinere og måske endda revolutionere dele af måden spiludviklere tænker på...Ideén er genial! Forestil jeg at kunne træde i Darwins fodspor og se evolution på klodshold?! Det er jo intet mindre end genialt!

Hvad end spillet kommer til Xbox, PS2, Revo, eller whatever så skal jeg da ha' det...Regner/Håber dog på PC-udgivelsen, der er klart mest oplagt...Men sweet ser det ud


Kanin
Kanin

641
Offline
Level: 23 (Skree)

0
1ups givet

#7 - Skrevet 05-03-2006 18:08

Hørte om spillet/projektet for længe siden og måtte erkende at det var ret originalt tænkt.... Det kunne gå hen og blive en stærk konkurent til WoW hvis det blev et kæmpe online spilSmiley

rigtig nice... Men lad os se hva tiden viser.


KOS-MOS
KOS-MOS

36
Offline
Level: 2 (Keese)

0
1ups givet

#8 - Skrevet 05-03-2006 21:03

Detkanin skrev:
Hørte om spillet/projektet for længe siden og måtte erkende at det var ret originalt tænkt.... Det kunne gå hen og blive en stærk konkurent til WoW hvis det blev et kæmpe online spilSmiley

rigtig nice... Men lad os se hva tiden viser.



af hvad jeg ved er spore ikke et online spil...
spillet henter bare ting ned fra nettet... som andre spillers figuere osv. alså sådan forstod jeg det Smiley


Kanin
Kanin

641
Offline
Level: 23 (Skree)

0
1ups givet

#9 - Skrevet 05-03-2006 21:59

Er det så ikk oss online?? Vi kan sige, at hvis man spiller det offline vil man ikke være istand til at hente andres væsner og bygninger ned til sit spil, vel?? Smiley



LinkTheWindWaker
LinkTheWindWaker

3036
Offline
Level: 22 (Ice Keese)

0
1ups givet

#10 - Skrevet 06-03-2006 16:38

Alt i spillet er menneskestyret. Altså hvis du går forbi et andet væsen, så er det en anden person, der spiller Smiley


Kaptajn Knudsen
Kaptajn Knudsen

0
Offline
Level: 1 (Goomba)

0
1ups givet

#11 - Skrevet 06-03-2006 17:01

Lad os lige slå noget fast her. Spillet er ikke et online spil i den forstand at du interagerer med andre spillere. Spillet henter dyr og andet som andre spillere har skabt og putter dem ind i spillet. Herfra overtager computeren kontrollen af dem.

Spillet uploader simultant de dyr du laver så andre spilleres verden kan befolkes af dem.

Sådan fungerer det. Der er pt. ingen planer om at lave det online i almindelig forstand hvor man kan interagere med hinanden.


LinkTheWindWaker
LinkTheWindWaker

3036
Offline
Level: 22 (Ice Keese)

0
1ups givet

#12 - Skrevet 06-03-2006 19:19

Lad os nu se. Håber på noget stort Smiley


Hejski
Hejski

0
Offline
Level: 1 (Goomba)

0
1ups givet

#13 - Skrevet 07-03-2006 17:01

Første gang jeg så videoen troede jeg at det var en joke.
Da den så var ved at slutte. synes jeg egentlig det så meget fedt ud.
Ved dog stadig ikke om det er værd at købe, men ser nice ud Smiley


LinkTheWindWaker
LinkTheWindWaker

3036
Offline
Level: 22 (Ice Keese)

0
1ups givet

#14 - Skrevet 13-05-2006 08:26 - Redigeret 13-05-2006 08:27

Boomtown har nyt fra E3 2006
http://pc.boomtown.net/da_dk/articles/art.view.php?id=68006

Og så en rigtig sjov film, hvor Robin Williams spiller Spore Smiley

http://www.youtube.com/watch?v=P3DRiREBm9Q&search=robin%20williams%20playing%20spor

Spillets hjemmeside er også blevet opdateret:
http://www.spore.com


angel
angel

0
Offline
Level: 1 (Goomba)

0
1ups givet

#15 - Skrevet 13-05-2006 21:14 - Redigeret 14-05-2006 00:13

Hele foredraget, på en times længde, fra GDC 05 (Game Developers Conference 2005), hvor Will selv fortæller om hvordan spillet er bygget op er på GDCTV (skal dog registrerer sig). Det er her det er taget fra google!

Hvis man er lidt fan af Will, så er det helt klart værd at se.

Og ellers hvis man vil vide hvad der sker på GameDev siden så er
Gamasutra et godt sted at droppe ind en gang i mellem.