Skrevet 22-11-2011 13:09
Jeg vil bare lige gøre opmærksom på, at i morgen i Go' Morgen Danmark på TV 2 vil der blive snakket om Zelda: Skyward Sword#46 - Skrevet 23-11-2011 13:15
Grunden til jeg er meget begejstret for Alexander signatur er, at Aunoma tydeligvis ikke ved hvad han vil med Zelda. Nu har prøvet 3-4 forskellige formler (flyve, tog, skibe m.m.), men hvis det er det mest nyskabende han kan finde, så er vi ikke nået så langt.#47 - Skrevet 23-11-2011 13:15 - Redigeret 23-11-2011 13:16
PD skrev:
det vigtigste er vel historien og gameplayet
Du kan få historier i spil leveret på to måder:
1. Stoppe historien DIREKTE ned i halsen, fordi udviklerne gerne vil vise, hvor "gode" de er til at lave en historie og ikke ønsker at du som spiller skal have noget som helst indflydelse på historien
2. Lave et spil, hvor du som spiller selv styrer (dele af) historiens gang, dvs. hvor du som spiller har indflydelse på historien i form af hvor meget du vil høre og hvordan du vil agere som Link
Hvis man som spiludvikler vælger nummer 1, er man sikker på kun at appellere til en meget lille målgruppe af spillere. Af den grund kommer Skyward Sword ikke til at sælge synderligt godt.
#48 - Skrevet 23-11-2011 13:18
Andi Christensen skrev:
Man skal kigge meget mere på Oot og Alttp, da det er uden sammenligning de spil der har givet mig mest 'Zelda feel'. Om det så en general holdning ved jeg ikke.
Det problematiske her er, at jeg tror faktisk at Zelda-teamet kigger på OoT. Men de fejltolker, HVAD der gjorde spillet godt.
At Aonuma har fjernet overworlden i Skyward Sword (for det har han), viser meget godt, hvor stor afstand, der er imellem ham og fansene. Jeg ved godt, at der er mange fanboys, der forsvarer hans valg, men hvis du havde spurgt nogle FØR, det kom frem, om de syntes det var en god ide at fjerne overworlden, så tror jeg 99 % havde sagt nej.
#49 - Skrevet 23-11-2011 13:21
Så langt som jeg nu engang er i spillet, kan jeg heller ikke begribe at Skyloft, ikke lige så godt kunne være en del af 'the surface' og at verdenen ikke på nogen måde skulle være forbundet. Byen kunne for sin vis godt være placeret centralt på kortet, med hyrule field uden om ala både MM og TP. Det nok bare mig, men jeg har et bedre forhold til heste en pipfuglen.#50 - Skrevet 23-11-2011 13:23
Det er jo bare en modifikation af ting fra Galaxy. Du har en hub med et par områder og så bruger de fugle-gameplayet fra Galaxy. Tænk sig, at det tog dem fem år.#51 - Skrevet 23-11-2011 13:25 - Redigeret 23-11-2011 13:26
Jeg kan som sådan godt lide spillet, men jeg har nok nævnt at man har undladt at implentere mange af de ting som Zelda står for (herunder en stor explorable overworld).#52 - Skrevet 23-11-2011 14:00
Miyamoto udtaler i et nyere interview, at de 5 års udviklingstid reelt set var 3 - de 2 første år gik til "assorterede gameplayeksperienter".#53 - Skrevet 23-11-2011 14:04
Tjoh, alle fik jo løn i de fem år, så det var fem år.#54 - Skrevet 23-11-2011 14:07
Du aner jo ikke hvor mange der er med på den fase hvor de prøver ting af. De kan jo sagtens lave et lille bitte område og måske uden særlig meget grafik for at teste nogle ting.#55 - Skrevet 23-11-2011 14:08
Det kunne egentligt være fet, hvis Nintendo lavede nogle flere Zelda-spil. De brugte ufatteligt lang tid på at få MotionPlus til at fungere i SS, men nu hvor de har fået det til at fungere, kunne de formentligt flette et Zelda-spil sammen relativt billigt og hurtigt, ligesom f.eks. Majora's Mask og Super Mario Galaxy 2.#56 - Skrevet 23-11-2011 14:10
Aonuma siger også i et interview at han synes de brugte for lang tid og ville gerne have dem ud noget oftere#57 - Skrevet 23-11-2011 14:54
Aonuma siger mange ting, som ikke passer.#58 - Skrevet 23-11-2011 15:09
De skriver at verdenen har været for stor og de måtte korte den ned. De har mange problemer i Zelda teamet....#59 - Skrevet 23-11-2011 15:35
Andi Christensen skrev:
De skriver at verdenen har været for stor og de måtte korte den ned. De har mange problemer i Zelda teamet....
Oversat: Det tager for lang tid og er for kedeligt at lave meget content, så vi cutter det ned og scripter i stedet hele lortet.