Skrevet 27-01-2007 16:44 - Redigeret 27-01-2007 16:44
Mange herinde fra, synes nok, at Zelda-serien overhovedet ikke mangler noget, og at serien er fuldstændig perfekt. Men hvad synes du egentlig er det dårligste ved Zelda-serien, og hvilket spil i synes I er dårligst?#61 - Skrevet 10-12-2007 14:03 - Redigeret 18-12-2007 21:59
Der er nogle få ting...#62 - Skrevet 11-12-2007 14:11
Man kan hoppe i Awakening of link?#63 - Skrevet 13-12-2007 18:40
Måske, at man ikke kan fighte bosser igen? Tænk hvis Nintendo's næste spil gik over nettet, som så kunne bruges, til at opdatere spillet, så der hele tiden kom nye sidequests osv?? o.O tror I, at det ville være muligt?!#64 - Skrevet 13-12-2007 19:01
Det ville være mega blæret ..#65 - Skrevet 16-12-2007 10:55
Hvor skulle det gemmes? Der er ikke særlig meget plads på Wii'en. Desuden ville der garanteret komme konflikter med andre quests hvis det hele skulle foregå i samme område.#66 - Skrevet 16-12-2007 11:09
Synes det er irriterende at når man har klaret den sidste boss, så hvis man vil spille videre for at samle ting f.eks., så starter man som om man ikke har gennemført spillet endnu...#67 - Skrevet 17-12-2007 19:29
M60: Det er med plads, burde ikke være noget problem Og hvorfor skulle det give konflikter? Hvis Nintendo gør det ordentligt, kan det da godt komme op at virke^^#68 - Skrevet 17-12-2007 19:41
om ikke andet kunne man dedikere et flash-kort til Zelda-quests, og så er de altså heller ikke dyrer#69 - Skrevet 18-12-2007 11:34
Det mest deprimerende ved nutidens Zelda spil er da klart deres korthed og mangel på udfordring. Vi som sad med NES, i de gode gamle dage, kan huske hvor mange timer der blev brugt på de 2 første Zelda spil, det samme gør sig gældende for SNES. Lige siden har sværhedsgraden dog faldet, i takt med at spillene er blevet mere mainstreame#70 - Skrevet 18-12-2007 12:09
Hvorvidt er det mon et spørgsmål om, at I er blevet ældre kontra at spillene har ændret sig? I brugte rigtigt mange timer på dem som barn - er det ikke bare fordi I nu er bedre til at løse gåder, tænker anderledes?#71 - Skrevet 18-12-2007 12:13
Tror jeg er en meget rigtig teori .. Jeg var "barn" dengang OoT udkom, og syntes dengang, at det var et sygt svært spil, som jeg brugte mange timer på.. Efterfølgende når jeg har spillet det, forstår jeg ikke, hvordan det har kunnet være svært. Det samme med Majoras Mask .. Lige da det udkom skaffede jeg det, men sad fast i det, og kørte virkelig død i det. Senere når jeg har spillet det igen, har intet af det været et problem..#72 - Skrevet 18-12-2007 12:32
Synes klart det er alle de fjender man hele tiden skal slagte, og den eneste beløning er en rupee eller et hjerte -.-' Kom dog med et lvl. system.#73 - Skrevet 18-12-2007 13:11
Henrik Ossipoff skrev:
Hvorvidt er det mon et spørgsmål om, at I er blevet ældre kontra at spillene har ændret sig? I brugte rigtigt mange timer på dem som barn - er det ikke bare fordi I nu er bedre til at løse gåder, tænker anderledes?
Det som også lå i spillene dengang var jo et de var nye og innovative. Mange af puzzlesne i zelda spillene i dag har været brugt før
#74 - Skrevet 18-12-2007 13:33 - Redigeret 18-12-2007 13:37
Det er klart, at man som ældre gamer er bedre til at løse logiske gåder, men det forklarer stadig ikke hvorfor man altid skal tænde fakler for at få en kiste frem. Det er sjovt at det kommer på at eller andet tidspunkt i spillet fordi (næsten) alle ved hvad man skal gøre, så det får en effekt af en absolut indforstået kliche, men det skal helt ikke komme alt for meget...#75 - Skrevet 18-12-2007 16:01
Men hvis du fjernede de puzzles som er kendetegn for Zelda-spil (f.eks. fakkel-tænding), ville du så ikke fjerne Zelda-charmen? Ville serien ikke miste sin gnist? Ville serien ikke miste en masse fans mon, hvis alle de kendte ting blev fjernet?