Prøv Star Wars: Knights ...

SteamWorld Heist II annon...

N-cast #217: En eksplosio...

LEGO afslører tre nye LE...

N-cast #216: Microsoft br...

N-club Streams: Uge 18

LEGO annoncerer nye LEGO ...

Overblikstrailer for Pape...

Lanceringstrailer for Gro...

Tales of the Shire: A The...

Luigi's Mansion 2

Switch - spilrygter og sp...

Fortnite

Spil på vej til Switch

Amiibo!

Switch 2 - rygter og disk...

Pokémon GO

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Pokémon Unite

Hollow Knight

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Hvis I skulle sige noget dårligt om Zelda-serien.

Mikkel Larsen
Mikkel Larsen

0
Offline
Level: 1 (Goomba)

0
1ups givet

Skrevet 27-01-2007 16:44 - Redigeret 27-01-2007 16:44

Mange herinde fra, synes nok, at Zelda-serien overhovedet ikke mangler noget, og at serien er fuldstændig perfekt. Men hvad synes du egentlig er det dårligste ved Zelda-serien, og hvilket spil i synes I er dårligst? Smiley

Den dårligste ting ved Zelda-serien hos mig, tror jeg det må være de rigtig store dungeons, havde når man sidder fast i dem. Og det dårligste spil må nok være Four Swords Adventures, selvom det faktisk er ret godt.

Kragh
Kragh

17
Offline
Level: 3 (Koopa-Troopa)

0
1ups givet

#61 - Skrevet 10-12-2007 14:03 - Redigeret 18-12-2007 21:59

Der er nogle få ting...

For det første: Jeg er træt af det utroligt lineære gameplay der har sneget sig ind i de seneste spil i serien, især TP og MC.

For det andet: Gåderne er blevet for nemme, jeg kan godt regne ud at jeg skal tænde alle faklerne i et rum, for at der dukker en kiste op, for det har der gjort siden ALttP - det er blevet for nemt!

Desuden bliver man hjulpet alt for meget, i TP får man hele tiden at vide hvad man skal gøre. Der er ikke ét tidspunkt hvor man tænker "hvor skal jeg så hen?!?"

Men når det er sagt, så er det stadigt en af de allerbedste spilserier der findes, og jeg vil måske ikke give min højre hånd, men i hvertfald et par fingre for at blive den første til at spiller det nye Zeldaspil.


Kralle
Kralle

10
Offline
Level: 1 (Goomba)

0
1ups givet

#62 - Skrevet 11-12-2007 14:11

Man kan hoppe i Awakening of link?

Synes de der dungeons hvor man skal finde kort er pisse fucking irreterende i PH. Dette er grunden til at jeg er stoppet med at spille det. Desuden er det for let.
At man ikke kan spille 4 swords alene.


E
E

14
Offline
Level: 4 (Stalkid)

0
1ups givet

#63 - Skrevet 13-12-2007 18:40

Måske, at man ikke kan fighte bosser igen? Smiley Tænk hvis Nintendo's næste spil gik over nettet, som så kunne bruges, til at opdatere spillet, så der hele tiden kom nye sidequests osv?? o.O tror I, at det ville være muligt?!


ZharO-,,
ZharO-,,

10
Offline
Level: 1 (Goomba)

0
1ups givet

#64 - Skrevet 13-12-2007 19:01

Det ville være mega blæret ..
Kunne være rigtig fedt at på den måde konstant at have nyt at tage sig til i et nice Zelda game ^^ ..


M60dk
M60dk

0
Offline
Level: 18 (Twhomp)

0
1ups givet

#65 - Skrevet 16-12-2007 10:55

Hvor skulle det gemmes? Der er ikke særlig meget plads på Wii'en. Desuden ville der garanteret komme konflikter med andre quests hvis det hele skulle foregå i samme område.


Foxy_Lady
Foxy_Lady

47
Offline
Level: 2 (Keese)

0
1ups givet

#66 - Skrevet 16-12-2007 11:09

Synes det er irriterende at når man har klaret den sidste boss, så hvis man vil spille videre for at samle ting f.eks., så starter man som om man ikke har gennemført spillet endnu...


E
E

14
Offline
Level: 4 (Stalkid)

0
1ups givet

#67 - Skrevet 17-12-2007 19:29

M60: Det er med plads, burde ikke være noget problemSmiley Og hvorfor skulle det give konflikter? Hvis Nintendo gør det ordentligt, kan det da godt komme op at virke^^


Birks
Birks

2
Offline
Level: 13 (Baby Dodongo)

0
1ups givet

#68 - Skrevet 17-12-2007 19:41

om ikke andet kunne man dedikere et flash-kort til Zelda-quests, og så er de altså heller ikke dyrer Smiley


Madskimo
Madskimo

1817
Offline
Level: 11 (Octorok)

0
1ups givet

#69 - Skrevet 18-12-2007 11:34

Det mest deprimerende ved nutidens Zelda spil er da klart deres korthed og mangel på udfordring. Vi som sad med NES, i de gode gamle dage, kan huske hvor mange timer der blev brugt på de 2 første Zelda spil, det samme gør sig gældende for SNES. Lige siden har sværhedsgraden dog faldet, i takt med at spillene er blevet mere mainstreame


Ossipoff
Ossipoff

11
Offline
Level: 6 (Cucco)

0
1ups givet

#70 - Skrevet 18-12-2007 12:09

Hvorvidt er det mon et spørgsmål om, at I er blevet ældre kontra at spillene har ændret sig? I brugte rigtigt mange timer på dem som barn - er det ikke bare fordi I nu er bedre til at løse gåder, tænker anderledes?


Strunge
Strunge

0
Offline
Level: 1 (Goomba)

0
1ups givet

#71 - Skrevet 18-12-2007 12:13

Tror jeg er en meget rigtig teori .. Jeg var "barn" dengang OoT udkom, og syntes dengang, at det var et sygt svært spil, som jeg brugte mange timer på.. Efterfølgende når jeg har spillet det, forstår jeg ikke, hvordan det har kunnet være svært. Det samme med Majoras Mask .. Lige da det udkom skaffede jeg det, men sad fast i det, og kørte virkelig død i det. Senere når jeg har spillet det igen, har intet af det været et problem..


J3pseN
J3pseN

130
Offline
Level: 8 (Pirahna Plant)

0
1ups givet

#72 - Skrevet 18-12-2007 12:32

Synes klart det er alle de fjender man hele tiden skal slagte, og den eneste beløning er en rupee eller et hjerte -.-' Kom dog med et lvl. system.


Madskimo
Madskimo

1817
Offline
Level: 11 (Octorok)

0
1ups givet

#73 - Skrevet 18-12-2007 13:11

Henrik Ossipoff skrev:
Hvorvidt er det mon et spørgsmål om, at I er blevet ældre kontra at spillene har ændret sig? I brugte rigtigt mange timer på dem som barn - er det ikke bare fordi I nu er bedre til at løse gåder, tænker anderledes?



Det som også lå i spillene dengang var jo et de var nye og innovative. Mange af puzzlesne i zelda spillene i dag har været brugt før


Kragh
Kragh

17
Offline
Level: 3 (Koopa-Troopa)

0
1ups givet

#74 - Skrevet 18-12-2007 13:33 - Redigeret 18-12-2007 13:37

Det er klart, at man som ældre gamer er bedre til at løse logiske gåder, men det forklarer stadig ikke hvorfor man altid skal tænde fakler for at få en kiste frem. Det er sjovt at det kommer på at eller andet tidspunkt i spillet fordi (næsten) alle ved hvad man skal gøre, så det får en effekt af en absolut indforstået kliche, men det skal helt ikke komme alt for meget...


Ossipoff
Ossipoff

11
Offline
Level: 6 (Cucco)

0
1ups givet

#75 - Skrevet 18-12-2007 16:01

Men hvis du fjernede de puzzles som er kendetegn for Zelda-spil (f.eks. fakkel-tænding), ville du så ikke fjerne Zelda-charmen? Ville serien ikke miste sin gnist? Ville serien ikke miste en masse fans mon, hvis alle de kendte ting blev fjernet?

Jeg synes netop, at serien får tilført nye ting for hvert nyt spil. Nye typer puzzles, nye gåder. Lige fakkeltændingen er måske et dårligt eksempel, men udførslen af puzzles er jo tit forskellig fra spil til spil. Én ting er at du skal tænde faklerne i rummet, noget andet er hvordan det skal ske i praksis.

Du må undskylde, men for mig svarer det lidt til at få at vide, at det er trivielt at Mario bliver til Super Mario vha. en Power-Up svamp...