Skrevet 04-05-2011 01:28 - Redigeret 04-05-2011 01:37
Tænkte lige, at I ville blive lidt imponeret over dette fantastiske fund:#31 - Skrevet 04-05-2011 21:59 - Redigeret 04-05-2011 22:54
HGC fra Danmark skrev:
Dingler, jeg føler virkeligt, at du bare har et ubegrundet hate mod alt i alle nye Zelda-spil. Jeg respekterer din mening, men jeg er dybt, dybt uenig omkring musikken i spilline. Hvis Hyrule Field-temaet fra Twilight Princess havde været at finde i A Link to the Past, Ocarina of Time eller Majora's Mask, ville du garanteret have et andet forhold til det. Det ligger sikkert i top tieren af bedste melodier gennem hele serien (eller, de numre jeg har hørt).
Jeg vil ikke sige jeg hader de nye Zelda-spil, men mange af dem skuffer mig. Jeg syntes mange af de elementer som jeg elsker serien for, er ved at forsvinde - explorer-delen er blevet for stringent (mainquest gogogo!), og tomrummet er blevet fyldt op med puzzles eller kedelige quests. Især i Phantom Hourglass og Spirit Tracks husker jeg, at meget af tiden gik med at snakke med en gut på en ø/by, vælte over til en anden dude og finde hans m8s or whatever. Eller missioner hvor man skulle eskortere X til Y mens Z angriber jer (action finally!). Det viser sig så, at der måske er to fjender på strækningen - udfordrende, thank God we were there!
Vi har bestemt også set gameplay-elementer som disse i tidligere Zelda-spil, og de er helt sikkert med til at skabe den Zelda-magi jeg craver. Men i de tidligere spil, var det som om der var langt færrer, og dem der var, var ofte meget svære - her tænker jeg ikke bare på fjender/action-udfordringen. De var svære i den forstand, at man ikke altid fik at vide hvor man skulle hen, og hvis man gjorde, var det ofte via. kryptiske/hemmelige kilder (gossip stones, town chatter, ruppee-hint guys - wanna hear a secret?) som man helt selv måtte støve op.
Man var med andre ord overladt til sig selv, og kunne gå hvorhen man ville, i håb om at finde næste hint eller få en åbenbaring om hvordan du kunne snyde dig forbi vagten/goronen eller hvor du nu kunne sidde fast i spillet (noget jeg ikke har prøvet i nyere Zelda-spil).
Når du løser tingene selv, og bliver belønnet for det af spillet, er fornemmelsen altid x10 så god! Spillene er alt for styrende idag - jeg føler mig slet ikke belønnet i samme grad når jeg bevæger mig igennem spillet, fordi spillet jeg sidder foran fortæller mig hvad jeg skal gøre, og ikke omvendt.
Det var et lille sidespring fra musikken, jeg beklager
Musikken i Twilight Princess får mig slet ikke op at ringe, jeg syntes simpelthen det lyder for meget som noget vi har hørt før. Ja, et Zelda-spil skal have de karakteristiske melodier, men i TP's tilfælde er det som om stortset alle symfonierne er nappet fra tidligere spil, rearangeret en smule, done deal!
The Wind Waker formåede at inkludere Zelda-magien i musikken, samtidig med at skabe sin helt egen stil, det var anderledes men meget imponerende. Desværre syntes jeg de håndholdte titler som PH/ST ligger sig alt for tæt op af TWW - jeg kan ikke se hvorfor musikken skal efterlignes blot fordi de kører videre med TWW-celshade på den håndholdte-serie.
WOT anyone?
EDIT: Et eksempel på et nyere Zelda-spil, der gør mange ting rigtigt, er Minish Cap. Sure, historien er dum og ret skæv lore-mæssigt, men udforskning og dungeon-crawling fungerer rigtig godt deri! Overworld-level designet er godt skruet samme, og udfordringen er god. Det er noget tid siden jeg sidst har spillet det, men har også en god fornemmelse af templerne, omend de fleste puzzles hurtigt var overstået. Sidst men ikke mindst er der et hav af sidequests.
Musikken husker jeg ikke...
#32 - Skrevet 04-05-2011 22:29
Det interessante ved Zelda serien er, at den indeholder så mange forskellige elementer, så der vil altid være nogen der bliver skuffede over et spil.#33 - Skrevet 04-05-2011 22:41
Jeg kender ikke en eneste, der synes, at musikken i Twilight Princess var god - selv ikke folk jeg kender, som godt kan lide de moderne Zelda-spil - så det er ret overraskende for mig, at nogle i denne tråd, synes at musikken i Twilight Princess er fed, endsige federe end i de tre første Zelda-spil.#34 - Skrevet 04-05-2011 23:05
Tp er det bedste zelda spil i min opfatelse.#35 - Skrevet 04-05-2011 23:44
Dingler_ skrev:
De var svære i den forstand, at man ikke altid fik at vide hvor man skulle hen, og hvis man gjorde, var det ofte via. kryptiske/hemmelige kilder (gossip stones, town chatter, ruppee-hint guys - wanna hear a secret?) som man helt selv måtte støve op.
Man var med andre ord overladt til sig selv, og kunne gå hvorhen man ville, i håb om at finde næste hint eller få en åbenbaring om hvordan du kunne snyde dig forbi vagten/goronen eller hvor du nu kunne sidde fast i spillet (noget jeg ikke har prøvet i nyere Zelda-spil).
"Jeg har siddet fast længe! Faktisk i flere måneder!" - Den høre man ikke længere her på forummet...
Husker de gode gamle dage, hvor jeg vitterligt brugte måneder på at finde en løsning på et "puzzel" i MM. Jeg spillede det dagligt, vendte alle sten og snakkede med alle NPCer... Jeg prøvede vanvittige manøvre i lange baner... . .. Indtil jeg fandt løsningen. En bombe ved siden af en mur. lol.
Pointen Dingler kommer med her er god. Man sidder sjældent - hvis aldrig! - fast i moderne spil. De er strømlinede så det basker...
Word up - TP musikken var ikke noget særligt. Musikken fra Midnas nær-døds-oplevelse er det eneste stykke jeg bed rigtig mærke i dengang jeg spillede det igennem.
#36 - Skrevet 04-05-2011 23:51 - Redigeret 04-05-2011 23:53
^ Haha, good times.#37 - Skrevet 05-05-2011 00:09
Vil bare lige sige at jeg godt kan huske noget af musikken fra TP, som jeg endda nød meget. Især Midna's theme og Hyrule Fields Theme ^^#38 - Skrevet 05-05-2011 14:56 - Redigeret 05-05-2011 14:58
@Alexander: Jeg mener ikke, at jeg har sagt, at musikken i TP er bedre end i de første tre spil Jeg siger blot, at enkelte melodier sagtens kan måle sig med melodierne fra tidligere spil.#39 - Skrevet 05-05-2011 17:38
Jeg forestiller Zelda som et stort episk eventyr med gode figure og god historie. Netop derfor har jeg intet imod de nyere spil da de har dem :b#40 - Skrevet 05-05-2011 17:43
PD skrev:
Jeg forestiller Zelda som et stort episk eventyr med gode figure og god historie. Netop derfor har jeg intet imod de nyere spil da de har dem :b
What the guy with the short name said. ^^ + Når vi stadig snakker musik, så er jeg lidt ligeglad, da jeg stadig syntes at det meste af TP's musik var nydeligt. Ligesom SMG's ^^
#41 - Skrevet 05-05-2011 18:04
Moysen skrev:
PD skrev:
Jeg forestiller Zelda som et stort episk eventyr med gode figure og god historie. Netop derfor har jeg intet imod de nyere spil da de har dem :b
What the guy with the short name said. ^^ + Når vi stadig snakker musik, så er jeg lidt ligeglad, da jeg stadig syntes at det meste af TP's musik var nydeligt. Ligesom SMG's ^^
Indeed. Alt musik i et spil behøver jo ikke at være perfekt jo + jeg syntes det meste musik i TP var fedt og gav god indlevelse i stedet man var
#42 - Skrevet 10-06-2011 12:49
I mangel på et bedre emne, så poster jeg lige en sjov Skyward-video her:#43 - Skrevet 10-06-2011 13:02
Lol, Zelda begynder mere og mere at ligne en moderne anime. x)#44 - Skrevet 10-06-2011 13:08
... og Aonuma elsker det!#45 - Skrevet 10-06-2011 14:20
Jeg må indrømme at jeg da også holder mest af melodierne i OoT, men jeg tror at det hænger sammen med de minder selve spillet har givet mig. Med det sagt, så synes jeg bestemt ikke musikken i TP er dårlig, den har jeg da lyttet til mange gange gennem spillet og tænkt at det var sgu godt lavet. Genbrug er fedt, når det genbruges ordenligt, og det synes jeg helt bestemt de er gode til hos Zelda-teamet.