Skrevet 28-05-2015 08:18 - Redigeret 09-03-2016 08:05
Splat fjenderne til og gør krav på territoriet som Inklings - blækskydende, blæksprutteagtige figurer - i Nintendos nye tredjepersons actionshooter Splatoon. Udfordr dine venner i kaotiske 4-mod-4-kampe, hvor målet er at sprede dit blæk over et så stort som muligt område for at kræve det som territorie, samtidig med at du strategisk dykker ned i dit lag med farve, sniger dig ind på modstanderne og angriber! Dette er en farverig og kaotisk online actionshooter i tredjeperson eksklusivt til Wii U. At dække mere territorie med blæk låser op for kraftige supervåben, der kan bruges til at angribe rivalerne eller dække endnu mere territorie. Strategi er alt; slå modstanderne ved at splatte dem til i en blækeksplosion, som også dækker mere territorie til dit hold. Men vælg varsomt, går du kun efter modstanderne, vil du måske ende med ikke at have noget territorie igen!
<h3>amiibo</h3>
Bemærk: Blæksprutten i midten kan kun fås ved køb af Special Edition!
amiibo låser op for 20 udfordringer i Single-Player hver, som giver adgang til specielt udstyr i online-spil.
N-Club Community Nights
Følg med i denne tråd
#271 - Skrevet 10-06-2015 22:13
Kan høre jeg skal til at komme i gang er glad hvis jeg få 6-700 på en runde#272 - Skrevet 10-06-2015 22:27
@Rockarina Tja Ranked Battles er nu lidt anderledes. Der tæller det ikke så meget hvor meget man kan overtage af turf. Det handler mere om at være hurtigt henne ved zonen og så holde den så længe som muligt ved at slå modstanderen ud. Det værste er dog, at man er noget mere afhængig af sit hold i Ranked Battles, synes jeg#273 - Skrevet 10-06-2015 22:32
Nok også derfor jeg holder mig fra det xD skal ikke være den der ødelægger battlen for andre#274 - Skrevet 10-06-2015 22:41
Dennis Suhr skrev:
Kan høre jeg skal til at komme i gang er glad hvis jeg få 6-700 på en runde
Det er jeg ogs' Den "Class", jeg har fået højst i, er roller
#275 - Skrevet 10-06-2015 22:41
Haha, problemet i at tabe ligger nu mest i, at så føles kampen spildt. For først og fremmest får du sjældent noget for at tabe en Ranked Battle. Dernæst mister du point og potentielt falder i rank. Og ranks betyder i sidste ende intet i udvælgelsen af modstandere. I dag kæmpede jeg for eksempel mod en i Rank B+, mens jeg selv var i Rank C (Systemet går C-, C, C+ og så det samme for B og A). Og det er faktisk noget jeg har oplevet hver gang, jeg er gået i Ranked Battles.#276 - Skrevet 10-06-2015 23:25 - Redigeret 10-06-2015 23:41
Scrapper skrev:
@Rockarina Tja Ranked Battles er nu lidt anderledes. Der tæller det ikke så meget hvor meget man kan overtage af turf. Det handler mere om at være hurtigt henne ved zonen og så holde den så længe som muligt ved at slå modstanderen ud. Det værste er dog, at man er noget mere afhængig af sit hold i Ranked Battles, synes jeg
Den strategi virker sådan set også fint nok i turf war bare ikke hvis man vil gå efter at samle så mange point som muligt for at stige i level. Generelt synes jeg ikke at ens point (eller nødvendigvis endda K/D) viser hvor meget man egentlig har gavnet holdet i turf war. Der er nogle våben der nærmest er umulige ikke at få mange point med, men hvis du bare overmaler det samme lille område igen og igen (fordi du mister det) så har du ikke nødvendigvis virkelig hjulpet holde med at vinde.
Men hvis du kan holde modstanderen tilbage så kan de samle så mange point de vil uden nogensinde at vinde
Edit: Som eksempel vil jeg mene at en charger kan gøre det svært for modstanderen at komme frem og selvom den aldrig vil kunne samle helt så meget som aerospray og roller (dog stadig over 1000 point ) så kan den være utrolig brugbar for holdet.
Edit: Jeg er forresten ikke helt sikker på hvordan det fungerer, men spillet giver dig nogle gange flere ranking point hvis du vinder i spil mod folk der har højere rank og tager mindre hvis du taber (12 for at vinde og 8 for at tabe).
#277 - Skrevet 10-06-2015 23:40
^Nu vinder man jo altså turf wars ved at have malet mest. Det er klart man kan hjælpe sit hold på flere måder end at male jorden. Pointen jeg ville frem til var faktisk også, at Turf War giver mulighed for at de fleste kan være med. Det er stort set ligegyldigt, om du render rundt og maler eller er oppe ved frontlinjen. Ranked Battles derimod giver ikke rigtig det frie valg af strategi, der er du næsten nødt til at være offensivt og fare i flæsket på dine fjender, hvilket selvfølgelig også er sjovt nok.#278 - Skrevet 10-06-2015 23:46 - Redigeret 10-06-2015 23:48
Ja man vinder turf war ved at have malet mest, men om du maler et område en gang og holder det eller om du lader det andet hold male dit område igen med det samme så du kan male det igen giver stadig samme udfald#279 - Skrevet 11-06-2015 00:04
Helt sikkert. Der er selvfølgelig mange tilgange til spillet. Men jeg har godt nok været i mange tilfælde, hvor jeg bare har tænkt, hvad er det lige de har gang i - eksempelvis da vi sad 4 mand og holdte på den ene zone i en af banerne med to zoner og vi så allesammen forlod den samtidig for så at miste den med det samme til modstanderholdet (lidt team speak havde nok været på sin plads der) xD#280 - Skrevet 11-06-2015 00:07 - Redigeret 11-06-2015 00:09
Jeg tror at ranked battles overordnet vil give de fleste spillere mindst lige så mange point samlet, siden udbyttet er så højt når man vinder og matchmaking sørger for at man i hvert fald til tider har en chance... Og så selvfølgelig det faktum at runderne kan slutte voldsomt hurtigt#281 - Skrevet 11-06-2015 00:16
^Ja, nogle gange slutter runderne så lige lidt for hurtigt. Det er ufattelig svært at gøre comebacks i Ranked Battles. Men en sjov mode er det nu.#282 - Skrevet 11-06-2015 01:21
I turf war plejer jeg mest bare at storme fremad og prøve at tage de vigtige positioner på banen, så kan man altid male sin egen del af banen, når man dør og respawner. Især i Saltspray Rig og Urchin Underpass er det ret vigtigt, for hvis man har den hhv. øverste og midterste del af banen, så er man stort set garanteret sejr.stelzig skrev:
Og ja enig nogle gange kan ens teammates være ekstremt frustrerende!
#283 - Skrevet 11-06-2015 11:04
Urgh... rankede lige op til C+ og erfarede, at nu vinder man kun 12 rank points. Fair nok, det ville nok også være kedeligt at fortsætte med 20 point for hvert win som man gjorde i rank C-. Men seriøst det er ondsindet at tage 10 points i straf for at tabe et spil - eller hvis man får connection error. Er det en tendens, der fortsætter i de højere ranks?#284 - Skrevet 11-06-2015 11:34
Jeg er lige blevet A- og jeg fik kun 8 point for en sejr, men stadig -10 for et nederlag. Det er sgu svært herfra!#285 - Skrevet 11-06-2015 11:48
Det er godt nok vildt. Men det hjælper jo nok ranking systemet i sidste ende med at gruppere en rigtigt.