Skrevet 18-04-2009 13:43
Jeg har ofte siddet på vores foraer og internationale og set hardcore gamers himle op om, at nu må der vel for fanden snart komme nogle mere voksen spil til Wii. Måned efter måned har vi hørt det samme siden Wiien blev lanceret og jeg har da helt klart været blandt kritikerne.#16 - Skrevet 19-04-2009 00:48 - Redigeret 19-04-2009 00:50
Jeg er også en smule træt af, at vi gang på gang får at vide, at det er for dårligt at vi ikke køber det og det spil. At vi som "hardcore-gamers" bør støtte op om udviklerne fordi de prøver at lytte til "vores" ønsker.#17 - Skrevet 19-04-2009 01:56
... The conduit har da fået ufattelig meget marketing allerede vil jeg mene. HVS har da sørget for at alle der holder sig bare en lille smule opdateret om spil på nettet kender det spil, allerede inden SEGA overhovedet var involveret.#18 - Skrevet 19-04-2009 10:05
jeg har selv ejet Metroid prime 1, 2, 3#19 - Skrevet 19-04-2009 11:56 - Redigeret 19-04-2009 11:59
Prøv at hør her, Nintendo er selv skyld i Wiis problemer. De bruger flere og mange ressourcer på at producere og promovere Wii'en, end de gør på rent faktisk at lave gode spil, med den velkendte Nintendo-stil og dybde. Ved ikke, om vi her i Wii'ens sidste levetid får rettet op på dette, men indtil videre har Nintendo ikke budt mig noget spændende udover Galaxy. Brawl og TP var også gode, men der var intet nyt eller friskt over dem, og til trods for, at det begge er titler jeg har spillet 200+ timer (nok 300+ for Brawl ), så må jeg alligevel konkludere, at de virkede vandede og uinteressante, de mangler den gode Nintendo-standard. Ikke den normale standard, for det er gode spil. Alle Nintendos spil er finpudsede og alt det, men jeg savner dæleme noget nyt. Kig blot tilbage på starten af dette årtusind, hvor vi i Zelda-serien fik Majora's Mask, en perle af et spil, der alene overgår alle Nintendos spil i denne generation. Eller under Gamecubens levetid, hvor vi fik klassiker efter klassiker, Metroid Prime, Melee, Resident Evil 4 osv. Selv Sunshine var bedre end Galaxy! Spillet havde en dybde og en større grad af intensivitet, hvis du spørger mig. I det mindste virkede det ikke lige så gimmick som Galaxy kan til tider, ikke fordi jeg vil kritisere det, da det virkelig er et godt spil, men Sunshine minder mig mere om det velkendte Nintendo håndværk, som Wii'ens titler i den grad mangler at repræsentere.#20 - Skrevet 19-04-2009 12:24
Det er jo ikke Nintendo der laver 3. parts og skal reklamere for dem det skal de selv.#21 - Skrevet 19-04-2009 13:05
Korrekt. Men udviklerne ved at Wii'ens marked er casual, og dette er Nintendos eget værk. Hardcore spillerne er der ikke. Så det er meget få, der overhovedet laver gode spil. Og disse sælger ikke, fordi de laver spillene til den forkerte platform. Selvfølgelig er det ikke Nintendo selv, der skal reklamere for tredjepartstitler, det siger jeg heller ikke. Men Nintendo skal selv lave nogle spil. Det er det største problem lige for øjeblikket.#22 - Skrevet 19-04-2009 13:15
Jeg ejer ikke et eneste af de spil på listen, Kun okami men det er ps2 versionen. Det er et meget godt spil, men jeg ser ingen grund til at bruge penge på et spil jeg allerede har, også selvom at det er en version til wiien.#23 - Skrevet 19-04-2009 13:30
Nu er jeg selv stor fan af FPS genren og det er hovedsagligt de spil jeg spiller for tiden, for mig er det vigtigt at et FPS spil indeholder, selvom jeg ikke har prøvet The Conduit kan jeg da komme med et bud på hvorfor det (muligvis) ikke kommer til at sælge som postuleret.#24 - Skrevet 19-04-2009 13:48 - Redigeret 19-04-2009 13:54
chessr skrev:
Det er jo ikke Nintendo der laver 3. parts og skal reklamere for dem det skal de selv.
og Hvorfor er The Conduit et ringere FPS end andre FPSer ? hvad gør sådan et spil godt ? for det lyder til at være rimelig med indhold ? grafikken er god. controllen er 100% customizable. der er stor multiplayer..
Det med at det hele findes bedre på de andre er noget pis rent ud sagt.. Der kan komme lige så gode spil på Wii fra 3. part som på de andre hvis de ligger arbejde i det som fx Platinum Games og HVS
Hvis du spørger mig er der 2 ting: Online vil meget sandsynligt lagge. Online er meget mere begrænset.
Ingen af delene vil irritere mig synderligt, specielt ikke laggen hvis den bare kan komme op på MoH niveau. Jeg synes styringen alene vejer den opover andre konsol FPS. Jeg vil faktisk mene wiimote styring sågar er bedre end en computermus. The conduit har potentiale for at gøre netop det som er hvad nintendo gamere plejer at sige er vigtigst: Godt gameplay.
Edit: Og som ejer af det eftersigende bedste grafik konsol spil nogensinde (som tilfældigvis er FPS) - killzone 2 - vil jeg hurtigt lige stille mig imod postulatet om at gameplay til enhver tid > grafik skulle være usand. Jeg synes faktisk specielt for FPS, og generelt multiplayer spil at det er endnu mindre vigtigt (hvilket brawl fra melee flot viser - de forbedrede grafikken, men forringede gameplayet. GG). Setting i multiplayer spil betyder pretty much nada generelt for mig. Det er ligesom der er mange der siger "Åh nej WWII, jeg vil hellere futuristisk" eller omvendt. Jeg er fuldstændig ligeglad med det så længe gameplayet er godt. Jeg nød at spille MoHH2 sindsygt meget, og grafikken i det spil er da slet ikke at råbe hurra for.
That said så hader jeg heller ikke killzone 2, jeg spiller det faktisk ret meget, men det er virkelig ikke fordi grafikken er fantastisk at jeg virkelig nyder at spille det.
#25 - Skrevet 19-04-2009 13:54 - Redigeret 19-04-2009 13:54
Jeg vil faktisk mene wiimote styring sågar er bedre end en computermus.
Nej. Sammenlign det med at spille Fighting spil på et keyboard, styringen og præcisionen er væsentlig dårligere, specielt sammenlignet med egentlige "gamer" muse.
#26 - Skrevet 19-04-2009 13:57 - Redigeret 19-04-2009 14:00
Undskyld, men det er vel en smagssag? Jeg synes netop at præcisionen er bedre med wiimoten. Og lad os antage at den rent faktisk ren teknisk er bedre på PC (hvilket jeg ærlig talt tvivler på - jeg øvede mig ofte i MoH med at sigte direkte over på hjørner i vægge når der ikke skete noget og jeg ramte stort set altid) så vil jeg stadig mene at grunden til at mange også mærker det er fordi de har brugt PC til hver dag så længe så de "kender" musen på forhånd selv inden de spillede deres første FPS, og træner den bare ved at browse internettet (medmindre de som mig bruger en bærbar uden mus). Jeg har også hørt folk der spiller på andre konsoller foretrække den styring fordi de har spillet det så længe og har vendet sig til analog sigte.#27 - Skrevet 19-04-2009 14:01 - Redigeret 19-04-2009 14:05
Problemet med hardcore-spil på Wii er netop, at de hardcore-gamers som ejer en Wii højst sandsynligt også ejer en Xbox 360, PlayStation 3 eller PC, - og når man ejer en af de konsoller, så er udvalget af "hardcore-spil" altså bare bedre og så ser hardcore-spillene til Wii ikke specielt attraktive ud. Selvom udviklerne uden tvivl forsøger, så vil de bare ikke kunne opnå det samme som på de mere højteknologiske platforme, og vil kun kunne tilbyde en alternativ styring (som jeg forresten synes er god; Metroid Prime 3 var en fantastisk FPS-oplevelse!).#28 - Skrevet 19-04-2009 14:11 - Redigeret 19-04-2009 14:20
Stelzig Skrev...
Du har fuldstændig ret i at det er en smagssag, jeg har altid spillet FPS på en PC og er derfor tilvænnet det, uden at vide det, kan det være at du altid har benyttet Wii til lignende og derfor at tilvænnet det. Mit hovedpunkt er at udviklingen på gamermuse er konstant og ikke låst fast på samme måde som Wiimoten er (nu må vi se om det ændrer sig med den nye Wiimote, Motionplus(?)). Tag et eksempel som min simple SS Ikari Optical, den har muligheden for med et tryk at skifte imellem low og high sens, noget jeg selv kan kalibrere, samtidig er den også ergonomisk bedre.
Mht. andre konsoler har du fuldstændig ret, som jeg skrev i mit indlæg om conduit er det netop Wii'ens force. Jeg har dog altid været af den opfattelse at FPS skal spilles med et Keyboard og en mus, og valgte derfor ikke at kommentere det, da jeg syntes FPS på konsol er noget pjat.
#29 - Skrevet 19-04-2009 14:54 - Redigeret 19-04-2009 14:59
Det er nok bare mig der ikke er på højt nok niveau til at forstå hvordan udviklerne overhovedet kan forbedre sigtet med en mus, for jeg må da indrømme at nogle virkelig er syge til det. CS finalerne til CeC var utrolige xD (high og low sense kan da ændres på alle systemer svjv?)#30 - Skrevet 19-04-2009 15:20
Det er ikke så meget forbedring af sigte, men f.eks. flere DPI er noget de udvikler meget i. Det jeg mente var at en knap på musen ændrer sens, imellem 2 forudinstillede settings, noget man normalt skal justere i selve spillets indstillinger.