Prøv Star Wars: Knights ...

SteamWorld Heist II annon...

N-cast #217: En eksplosio...

LEGO afslører tre nye LE...

N-cast #216: Microsoft br...

N-club Streams: Uge 18

LEGO annoncerer nye LEGO ...

Overblikstrailer for Pape...

Lanceringstrailer for Gro...

Tales of the Shire: A The...

Luigi's Mansion 2

Switch - spilrygter og sp...

Fortnite

Spil på vej til Switch

Amiibo!

Switch 2 - rygter og disk...

Pokémon GO

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Pokémon Unite

Hollow Knight

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Hardcore fans skyld i Wiis problemer?

Zøvnig
Zøvnig

10
Offline
Level: 20 (Moblin)

0
1ups givet

Skrevet 18-04-2009 13:43

Jeg har ofte siddet på vores foraer og internationale og set hardcore gamers himle op om, at nu må der vel for fanden snart komme nogle mere voksen spil til Wii. Måned efter måned har vi hørt det samme siden Wiien blev lanceret og jeg har da helt klart været blandt kritikerne.

Nu er der så begyndt at komme en hel del spil på markedet til Wii, som er enten mere voksne eller i det mindste dybt originale. Men ved i hvad venner? De sælger ikke en dyt så snart de bliver lavet at tredjepartsudviklere...

Så hvis jeg skal være lidt provokerende er det måske slet ikke Nintendo og Wiien der er problemet, men forkælede gamers der råber op om, at de vil have ditten og datten, men så bagefter er for fedtede til at købe spillene til fuld pris eller så bange for at prøve noget nyt, at de går ud og købe nye versioner af spil de allerede har spillet de seneste mange år.

Jeg ved godt, at alle titler der er udkommen i den mere originale eller voksne genre ikke har fået 90 eller 100% på gamerankings, men skal de virkelig det, førend vi gider at give dem chancen?

MadWorld bliver skamrost mange steder for dets gameplay. Selvfølgelig er alle anmeldere ikke enige, men de fleste synes dog spillet er et frisk pust og om ikke andet så originalt og anderledes. Stortset alt som Wii gamers har spurgt efter.. Men det sælger dårlig og ingen forstår hvorfor.

Boom Blox har været på markedet snart længe og bliver betegnet som et af de mest originale og vanedannende spil sidste år, men hvor meget er det lige det har solgt, trods stor ros i medierne? Det har solgt en del under hvad man havde forventet.

Deadly creatures anyone? Hvor mange af os har investeret i spillet, trods det at grafikken skulle være noget af de flotteste set på Wii og gameplayer forfriskende og anderledes. Også her har det fået en jævn god score på de sider som har anmeldt det.

Disatser: Day of crises ser næsten ligesådan ud. Et godt solidt spil, med massere af action, en hovedperson med personlighed, et spil der er blevet hypet og så alligevel har solgt langt under middel.

Pro Evolution Soccer til Wii? Alle steder anmeldt som de bedste og mest realistiske fodboldspil i mange år, idet Wiimoten pg nunchucken til sammen giver en solid fed styring, som for engang skyld virker nyskabende og mere realistisk end versionerne til andre konsoller.Tror du spillet har solgt godt? Nope my friends. Middelmådig salg er vidst det pæneste vi kan sige her.

Metroid Prime 3? Solgte udemærket for en Wii titel men langt mindre end Game Cube spillene i serien, til trods for, at spillets styring er langt bedre.

Okami? Et af de mest originale spil i flere år blev genudgivet på Wiien da styringen passede perfekt til spillet. Det har solgt lige nøjagtig ikke en skid og er nu blandt de spil der ligger i Wii rodekasser rundt omkring til en lav pris.

Hvad med No More Heroes? Et spil der er om noget er super originalt og hvor der virkelig er kælet for det kitchede, blandet op med nytænkende gameplay. Ja du gættede rigtigt. Middelmådige salgstal.

Og det her er jo i bund og grund kun en lille del af de mere originale titler der rent faktisk er udkommet til Wii.

Det kræver ikke den store studenterhue at regne ud, at for hver gang firmaer tager chancen og sætter alt ind for at lave et fedt og originalt Wiispil og det ikke sælger, så er der 2 andre firmaer der hopper fra og ikke tør satse på Wiien.

Det er fint vi gerne vil sætte krav og det er fint at mange hardcore gamers ønsker andre typer spil til Wii. Men fakta er, at vi brokker os konstant og når spilfirmaerne lytter til os og udgiver de spil vi råber efter, så samler de støv i butikkerne.

Måske er det i virkeligheden os der er møg forkælede og uden realitetssans og Nintendo der rent faktisk ved hvad de gør, når de er begyndt at lave flere casual games? Fakta er, at Nintendo ville dø en smertefuld død, hvis de lyttede til hardcore fans og kun udgav spil efter vores smag.

Fortæl mig ærlig, hvor mange af de spil oppe over du selv har gidet betalke fuld pris for? Se så på dine kammerater og se hvor mange af dem de har købt?

Er det os der er for store brokkerøve eller hvad er grunden til, at store originale spil, med gode anmeldelser, alligevel ender med at sæler prut på Wii? (for vi ER hardcore gamers nok der har Wii, til at lave salgssuccer for de enkelte spil, hvis vi gad)

Lad os få en god diskussion i gang folks Smiley



Følg mig her: twitch eller twitter
Mic
Mic

292
Offline
Level: 16 (Space Pirate)

0
1ups givet

#16 - Skrevet 19-04-2009 00:48 - Redigeret 19-04-2009 00:50

Jeg er også en smule træt af, at vi gang på gang får at vide, at det er for dårligt at vi ikke køber det og det spil. At vi som "hardcore-gamers" bør støtte op om udviklerne fordi de prøver at lytte til "vores" ønsker.

At et spil ikke sælger stort på udgivelsesdagen indikerer nødvendigvis ikke, at det er dødsdømt. Se bare på Boom Blox - et spil du selv nævner. Det solgte dårligt i starten, men har alligevel formået at sælge over en halv million kopier verden over. Er det ikke imponerende? Det synes jeg bestemt det er.

Problemet med Wii er, at spillene ikke sælger sindssygt fra dag 1 af, men derimod over længere perioder. Marketing er alt - og spil der ikke bliver reklameret for sælger ikke godt. Det samme gælder altså Xbox 360 og PlayStation 3, ikke kun Wii. Og der er bare ikke særlig mange tredjepartsudviklere der reklamerer for deres spil som vi ser på konkurrerende platforme.

Ydermere er mange af de titler du nævner niche-titler. Metroid Prime-serien solgte heller ikke godt på GameCuben, og det gjorde Killer 7, som er i stil med No More Heroes, heller ikke. At de så heller ikke gør det på WIi bør da ikke komme som nogen overraskelse. Jeg er personligt ærgerlig over, at Metroid Prime 3 ikke har solgt bedre. Det er et fantastisk spil og et jeg mener de fleste bør eje - i hvert fald bare for at prøve det. Mit første Metroid-spil og jeg har ellers hadet FPS-spil (ved det er et FPA, whatever), men elskede dette.
Ydermere så solgte Okami også enormt ringe på PlayStation 2 så - igen - ser jeg ikke hvorfor det skulle gå anderledes på Wii. Det er niche-titler - de henvender sig ikke til massen som My Horse and Me, Wii Fit, Brain Training og Halo gør.

Jeg vil igen påpege at Wii-ejere ikke - slået over med én kam - er typer der skynder sig ud for at købe et spil når det bliver udgivet. Se igen på Boom Blox - startede ud elendigt, men har over en længere periode solgt tilfredsstillende.

Desuden købte jeg ærlig talt ikke min Wii for at få disse niche-titler som The Conduit og MadWorld. Jeg kan få bedre FPS-spil på min Xbox 360 hvis jeg ønsker det. Jeg købte min Wii for Nintendos titler, ligesom jeg gjorde det med GameCuben, og det er jeg overbevist om, at mange andre også gjorde - og det er jo nok der problemet rent faktisk ligger. Vi giver ikke plads til trejdepartsudviklere, men af den årsag ser jeg bestemt ikke, at vi har til pligt at støtte dem, hvis vi ikke er interesserede i deres titler.

Jeg er slet ikke i tvivl om, at The Conduit vil sælge ligeså elendigt som alle andre tredjepartstitler på Wii. Desværre, men sådan ligger landet bare. Hvis SEGA lavede en stor marketingskampagne for titlen, så ville det nok have en chance, men ellers tror jeg ikke. Det kan selvfølgelig sælge godt over en længere periode, men det er jo svært at bedømme allerede nu.


stelzig
stelzig

4800
Offline
Level: 24 (Whomp)

0
1ups givet

#17 - Skrevet 19-04-2009 01:56

... The conduit har da fået ufattelig meget marketing allerede vil jeg mene. HVS har da sørget for at alle der holder sig bare en lille smule opdateret om spil på nettet kender det spil, allerede inden SEGA overhovedet var involveret.

Ved ikke hvor godt det kommer til at sælge, men tror det har bedre chancer som 3.parts spil end de tidligere spil. Virker også som om på de svar der har været her at dem som rent faktisk ikke ejer de titler zøvnig nævner, har tænkt sig at købe the conduit. Samt at WaWii da faktisk skulle have solgt pænt godt, selvom det er et virkelig elendigt spil (som man virkelig ikke fatter har haft større success end medal of honor. Kan kun være grundet CoD4 hype <-- det spil er forresten også overrated)


Nintendo Power
Nintendo Power

10
Offline
Level: 1 (Goomba)

0
1ups givet

#18 - Skrevet 19-04-2009 10:05

jeg har selv ejet Metroid prime 1, 2, 3

1´eren er nok det bedste af de tre, synes alt er bedre ved det

2´eren er også god, kom dog du ikke særlig langt

3´eren synes jeg faktsi kvar pisse dårlig, det var kompliceret og der skete ikke så meget

hvis jeg skulle have GC igen, skulle det være med MP 1 helt klart


Oni Nick
Oni Nick

25
Offline
Level: 26 (Octopi)

0
1ups givet

#19 - Skrevet 19-04-2009 11:56 - Redigeret 19-04-2009 11:59

Prøv at hør her, Nintendo er selv skyld i Wiis problemer. De bruger flere og mange ressourcer på at producere og promovere Wii'en, end de gør på rent faktisk at lave gode spil, med den velkendte Nintendo-stil og dybde. Ved ikke, om vi her i Wii'ens sidste levetid får rettet op på dette, men indtil videre har Nintendo ikke budt mig noget spændende udover Galaxy. Brawl og TP var også gode, men der var intet nyt eller friskt over dem, og til trods for, at det begge er titler jeg har spillet 200+ timer (nok 300+ for Brawl Smiley), så må jeg alligevel konkludere, at de virkede vandede og uinteressante, de mangler den gode Nintendo-standard. Ikke den normale standard, for det er gode spil. Alle Nintendos spil er finpudsede og alt det, men jeg savner dæleme noget nyt. Kig blot tilbage på starten af dette årtusind, hvor vi i Zelda-serien fik Majora's Mask, en perle af et spil, der alene overgår alle Nintendos spil i denne generation. Eller under Gamecubens levetid, hvor vi fik klassiker efter klassiker, Metroid Prime, Melee, Resident Evil 4 osv. Selv Sunshine var bedre end Galaxy! Spillet havde en dybde og en større grad af intensivitet, hvis du spørger mig. I det mindste virkede det ikke lige så gimmick som Galaxy kan til tider, ikke fordi jeg vil kritisere det, da det virkelig er et godt spil, men Sunshine minder mig mere om det velkendte Nintendo håndværk, som Wii'ens titler i den grad mangler at repræsentere.

For at skære denne post lidt ned, vil jeg bare sige, at hardcore fans ikke er skyld i Wiis problemer, men Nintendo står selv inde for, at de ligger deres fokus et helt andet sted, end på spiludvikling, for ellers have vi set en lang række af dybe og interessante spil fra dem. Wii er et casualmarked. Der er INGEN grund til at købe alle disse hardcore titler, for de findes bedre andetsteds. Vi er ikke skyld i, at de ikke sælger, for Wii er ikke, som alle Nintendos andre konsoller var, en reel modstander til de andre magter i industrien, men nærmere noget for sig selv. Og folk gider det bare ikke mere. I realiteten, hvad skal vi egentlig med The Conduit? Jeg ville da også købe nogle få af de nævnte titler i første post, men sagen er den, at de mere gennemførte oplevelser findes på de andre konsoller, for Wii'en er ikke optimeret til den slags spil. Og det er næsten alle tredjepartstitler. I Gamecubens tid var det Nintendo, der stod for hovedparten af de gode spil, dette gør de ikke mere. Der findes stadigvæk mange gode Wii-spil, men ikke nogen jeg vil spille. Wii er flooded af casuals, og sådan er det bare.

Nintendo er selv skyld i deres problemer. Hvis man da vil kalde det "problemer". Smiley

Edit: Ikke for at hakke ned på The Conduit, men jeg håber I ved, hvad jeg mener.


chessr
chessr

341
Offline
Level: 31 (ChuChu)

0
1ups givet

#20 - Skrevet 19-04-2009 12:24

Det er jo ikke Nintendo der laver 3. parts og skal reklamere for dem det skal de selv.

og Hvorfor er The Conduit et ringere FPS end andre FPSer ? hvad gør sådan et spil godt ? for det lyder til at være rimelig med indhold ? grafikken er god. controllen er 100% customizable. der er stor multiplayer..
Det med at det hele findes bedre på de andre er noget pis rent ud sagt.. Der kan komme lige så gode spil på Wii fra 3. part som på de andre hvis de ligger arbejde i det som fx Platinum Games og HVS


Oni Nick
Oni Nick

25
Offline
Level: 26 (Octopi)

0
1ups givet

#21 - Skrevet 19-04-2009 13:05

Korrekt. Men udviklerne ved at Wii'ens marked er casual, og dette er Nintendos eget værk. Hardcore spillerne er der ikke. Så det er meget få, der overhovedet laver gode spil. Og disse sælger ikke, fordi de laver spillene til den forkerte platform. Selvfølgelig er det ikke Nintendo selv, der skal reklamere for tredjepartstitler, det siger jeg heller ikke. Men Nintendo skal selv lave nogle spil. Det er det største problem lige for øjeblikket.

Og sagde ikke at The Conduit var et dårligt FPS. Det er garanteret udmærket. Men ikke noget vi ikke allerede har på andre platforme. Det bliver måske en middelmådig titel til Wii. Ikke noget at råbe hurra for.

Kan I se?


TheIssing
TheIssing

108
Offline
Level: 5 (Cheep)

0
1ups givet

#22 - Skrevet 19-04-2009 13:15

Jeg ejer ikke et eneste af de spil på listen, Kun okami men det er ps2 versionen. Det er et meget godt spil, men jeg ser ingen grund til at bruge penge på et spil jeg allerede har, også selvom at det er en version til wiien.
Jeg har dog en udemærket grund til at jeg ikke købe så mange spil til Wiien for tiden, simpelthe fordi ingen af dem siger mig noget.
Jeg går næsten aldrig hen og købe et spil jeg bare lige ser i butinken, hvis jeg synes det ser intresant ud pleje jeg at kigge næmere på det. Jeg er lige glad med om det har så fået en dårlig anmeldelse eller ej, jeg køber det kun hvis det siger mig noget. Selvom anmeldelsen godt nok har lidt at sige. ^^;
Men hvis man råber op om, at man vil havde ditten og datten, Så burde man også købe det, når man for det man råber op efter.



Ignorancia
Ignorancia

0
Offline
Level: 1 (Goomba)

0
1ups givet

#23 - Skrevet 19-04-2009 13:30

Nu er jeg selv stor fan af FPS genren og det er hovedsagligt de spil jeg spiller for tiden, for mig er det vigtigt at et FPS spil indeholder, selvom jeg ikke har prøvet The Conduit kan jeg da komme med et bud på hvorfor det (muligvis) ikke kommer til at sælge som postuleret.

Grafikken på Wii er håbløs og flere år bagud efterhånden, selvom mange, hovedsagligt Nintendo tilhængere (generalisering, men jeg vil vove skindet og mene den er sand) stadig holder fast i mantraet om at gameplay til enhver tid > grafik, så er det bare ikke sandt. Når man spiller et FPS skal man kunne leve sig ind i det setting det foregår i, de gameplay video'er jeg har set virker miljøet til at være kedeligt og mørk, bilerne og bygningerne er kantede og virker mere som obstacles end en del af en kampscene. At den første video på youtube man rammer er titlet ~"The Conduit vs Halo 2 Comparision" er vel meget rammende for min kritik.

Temaet er set før, og gjort meget bedre; netop i Halo Franchisen. Det er uundgåeligt at de to franchises ikke vil blive sammenlignet, og at sætte en Wii eksklusive op imod Xbox's flagskib Franchise er ambitiøst, for ambitiøst. De fleste går ud og køber Halo3 istedet (hvis de har muligheden).

Hvis man vælger at se på Wii'ens største force, muligheden for at bruge remoten som en erstatning for en mus og dermed give mere bevægelsesfrihed, finder jeg den som FPS spiller upræcis. Det er sjovt til at starte med, og utrolig nyskabende, men efter noget tid bliver man træt af at stå og vifte som et eller andet fjols, og her vil jeg vove at påstå de fleste trækker sig tilbage til den mere præcise og ergonmisk tilpassede mus.

Spillet skal da nok komme til at sælge, men jeg tivler ærlig talt på at det rammer meget mere end break-even.


Ontopic: Hardcore fans er ikke skyld i Wii's problemer, Nintendo er. Nintendo har siden N64'eren haft problemer med svagge 3. parts spil, og det er kun blevet værre. Nintendo vælger så at udvikle en konsol, hvis store salgsargument og omdrejningspunkt er en motionsensor gimmick, for at distancere sig fra PS og Xbox. Dette er fint nok, men det sker på bekostninger af andet, grafiken som jeg tidligere har været inde på f.eks. Dette betyder at en række Multiplatformspil som FO3, FC2 etc. ikke kommer ud på Wii'en, spil som sælger.

Granted der er spil der udnytter motionsensoren godt, Wii Sport, Boom Blox, RRR etc. og så er der selvfølgelig den altoverskyggende succes; Wii Fit.

Bottomline: "Hardcore" konsolfans køber en PC/Xbox/PS3 og spiller AAA titlerne på dem. Nintendo sidder unægtelig fast i "Casual" sumpen, en position de selv har bragt dem i.


stelzig
stelzig

4800
Offline
Level: 24 (Whomp)

0
1ups givet

#24 - Skrevet 19-04-2009 13:48 - Redigeret 19-04-2009 13:54

chessr skrev:
Det er jo ikke Nintendo der laver 3. parts og skal reklamere for dem det skal de selv.

og Hvorfor er The Conduit et ringere FPS end andre FPSer ? hvad gør sådan et spil godt ? for det lyder til at være rimelig med indhold ? grafikken er god. controllen er 100% customizable. der er stor multiplayer..
Det med at det hele findes bedre på de andre er noget pis rent ud sagt.. Der kan komme lige så gode spil på Wii fra 3. part som på de andre hvis de ligger arbejde i det som fx Platinum Games og HVS

Hvis du spørger mig er der 2 ting: Online vil meget sandsynligt lagge. Online er meget mere begrænset.

Ingen af delene vil irritere mig synderligt, specielt ikke laggen hvis den bare kan komme op på MoH niveau. Jeg synes styringen alene vejer den opover andre konsol FPS. Jeg vil faktisk mene wiimote styring sågar er bedre end en computermus. The conduit har potentiale for at gøre netop det som er hvad nintendo gamere plejer at sige er vigtigst: Godt gameplay.

Edit: Og som ejer af det eftersigende bedste grafik konsol spil nogensinde (som tilfældigvis er FPS) - killzone 2 - vil jeg hurtigt lige stille mig imod postulatet om at gameplay til enhver tid > grafik skulle være usand. Jeg synes faktisk specielt for FPS, og generelt multiplayer spil at det er endnu mindre vigtigt (hvilket brawl fra melee flot viser - de forbedrede grafikken, men forringede gameplayet. GG). Setting i multiplayer spil betyder pretty much nada generelt for mig. Det er ligesom der er mange der siger "Åh nej WWII, jeg vil hellere futuristisk" eller omvendt. Jeg er fuldstændig ligeglad med det så længe gameplayet er godt. Jeg nød at spille MoHH2 sindsygt meget, og grafikken i det spil er da slet ikke at råbe hurra for.

That said så hader jeg heller ikke killzone 2, jeg spiller det faktisk ret meget, men det er virkelig ikke fordi grafikken er fantastisk at jeg virkelig nyder at spille det.


Ignorancia
Ignorancia

0
Offline
Level: 1 (Goomba)

0
1ups givet

#25 - Skrevet 19-04-2009 13:54 - Redigeret 19-04-2009 13:54

Jeg vil faktisk mene wiimote styring sågar er bedre end en computermus.


Nej. Sammenlign det med at spille Fighting spil på et keyboard, styringen og præcisionen er væsentlig dårligere, specielt sammenlignet med egentlige "gamer" muse.


stelzig
stelzig

4800
Offline
Level: 24 (Whomp)

0
1ups givet

#26 - Skrevet 19-04-2009 13:57 - Redigeret 19-04-2009 14:00

Undskyld, men det er vel en smagssag? Jeg synes netop at præcisionen er bedre med wiimoten. Og lad os antage at den rent faktisk ren teknisk er bedre på PC (hvilket jeg ærlig talt tvivler på - jeg øvede mig ofte i MoH med at sigte direkte over på hjørner i vægge når der ikke skete noget og jeg ramte stort set altid) så vil jeg stadig mene at grunden til at mange også mærker det er fordi de har brugt PC til hver dag så længe så de "kender" musen på forhånd selv inden de spillede deres første FPS, og træner den bare ved at browse internettet (medmindre de som mig bruger en bærbar uden mus). Jeg har også hørt folk der spiller på andre konsoller foretrække den styring fordi de har spillet det så længe og har vendet sig til analog sigte.

Edit: og UANSET kan du i hvert fald ikke argumentere for at den ikke slår andre konsoller på det område. På de andre konsoller får langt de fleste noget ud af aim assist og beholder det på. I WaWii som fejlagtigt overhovedet havde aim assist, har langt de fleste som ved det er muligt slået det fra.


Mic
Mic

292
Offline
Level: 16 (Space Pirate)

0
1ups givet

#27 - Skrevet 19-04-2009 14:01 - Redigeret 19-04-2009 14:05

Problemet med hardcore-spil på Wii er netop, at de hardcore-gamers som ejer en Wii højst sandsynligt også ejer en Xbox 360, PlayStation 3 eller PC, - og når man ejer en af de konsoller, så er udvalget af "hardcore-spil" altså bare bedre og så ser hardcore-spillene til Wii ikke specielt attraktive ud. Selvom udviklerne uden tvivl forsøger, så vil de bare ikke kunne opnå det samme som på de mere højteknologiske platforme, og vil kun kunne tilbyde en alternativ styring (som jeg forresten synes er god; Metroid Prime 3 var en fantastisk FPS-oplevelse!).

Når man sammenligner The Conduit med lignende FPS-spil på andre konsoller (som fx Halo-serien), så virker denne titel ikke videre attraktiv hvis man har adgang til Halo 3. Hvorfor skulle man så købe The Conduit når man kan få noget meget bedre? Det eneste selling point er Wiiremote styringen.

Jeg vil, som jeg nævnte tidligere og som mange andre har nævnt, bestemt ikke give hardcore-spillerne skylden. Der er få hardcore-gamers som kun ejer en Wii, og disse få mennesker vil højst sandsynligt købe de hardcore-spil der er til rådighed på konsollen. Men resten vil højst sandsynligt få deres fix på deres andre konsoller, og så er markedet svømmepølen for hardcore-spil på Wii indskrænket gevaldigt.

Det er, som jeg ser det, udviklernes og Nintendos problem. Især sidstnævnte.


Ignorancia
Ignorancia

0
Offline
Level: 1 (Goomba)

0
1ups givet

#28 - Skrevet 19-04-2009 14:11 - Redigeret 19-04-2009 14:20

Stelzig Skrev...


Du har fuldstændig ret i at det er en smagssag, jeg har altid spillet FPS på en PC og er derfor tilvænnet det, uden at vide det, kan det være at du altid har benyttet Wii til lignende og derfor at tilvænnet det. Mit hovedpunkt er at udviklingen på gamermuse er konstant og ikke låst fast på samme måde som Wiimoten er (nu må vi se om det ændrer sig med den nye Wiimote, Motionplus(?)). Tag et eksempel som min simple SS Ikari Optical, den har muligheden for med et tryk at skifte imellem low og high sens, noget jeg selv kan kalibrere, samtidig er den også ergonomisk bedre.

Mht. andre konsoler har du fuldstændig ret, som jeg skrev i mit indlæg om conduit er det netop Wii'ens force. Jeg har dog altid været af den opfattelse at FPS skal spilles med et Keyboard og en mus, og valgte derfor ikke at kommentere det, da jeg syntes FPS på konsol er noget pjat.


stelzig
stelzig

4800
Offline
Level: 24 (Whomp)

0
1ups givet

#29 - Skrevet 19-04-2009 14:54 - Redigeret 19-04-2009 14:59

Det er nok bare mig der ikke er på højt nok niveau til at forstå hvordan udviklerne overhovedet kan forbedre sigtet med en mus, for jeg må da indrømme at nogle virkelig er syge til det. CS finalerne til CeC var utrolige xD (high og low sense kan da ændres på alle systemer svjv?)

Jeg ved ikke om man kan sige jeg har tilvænnet mig til wii'en som sådan for jeg bruger den jo ikke rigtig til at sigte udover lige i menuen og så i rent faktisk FPS spil. Uden tvivl har jeg dog, som en af de få nok spillet mere FPS på wii end jeg har på PC Smiley

Holder stadigvæk ved at grafikken ikke er vigtig i multiplayer btw, men det er måske fordi indlevelse ikke er så vigtigt for mig og temaet for sin vis ikke er så vigtig. Om jeg spiller fodbold eller skyder folk betyder bare ikke meget for mig - eneste gode multiplayer tema som kan forbedre oplevelsen for mig er nok en form for humoristisk tiltag, som jeg tror jeg faktisk har nævnt før på det her forum Smiley

Edit: Kan lige tilføje at en af de ting jeg tror der gør at jeg føler mig mere nøjagtig på wiien er nok at de spil der har været indtil videre har benyttet sig af en deadzone... Jeg foretrækker godt nok at den er lille, men når man sigter uden at skærmen drejer så er det vel ret åbenlyst at det bliver mere nøjagtigt. Smiley (skal ikke kunne sige om PC FPS spil ikke tilbyder muligheden for dette også, da jeg som sagt ikke har spillet dem SÅ meget, og der også er åbenlyse fordele ved at slå den fuldstændig fra hvis man er god)


Ignorancia
Ignorancia

0
Offline
Level: 1 (Goomba)

0
1ups givet

#30 - Skrevet 19-04-2009 15:20

Det er ikke så meget forbedring af sigte, men f.eks. flere DPI er noget de udvikler meget i. Det jeg mente var at en knap på musen ændrer sens, imellem 2 forudinstillede settings, noget man normalt skal justere i selve spillets indstillinger.

Grafik i multiplayer er ikke et must, det er blandt andet derfor man stadig ser CS 1.6 5on5 som et af de mest spillede, og best egnede Esports spil.

Jeg vil dog igen mene at i Sci-Fi spil er grafikken mere "nødvendig" en i f.eks. CS, da farverne og våbenudvalget som regel er mere eksotiske - igen en smagssag.

On-topic: (for at tråden ikke bevæger sig ind i en mere eller mindre ligegyldig diskusion om mus vs Wiimote) Mit største problem med Nintendos produkter er at de tit arbejder for meget med at distancere sig fra Xbox og Playstation 3, noget der for sig er godt, men som samtidig skaber den omtalte Casual sump, som Mic blandt andet også har været inde på, desuden begrænser det også spiludvalget meget, 2 retoriske eksempler:

1. Hvor mange RPG/JRPG er der til Wii kontra de andre konsoler

2. Sammenlign Gamerankings lister og se hvor få spil der er til wii, i 80 og 90% layeret, igen kontra de andre konsoller. Se så hvor mange af dem der er 3rd part.