Prøv Star Wars: Knights ...

SteamWorld Heist II annon...

N-cast #217: En eksplosio...

LEGO afslører tre nye LE...

N-cast #216: Microsoft br...

N-club Streams: Uge 18

LEGO annoncerer nye LEGO ...

Overblikstrailer for Pape...

Lanceringstrailer for Gro...

Tales of the Shire: A The...

Luigi's Mansion 2

Switch - spilrygter og sp...

Fortnite

Spil på vej til Switch

Amiibo!

Switch 2 - rygter og disk...

Pokémon GO

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Pokémon Unite

Hollow Knight

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

1UP: Project Needlemouse er Sonic the Hedgehog 4

Skrevet af Zalman - 22-01-2010 16:22

Project Needlemouse er kodenavnet på det nyeste Sonic-spil, som siges at tage det blå pindsvin tilbage til 2D-stilen, der gjorde ham så populær. Udover det har Sega ikke offentliggjort særlig meget info, og fans håber stærkt, at dette bliver spillet, der får Sonic tilbage på sin trone.

Hjemmesiden "1UP" konstaterer, at de kender til saftige detaljer omkring spillet:

Følgende er frit oversat, det originale citat kan ses her.

Her er hvad vi ved: Spillet drejer sig kun om Sonic, det bliver i 2D, det er i HD, det kommer til Xbox Live og PSN, og det er Sonic the Hedgehog 4. Eller, det er i hvert fald hvad Sega kalder det. Om det kommer til at hedde noget andet, når det endelig bliver udgivet, ved vi ikke.

- 1UP


Dette er stadig ikke bekræftet af Sega, så om det er sandt vides ikke. Hvis det er, ser det ud til, at dette spil ikke vil være tilgængeligt for Wii-ejere, hvilket er en stor skam.

Hvad synes du om denne udtalelse? Tror du, det passer?

0
1ups givet

Kommentarer:

#1 - Moysen

Level: 16 (Space Pirate)

22-01-2010 16:51

What!? Et Sonic spil, som ikke udgives til Nintendo? Det lyder ikke korrekt i mine øre. Smiley Jeg håber for jer som elsker Sonic, at det ikke er rigtigt. Selv følger jeg desværre ikke med i Sonic-serien. Smiley
0
1ups givet

#2 - Zalman

Level: 28 (Skeeter)

22-01-2010 17:01

Sonic 06 var heller ikke udgivet til Nintendo. Men hey, det var dårlig anyway, så whatever.
0
1ups givet

#3 - Moysen

Level: 16 (Space Pirate)

22-01-2010 17:07

Smiley HeHe. når når
0
1ups givet

#4 - Erik Madsen

Level: 19 (Bullet Bill)

22-01-2010 17:22

Jeg kan ikke huske noget sonicspil efter segas konsoltid som har været bare en anelse så godt som de første i 2D. Det skulle lige være Sonic Rush til Nintendo DS. Jeg ser meget frem til det, Men tør man håbe på at det når fordoms styrke, når vi er blevet skuffet fælt så mange gange?
0
1ups givet

#5 - PD

Level: 1 (Goomba)

22-01-2010 17:27

Det er åltså surt at det måske ikke kommer til Wii.. men det er jo derfor man har YouTube! XD
0
1ups givet

#6 - M60dk

Level: 18 (Twhomp)

22-01-2010 22:06

Xbox Live? Cool, så bliver det nok de typiske 1200 point, hvilket jo er ganske overkommeligt. Kan dog ikke rigtig forstå hvorfor de ikke laver en Wiiware version, det er jo at udelukke en væsentlig del af markedet.
0
1ups givet

#7 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

26-01-2010 23:19

Det er en overraskende udvikling, eftersom det blot er få uger siden, at SEGA var ude i medierne og tude over, at deres middelmådige "voksenspil" ikke solgte på Wii. I den forbindelsen opfordrede de Nintendo til at udvikle lignende spil for at vise vejen for forbrugeren.

Det SEGA de sidste mange år ikke har forstået er, at forbrugeren ikke vil have disse spil. Med denne udgivelse virker det dog til, at SEGA alligevel har forstået lidt. Og dog. For det virker fuldstændig tåbeligt, hvis de har fravalgt Wii som platform. Vi snakker altså om den platform, der sidder tungt på markedet, og som især har forbrugere, der søger 2D-spil med solidt, traditionelt spildesign. Kig blot på NSMBW's succes

Fravalget af Wii som platform er jeg rimelig bekymret over. Jeg har min tvivl, om SEGA har forstået, at Sonic skal vende tilbage til rødderne, for han kan blive populære igen og sælge konsoller. Jeg er bange for, at dette er endnu et forsøg på at lave et moderne Sonic-spil i HD. For så vil det endnu engang fejle.
0
1ups givet

#8 - Shajita

Level: 28 (Skeeter)

27-01-2010 17:05

Alexander, er det nu 2-D platformers der sælger godt? Så vidt jeg har hørt har Wario Land: Shake It, A boy and his Blob og Klonoa solgt forholdsvis ringe.

Det er ikke genren folk køber, det er figureren. Derfor sælger New Super Mario Bros. så godt som det gør. Han er gamings Mickey Mouse og mødre kan genkende ham med det samme. (Og nej, jeg siger ikke at spillet er dårligt på nogen måder)

Tvivler på at Sega ville få den samme succes med Sonic, specielt ikke hvis det som i det her tilfælde er et download only.
0
1ups givet

#9 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

27-01-2010 17:23

Nej, 2D-spil sælger ikke godt, gode 2D-spil gør.

NSMBW har på ene hånd givet Nintendo momentum tilbage, så de igen sidder tungt på markedet, efter at de ellers havde i nedgang med fiaskoerne Wii Music og Animal Crossing i 2008.

Men NSMBW har som sagt fået gang i salget af Wii-konsoller igen. Og det skyldes ikke bare, at det er et Mario-spil. Kig blot på Galaxy. Om end det har solgt godt, har det slet ikke bombet som NSMBW gør og vil gøre de næste mange år. Simpelthen fordi forbrugeren ikke er lige så interesseret i Mario-spil i 3D som i 2D. Det samme gør sig gældende med Sonic.

Du har dog ret i, at det er dumt, at SEGA kun udgiver det via download. En udgivelse på et fysisk medium vil give bedre salgstal. Men det viser blot, hvor skidt kørende SEGA er.
0
1ups givet

#10 - Shajita

Level: 28 (Skeeter)

27-01-2010 18:20

Siger ikke det er dumt at SEGA udgiver det via download. Tværtimod! Sonic spil har i mange år haft lange cutscenes, over-worlds og forskellige figurere man er tvunget til at spille med for at gøre oplevelsen længere, så det kunne sælges som et fysisk spil.
Det problem vil Needlemouse ikke have som en download. Tværtimod kan det gøre ligesom Mega Man 9 og give os en håndfuld super gode baner, som man har lyst til at spille. Også endda til en langt mindre pris.

Hvad gode 2-D spil angår, spørger jeg mig selv. Hvordan kan mødre finde ud af, hvad der er et godt 2-D spil? Du skal ikke komme og bilde mig ind at alle de 10 milioner kopier der er solgt allerede alle er købt af spillere der læser anmeldelser eller besøger fansites.

NSMBW har solgt så godt på grund af, og kun på grund af Mario... og en co-op mode. Lige meget hvad Sonic, Mega Man eller Wario gør så kan de ikke nå op til det image Mario har og derfor aldrig nogensinde drømme om den overveldene succes spillet har fået.

Og selvfølgelig sælger 2-D platformers bedre på Wiien end 3-D platformers gør. Igen, Nintendo's marked består af folk der er forholdsvis nye til gaming, og at bede sådan en om at finde rundt i et 3-D spil er den sjoveste oplevelse man kunne drømme om. Men giv dem et 2-D spil og de ved lige hvor de skal hen. Det er ikke fordi 2-D spil er bedre, det er bare mere simpelt og derfor passer bedre med Wiiens hoved publikum.
0
1ups givet

#11 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

27-01-2010 20:53

Det er ikke dumt, at SEGA fjerner cutscenes, overworlds, forskellige figurer og alt andet, der blot gør spillet kedeligt og uinteressant.

Det er dumt, at de kun udgiver det som download. Det viser, at SEGA ikke aner, hvad forbrugeren vil have. Den gængse forbruger er ikke klar til download-only spil endnu. Hvis NSMBW havde været download-only, havde det ikke solgt, som det gør i dag. Og så havde Nintendo ikke fået momentum igen med Wii.

Du nævner udtrykket "mødre". Når et spil sælger over 10 millioner, som NSMBW, så handler det ikke om "mødre". Du har ret i, at mange der har købt en Wii, er spillere, der tidligere har spillet spil og mistet interessen, eller helt nye spillere. Og de læser ikke anmeldelser på diverse internetsider. Men derfor er de ikke dumme. De kan godt vurdere og fornemme, hvad der er godt.

Industrien, dvs. anmeldere, "hardcore" gamere og analytikere har fået en sindssyg ide om, at alle der ikke elsker halvanden timers mellemsekvenser, hd-grafik og spil, der har historie som en film, de er dumme og uvidende. "Casual" eller "non" gamers kalder de dem, men de er ligeså meget gamere som alle andre. De vil bare ikke have det samme, som alle "hardcore" gamere vil have.

Og jo, jeg synes, at mange 2D-spil er bedre end mange 3D-spil. Ikke forudbestemt på grund af genren, men fordi mange morderne 3D-spil er utrolig kedelige og ensformige.
0
1ups givet

#12 - Shajita

Level: 28 (Skeeter)

27-01-2010 22:03

Sonic fans har lige siden Sonic Heroes bedt om at SEGA gik tilbage til den klassiske formular, hvilket de gør nu. Så på sin vis ved SEGA hvad deres fans gerne vil have. At det så er imod hvad du vil have er en anden sag, men heldigvis står vi i Sonic spil til halsen med overdrevet historie og tvunget figurere, så snup du en af dem.

Og hvis Mega Man 9, Castle Crashers og Shadow Complex er noget, så er det bevis på at folk er mere end parate til at downloade spil med 2-D gameplay.

Og selvfølgelig. Et hvert menneske ved jo hvornår noget er godt. Men hvordan ved de præcist at Wario Land: Shake It var dårligt? Ved at kigge på kassen? Der var jo ingen der købte det, så ingen har nogen anelse om dets kvalitet. Den eneste grund til at New Super Mario Bros. Wii har solgt som det har gjort, er på grund af at folk kender Mario. Længere er den ikke. Har ikke på noget tidspunkt kaldt "casual" spillere for dumme.

Jeg sagde at 2-D spil var mere simple, og derfor passer bedre til Wiiens marked, hvilket er korrekt. Ville Wii Sport have været lige så elsket hvis Tennis spilleren skulles styres med Nunchucken fx.? Højst sansyndeligt ikke.

Åh, og du må da meget undskylde hvis det fornærmer dig at jeg gerne vil have at mit spil ser godt ud og at det har en interessant historie at fortælle mig når jeg betaler for det.
0
1ups givet

#13 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

27-01-2010 22:42

Hvis du læser mit indlæg igen, kan du se, at jeg synes, det er godt, hvis SEGA vælger at fjerne alt det moderne gejl som cutscenes og historie, og går tilbage til rødderne. Så på det punkt er vi vist helt enige.

Grunden til at NSMBW har solgt som det har gjort, er ikke blot fordi, at det er et Mario-spil. Alle Mario-spil sælger ikke bare lige ti millioner i hele verden. Har du set Mario Sunshines salgstal? De er en skændsel. NSMBW har ikke blot solgt fantastisk, det har øget salget af hardware. Det gjorde Sunshine ikke. Det gjorde Galaxy heller ikke. Galaxy har solgt godt, men ikke godt nok taget Mario-brandet i betragtning. Det opdagede Iwata, for han er en smart fyr, og han beordrede Miyamoto til at lave et nyt 2D Mario-spil.

Grunden til at NSMBW sælger, er fordi folk skriger efter flere 2D-Mario-spil. Det har de gjort i over femten år. NSMBW er jo faktisk Super Mario Bros. 5 - den rigtige efterfølger til Super Mario World (man kan diskutere Yoshi's Islands placering). Selvfølgelig har marketing og PR betydning, men i sidste ende sælger NSMBW godt og Wario Land dårligt, fordi det ene er godt og det andet er kedeligt.

Og du fornærmer mig ikke ved, at gerne vil have spil, der er flotte og har gode historier. Det vil jeg også til tider. Det vil den gængse forbruger ikke. "Hardcore" spil interesserer bare ikke forbrugeren. Derfor er de røde tale over alt i industrien, og derfor har Uncharted 2, som alle eksperter har udråbt som spillet, der skulle rede industrien, kun solgt et par millioner i modsætning til NSMBW, der allerede har rundet de ti.
0
1ups givet

#14 - Shajita

Level: 28 (Skeeter)

28-01-2010 19:26

Oh, du har ret. Jeg læste forkert. Beklager. ^^'
0
1ups givet