Prøv Star Wars: Knights ...

SteamWorld Heist II annon...

N-cast #217: En eksplosio...

LEGO afslører tre nye LE...

N-cast #216: Microsoft br...

N-club Streams: Uge 18

LEGO annoncerer nye LEGO ...

Overblikstrailer for Pape...

Lanceringstrailer for Gro...

Tales of the Shire: A The...

Switch - spilrygter og sp...

Fortnite

Spil på vej til Switch

Amiibo!

Switch 2 - rygter og disk...

Pokémon GO

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Pokémon Unite

Hollow Knight

Nintendo Switch

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Miyamoto snakker Super Mario 3D!

Skrevet af Erik Madsen - 22-04-2011 22:39

Miyamoto har ladet sig interviewe angående det Super Mario logo, som blev fremvist ved GDC. Han siger bl.a. at spillet vil være et originalt spil, og at vi vil få det at se i år!

Miyamoto beskriver Super Mario 3D som en blanding af Super Mario Galaxy og Super Mario 64.

[i]“It’s a combination of Super Mario Galaxy and Super Mario on N64. It won’t convey the message if I talk to you today, but if you play it at E3 that will give you more understanding of what I’m talking about.

For example, the floors floating in space: in 2D it’s difficult to judge the distance, but in 3D it’s really easy.

The game is completely original, and coming this year.

The tail you mentioned on the logo – it’s what you think it is. You probably know what’s going to happen using that character.

[/i]Shigeru Miyamoto, Nintendo


Dette giver os virkelig noget at se frem til ved E3. Derudover er det nu afkræftet, at Super Mario 3D vil blive en genudgivelse af Super Mario Bros. 3 til NES, men Racoon Mario vil dog være en del af spillet.

0
1ups givet

Kommentarer:

#1 - Dead-Cheese

Level: 25 (Kokiri)

23-04-2011 00:04

Lige hvad jeg har håbet på Smiley
Det er på tide med en racoon mario kommer igen, det var bare ikke det samme med en kappe med samme kræfter i super mario world.
Men kommer man så til at skulle løbe 3-4 sekunder før man kan flyve som i super mario 3? Det kunne give mange nye muligheder.
0
1ups givet

#2 - PD

Level: 1 (Goomba)

23-04-2011 00:22

Maxio@ Sikkert. Nok en blanding mellem dén måde og den måde man skulle i 64 for at flyve ;b
0
1ups givet

#3 - Erik Madsen

Level: 19 (Bullet Bill)

23-04-2011 00:36

Det tænker jeg også PD Smiley. Jeg glæder mig virkelig virkelig meget til at spille som Raicoon igen. Jeg ved godt det lyder åndsvagt, men jeg føler kun overskilled og hjemme, når jeg er Raicoon i SMB3 Smiley. Jeg glæder mig rigtig meget til denne titel Smiley
0
1ups givet

#4 - stelzig

Level: 24 (Whomp)

23-04-2011 00:37

Jeg forstår altså ikke helt al den snak jeg efterhånden ser om at afstande er svære at bedømme uden "ægte" 3D. Så svært er det altså heller ikke at bedømme afstande i normale 3D spil...
0
1ups givet

#5 - Jonas

Level: 15 (Geega)

23-04-2011 00:44

Skal indrømme at jeg har haft lidt problemer med det, men det plejer ikke at tage mere end et par forsøg at hoppe det rigtige sted hen.
0
1ups givet

#6 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

23-04-2011 00:45

Stelzig >> Iwata og Miyamoto er besat af at udvikle 3D-spil. Hele argumentet med, at stereoskopisk 3D er 'en game changer', fordi man nu bedre kan bedømme afstande er rent spin og marketingssnak.

Tilbage til Super Mario Bros. 3D. Så det vi får nu, er altså Super Mario Galaxy 2.5? Som om vi ikke har fået nok Galaxy på det sidste? Det var jo ikke ligefrem fordi, at Super Mario Galaxy 2 solgte Wii-konsoller. Skuffende.

Hvis jeg var Nintendo-investor ville jeg stille mig meget kritisk overfor Iwatas lederegenskaber. Nintendo 3DS har ikke solgt som hverken Nintendo selv eller deres investorer havde regnet med. Hvorfor kommer de ikke med et 2D Mario-spil, som kan redde lidt af det?
0
1ups givet

#7 - Togbis

Level: 16 (Space Pirate)

23-04-2011 00:47

@ Stelzig
Jeg er enig, jeg tror heller aldrig at manglen på dybde har været et problem for mig i platformers.

Men nu har jeg så heller aldrig prøvet at spille i stereoskopisk 3D, så måske jeg har en hel verden af brugervenlighed i vente Smiley

Hvis det er svært at bedømme afstande i platformers, så tror jeg ofte at det skyldes pludselige skift i farten som figuren bevæger sig i.
Hvis nu f.eks. Mario ikke kan hoppe ligeså langt, som han ville have løbet i det tidsrum, som hoppet varer i eller hvis kameraet er placeret mærkeligt, så perspektivet fucker billedet op efterhånden som man bevæger sig, så kan det godt være svært at vurdere, hvornår man skal hoppe og om det kan betale sig.

Det var der nogle som klagede over i Crash Bandicoot spillene, der også havde en lidt kurvet bane, som i Super Mario Galaxy-spillene, hvis jeg husker rigtigt.


Jeg glæder mig i hvert fald til spillet her. Smiley
Det bliver fantastisk at slippe væk fra de forfærdelige Galaxy spil, som ikke var forfærdelige, men bare frarøvede serien fra den frihedsfølelse, som kendetegnede Super Mario 64 og Sunshine. (~.Ô)}
0
1ups givet

#8 - Dead-Cheese

Level: 25 (Kokiri)

23-04-2011 00:53

Alexander; det ville ikke hjælpe, det vil have nogenlunde samme effekt. Det er normalt det første mario spil som trækker, uanset om det er 2d eller 3d. Som vi f.eks. så med stining af gameboy salg efter super mario land og med stining af n64 konsol salg med super mario 64. Min vurdering. min konklusion er at bare der kommer et er godt, og længe nok for de fleste, kun fans af serien stiller højere krav, hvilket er halvdelen og den halvdel deles igen op i 2d og 3d etautiaster.

Stelsig; det er som man ser det. 3d er efter sigende en stor hjælp, for det gør det nemere især for nybegyndere, hvis man er trænet vil man som oftest ikke kunne mærke meget til det, da man har lært det. Men det er stadig en form for hjælp.

Tobis; Crash (1) havde virkelig svære hop og en stor sværhedsgrad i form af afstandsvurdering (jeg referer gerne til "road to nothing" banen). 3D ville være en stor hjælp i spillet.
0
1ups givet

#9 - Togbis

Level: 16 (Space Pirate)

23-04-2011 01:26

Jeg ved ikke om et 2D-Mario ville sælge særlig godt på 3DS'en, hvis køberne mest af alt søger de spil, som udnytter 3D'en bedst.
Det er nok også derfor at Rayman 3DS, et remake af en gammel 3D-platformer, har solgt bedre end Rabbids 3DS, en splinter-ny 2D-platformer.

Selv foretrækker jeg klart 3D-Mario, mest Super Mario 64, da jeg føler at det gav mere frihed end 2D-udgaven, da man ligesom befinder sig på en slags parkour-legeplads fyldt med skjulte skatte og hemmeligheder. Man blev ikke tvunget til at spille banerne igennem i en bestemt række følge og selv under banerne kunne man sagtens sigte efter en anden stjerne, end den man egenligt først havde valgt. F.eks. ved at samle 8 røde mønter, 100 mønter eller bare lede efter en anden boss.

2D-Mario derimod, virker for mig enormt lineært og muligheden for akrobatik eller udforskning af banerne, der næsten kun kan gennemføres på én måde og i én bestemt rækkefølge, er begrænset,.
Derfor synes jeg de virker meget ens og arkade-agtige.

På trods af dette, så solgte New Super Mario Bros. vidst alligevel bedre end Super Mario Galaxy, så den generelle befolkning må åbenbart foretrække 2D-Mario.

Jeg mener faktisk, at Nintendo har udtalt, at både et 2D og et 3D Mario er under udvikling.
2D-Mario skal nok komme til 3DS før eller siden.
0
1ups givet

#10 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

23-04-2011 02:24

Maxio >> Du vrøvler. Det er gang på gang bevist at 2D-Mario-spillene sælger bedre. Læs min artikel herom. Derudover kom der aldrig et 2D Mario-spil til N64 - måske derfor, at konsollen fejlede så meget?

Togbis >> Først og fremmest. Arcade er Gud! Arkadespil er hele grundlaget for videospilsindustrien.

I forhold til Mario. Hvis der er noget Mario-spil, der er lineært og scriptet er det da Galaxy-spillene. Du bliver sågar tvunget til at gøre brug af bestemte power-ups (Cloud Mario) for at gennemføre bestemte baner, hvorimod du i 2D Mario selv bestemmer om du vil gøre brug af power ups eller ej - du kan fx gennemføre hele spillet som lille.

Men ellers er jeg enig i, at Mario 64 er et godt spil. Men siden da, har Nintendo scriptet 3D Mario-spillene mere og mere, hvilket har fået forbrugerne til at løbe væk.
0
1ups givet

#11 - stelzig

Level: 24 (Whomp)

23-04-2011 09:49

Jamen det var da også til tider svært at hoppe præcist i crash bandicoot, men det var bare ikke kun i dyben... Smiley
0
1ups givet

#12 - PD

Level: 1 (Goomba)

23-04-2011 12:33

Måske er jeg den eneste, men jeg syntes altså bedst om 3D spil, heribland Mario...
0
1ups givet

#13 - HGC

Level: 16 (Space Pirate)

23-04-2011 13:09

Du bliver sågar tvunget til at gøre brug af bestemte power-ups (Cloud Mario) for at gennemføre bestemte baner, hvorimod du i 2D Mario selv bestemmer om du vil gøre brug af power ups eller ej - du kan fx gennemføre hele spillet som lille.



Men hvorfor er det skidt, at man er nødt til at bruge bestemte power-ups? Jeg har fået det indtryk, at du synes alle spil, hvor man ikke kan bestemme alt helt selv, er fiaskoer Smiley Cloud Mario, f.eks., er da temmelig skæg at bruge og bringer nogle anderledes udfordringer til spillet. Hvorfor er det dårligt?
Og jeg tror ikke på, at "forbrugerne er løbet væk", fordi man bliver tvunget til at hoppe på skyer i bestemte baner.

Og forresten, i Super Mario World er der da også et par baner, man kun kan klare, hvis man bruger kappen. Den hemmelige udgang på Vanilla Bridge, f.eks Smiley Men det gør jo ikke spillet ringere af den grund.

0
1ups givet

#14 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

23-04-2011 16:02

@HGC
Cloud Mario power-uppen er kedelig, fordi du kun kan bruge den, når Miyamoto har besluttet sig for at du må bruge den. Men sådan er det generelt med stort set alle power ups i 3D Mario. De figurer kun i scriptede sekvenser, ellers er de på tid. Booooring.

Hvis nu du havde en mere åben verden a la Mario 64 og så fik lov til at gøre hvad du vil med Cloud Mario, så ville det blive mere interessant. Et nyt problem vil så bare være, at Cloud Mario er mega overpowered. Du ville kunne hoppe igennem alt for meget af banerne. Men det viser bare, at Cloud Mario er et dårligt item, hvis man tænker spildesign.

I forhold til Super Mario World, så er det ikke et krav at have kappen. Og det er jo netop det, der gør det spændende. Du kan vende tilbage til banen og opdage, at der er andre måder at spille banen på (brug kappen, flyv hen til en hemmelig udgang). I Galaxy 2 kan alle sekvenserne med Cloud Mario stort set kun spilles på én måde. Fx: Der kommer et stykke, hvor der er store kløfter, hvor du er nødsaget til at bruge Cloud Mario. Når du er færdig med de tre hop, kommer der en masse vand, så du ikke kan bruge itemet i resten af banen. På den måde har Nintendos udviklere scriptet hele sekvensen på forhånd.
0
1ups givet

#15 - Dead-Cheese

Level: 25 (Kokiri)

23-04-2011 23:29

Alexander; N64 failede ikke på grund af spillene, nærmere fordi at playstation bare var langt bedre. Billigere og nemere controls. mere tilgængelig.
mario 64 havde faktisk større virkning end mario land havde, på salget af konsoller/håndholdte så jeg ved ikke om jeg vrøvler.
Det første hitter normalt bedre. Angående new super mario bros. wii og super mario galaxy vil jeg blot nævne at det med galakse osv. virkede mærkeligt hos mange hvor new super mario bros bare havde de flere nye fede features som multiplayer på samme skærm og tilbagevendingen af klasisk gameplay. Det var bare det folk havde ventet på.
New super mario var bedre syntes jeg.

angående skriptet gameplay har det været der siden smb3 til nes. Der er mange steder i banerne man skal gøre bestemte ting, med bestemte hjælpemidler. Det er så blevet brugt mere med tiden. MEGET mere. Jeg kan godt lide et let skriptet gamplay, hvilket giver en chalenge i om man kan finde ud af at bruge det og meget mere end bare det. Det er en god ting vil jeg mene, men i små doser tak.
0
1ups givet

#16 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

10-10-2011 22:11

Ny trailer i dette preview af Super Mario Kart 7 (ja, weird, I know).
0
1ups givet

#17 - KJ85

Level: 58 (Tektite)

21-10-2020 15:51

^ Den linkede jeg til for nogle dage siden i denne tråd sammen med adskillige andre nyheder om spillet..
0
1ups givet