Prøv Star Wars: Knights ...

SteamWorld Heist II annon...

N-cast #217: En eksplosio...

LEGO afslører tre nye LE...

N-cast #216: Microsoft br...

N-club Streams: Uge 18

LEGO annoncerer nye LEGO ...

Overblikstrailer for Pape...

Lanceringstrailer for Gro...

Tales of the Shire: A The...

Luigi's Mansion 2

Switch - spilrygter og sp...

Fortnite

Spil på vej til Switch

Amiibo!

Switch 2 - rygter og disk...

Pokémon GO

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Pokémon Unite

Hollow Knight

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

The Legend of Zelda Wii U vil tilføje et twist til spillets åbne verden

Skrevet af Nemy - 23-10-2015 16:18

The Legend of Zelda-producer, Eiji Aonuma, fortæller i et nyt interview til IGN, at man i den kommende Zelda-udgivelse til Wii U har taget tidligere års kritik til efterretning og har lavet tilsvarende ændringer for at imødekomme kritikken. Især fremhæver Aonuma kritikken i forbindelse med The Legend of Zelda: Skyward Sword, der fik kritik for den begrænsede åbne verden spillet havde.

Helt konkret fortæller Aonuma, at man har givet et twist til open world-modellen, og han håber, at det er noget, der falder i god jord hos Zelda-fans når Zelda U udgives.

Dermed fortæller Eiji Aonuma, at fans godt kan se frem til udgivelsen af Zelda U i 2016, men fortæller samtidig, at det ikke er al kritik der tages til efterretning af firmaet i forbindelse med udviklingen af spillet. Det ville ikke efterlade muligheden for at overraske, hvis alt kritik blev ført direkte ind i spillet lyder det fra produceren.

Ser du frem til Zelda U, og tror du, at Nintendo løfter niveauet fra Skyward Sword?

6
1ups givet

Kommentarer:

#1 - O-train

Level: 35 (Lakitu)

23-10-2015 21:13

begrænsede åbne verden spillet havde.



Oxymoron

Seriøst... Nintendos standardkommentar er: "Det er open-world. Alt du ser i horisonten, kan du gå hen til. Mere information i fremtiden".

Jeg regner stærkt med, at det bliver et solidt spil, men jeg kan ikke forestille mig, at de leverer noget som helst "overraskende". Tværtimod. SS og TP var overhyped. De bød ikke på noget unikt som så. De sidste mange Nintendo titler har været sådan. I bedste tilfælde får vi et rigtig godt spil, men hvornår har Nintendo sidst leveret noget særligt med et "overraskende" element.

1
1ups givet

#2 - Kalak Nuan

Level: 18 (Twhomp)

24-10-2015 00:37

Jeg vil give dig delvis ret at flere spil har været overhyped dog har de fleste (nintendo spil) deres egen unikke flavour i den genre de bliver udgivet i Smiley andre platformer har masser af gode spil men utrolig få af dette unikt element tilføjet Smiley jeg regner heller ikke med at blive overrasket i det helt vilde da vi snakker om serie her Smiley men men jeg syntes da at Splatoon var et "overraskende" element bare for at nævne én af de nyere Smiley
0
1ups givet

#3 - Aneira

Level: 18 (Twhomp)

24-10-2015 10:26

Hvad er det lige nøjagtigt for en kritik der er taget til efterretning?

Jeg kan huske at folk var skuffet over, at der ikke var tale i Skyward Sword. En fuldstændig latterlig kritik, da alle ved at Link ikke taler. Ikke engang i en tekstboks. At ændre på det ville ødelægge den specielle stemning man oplever, når man spiller LoZ.
1
1ups givet

#4 - JOEP

Level: 50 (Torizo)

24-10-2015 10:33

Der har især været kritik af, at Sky-world var ret tom og kedelig, og så var folk vist også lidt trætte af, at det var tre usammenhængende områder, der udgjorde landjorden.

Og så var der jo Fi. Hende var alle vist meget trætte af!

Men egentlig er dette vel en ikke-nyhed? Det har vel hele tiden været klart, at Nintendo har fulgt sin egen definition af Open World, især efter spil som Witcher 3 har udviklet eller ekspanderet definitionen helt vildt.
1
1ups givet

#5 - Scrapper

Level: 32 (Pebblit)

24-10-2015 11:06

^Så var der også lige Imprisoned, som man kæmpede mod en milliard gange xD Og Fi var da ikke så slem igen. Man skal da bare sørge for at spille med opladte batterier, så siger hun ikke så meget Smiley
0
1ups givet

#6 - JOEP

Level: 50 (Torizo)

24-10-2015 13:14

True, den bosskamp blev jeg også ret træt af.

Jeg fik spat af Fi og hendes underlige sandsynligheder. Smiley
1
1ups givet

#7 - Hondo

Level: 5 (Cheep)

24-10-2015 18:31

må indrømme at jeg ikke er spor overbevist om at Aonuma kan følge dette spil ordentligt til dørs og give den helstøbte og nytænkte oplevelse, som jeg går og sukker efter. Men håbe kan man vel altid, og så frem det udvikler sig positivt, så vil jeg gerne erhverve mig en wii u for det her spil.
0
1ups givet

#8 - Pchan

Level: 10 (Bomchu)

24-10-2015 19:20

O-train skrev:

.... I bedste tilfælde får vi et rigtig godt spil, men hvornår har Nintendo sidst leveret noget særligt med et "overraskende" element.



Jeg vil da sige at den velfungerende implementering af gyro-styring, samt nuttede håndtering af et post-apokalyptiske tema er "overraskende"-elementer i Splatoon.

0
1ups givet

#9 - Shajita

Level: 28 (Skeeter)

24-10-2015 19:49

Aneira skrev:
Jeg kan huske at folk var skuffet over, at der ikke var tale i Skyward Sword. En fuldstændig latterlig kritik, da alle ved at Link ikke taler. Ikke engang i en tekstboks. At ændre på det ville ødelægge den specielle stemning man oplever, når man spiller LoZ.



Jeg føler ikke rigtig, at det her argument stemmer overens med, hvad udviklerne foretager sig med Zelda serien lige p.t.

Hvis vi tager big-lips Link fra Skyward Sword. For en "blank slate" så har han overraskende mange karakteristiske træk.

Vi ved at han er talentfuld i hans foretrukne felt, som er Loftwing ridning og fægtning. Muligvis den bedste i hans klasse. Men han tager ikke sine evner seriøst, og foretrækker i stedet den dovne livstil, i det idylliske samfund.

Han er heller ikke for selvsikker, og lader sig blive mobbet af en flok bøller, indtil Zelda kommer og sætter dem på plads.

Speaking of Zelda, han har tydeligvis stærke følelser for hende, da hendes kidnapning får ham til at tage sig sammen, beklæde sig i en soldat uniform, og tage ud på et utroligt (ensformigt) eventyr. På omtalte eventyr vil han blandt andet tilgive sin mobber og endda respektere ham, og sågar vise skuffelse for ikke at være til hjælp for Zelda, eller direkte frygt og sorg når hun bliver spærret inde.

Og lige inden de sidste to boss kampe, får man et kort glimt af en vrede og en beslutsomhed, sjældent set i en Nintendo figur.

Jeg siger ikke, at han er en synderlig dyb figur, men Link i Skyward Sword ER en figur, med sine egne præferencer, håb, drømme, forventninger, fejltagelser og beslutninger. At mange af dem (red Zelda, tilgiv bøllen) stemmer overens med spillerens er irrelevant. Min figur i Skyrim er en blank slate, Link er ikke. Det eneste Link mangler, er en stemme, så jeg kan ikke se, hvorfor vi ikke bare giver ham en.

0
1ups givet

#10 - Scrapper

Level: 32 (Pebblit)

25-10-2015 00:50

JOEP skrev:
True, den bosskamp blev jeg også ret træt af.

Jeg fik spat af Fi og hendes underlige sandsynligheder. Smiley



Haha, jeg var flad af grin over hendes kyniske tilgang til tingene xD

0
1ups givet

#11 - O-train

Level: 35 (Lakitu)

25-10-2015 19:41

Gad vide, om der kunne være snak om tilfældigt genereret dungeons eller gåder. Det har jeg svært ved at tro på, men jeg ved ikke, hvad der kunne være "overraskende", som vi ikke har set før. Alt hvad Nintendo har gjort - inkl Splatoon, solm blev nævnt tidligere - er blevet gjort. Jeg kan ikke se, hvad der kunne være decideret overraskende. Jeg er dog meget interesseret i kampsystemet, da buen og pilen virkelig lader til at lægge fokus på third-person shooting mechanics. Mere end tidligere set.
0
1ups givet

#12 - AND

Level: 35 (Lakitu)

26-10-2015 09:41

Mon ikke overraskelsen skal forstås inden for den givne kontekst (Zelda-serien), snarere end gaming generelt?

Jeg læser egentlig bare udtalelsen som om, at Nintendo vil forsøge at indføre et element i spillets overworld, som man ikke har set i tidligere Zelda-spil - lidt ala udlånssystemet i A Link Between Worlds.
1
1ups givet

#13 - Nemy

Level: 27 (Beetle)

26-10-2015 12:59

Der er også nogle der spekulerer i 2 parallelle verdener, 1 lys og 1 mørk, men det er selvfølgelig spekulationer =)
0
1ups givet

#14 - AND

Level: 35 (Lakitu)

26-10-2015 13:06

^Det lyder til gengæld ikke specielt nyt! Smiley
0
1ups givet

#15 - Aneira

Level: 18 (Twhomp)

26-10-2015 14:30

Reutzer skrev:
Det eneste Link mangler, er en stemme, så jeg kan ikke se, hvorfor vi ikke bare giver ham en.



Fordi at det er meningen at du skal bruge din fantasi.

0
1ups givet

#16 - AND

Level: 35 (Lakitu)

26-10-2015 18:18

^Eller fordi han aldrig siger noget? Teknisk set har Link da en stemme; han bruger den bare kun til at lave samurai-lyde når han fægter.
0
1ups givet

#17 - Shajita

Level: 28 (Skeeter)

26-10-2015 19:01

^ Hvilket bare styrker mit argument. Link har både en stemme og en personlighed. Det eneste han ikke har, er evnen til at udtrykke sig verbalt.

Enten så skal Nintendo give spillerne mere frihed til at definere Link til deres individuelle idéer om figuren, eller også skal de bare gå all-in og gøre ham til en aktuel karakter i den verden han lever i. Den stil de kører med lige nu, tjener ingen.
0
1ups givet

#18 - Hondo

Level: 5 (Cheep)

26-10-2015 19:19

jeg kunne ikke være mere uenig. ville virkelig blive skuffet hvis et af de to scenarier reutzer opstiller bliver til virkelighed.

Driver i nicolas winding refns film drive er et rigtig godt eksempel på en heltefigur som har et meget begrænset verbalt udtryk, men som alligevel formår at fasteholde én. Og jeg synes at det samme gør sig gældende med Link.
Et andet eksempel kunne være Hemingway - lad læseren/bruger udfylde de 'tomme' huller, og du får et fantastisk oplevelse som bruger.
1
1ups givet

#19 - Shajita

Level: 28 (Skeeter)

26-10-2015 19:59

Jeg vil ikke argumentere imod, at en stille figur kan være en interessant en. Men Zelda serien har kørt i snart 30+ år, og for hver kerne udgivelse bliver serien mere og mere irrelevant i industrien. Vi her på N-club bider måske negle til det næste spil udkommer, men overordnet set er salgtallene og fans' reaktioner styrtdykkende, for hvad der tidligere var en af industriens vigtigste trend-sættere.

Serien har brug for en gevaldig omrystning for at blive relevant igen, og det er åbenlyst for alle der er involveret med den. Jeg siger ikke, at de ændringer starter eller slutter med Link, men han er måske en af de muligheder, man burde tage til overvejelse.

Den Link vi har nu, er bare en halv-løsning på 2 problemer. Personligt kan jeg ikke træde så meget i hans støvler, som jeg kan med for eksempel Shepard. Men han er stadig ikke lige så meget af en tre-dimensional figur, som foreksempel Solid Snake eller Niko Bellic. Selv dette års Witcher 3's Geralt har mere af en defineret personlighed end Link, på trods af at mange af hans tungeste beslutninger bliver taget af spilleren.

Som jeg sagde, Link, i det mindste for mig, prøver at udrette to ting, og han fejler på begge fronter. Jeg ville meget hellere se en dedikeret retning for figuren, frem for at prøve at tilfredsstille alle.
0
1ups givet

#20 - AND

Level: 35 (Lakitu)

26-10-2015 20:12

Reutzer skrev:

AND skrev:
Teknisk set har Link da en stemme; han bruger den bare kun til at lave samurai-lyde når han fægter.



^ Hvilket bare styrker mit argument.



Ikke nødvendigvis. Det du efterlyser er vel dialog fra Link?

Jeg tror at det er en smagssag, men for mig virker dialog meget 'lukket'; Leon S. Kennedy er et godt eksempel; han er mega badass, men jeg føler mig ikke som ham, på samme måde som jeg føler mig som Link, når jeg spiller.

I Resident Evil er stemmeskuespillet virkelig nice - men jeg har absolut intet behov for at se det indført i Zelda, netop fordi Link nu engang er som han er - det synes jeg ikke at man skal lave om på.

0
1ups givet

#21 - Shajita

Level: 28 (Skeeter)

26-10-2015 21:20

Leon er nok ikke det bedste eksempel i den her situation. På trods af at han er så mindeværdig og elskværdig, så er han lige så 2-dimensional som en sæk sten. Han ordner jobbet, og han fyrrer Sonic-agtige one-liners af mens han gør det.

Men ville jeg gerne se Link få dialog? Jeg synes at det kunne være et spændende eksperiment, på et tidspunkt. Specielt fordi Zelda-serien jo er så genialt sat op, at alle dumheder der bliver gjort med én figur, kan ignoreres når den næste træder til. Meget modsat det, vi så med Samus i Other M.

Men virkelig, mest af alt ville jeg bare gerne se Zelda serien eksperimentere FREMAD. I en tid hvor alle tænker på open-world spil, så udgav Nintendo et Zelda med en tom overworld, gemt bag skyer, og 3 begrænsede områder, som bestod af de typiske græs, ild/sten og sand elementer.

Bevares, en del af Nintendo's charme er, at de tør gå imod strømmen. Men jeg er nok ikke den eneste, der er lidt træt af at Zelda (og Mario, for den sags skyld) klinger så meget til tradition. Specielt hvis man, ligesom mig, er vokset op med N64 og Gamecube eraen, hvor de tog den ene, sindssyge chance efter den anden.
1
1ups givet

#22 - Aneira

Level: 18 (Twhomp)

26-10-2015 21:55

Reutzer skrev:
Men virkelig, mest af alt ville jeg bare gerne se Zelda serien eksperimentere FREMAD.



Zelda er vel et af de ældste og eneste flagskibe, som endnu ikke har været tvunget ud i en continue endnu. Jeg vil vove at påstå, at det renommé Zelda besidder er grunden til, at Nintendo stadig er i konsolbranchen i dag. Jeg tror at Nintendo ville løbe en kæmpe risiko, hvis de eksperimenterer med Zelda serien, således som du foreslår.

Nu hvor at Resident Evil blev nævnt. Tænk over hvordan den serie tabte hovedparten af fansene efter, at man ofrede survival-horror konceptet til fordel for en actionpræget shooter. Hvis det går galt med Zelda serien, så tror jeg at Nintendo er færdige i konsolbranchen. Mario kan ikke holde baren oppe alene.

0
1ups givet

#23 - Shajita

Level: 28 (Skeeter)

26-10-2015 22:36

Ja, hvad skete der egentlig med Resident Evil, da de gik action? Altså, bortset fra at RE4 er det bedst anmeldte spil i serien og RE5&6 begge er i top 3 over Capcoms bedst sælgene titler nogensinde.

Og virkelig, hvis hele Nintendo's finansielle overlevelse hænger på to serier, så burde firmaet måske overveje at investere lidt mere i nogen af deres andre ejendele, for det er en utrolig usikker grund at stå på.

Hvad Link angår, så ville jeg elske at se dem prøve noget interessant med ham, men det ville ikke betyde det store hvis resten af spillet havde noget at byde på. For hvis Zelda U udkommer, og folks første reaktion, er at det føles outdated, så er det for alvor dér, at jeg ser folk forlade serien.

Kernen af Zelda er udforskning og eventyr, to punkter som andre serier (blandt andet Witcher, og i et mindre omfang Dark Souls) gør så meget bedre end serien der opfandt dem. Og hvis Aonuma og hans team ikke strammer sig op i denne omgang, kan jeg ikke se Zelda U rykke hverken Wii U eller NX maskiner, i en betydningsfuld tidslængde.
0
1ups givet

#24 - JOEP

Level: 50 (Torizo)

27-10-2015 08:11

AND skrev:
^Eller fordi han aldrig siger noget? Teknisk set har Link da en stemme; han bruger den bare kun til at lave samurai-lyde når han fægter.


Han siger noget - i flere af spillene er det tydeligt, at han svarer ud fra, hvad den anden person siger. Han siger det bare ikke explicit, så vi andre ved præcis, hvad han siger.

Og netop det, at han aldrig reelt set siger noget, vi andre kan se, er nok det, der gør det sværest at implementere voice acting optimalt. Havde der faktisk været decideret dialog i spillene havde folk nok ikke stejlet så meget over forslagene, for så var det blot en naturlig udvikling.

Personligt er jeg villig til at give det et skud. Det kunne skabe lidt mere involvering i historien.

0
1ups givet

#25 - AND

Level: 35 (Lakitu)

27-10-2015 08:44

Reutzer skrev:
Leon er nok ikke det bedste eksempel i den her situation. På trods af at han er så mindeværdig og elskværdig, så er han lige så 2-dimensional som en sæk sten.



Det er jeg så bestemt ikke enig i. Chris Redfield i 5'eren derimod; totalt intetsigende, soldater-kliché.

Reutzer skrev:
hvis hele Nintendo's finansielle overlevelse hænger på [Mario og Zelda], så burde firmaet måske overveje at investere lidt mere i nogen af deres andre ejendele, for det er en utrolig usikker grund at stå på.



*host* Pokémon! *host*

Jeg tror i øvrigt bare at Resident Evil-serien netop mistede fans, fordi 5'eren og 6'eren var for meget action. At 6'eren så også var proppet med dårlige interaktive 'film-sekvenser' (den slags hedder sikkert et eller andet fancy), gjorde bare det hele meget værre.
4'eren var langt mere uhyggeligt, det var meget større i omfang, historien var bedre konstrueret osv.
Salgstallene for 5'eren og 6'eren afspejler nok forventningerne oven på 4'erens succes, gætter jeg på.

1
1ups givet