Skrevet af Erik Madsen - 31-05-2013 22:29
Imens vi Pokémonfans venter på Pokémon X og Pokémon Y har endnu et spin-off fundet vej til Nintendo 3DS. Det nyeste spil i Mystery Dungeon serien byder på et univers hvor kun Pokémon finder sted. Endnu en gang vågner man op som et menneske i en Pokémons krop. Men denne gang skal man ikke forelægge en personlighedstest forinden. I Pokémon Mystery Dungeon: Gates To Infinity vælger man hvilken Pokémon man vil forvandles til mellem Oshawott, Snivy, Tepig, Pikachu og Axew, hvoraf man vælger sin partner blandt de resterende fire Pokémon. Det overordnede mål er at skabe et paradis, Pokémon Paradise, som man kan udivkle og opgradere med træningsfaciliteter til træning af angreb (mere om dette senere), butikker og minigame-telte etc.
En god historie
Spillets intro præsenterer det nye, og flotte, 3D univers ved en lang intro, der desværre ikke er mulig at springe over - og efter en times introduktion vil man gerne snart på eventyr og udforske nogle Dungeons. Ordet dungeon har fået en anden klang i Gates To Infinity, hvilket præger spillet generelt. Visse elementer, såsom sult, er blevet fjernet og det bevirker spillet er blevet meget lettere end de foregående spil og man føler hurtigt at man er på Dungeon sightseeing fremfor Dungeon exploring. Ligesom de tidligere spil spiller historien og lange dialoger også en meget stor rolle i Gates To Infinity og der forekommer flere følelsesladede og sjove sekvenser. Desværre er der ikke længere mulighed for at springe de lange dialoger over og det er heller ikke muligt at ændre på tekstens hastighed, hvilket gør at man ofte føler sig bundet af en tidsrøver fremfor at være underholdt af at kæmpe mod Pokémon.
#1 - Rasmus A
Level: 19 (Bullet Bill)
02-06-2013 19:49
hmmm øv.. tror bare jeg springer dette over med mindre jeg vinder det her på siden..#2 - Zalman
Level: 28 (Skeeter)
02-06-2013 20:46
Mystery Dungeon-serien har aldrig været noget særligt, men jeg syntes meget godt om 2'erens historie. Den var meget veludført. Gameplayet blev bare kedeligt alt for hurtigt, så jeg springer nok det nye her over. Hvorfor er der så lang tid til X/Y?#3 - KJ85
Level: 58 (Tektite)
02-06-2013 20:49
Er der ikke aspekter af spillet du ikke har undersøgt Erik, eller er det bare ikke kommet med i anmeldelsen?#4 - Rasmus A
Level: 19 (Bullet Bill)
02-06-2013 20:53
Zalman skrev:
Hvorfor er der så lang tid til X/Y?
fordi så kan jeg nå igennem platinum,black,white,white2 og black2
#5 - Bota
Level: 20 (Moblin)
03-06-2013 02:42
Mystery Dungeon-spillene har aldrig været populære hos anmelderne, men dette lyder alligevel til at være det dårligste i serien, selvom jeg godt kan lide 3D-grafikken. Det kunne være fedt, hvis chunsoft prøvede at lade det appellere til et mere voksent/universelt publikum ved fx at gøre gameplayet en smule dybere og dialogerne mindre sukkersøde, fordi konceptet er fedt.#6 - Peblisko
Level: 21 (Paragoomba)
03-06-2013 12:12
Jeg blev aldrig fanget af det rogue-like gameplay. Hvorfor prøver de hele tiden at gøre genren populær, når der tydeligvis ikke er nok, der synes det er interessant?#7 - effen4645
Level: 16 (Space Pirate)
03-09-2014 19:28
Jeg savner lidt i dette spil at man ikke kan være de store legendariske pokemoner