Overblikstrailer for Pape...

Lanceringstrailer for Gro...

Tales of the Shire: A The...

N-cast #215: Er Indie Dir...

N-club Streams: Uge 16

Indie World Showcase apri...

Europa kommer til Switch

Indie-udsalg startet nu

SteamWorld Heist II annon...

Penny's Big Breakaway ude...

Switch 2 - rygter og disk...

Amiibo!

Spil på vej til Switch

Pokémon GO

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Pokémon Unite

Hollow Knight

Nintendo Switch

Tetris 99

Switch - spilrygter og sp...

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Phoenix Wright: Ace Attorney Justice for All (DS)

Skrevet af Morztan - 13-03-2007 19:50

Dommeren: ”Retten er sat! I dag behandles sagen omkring efterfølgeren til en af de største sleeper-hits til Nintendo DS. Den sigtede er Phoenix Wright: Justice for All.

I spillet er man den unge, men benhårde, forsvarsadvokat Phoenix Wright, hvis klienter gang på gang bliver indblandet i diverse mordmysterier. For at få frikendt sine klienter er det op til Mr. Wright at granske gerningsstederne for afgørende beviser samt at interviewe et bredt spektrum af karakterer. Disse beviser og udtalelser fra vidnerne er essentielle, og medbringes til de efterfølgende retssager som knivskarpe våben til at vinde krigen på ord mod anklagerne.

Har vi ikke hørt alt dette en gang før? Lyder det ikke som om, at dette spil bare er mere af det samme uden nogen form for fornyelse og originalitet? For at afgøre dette vil jeg gerne bede hovedvidnet Mr. Contra, der er utilfreds med spillet, indtage vidneskranken.”

Mr. Contra: ”Så gerne, Høje Dommer.”

Dommeren: ”Hrmpf. Med mine 155 cm er jeg næppe én, du ville kalde ”høj”, er jeg?”

Mr. Contra: ”?”…”Undskyld, H… jeg mener, Dommer.”

Dommeren: ”Meget vel. Efter hvert vidneudsagn vil jeg give tilladelse til et krydsforhør af forsvareren, Mr. Positive, der ligeledes har spillet den sigtede…”

Mr. Positive: (hmmm, det lød lidt forkert…) ”Forsvaret er klar, Dommer.”

Dommeren: ”Vidne! Lad os høre dit første udsagn.”

---------- 1. Vidneudsagn: Gameplay/----------

Mr. Contra: ”Som Dommeren forklarede i hans indledning, er der i Justice for All (JfA) ikke meget nyt under solen, når det kommer til gameplay. Opbygningen er rent faktisk præcis den samme. Der bliver begået et mord, du udforsker og udspørger, derefter går turen i retten, der udforskes mere, endnu en tur i retten med nye beviser osv. Alt dette uden nogen nye tiltag… Faktisk er der færre ting, man kan gøre i dette spil i forhold til forgængeren…”

Dommeren: ”Hmm. Ja, dette lyder jo ikke ligefrem lovende. Mr. Positive, vil de påbegynde deres krydsforhør?

Mr. Positive: ”Hehe. Så gerne deres Nåde.”


---------- 1. Krydsforhør: Gameplay/----------

Mr. Positive: ”Jeg vil starte med at gøre opmærksom på, at JfA, ligesom sin forgænger, er en port af et GBA-spil. Vi var ekstraordinært heldige, dengang det første spil udkom til DS. For Capcom lavede et kapitel eksklusivt til DS, som virkeligt benyttede sig af dens mange features. Det er blot en skam, at de ikke har gjort det samme her. Til gengæld er de 4 sager i JfA betydeligt længere, end dem man fandt i forgængeren. Desuden er sagerne langt mere opfindsomme og spækket med fede tvists. Og, Mr. Contra, kan jeg få Dem til at gentage det, de sagde mod slutningen af Deres udsagn?”

Mr. Contra: ”… Der er ingen nye tiltag…”


Mr. Positive: ”Ikke det? Så vil jeg gerne bede vidnet kaste et blik på nedenstående billede”


Mr. Contra: ”Gisp! Nåh ja, der var vist noget med en… en…”

Mr. Positive: ”’Psyche-Lock’ tror jeg, er det ord, du leder efter. I dette spil gemmer mange karakterer nemlig på nogle dybe hemmeligheder. Så dybe, at du er nød til at tvinge ordene ud af dem. Dette kan du kun gøre ved at fremvise objekter, der påvirker personen så kraftigt, at de endelig vil tale frit fra leveren..”

Dommeren: ”Lever? Jeg kan ikke lide lever!”

Mr. Positive:”Irk! Øhh, glem udtrykket. Min pointe er, at denne feature virker lidt ligesom en retssag uden for retssalen og er med til at give spillet lidt mere dybde. I denne forbindelse vil jeg også tilføje, at man nu har en energi-bar, der langsomt bliver drænet, hvis man fremlægger forkert bevismateriale. Nogle spørgsmål er så vigtige, at al energi kan blive drænet på én gang, hvorefter man automatisk taber retssagen. Dette giver en intensitet, forgængeren ikke havde.”

Dommeren: ”Ok, jeg vil sige, at begge parter har nogle gode pointer. Vil vidnet venligst fortsætte!”

Mr. Positive: (Wow, kun Dommeren kan stille et spørgsmål med et udråbstegn for enden.)


---------- 2. Vidneudsagn: Grafik/----------

Mr. Contra: ”Ha! Her kan jeg kun gentage mig selv fra før. Grafikken er 100 % uændret fra forgængeren. Her er hverken tilføjet nye sekvenser i sagerne, og som sagt heller ikke lagt vægt på nye features. Det er de sædvanlige stillestående mangafigurer, der kun med nød og næppe bevæger sig, mens de snakker. Ja, alle karaktererne er rent faktisk genbrug…”

Dommeren: ”Uha, uha! Lyder ikke ligefrem tiltalende. Eller hvad siger de Mr. Positive”

Mr. Positive: (Ja, uha. Der er ikke meget at komme efter her. Men jeg tror, jeg har nok til at overbevise dommeren om, at Mr. Contra ikke taler helt sandt”)


---------- 2. Krydsforhør: Grafik/----------

Mr. Positive: ”Som Mr. Contra siger, er der ikke meget at komme efter i grafisk fornyelse. Dog er figurerne ligeså flot og følelsesladet tegnet som i forgængeren, og det er da et plus. For i forgængeren fungerede det fint, og det skænder stadig ikke øjet spor. Og hvis jeg hørte dem rigtigt, Mr. Contra, sagde de, at persongalleriet var rent genbrug. Til det kan jeg kun sige:

TAKE THAT!!!


Mr. Positive: ”Jeg vil gerne bede retten rette opmærksomheden mod dette billede, hvor man retmæssigt kan sige, at der er ret mange nye karakterer, der melder deres ankomst i dette ret så gode spil, og skal ret være ret, vil jeg retfærdigvis sige, at disse karakterer både er ret meget sjovere og mere spændende end dem i forgængeren. Har jeg ret?

Mr. Contra: ”…?...”

Dommeren: ”…?...”

Mr. Positive: (Pyha, jeg havde intet andet valg end at forvirre dem. Tror, det lykkedes ret godt…)

Dommeren: ”Øhh… Jeg må sige, at jeg rigtig godt kunne lide stilen i etteren, og er glad for, den er bevaret. Jeg vil da også se frem til at møde alle disse spændende karakterer. Vil vidnet venligst fortsætte”

---------- 3. Vidneudsagn: Lyd/----------

Mr. Contra: ”På dette punkt er der sket en del ændringer i forhold til etteren.”

Mr. Positive: (Ahh, endelig begynder han at tale til min fordel.)

Mr. Contra: ”Det er blevet MEGET værre!!”

Mr. Positive: (IIRRKK!?!.)

Mr. Contra: ”Lydeffekterne er ganske vist de samme, og fred være med det. Men et af de allerstørste plusser ved det første spil var musikken. Numrene var skruet sammen som perfekte ørehængere, og samlet udgjorde de et noget nær perfekt soundtrack. Desuden var de placeret i spillet, så de skabte den perfekte stemning til enhver situation, man kom ud for i spillet. Sådan er det OVERHOVEDET ikke længere… De nye melodier skaber SLET ikke den samme intense stemning. Særligt er den ultrafede melodi, der kom når man fremlagde afgørende beviser i det første spil, helt fjernet og erstattet af en intetsigende melodi. Det eneste positive er, at enkelte klassiske numre fra forgængeren er anvendt. Men det er et lille plaster på et STORT sår. Et GIGANTISK minus ved dette spil! Mit motto er: If it ain’t broke, DON’T FIX IT!!

Dommeren: ”Sikken et udsagn! Så følelsesladet, så bundærligt… Mr. Positive, har de noget at indvende?”

Mr. Positive: ”suk”…”Forsvaret behøver ikke et krydsforhør”… ”Jeg må desværre give Mr. Contra ret langt hen af vejen. Jeg vil dog til JfA’s forsvar sige, at enkelte af de nye numre faktisk er ret ok…”

Dommeren: ”Hrmpf.. Der er vidst ingen tvivl om, hvem der vandt denne omgang! Vil vidnet venligst fortsætte med sit fjerde og sidste udsagn!”

Mr. Positive: (Så er det nu, det gælder!!)

---------- 4. Vidneudsagn: Overall/----------

Mr. Contra: Jeg vil her til sidst sige, at JfA ligger alt for tæt op af sin forgænger. Der er meget genbrug i det, og desværre er det eneste, der ikke er genbrugt, musikken.
Jeg kan tydeligt huske, da jeg spillede Phoenix Wright: Ace Attorney for nogle år tilbage. Jeg var henrykt! Sagerne var så spændende og kryptiske, karaktererne så fulde af personlighed og jeg ville bare ønske, at spillet ville blive ved og ved og ved. Og så kommer denne toer bare og ødelægger det hele…”

Dommeren: ”Nohr, sådan et bedrøvet lille ansigt har jeg aldrig set i hele mit liv… Spillet må være dårligt! Jeg kan ikke se andet end at give dette spil et fem...”



Dommeren:”…!?!...”

Mr. Positive: ”…!!...”

Mr. Contra: ”…!?!...”

Dommeren: ”Hvem sagde det??”

Mr. Positive: ”Det var mig, Høje Dommer!”

Dommeren: ”Hvor mange gange skal jeg sige det!? JEG ER IKKE HØ..”

Mr. Positive: ”Det er underordnet! Hvad, der her betyder noget, er, at der er en KÆMPESTOR selvmodsigelse i vidnets udsagn!”

Mr. Contra: ”GISP!!”

Mr. Positive: ”Og lad mig fremlægge den med det samme. Du siger, at da du spillede det første spil, ville du ønske, at det blev ved og ved og ved, for du elskede den måde, det var på. Samtidigt siger du jo netop, at Phoenix Wright: Justice for All ligger utroligt tæt op ad den forgænger, som du elskede af hele dit gamer-hjerte! Men er dette nye spil så ikke lige præcis det, som du hungrede efter?”

Mr. Contra:”..! Jamen, jo, jeg..”

Mr. Positive: ”Ja, ganske vist er der den lille ulempe med en forringelse af musikken i spillet, men resten kører jo efter den gode gamle opskrift, der gjorde forgængeren så utroligt nyt og spændende. Og var det ikke netop Dem, Mr. Contra, der tidligere i denne retssag så følelsesladet udbrød, og jeg citerer: ’If it ain’t broken, DON’T FIX IT!!’? Ved De hvad, Mr. Contra? Det er PRÆCIS det, vi er vidne til med dette spil!!”

Mr. Contra: ”…men…jeg…jeg… YAAAAAARRRRGGGGG!!!!

Mr. Positive: (SÅDAN!! Fik ham!)

Dommeren: ”Jeg har hørt nok.

Thi kendes for ret. Phoenix Wright: Justice for All. Jeg kan forstå, at du i din opbygning ligner din forgænger næsten til punkt og prikke, og du mangler endda enkelte features, som var i det første spil.
Til gengæld sørger du for at indføre en masse nye karakterer med massevis af personlighed. Dine mordmysterier er også blevet mere spændende end din forgængers og tager langt mere tid at opklare. Dette er et stort plus i min bog. Grafikken er den samme, som jeg kan tilgive, men på musiksiden er der sket en kraftig forringelse, som jeg ikke kan se bort fra.

Jeg savner generelt lidt fornyelse, men sætter stor pris på, at det kan tage op mod 25-30 timers god underholdning at nå til slutningen.

Jeg idømmer dig hermed et 7-tal, og vil anbefale dig kraftigt til alle, der har spillet det første spil, og søger mere af det samme. Til jer nye, der vil prøve kræfter i retsvæsenet, kan jeg kun sige: Sørg øjeblikkeligt for at anskaffe jer det første spil i serien, Phoenix Wrigt: Ace Attorney, og vurder så, om I har brug for denne direkte fortsættelse.

RETTEN ER HÆVET!

0
1ups givet

4/5


Hjernegymnastik

Kommentarer:

#1 - GoOby

Level: 11 (Octorok)

13-03-2007 20:18

Denne her måde anmeldelsen er sat op på og fortalt, er sjov og spændende.. Man får mere lyst til at læse det.. Smiley
0
1ups givet

#2 - BecelClaes

Level: 18 (Twhomp)

13-03-2007 20:18

Den anmeldelse har du RET i Smiley Men du skrev broke i det der motto første gang og broken i det andet. It is broken, now fix it Smiley
0
1ups givet

#3 - TuXX

Level: 1 (Goomba)

13-03-2007 20:30

Hehe ja.. fed anmeldelse! Damn den må have taget tid, at lave! Flot arbejde!
0
1ups givet

#4 - JoeTheGamer

Level: 1 (Goomba)

13-03-2007 20:38

total fed andmeldelse Smiley
0
1ups givet

#5 - powerfull499

Level: 18 (Twhomp)

13-03-2007 21:15

Hehe, god anmeldelse! Jeg må sige det er en lidt anderledes måde at skrive på, men det virkede ret godt Smiley
0
1ups givet

#6 - Hvilkendel

Level: 1 (Goomba)

13-03-2007 22:12

Jeg _FORSTÅR_ ikke hvordan lydsiden kan trække ned.
De ville jo blive slagtet af nærmest alle, hvis de byttede den ud med noget mere fancy>_>
0
1ups givet

#7 - Morztan

Level: 1 (Goomba)

13-03-2007 22:42

Jeg er ikke helt med på hvad du mener, Hvilkendel. Lyden trækker ned, fordi den i høj grad var med til at skabe den perfekte stemning i 1'eren, hvorimod musikken i dette spil er meget mere intetsigende, hvilket også gør indlevelsen i spillet dårligere.

Det skal lige siges at jeg lægger mere vægt på et spils lydside, end på grafikken.
0
1ups givet

#8 - Greven

Level: 1 (Goomba)

13-03-2007 23:34

fed anmeldelse men dog ret forvirende
0
1ups givet

#9 - M60dk

Level: 18 (Twhomp)

14-03-2007 13:16

Virkelig nice anmeldelse! Utrolig godt skrevet! Tak Morztan! V(^.^)V
0
1ups givet

#10 - Jainay

Level: 2 (Keese)

14-03-2007 15:59

w00t! Grinte op til flere gange! Synes anmeldelsen er spændende! Gir mig helt lyst til at købe spillet! (selvom jeg have lyst i forvejen...)
0
1ups givet

#11 - LinkTheWindWaker

Level: 22 (Ice Keese)

14-03-2007 18:16

Elsker selv 1'eren og er kommet til sag 3 i Justice For All. Genial måde at anmelde et spil på, skønt den giver mest mening for folk, der allerede har prøvet et af spillene. Jeg er 100% enig med dig mht. melodierne. Jeg elsker virkelig den der "hah, nu fik jeg dig!"-melodi; den var intens og spændende. Den nye er ikke særlig god ... savner den overraskende meget.

Alt i alt et godt spil (der hvor jeg er kommet til), men jeg synes stadig bedst om det første spil. Jeg håber, Capcom formår at lave endnu flere gode spil i serien, som udelukkende er lavet til Nintendo DS (altså ikke flere porte fra GBA, tak).

HOLD IT! Spillene kan varmt anbefales herfra! Smiley
0
1ups givet

#12 - PriCorp

Level: 1 (Goomba)

14-03-2007 23:14

Super-Genial, original og velskrevet anmeldelse, Morztan.Smiley Jeg glæder Mig til Din næste anmeldelse.
Greven, hvis Du tager Dig tid til at læse den ordentligt igennem, er den da overhovedet ikke forvirrende!! Afsnittende og de forskellige aspekter af anmeldelsen er jo meget mere tydeligt markeret end i en konventionel anmeldelse. Jeg synes den måde Morztan har skrevet anmeldelsen her på, gør den både mere overskuelig, og frem for alt meget mere underholdende at læse! Smiley
0
1ups givet

#13 - Mikkel Larsen

Level: 1 (Goomba)

15-03-2007 13:39

Fed anmeldelse, den måde du har skrevet den på, gør den spændende at læse. Smiley

Jeg synes 1'eren er vildt fed, har endnu ikke gennemført det, men når jeg har, tror jeg, at dette spil skal købes. Smiley
0
1ups givet

#14 - Morztan

Level: 1 (Goomba)

15-03-2007 14:03

@ Mirci

Lyder fornuftigt Smiley
0
1ups givet

#15 - BonusNinja

Level: 5 (Cheep)

15-03-2007 17:05

Dejligt at se noget anderledes ift. de til tider kedelige skabelonskårede anmeldelser rundt omkring. Smiley Props.
0
1ups givet

#16 - dustman

Level: 2 (Keese)

16-03-2007 09:13

Rigtig flot anmeldelse
0
1ups givet

#17 - Dingler_

Level: 3 (Koopa-Troopa)

17-03-2007 14:26

Applaus
0
1ups givet

#18 - Eagle

Level: 21 (Paragoomba)

18-03-2007 16:36

Særligt er den ultrafede melodi, der kom når man fremlagde afgørende beviser i det første spil, helt fjernet og erstattet af en intetsigende melodi.



Skal det forstås sådan, at du bedre kan lide denne end denne? Personligt synes jeg det var en af de bedre numre i 2'eren. <_<;

(Bemærk, nummeret fra 2'eren er fra GBA-udgaven)

Er dog enig i at 1'eren havde en noget bedre lydside, men jeg har mistanke om, at de ikke lavede den store opdatering ved DS-konverteringen af 2'eren, som de gjorde med 1'eren. ~_~

0
1ups givet

#19 - Morztan

Level: 1 (Goomba)

18-03-2007 20:09

Tak for de fine links Smiley

Det er helt rigtigt forstået. Også melodien når man under retssagen fremlægger mindre beviser er skiftet ud, hvilket er ligeså tragisk...
0
1ups givet