Guitar Hero: Greatest Hits (Wii)

Skrevet af Grauling - 07-02-2010 20:13

Når man har startet spillet op ligner det jo egentlig meget sig selv. Der er Career Mode hvor du kan spille dig igennem alle sangene på forskellige scener. Hver gang du har spillet en koncert får du penge, som du kan bruge på forskelligt tøj til dit band. Ellers kan man bruge pengene på nye guitarer eller guitarudstyr. Du bliver også lige så stille sponsoreret af forskellige kendte guitarfirmaer, som sørger for at du kan komme til tops i musikverdenen. Problemet med Career Moden i denne Guitar Hero-titel er, at der ikke er så meget historie i den. Der er kun få korte animeret sekvenser hvor man lige hurtigt får en lille smule historie, præcis ligesom de andre Guitar Hero-spil, dog er der ikke ligeså mange sekvenser plus at de kommer så sjældent at man ikke har en chance for at vide den kommer, og ofte kommer man ved uheld til at springe den over.

Klar til at blive den næste guitar-gud?

Der er selvfølgelig også multiplayer-delen, hvor du kan spille alle sangene i spillet sammen med eller mod dine bedste venner. Det gode ved denne version af Guitar Hero er at du ikke behøver at gennemføre Career Mode, før sangene i multiplayer-delen bliver unlocked. Alle sange fra spillet er nemlig allerede klar fra starten af, så man er klar til at blive de nye guitarlegender. Ligesom i alle de andre Guitar Hero spil, kan du spille mod dine venner på tre forskellige måder. Du kan enten spille Face-off hvor de to personer deles om noderne. I Pro Face-off spiller begge personer hele sangen og den der har fået flest points vinder. Den sidste er Battle Mode hvor du ved at spille specielle noder rigtigt, får våben der gør det sværere for din modstander at spille sangen. Den der overlever længst tid vinder.

Man kan selvfølgelig også spille på trommer, bas, og synge, ligesom nogen af de nyeste spil i serien, og dette er nok det største plus i spillet da sangene fra de tidligere Guitar Hero-spil ikke har understøttet tromme-, og vokal-delen i spillet. Så hvis du ikke har andet end en guitar og allerede har spillet Guitar Hero, Guitar Hero: Rocks the 80s og Guitar Hero II på en anden konsol, så er der ikke meget ved denne titel da guitar-delen ikke er ændret så meget fra de tidligere spil.

Dig og tre af dine bedste venner kan starte et band. Dog skal man bruge penge på ekstra guitar, tromme og mikrofon, hvis man ikke har det i forvejen

Ligesom der har været mulighed for i tidligere Guitar Hero-titler, er der også studiet hvor du kan lave dine egne sange. Sangene kan indholde guitar, bas og trommer. Dette er dog på ingen måde blevet bedre fra tidligere spil. For mig var det et kæmpe kaos at prøve at få det til at fungere, og når man endelig har fået lavet en sang der lyder nogenlunde okay, så lyder det faktisk bare som gammel 8bit-spilmusik. Der er dog også mulighed for at downloade andre folks sange som de har lavet i studiet. De fleste er ret dårlige, men der er faktisk en del Nintendo-melodier fra Zelda og Mario med, som er ret sjove at spille, selv om det virker lidt malplaceret blandt de øvrige sange.

Grafikken i spillet er ligesom vi har set på de tidligere titler i Guitar Hero-serien. Nemlig ikke specielt flot. Bandet man spiller med ser ikke ligefrem realistiske ud, for slet ikke at snakke om publikummet. Dog er det ikke noget der ødelægger spillet, da det ikke er det man rigtig ligger mærke. Man er simpelthen for optaget med at kigge på de mange noder, der flyver ned i hovedet på en.

Hvis man er ny til Guitar Hero så er dette spil måske et godt sted at starte

Men det nok vigtigste i spillet er jo klart musikken. Musikken i starten er utroligt kedelig, fordi at det mest er sange der næsten kun er akkorder og altså næsten ingen lead-guitar eller soloer, hvilket hurtigt bliver kedeligt; selv på expert. Dog, senere i spillet, kommer nogle af de federe sange med svære soloer og en masse lead-guitar. Dog synes jeg det er for dårligt at de har valgt at tage sange som Kiss' "Rock and Roll All Nite" og Pat Benatars "Hit Me with Your Best Shot" da begge sange allerede er blevet brugt i to andre Guitar Hero-titler, som har været ude til Wii og DS før.
Dog er der mange af sangene man virkelig har lyst til at spille igen og igen, så som Iron Maidens "The Trooper" eller Panteras "Cowboys from Hell" hvilket selvfølgelig er fede sange men også har virkelig fede guitar-riffs, og det er lidt det Guitar Hero: Greatest Hits mangler. Det er som om de har valgt en masse stuerene sange som vil gå fint i de forskellige familiehjem, i stedet for at have en masse fede sange med gang i den, og en masse fede soloer.

Sange der stort set kun indholder arkorder bliver utroligt hurtigt kedelige at spille, selv om sangene er gode

Alt i alt er Guitar Hero: Greatest hits et middelmådigt Guitar Hero-spil. Spillet virker bare lidt som om de lige hurtigt har taget nogle af deres gamle sange, ændret lidt på dem, og så smidt dem ud som et nyt spil. Hvis du aldrig har spillet Guitar Hero før, og er til hygge med vennerne og familien, kunne det måske være en god idé at vælge denne titel, da den har en masse stuerene sange. Hvis du allerede ejer en del af de forskellige Guitar Hero-spil, så burde du nok holde dig fra denne. da der ikke er meget nyt i det, lige bortset fra at du kan spille et par middelmådige sange fra de første Guitar Hero-spil. Det kan dog være sjovt nok at spille nogen af de gamle sange på trommer, bas eller vokal, men det er egentlig også det eneste Guitar Hero: Greatest Hits kan tilbyde en erfaren Guitar Hero-spiller.

0

3/5