Shaun White Snowboarding: Road Trip (Wii)

Skrevet af Mr. Mario - 22-10-2009 00:01

Shaun White Snowboarding: Road Trip byder som så mange andre spil på en single player-del, som er hængt op på en historie. Nogle gange er disse historier blot påklistrede og meget tynde og mindre vigtige, og dette er også tilfældet i netop dette spil. Overordnet set er du en gruppe unge, som tager ud og snowboarder rundt omkring på jorden. Så lad og os tage vores Wii Remote i hånden og måske endda stille os op på vores Wii Balance Board og tage med ud på pisterne.

Tja, det ligner jo et snowboardspil

Rundt omkring på de forskellige destinationer skal der selvfølgelig snowboardes, dog ikke som du lyster, for der er selvfølgelig nogle forskellige mål, som du skal opnå i de enkelte baner. Eksempler på dette kunne være at opnå en bestemt score (ved at lave tricks), at opsamle et bestemt antal dåser/kongekroner (hvor mærkeligt det end lyder) eller nå målstregen inden for et bestemt tidsrum. Efterhånden som du får klaret de forskellige opgaver i de forskellige baner, bliver der låst op for flere opgaver og baner. Det lyder da spændende ikke? Det kunne det måske have været, hvis banerne bare ikke havde været så ensformige. De forskellige baner er nemlig ikke helt vildt ophidsende. For når man sidder og spiller, får man fornemmelsen af, at Ubisoft først har taget og dannet grundlandskabet til hver enkelt bane, og derefter smidt de samme ting som hop og diverse forhindringer ind. Dette gælder dog ikke alle baner, men de baner hvor dette gælder, bliver ret hurtigt ensformige og kedelige.

Spillet indeholder selvfølelig et hav af tricks du kan udføre

Styringen i spillet forgår ved hjælp af Wii Remoten og eventuelt et Wii Balance Board. Benytter du dig af Wii Balance Board, skal det selvfølgelig stå mod tv'et som var det et snowboard, der havde front ned af pisterne. Vil du dreje til højre, læner du dig til højre og vil du dreje til venstre, læner du dig mod venstre. Dette er simpelt nok, så længe man ikke er ude i at skulle lave tricks, for i de situationer kan man hurtigt miste balancen. Så vil man slippe for det, kan man heldigvis blot stille sit Wii Balance Board til side og nøjes med Wii Remoten, som man blot tilter med for at dreje. Wii Balance Board giver dog en lidt sjovere oplevelse, end Wii Remoten gør.

Spillet indeholder, ikke overraskende, også en multiplayer-del. Her kan du spille mod op til tre af dine venner. I denne del kan man kaste sig ud i cups bestående af fire baner, hvor det er alle mod alle og det gælder om at nå målstregen så hurtigt som muligt. Alt efter hvilken placering man havner på, får man tildelt x-antal point, ligesom vi kender det fra blandt andet Mario Kart-spillene. Her har du dog kun mulighed for at anvende ét Wii Balance Board, så de resterende spillere må nøjes med en Wii Remote. Ydermere kan I enkeltvis forsøge at nå målstregen så hurtigt som muligt og se, hvem der kan lave den bedste tid.

Der er rig mulighed for at grinde, men hold balancen!

Som I nok allerede har vurderet ud fra screenshots'ne, er Shaun White ikke et af de pæneste spil der er set på Wii til dato, men det er dog heller ikke det grimmeste. Det opmærksomme øje har måske også lagt mærke til at der er blevet brugt cel shade-grafik, hvilket giver spillet en mere tegneserieagtig stil, så kan man så diskutere om det er den rigtige genre at bruge cel shade-grafik i.
Lydsiden indeholder også de lyde, den nu en gang bør indeholde, de er dog ikke altid lige gode, men de er der. Mens du fræser ned af pisterne kører der, ligesom i så mange andre spil, nogle musiknumre i baggrunden, som du måske kender et par stykker af.

Shaun White Snowboarding: Road Trip kan hurtigt spilles igennem, og når du har gjort det, vil der blive låst op for nogle ekstra udfordringer, du kan gå i gang med- Hvis du altså overhovedet gider spille det mere. Spillet bliver nemlig hurtigt kedeligt, blandt andet på grund af det til tider ensformige banedesign. Shaun White Snowboarding: Road Trip kan derfor ikke fange min opmærksomhed i lige så lang tid, som 1080°: Avalanche til GameCube kunne. Så her er endnu et bevis på at man ikke nødvendigvis laver en toptitel, blot fordi man har en kendt sportspersonligheds navn på sit cover.

"Half pipes" skal du heller ikke snydes for!

Shaun White Snowboarding: Road Trip er når alt kommer til alt et nogenlunde spil, som indeholder alt det et spil af denne type skal indeholde, men så heller ikke meget mere. Spillet overrasker ikke på noget tidspunkt og det ensformige banedesign kan til tider være trættende. Spillet benytter sig dog heldigvis af Wii Balance Board, som tilføjer spillet en lidt sjovere oplevelse. Grafik- og lydsiden fungerer også fint, men er ligesom spillet heller ikke nogen ekstraordinær oplevelse.
Så medmindre at du er stor fan af snowboarding, Shaun White, eller bare miljøfreak (ja, du kan jo komme til at samle efterladte dåser op i naturen i dette spil), skal du nok lige tænke dig om en ekstra gang, inden du køber denne titel.

0

3/5