SpongeBob's Boating Bash (Wii)

Skrevet af Grauling - 21-07-2010 22:34

Spillet starter med at Svampebob endnu en gang skal til køreeksamen hos sin kørelærer fru Puff. Svampebob og en selv bliver hurtigt forklaret hvordan man styrer båden, og man får en testrunde på kørebanen. Når det virkelig gælder kører Svampebob selvfølgelig grueligt galt, og består ikke sin køreprøve. Dog møder han lige efter køreprøven den mystiske Seymour Scales, der lover ham et kørekort, hvis han kan bestå hans køremetode D.R.I.V.E. Hans metoder er bare lige lidt anderledes end på normale køreskoler. Her skal man lære at køre dårligt og uansvarligt, så man netop ved hvordan man ikke skal køre i trafikken. For at få kørekortet skal Svampebob igennem fem forskellige køremetoder: Destruction, Recklessness, Impairment, Velocity og Escape. Disse fem metoder er selvfølgelig de fem hovedting man kan lave i spillet.

Hvis man lærer hvordan man ikke skal køre, ved man så hvordan man skal køre ordenligt?

I Destruction skal man smadre ind i modstandernes køretøjer. Efter man rammer modstanderens køretøj, mister det sted man rammer, liv, og når det har mistet nok liv, taber man så den del på bilen. Det er nu op til en at samle de tabte dele op. Den der har skaffet flest tabte dele vinder. I Recklessness skal man egentlig bare smadre ind i sine modstandere hvor man derefter får point for hvor brutalt det var. I Impairment går det ud på at køre ind i folk og få dem ud over kanten af banen, så hurtigt som muligt. Velocity er et normalt ræs, hvor det egentlig bare gælder om at komme over målstregen før dine modstandere. Dog giver modstanderen ikke let op, og ens bil bliver hurtigt smadret hvis du står i vejen for dem. Den sidste mode, Escape, går ud på at alle modstanderne prøver at smadre din bil, men på samme tid skal du smadre alle deres køretøjer.
De forskellige modes virker desværre meget ens, og det er egentlig kun Velocity der er helt anderledes fra de andre. Velocity er også klart den sjoveste af de fem mulige modes.

Destruction!

Der er faktisk en del indhold i Spongebob: Boating Bash. Der er fx en masse forskellige biler at vælge imellem, eller rettere sagt både, da det egentlig er det de er. Det er i alt 100 forskellige både som bliver unlocket lidt efter lidt. Hver båd har selvfølgelig sine fordele og ulemper. Nogle er fx rigtig gode til at smadre køretøjer, hvor andre bare er super hurtige. Udover at der er mange både, er der også en række personer man kan køre som. Der er i alt otte kendte personer fra Svampebob-universet, plus Seymour Scales.

Grafikken i spillet er okay. Jeg kunne personligt godt have tænkt mig at det hele virkede mere tegnefilmsagtigt, frem for halvdårlig 3D animation. Når man kører ser det egentlig fint ud, men de mange små mellemsekvenser er virkelig grimme, og Svampebob Firkant ser helt firkantet ud - hvis I forstår hvad jeg mener.

Der er op til flere forskellige baner at vælge imellem, de ligner dog hinanden en del

Lydsiden er lidt tynd. Der er ikke så meget forskelligt baggrundsmusik, men musikken fanger alligevel den der Svampebob-stemning som man kender fra tegnefilmserien. De har heldigvis også fået de originale engelsktalende stemmeskuespillere til at indtale stemmerne til figurerne. Det de siger når de fx overhaler en, har den samme sjove humor som fra serien. Det bliver desværre lidt irriterende at høre på, da de bare bliver ved med at sige de samme tre ting hele tiden.

Spillet er ret let, og den halvkedelige historiedel i spillet kan gennemføres på et par timer. Spillet har skuffende nok ingen onlinedel. Man kan til gengæld spille sammen med op til tre af sine venner i offline multiplayer. Dette er faktisk meget skægt, og man kan hurtigt rotte sig sammen og gå efter at smadre alle modstanderne først. Dog bliver spillet hurtig lidt kedeligt, og man vil nok ikke spille det mere end en uges tid.

Du kan ræse og ødelægge med op til tre af dine venner

Spongebob Boating Bash er egentlig et meget hyggeligt spil hvis man er Svampebob Firkant-fan. Spillet vil dog nok ikke være det store hit for folk der ikke kender til den gule svamp og hans venner. Grafikken vil nok ikke falde i alles smag, og de ellers små sjove mellemsekvenser bliver også lidt ødelagt af den grimme 3D animation. Spillet er også en kort fornøjelse, men børn der er fan af Svampebob nok nyde dette spil en del længere tid end en voksen gamer.

0

3/5