Skrevet af O-train - 10-07-2014 16:32
Armillo har været et stykke tid undervejs, og udover at være Fuzzy Wuzzy Games’ debut, så er det eksklusivt til Wii U for nu, i hvert fald hvis vi holder os til konsoller. Ifølge Fuzzy Wuzzy Games er der snak om en action puzzler med platforming gameplay. Det lyder som en lovende pakke, men om Armillo lever op til forventningerne, det har jeg kigget på.
I rollen som Armillo, et orange bæltedyr med evnen til at rejse i rummet, skal man bekæmpe en trussel, som går under navnet ’Darkbots’. Darkbots er ude på at tilintetgøre galakser, og for at gøre således må de høste energi fra de lokale. Men det der især driver Armillo på sit eventyr er bortførslen af hans bror.
Hvad der angår gameplay, så er formularen ganske enkel. Her er snak om et ”nå fra punkt A til punkt B”-spil, og det indebærer som regel puzzles og boss-kampe. Armillo kan rulle og dashe (som Sonic), og så kan han hoppe, hvilket naturligvis spiller ind i de mange platforming-elementer, som også vil opleves gennem spillet. Selvom banerne er bygget på en kugle, ligesom i Mario Galaxy, så er der vægge, som begrænser din evne til at bevæge dig frit omkring.
Dog er Armillo ikke fuldkommen lineært, for der er alternative veje som kan udforskes, og det kan være en nødvendighed, hvis man ønsker at samle alle collectibles. Banerne indeholder som regel nogle puzzles, som man er nødt til at overkomme for at nå mod enden. For det meste skal man finde en nøgle, som kan åbne op for en port, og udfordringerne er ganske varierende. Der er snak om ren platforming, twin-stick shooter-inspireret action, puzzles, og for det meste en god blanding af alle. Men banerne selv spiller også en stor rolle, når det kommer til gameplay. Is-planeter vil byde på glat terræn, der gør platforming sværere. Nogle planeter vil se stenskred, som kræver, at du bevæger dig mellem overfladen og en underjordisk del af banen for at beskytte dig selv. Ja, og så er der naturligvis også fjenderne – nogen baner er pakket med dem, andre er lidt mere tilgivende, men én ting er sikkert: Her er ikke snak om patetiske goombaer. De her fjender er farlige, og det er egentlig udmærket, for i Armillo har man få liv og mange måder at miste dem på. Alt sammen baner det vej for en oplevelse, som kræver, at du holder fokus, for ellers har du hurtigt tabt.
#1 - KJ85
Level: 58 (Tektite)
10-07-2014 20:17
Så kom anmeldelsen af Armillo op. Har I købt det, og er I enige med Oliver i vurderingen?#2 - Palawan
Level: 4 (Stalkid)
10-07-2014 23:17
Har købt, klart godkendt til prisen, men "udfordringer" skitseret i anmeldelsen er fair nok og rimelige.#3 - O-train
Level: 35 (Lakitu)
10-07-2014 23:20
Jeg må nu lige pointere, at jeg ikke er en Dark Souls type hehe, så udfordringer er vel relative I anmeldelsen ønsker jeg blot at sige, at man ikke nødvendigvis skøjter gennem alting, hvis man er ufokuseret. Det skam ikke et unfair spil overhovedet, og heller ikke umuligt. Som sagt klarede jeg det på godt 5 timer med ekstra indhold. Jeg tror de bedste gamere derud kan cutte en god bid af den tid.#4 - Palawan
Level: 4 (Stalkid)
10-07-2014 23:25
Burde måske have skrevet "tekniske udfordringer". De er desværre åbenlyse fra du starter spillet, hvilket er ærgerligt.#5 - O-train
Level: 35 (Lakitu)
10-07-2014 23:34
Jeg er lidt forvirret, hvilken del er det, som du refererer til? Ja der er tekniske problemer med spillet, men nu snakker jeg om selve sværhedsgraden To forskellige ting, som jeg kommer ind på hver især.#6 - Palawan
Level: 4 (Stalkid)
11-07-2014 11:15
Jeg mener som blot, som du ganske rigtigt pointerer, at spillet åbenlyst har det teknisk svært, sådan som det hakker og stønner sig igennem...#7 - O-train
Level: 35 (Lakitu)
11-07-2014 11:20
Det er ærgerligt, men igen til ca. 30,-, så er det måske hvad man må / skal leve med ?!
Man kan naturligvis leve med det, og endda have det sjovt. Det havde jeg, men som jeg også nævner i anmeldelsen, så er der spil på eShoppen som er langt mere detaljeret og ser betydeligt mere krævende ud end Armillo, og de er udkommet tidligere end Armillo, som nu efterhånden havde en masse tid til at blive poleret. Det er åbenlyst at Fuzzy Wuzzy Games har haft problemer, og så er det jo så, om man virkelig vil have produkter der faktisk ikke er færdige. Samtlige anmeldelser har givet spillet 8/10, og det synes jeg er en helt absurd score, når spillet overhovedet ikke lever op til dagens standarder. Så kan gameplay være nok så fint, men tekniske fejl indikerer, at det er produkt som simpelthen havde brug for mere tid i ovnen. Fuzzy Wuzzy Games kan nu udgive et spil i fremtiden med ligeså mange tekniske problemer, fordi det er noget vi bare ignorere... Det en risikabel attitude, for det forbedre sjældent situationen.