Skrevet af Bo130 - 01-04-2015 20:45
OlliOlli udkom til PlayStation Vita i starten af 2014 og er sidenhen blevet udgivet på adskillige andre platforme. I starten af marts kom turen så til Nintendos konsoller, og her skal vi have kigget nærmere på Wii U-versionen. Foruden de oplagte tilføjelser i form af Off-TV Play og simpel Miiverse-integration er der dog ikke sket meget i overgangen, så er spillet overhovedet værd at købe over et år efter den oprindelige udgivelse?
OlliOlli er et 2D Skateboard-spil, hvor du i en række baner skal forsøge at komme fra start til slut uden at styrte, men også på sigt skal udføre en række ekstra opgaver. Disse opgaver er der fem af for hver bane, og de dækker over at indsamle ting, lave specielle tricks og overgå et bestemt antal point. Spillet indeholder fem forskellige områder, som hver har fem variationer. Hver af disse variationer har en almindelig og en sværere sværhedsgrad, og de kan endda spilles i hele tre forskellige game modes, så antallet af baner fejler bestemt ikke noget.
Man skal desværre lidt ind i spillet førend de gode baner dukker op – nemlig de baner hvor man med lidt evner kan blære sig gennem hele banen i én lang række af tricks. Samtidig bliver nogle af opgaverne man støder på meget lig, hvad man tidligere har oplevet, hvilket er den mest tydelige begrænsning af, at spillet er 2D i forhold til for eksempel Tony Hawk-serien. Heldigvis støtter spillets anden primære spildel, Spot mode, meget op om denne tilgang, da det er præcis dét den går ud.
#1 - KJ85
Level: 58 (Tektite)
01-04-2015 20:52
Så fik Bo færdiggjort modparten til min egen anmeldelse af 3DS-versionen af spillet, så giv den endelig et kig#2 - Bo130
Level: 38 (Tatori)
02-04-2015 01:45
Synes virkelig det bør være nemt at lære og svært at mestre, og her synes jeg begge dele er svært. Har til sammenligning spillet og lavet absurde kombinationer af tricks i Tony Hawk 3 og 4 med flere til i enormt mange timer uden at nogensinde haft problemer. Er også generelt meget stor tilhænger af denne nye pick-up 'n play-titler, hvor highscoren i sig selv kan give spillet levetid, men det her fangede mig ikke lige.#3 - KJ85
Level: 58 (Tektite)
02-04-2015 02:29
Er enig med dig i, at begge dele er svært, og det var også det jeg skrev i min anmeldelse - det tog dog ikke spilleglæden fra mig, for det var langt fra umuligt at lære