LEGO afslører tre nye LE...

N-cast #216: Microsoft br...

N-club Streams: Uge 18

LEGO annoncerer nye LEGO ...

Overblikstrailer for Pape...

Lanceringstrailer for Gro...

Tales of the Shire: A The...

N-cast #215: Er Indie Dir...

N-club Streams: Uge 16

Indie World Showcase apri...

Spil på vej til Switch

Amiibo!

Switch 2 - rygter og disk...

Pokémon GO

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Pokémon Unite

Hollow Knight

Nintendo Switch

Tetris 99

Switch - spilrygter og sp...

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Alt om Zelda

kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

Skrevet 13-10-2011 20:14 - Redigeret 25-09-2012 21:59

.

Kragh
Kragh

17
Offline
Level: 3 (Koopa-Troopa)

0
1ups givet

#676 - Skrevet 25-01-2012 10:48

Jeg fandt lige et ganske sjovt billede, tjek det ud!


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#677 - Skrevet 25-01-2012 10:50

Hehe, nogen burde lave en over, den mellemsekvens, man tvinges til at se hver gang man falder ned fra Skyloft, hvor Peter Pan kommer og samler en op.


Kragh
Kragh

17
Offline
Level: 3 (Koopa-Troopa)

0
1ups givet

#678 - Skrevet 25-01-2012 10:57

Den kan vel skibbes? I øvrigt, er det rigtigt at der ikke er høns med i SS, som går helt amok når man hagger dem med sværet?


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#679 - Skrevet 25-01-2012 11:01 - Redigeret 25-01-2012 11:09

Nej, den kan IKKE undgås og den kommer hver gang med de tvungne tekstbokse om, at man skal passe på med at falde ned.

Jeg har ikke set nogen høns i Skyward Sword. Selvom OoT var et lineært spil, så føles det som en fantastisk legeplads sammenlignet med Skyward Sword. Vi spillede i 2 timer og 5 minutter til Meet 'n Game og der var kun cirka 18 minutter (ja, jeg tog tid), hvor der var "frit spil", resten var mellemsekvenser, tutorials, "gå fra A til B alt andet er spærret af" eller tekstbokse (spørg om Navn, der spillede, fik ondt i sin tommelfinger af at trykke på A). Der er ufatteligt mange tekstbokse. Jeg overdriver virkelig ikke.

Med "frit spil" betyder, at Navn faktisk fik lov til at gøre noget selv og komme videre. I løbet af de to første timer sker det to gange: 1) når man endelig får lov til at forlade byen igennem en grotte. Det tager cirka fem minutter og der er kun fem fjender på din vej (Navn løb bare forbi dem). Det er i øvrigt en kopi af det der sker i Wind Waker (intet nyt content). Derefter kommer den nok længste scriptede sekvens, jeg har oplevet i et spil, med 7-8 mellemsekvenser i træk. Når man så endelig kommer ud af byen, er der cirka 13 minutters flyveri + gåen ned i det første nye område (skoven). Og så bliver dowsing introduceret, som de fleste vel kender til. Og så stoppede vi, men da jeg har spillet videre, ved jeg at den næste sekvens bliver at finde de åndssvage dyr (dowsing igen) - igen i et lukket område.

Fantastisk spil.


KJ85
KJ85

21475
Offline
Level: 58 (Tektite)

0
1ups givet

#680 - Skrevet 25-01-2012 11:15

^ Ingen tvinger dig til at bruge dowsing. Jeg brugte det eksempelvis ikke i starten, men brugte det dog enkelte gange i spillet når jeg ikke kunne finde frem til genstanden for min søgen..

Grunden til, at jeg ikke brugte det var da bestemt også, at jeg synes det var en mærkelig ting at indføre i spillet..


Kragh
Kragh

17
Offline
Level: 3 (Koopa-Troopa)

0
1ups givet

#681 - Skrevet 25-01-2012 11:17

Jeg skal vist poste min Anders Lund Madsen-facepalm igen.

Mit største problem med det er nu ikke at det er lineært (selvom det lyder MEGET voldsomt), men at dialogen plejer at være så skrækkelig ringe. Hvis man insisterer på at udholde en større tekstmængde, så skal den for da skrives ordentlig! Der findes gode spil med massere af narrativ og linearitet (fx Portal 2), men det kræver virkeligt at håndværket er gjort ordentligt. Ellers skal man lade være.


stelzig
stelzig

4800
Online
Level: 24 (Whomp)

0
1ups givet

#682 - Skrevet 25-01-2012 11:17 - Redigeret 25-01-2012 11:19

Jeg forstår heller ikke hvorfor man ikke måtte hoppe af skyloft hvor man ville, men skulle gå hen til en af de der broer.

Samtidig forstår jeg heller ikke hvorfor nogle spil ikke har hurtige tekstboks-indstillinger eller gør det muligt at skippe al "skrivningen" og gå direkte til den samlede tekst ved at trykke på A en gang. Det er temmelig irriterende. Hvorfor kan udviklere finde ud af at kopiere ting som CoD's level, ribbon og unlocking system som ikke er så vigtigt, men ikke simple ting som indstillinger for text speed?

ps. oot er nok også det zeldaspil jeg mest føler for at genspille af dem allesammen. Selvom jeg nok ville vælge et andet lige nu da der er ret mange jeg ikke kan huske særlig godt og jeg har spillet oot flere gange allerede (plus 2 en halv gangs master quest)


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#683 - Skrevet 25-01-2012 11:18 - Redigeret 25-01-2012 11:19

At bruge dowsing eller ej ændrer ikke så meget. Det er stadigvæk røvsygt det man laver - det tager bare længere tid. Det bedste eksempel er nok, når man kommer ind i skoven og skal finde de fem - eller hvor mange det er - åndssvage dyr. Det er jo en LUKKET og BEGRÆNSET skov, så du kan IKKE ANDET end at finde de dyr, før du kan komme videre i spillet. Og dyrene er bare spredt random rundt omkring i skoven. Det er stadigvæk en kedelig påtvungen pligt/skattejagt. Det laver dowsing til eller fra ikke om på.


KJ85
KJ85

21475
Offline
Level: 58 (Tektite)

0
1ups givet

#684 - Skrevet 25-01-2012 11:21

Alexander Brock Petersen skrev:
At bruge dowsing eller ej ændrer ikke så meget. Det er stadigvæk røvsygt det man laver - det tager bare længere tid. Det bedste eksempel er nok, når man kommer ind i skoven og skal finde de fem - eller hvor mange det er - åndssvage dyr. Det er jo en LUKKET og BEGRÆNSET skov, så du kan IKKE ANDET end at finde de dyr, før du kan komme videre i spillet. Og dyrene er bare spredt random rundt omkring i skoven. Det er stadigvæk en kedelig påtvungen pligt/skattejagt. Det laver dowsing til eller fra ikke om på.



Helt korrekt - enkelte ting i spillet er direkte tåbelige, men sekvensen med Kikwi'erne er langt fra den værste.. Den dårligste sekvens i spillet er helt klart nodejagt i Faron Woods under "Song of the Hero" questen.


stelzig
stelzig

4800
Online
Level: 24 (Whomp)

0
1ups givet

#685 - Skrevet 25-01-2012 11:23 - Redigeret 25-01-2012 11:25

KJ: Yeah, den sekvens var ret slem. Det der irriterede mig ved den var faktisk dog netop manglen på dowsing da de efterhånden ville tage en evighed at finde. Heldigvis valgte spillet jo så også at give mig dowsing da jeg var halvvejs. Men ja... Alt for stort område at skulle lede i og så mens man skal svømme? Æv.

På den anden side var de der silent realms slet ikke så slemme som folk fik det til at lyde som. De er alle temmelig hurtigt klaret og ganske underholdende imo. Og jeg nød aldrig de områder i TP eller spillene til DS som folk sammenligner det med. Smiley


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#686 - Skrevet 25-01-2012 11:27 - Redigeret 25-01-2012 11:34

Jeg er ikke kommet så langt.

Jeg synes bare, det er en meget vigtig pointe i forhold til dowsing. For Skyward Sword bliver jo ikke pludselig ligesom A Link to the Past eller tidligere spil i serien, hvis man ikke bruger Dowsing. Hele spillets struktur er bygget op i pligter, der skal udføres, før man kan komme videre til den næste. Der er aldrig multiple choice, hvor man kan gøre A eller B før C - i hvert fald ikke i de 5 timer, jeg nåede at spille, inden jeg fik lyst til at knække cd'en. Dowsing gør altså bare ventetiden kortere.

Strukturen er cirka sådan her:
- Mellemsekvens (tekstbokse)
- Mellemsekvens (tekstbokse)
- Mellemsekvens (tekstbokse)
- Spilleren får styring inde i huset. Alle døre er stortset låste (begrænsede muligheder)
- Man kan KUN gå ud
- Mellemsekvens (tekstbokse)
- Tutorial: lær at sidesteppe og brug Z-targeting (tekstbokse)
- Spilleren får styringen igen. Det er kun muligt at gå op til Zelda, alt andet er lukket af (begrænsede muligheder
- Mellemsekvens (tekstbokse)
- Mellemsekvens (tekstbokse)
- Mellemsekvens (tekstbokse)
- Tutorial: Lær at bruge Zeldas undertøj til at svæve med (tekstbokse)
- Mellemsekvens (tekstbokse)
- Mellemsekvens (tekstbokse)
- Tutorial: Lær at bruge sværdet (dog til dels valgfri) (tekstbokse)
- Mellemsekvens (tekstbokse)
- Mellemsekvens (tekstbokse)
- Tutorial: Lær at flyve, man kan ikke dø og man vinder via en quick time event (mellemsekvenser)
- Mellemsekvens (tekstbokse)
- Mellemsekvens (tekstbokse)
- Pligt: Find grotten (kan ikke huske om der kommer et kryds på kortet, eller det først er efterfølgende, at der kommer kryds på kortet HVER GANG man skal noget nyt)
- Frit spil i fem minutter: Hak træer i stykker, gå ind i grotten, løb forbi fjender
- Og så kommer den kæmpe scriptede sekvens, der er fyldt med mellem sekvenser og tektbokse. Har aldrig oplevet noget lignende. Det starter fra, da man går ud af grotten (uden at spoile noget).


Osv osv. Den struktur blev ikke brudt på noget tidspunkt i de fem timer, jeg spillede. Man fik lidt mere mulighed for at styre i meget begrænsede områder som skoven og lavaområdet - og så de to dungeons, der har en meget primitiv opbygning også.


stelzig
stelzig

4800
Online
Level: 24 (Whomp)

0
1ups givet

#687 - Skrevet 25-01-2012 11:29

Tror muligvis du får mulighed for at tage de tre områder i den rækkefølge du vil tredje gang du skal tilbage til dem, men jeg tog dem bare i den "rigtige" rækkefølge så jeg kan selvfølgelig ikke garantere det, lol. Vil heller ikke mene at det gør en synderlig forskel, men det har jeg vist diskuteret med nick før Smiley


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#688 - Skrevet 25-01-2012 11:35 - Redigeret 25-01-2012 11:36

Det værste er, at mellemsekvenserne kommer oveni hinanden. Lige når man tror, at Zelda er færdig med at trolle en fortsætter det i et overlap. Det sker hele tiden den første time. Eller når man tror man er færdig med en samtale/mellemsekvens/tutorial og så er på vej væk og spillet så går ind i en mellemsekvens igen med "husk nu...".

Det er trolling på højt plan.


stelzig
stelzig

4800
Online
Level: 24 (Whomp)

0
1ups givet

#689 - Skrevet 25-01-2012 11:38

Min største motivation for at spille hero's mode lige nu er at jeg gerne vil se om det virkelig passer at fi direkte gentager hvordan man bruger the beetle efter spillet lige har forklaret det - for sådan opfattede jeg det nemlig første gang jeg spillede den del =/


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#690 - Skrevet 25-01-2012 11:41 - Redigeret 25-01-2012 11:42

Fi gentager alt. Hvis vi laver et nyt playthrough til Meet n Game 2, så tror jeg, jeg vil prøve at sidde min computer og formalisere spillets struktur og dele det præcist op i begivenheder. For hvis man gør det, tror jeg de fleste kan se, hvor dårligt spillet er.

Jeg regner også med, at vi laver en dual playthrough næste gang med to skærme ved siden af hinanden, hvor den ene kører Skyward Sword og den anden A Link to the Past, og så starter de to spillere på samme tidspunkt. Eller måske endnu bedre: Den ene starter med Skyward Sword, den anden starter med Zelda I og kører så bare alle spillene igennem, imens den anden stadig kæmper med de første mellemsekvenser. Smiley