LEGO afslører tre nye LE...

N-cast #216: Microsoft br...

N-club Streams: Uge 18

LEGO annoncerer nye LEGO ...

Overblikstrailer for Pape...

Lanceringstrailer for Gro...

Tales of the Shire: A The...

N-cast #215: Er Indie Dir...

N-club Streams: Uge 16

Indie World Showcase apri...

Spil på vej til Switch

Amiibo!

Switch 2 - rygter og disk...

Pokémon GO

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Pokémon Unite

Hollow Knight

Nintendo Switch

Tetris 99

Switch - spilrygter og sp...

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Wii-U teaser 2012 (we are you)

odensen
odensen

45
Offline
Level: 11 (Octorok)

0
1ups givet

Skrevet 06-01-2012 12:05

En lille (ikke officiel) teaser til hvad der venter os på e3

http://www.youtube.com/watch?v=lnDWWq9o9R0

Jeg tror på at wii-u vælter verden.. og for salgstal langt over wii og 3ds (de 2 hurtigst sælgene konsoller)



odensen
odensen

45
Offline
Level: 11 (Octorok)

0
1ups givet

#31 - Skrevet 23-02-2012 17:22

I er sku ret pessimistiske..Smiley

Thomas: Med VR produkt der virker mener du vel.. et hjemme produkt.. for som sagt VR har virket perfekt (for 15 år siden) der prøvede jeg det..

Og lige lidt mere beskrivelse.. (elektronik worlds åbning i odense)
Mig og min lillebror fik hver vores hjelm på, og et par gyro controllere i hånden.
Spillet starter og vi finder os selv i 2 minevogne.. susende afsted.. minder vel lidt om indianna jones 2 scenen.. vi kan kigge frit rundt.. flagermus der skal nakkes kommer fra fra alle sider, og vi kan også skyde hinanden og dukke os i vognen.
Alle de andre.. (der var kæmpe kø) kunne følge med i vores spil på tv skærme.. senere prøvede vi også pacman.. virkede også perfekt.

Nå tilbage til idag.. Du siger det vil kræve en masse udvikling og testning.. ja sikkert. men som du kan se er de færdig nu..
De har lavet en maskine der kan sende et billede der styres via gyro... headtracking). = det er en vr unit.

Det betyder at man kan tage u-moten. holde den fast sammen med hovedet.. eks i mario 64.. hvor man kan kigge rundt i fra (mario's øjne) er det ikke ret meget kode der skal ændres for at man styrer med tilt i stedet for kontrolleren..

Og ang flyveturen...? ved ikke helt hvor du vil hen.. Men jeg snakker ikke om en stor skærm.. jeg snakker om en verden..

En verden, hvor du kan kigge, hører og opleve alt.
Forestil dig zelda. at kunne kigge rundt, se ud i horisonten.. og så det pludselig bliver uvejr.. Med headtracking (ligesom johnny lee lavede på wii) betyder det du ikke ser på en 200 tommer skærm.. med headtracking fremstår alt i 3d.. og så ændre det sig fra en skærm. til en verden.. (hvilke er hele ideen med vr)

At det så også har kæmpe muligheder casual.. som at se film.. opleve pyamiderne.. gå på solen.. prøve tøj.. chat og what ever.. det er vi helt enig om.. nok.. Smiley

Alexander.. De ved det ikke endnu... tro mig de bliver klogere..





kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#32 - Skrevet 23-02-2012 17:23

Problemet er ikke udbuddet (teknologien), problemet er efterspørgslen.


Kanin
Kanin

641
Offline
Level: 23 (Skree)

0
1ups givet

#33 - Skrevet 23-02-2012 17:41

odense du drømmer mere om spiloplevelserne hvor jeg snakker om praktis brug og introduktion til kunderne.

Spiloplevelserne som "virtual reality" kan bringe på banen har jeg skam også haft våde drømme om engang. Faktum er at skærmen foran øjnene ikke er en god business tilgange for en virksomhed som Nintendo.

Det giver ikke nok benefits for forbrugerne. Når masserne vil spille spil, vil de spille det i selvskab med andre eller i små korte perioder (til og fra arbejde på mobilen fx). Virtual Reality som du beskriver, vil kræve at man gør en del forberedelse og sætter tid af til at besøge den virtuelle verden....

Når jeg snakker om 200" så mener jeg egentlig bare en "stor skærm", hvilket er hvad sådan et par skærmbriller vil virke som. Læste engang om et par sådanne briller, specielt lavet til gaming. De gav omtrent hvad der svarede til 200" skærm (Men 200" kontra hvor langt man står fra den er self et relativt spørgsmål... Smiley).

Hvad du efterspørger er mere en total oplevelse. Altså at "komme ind i" spillet. Det vil kræve mere end bare en skærm foran øjnene. Tænk mere på noget ala hvad der ses i The Matrix-filmen. Alle sanser skal stimuleres... og alle skal have adgang til det, så vi kan spille det socialt.


odensen
odensen

45
Offline
Level: 11 (Octorok)

0
1ups givet

#34 - Skrevet 23-02-2012 18:12 - Redigeret 23-02-2012 18:30

Alexander: Glad for du siger det.. endelig.. Smiley

Thomas: Jeg snakker sku da også praktis brug.. ingen hokus pokus her.. Og jeg har også snakket introduktion til kunderne.. jeg forestiller mig ikke at nintendo vil satse alt på det her.. forestiller mig, at de laver det som et tilbehør.. og med tilhørende spil.. som G Hero. kinnect, singstar osv.. og så se hvordan det modtages.. (er det som i arcade hallerne)..

Og jeg skrev netop en "verden" for at du ikke skulle tro jeg mente skærm briller.. dem prøvede jeg også for mere end 15 år siden..Smiley til cdi.. Men det jeg snakker om er skærmbriller med wii-mote teknoligi.. Gyro.. så hovedets bevægelser opfanges, og omsættes.. Ligesom Virtuel reality..

Så når hovedet drejes/ rykkes ser op eller nedad.. følger billedet bevægelsen.. = man føler man er der..

Matrix.. alle sanser... jeg snakker bare om VR.. ganske almindelig "kunstig virkelighed" hvor man kan hører, se og snakke.. ikke føle, lugte og smage...Smiley


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#35 - Skrevet 23-02-2012 18:35

Ehm, det har jeg skrevet hele tiden?


Togbis
Togbis

0
Offline
Level: 16 (Space Pirate)

0
1ups givet

#36 - Skrevet 23-02-2012 22:03

Jeg tror virtual reality ville være meget sjovt at prøve, men det er nok ikke noget, der er et marked for endnu.

Hvad der måske er endnu vigtigere, ønsker vi overhovedet at virtual reality bliver populært?

Snarere end at beundre dem, så synes jeg det er synd for folk, der bruger 10 timer om dagen på at sidde og spille eksempelvis World of Warcraft. Det er tydeligvis nogle dedikerede, taktiske og visuelt søgende mennesker fyldt med potentiale, hvis hårde arbejde bliver spildt på at samle virtuelle objekter og overfladiske achievements.

Hvad hvis man kunne træde ind i et kammer, tilslutte sig en virtual reality maskine og på den måde opleve resten af livet præcist som man ønsker det, uden at være klar over, at det overhovedet er virtuelt? Det ville føles præcist som virkeligheden, men det hele ville foregå inde i hovedet.

Ville i så tage hjelmen på?


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#37 - Skrevet 23-02-2012 22:07 - Redigeret 23-02-2012 22:11

Jeg tager aldrig den hjelm på, fordi den ser dum ud, og fordi jeg ikke har noget ønske om at spille i et virtuelt univers. Det er fair nok, at nogle tilsyneladende har det (odensen?), men at tolke, at alle, der spiller videospil har det, og grunden til, at de ikke køber VR er på grund af pris eller et eller andet, er noget af en fejlfortolkning, hvis du spørger mig.

Som jeg har skrevet tidligere, er der stadigvæk mange, der tror, at Wii blev populær, fordi den havde en "3D-kontroller", hvilket slet ikke var tilfældet. Det havde ingenting med 3D at gøre, men simpelhed og intuition.


Oni Nick
Oni Nick

25
Offline
Level: 26 (Octopi)

0
1ups givet

#38 - Skrevet 23-02-2012 22:11

Hvis Nintendo begynder på virtual reality... Så går det da først for alvor helt galt.


Togbis
Togbis

0
Offline
Level: 16 (Space Pirate)

0
1ups givet

#39 - Skrevet 23-02-2012 22:21

@Alexander
Wii fik da i hvert fald en masse medie-opmærksomhed omkring udgivelsen, netop pga. dens motion controls.
At konsollen stadigt var interessant flere år efter, kan så måske skyldes de gode spil og simpliciten.

@Oni Nick
Hvis Wii U går som man kan frygte, så er jeg ikke sikker på om Nintendo overhovedet når at eksperimentere med virtual reality. 3DS launchen var slem, Wii U er måske endnu værre.
Bare se hvad der skete med Sony efter PS3'ens dårlige opstart, på trods af to forrige enorme succeser. Mange snakkede om at Sony måske ville droppe gaming eller ligefrem risikere konkurs.


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#40 - Skrevet 23-02-2012 22:23 - Redigeret 23-02-2012 22:24

Togbis >> Du misforstår. Jeg taler ikke om motion controls, som sådan - det var skam en god ting (Wii Sports <3). Men at nogle (hardcore gamers som altid) troede, at konsollen blev populær, fordi man nu "styrede i en 3D-verden", er helt ved siden af. odensen bruger jo samme argumentation. "Vi har en 3D-controller, hvor vi kan styre og bevæge os i 3D, nu mangler vi bare 3D-hjelm, så..."


odensen
odensen

45
Offline
Level: 11 (Octorok)

0
1ups givet

#41 - Skrevet 23-02-2012 22:38 - Redigeret 23-02-2012 22:41

Alexander: Jeg splitter den lige..

Alexander: Jeg tager aldrig den hjelm på, fordi den ser dum ud, og fordi jeg ikke har noget ønske om at spille i et virtuelt univers.

Du kører nok ikke med cykelhjelm.. hva.. Smiley og ok.. jeg spiller heller ikke wii-fit.. men anderkender at andre kan få noget ud af det.

Alexander: Det er fair nok, at nogle tilsyneladende har det (odensen?), men at tolke, at alle, der spiller videospil har det.

Det er der ingen der gør.. jeg samligner det netop med G hero. kinnect og singstar.. = ikke alle.. nogle..

Alexander: og grunden til, at de ikke køber VR er på grund af pris eller et eller andet, er noget af en fejlfortolkning, hvis du spørger mig.

Jeg snakker ikke om pris.. ikke så meget i denne tråd. men jeg har porinteret at teknikken nu er lille og billig nok.. men grunden til ingen køber er vel tilgænglighed.. Det skal lige på markedet først.

Alexander: Som jeg har skrevet tidligere, er der stadigvæk mange, der tror, at Wii blev populær, fordi den havde en "3D-kontroller", hvilket slet ikke var tilfældet. Det havde ingenting med 3D at gøre, men simpelhed og intuition.

Ja jeg så godt du skev det.. ved ikke lige hvem den var henvendt til... og i denne tråd.. ?

Men du har din opfattelse, og jeg har min..

Kan vi kan være enig om at det ville være helt nyt. de ville have (kun en controller men alligevel) noget igen kunne skille sig ud fra PS360, og der er nogen der drømmer våde drømme det.. Og at det er meget populært i arcade hallerne.. Smiley


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#42 - Skrevet 23-02-2012 22:40

At noget er nyt skaber ikke værdi i sig selv. Du er nødt til at sammensætte innovationen med efterspørgslen - og i dette tilfælde massernes efterspørgsel, da Nintendo laver produkter til masserne.


odensen
odensen

45
Offline
Level: 11 (Octorok)

0
1ups givet

#43 - Skrevet 23-02-2012 22:43 - Redigeret 23-02-2012 22:45

Har du ikke hørt steve J.. det bedste produkt er det folk ikke ved de mangler endnu.. Du anderkender vel at der findes folk i denne verden, der ikke har tænkt på VR.. der vil kunne lide det..?

PS der var ikke mange der vidste at de manglede en lidt bedre gamecube, med bevægelses kontrol... vel..


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#44 - Skrevet 23-02-2012 22:46

Folk ved ikke altid, hvad de vil have, men derfor behøver de ikke at ville have VR.

Den bedste måde at analysere efterspørgsel og behov på er ved at dele det op i fundamentale ting, som mennesker har brug for. Start med underholdning og prøv at lav kategorier og forskellige scenarier og fortæl mig hvor VR passer hen. Smiley


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#45 - Skrevet 23-02-2012 22:51

odensen skrev:
PS der var ikke mange der vidste at de manglede en lidt bedre gamecube, med bevægelses kontrol... vel..


Hvad folk manglede var en billig konsol med en mere intuitiv controller og spil med et fundament i arkadegameplay. Og det fik det.

Alt handler om perspektiv. Du kalder det en "forbedret GameCube" jeg kalder det en "åndelig efterfølger" til NES'en. Den eneste måde at afgøre, hvilket perspektiv, der er korrekt er ved at teste det på markedet. Nu er ingen af os en del af markedet, men Wii U kan sagtens kategoriseres som endnu "en forbedret"-konsol, så nu må vi se, hvordan det går med den.