Nintendo World Championsh...

Minecraft fejrer 15 års ...

Tre nye Game Boy-titler l...

N-cast #218: Endelig tale...

Salgstal for perioden mar...

Nintendo Switch-efterføl...

Animal Well ude nu - se l...

Endless Ocean Luminous (S...

Prøv Star Wars: Knights ...

SteamWorld Heist II annon...

Amiibo!

Paper Mario: The Thousand...

Spil på vej til Switch

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Switch - spilrygter og sp...

Super Mario 3D World + Bo...

Switch 2 - rygter og disk...

Nintendo Switch

Annonceringer af annoncer...

Tetris 99

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

The Legend of Zelda: Skyward Sword

Wii
Wii

0
Offline
Level: 2 (Keese)

0
1ups givet

Skrevet 15-06-2010 18:08 - Redigeret 11-07-2014 01:41

Værsgo' at diskutere! Smiley

Cell shaded! Så fedt!

Link kan LØBE!

Beetle FTW !

Wii!
Gradius
Gradius

22
Offline
Level: 5 (Cheep)

0
1ups givet

#1936 - Skrevet 11-11-2011 23:53

Som jeg skrev, det viser hvor populært et spil er... Men stadig ikke hvor godt det er da det ikke er muligt at afgøre faktuelt. Denne diskussion er jo oldgammel Smiley mit bud på faldende salgstal er:

Konkurrencen er hårdere end nogensinde før, der kommer utrolig mange kvalitetstitler til både xbox og ps3 som nemt tager "the spotlight."

Zelda er ikke cool mere, det appelerer desværre nok mere og mere til de "gamle nintendo fans". Personligt kender jeg ikke mange mennesker der aner hvad Zelda er.... Sad but true.
Folk i dag vil have realistiske spil, krigsspil så virkelighedstro som muligt er det de unge vil ha, på godt og ondt.

Jeg er sikker på SS bliver årets spiloplevelse for mig. Jeg er sjældent uenig med anmelderne.
Jeg ved godt at det ikke er så rebel agtigt som andre ligger for dagen da anmeldere jo blot hører til en lille lukket kreds af hardcore gamere uden nogen sans for normal forståelse for hvad et spil er og bør være osv. Smiley well... Keg mister ikke nattesøvn over det og glæder mig stadig til en dejlig juleferie med et fantastisk spil!


Oni Nick
Oni Nick

25
Offline
Level: 26 (Octopi)

0
1ups givet

#1937 - Skrevet 11-11-2011 23:54 - Redigeret 11-11-2011 23:57

Twilight Princess gjorde, ja, og det er derfor at jeg på nogle punkter godt kunne lide det. Det var fedt at se Zora'erne, det var fedt at se prinsen, Zora-dronningen osv. Det var også fedt at se Goron'erne, omend deres fremtræden og kultur virkede lidt underlig i forhold til tidligere. Det er godt, at spillene udvider seriens eksisterende mytologi. Problemet er, når spiludvikleren scripter spillerens oplevelser.

Twilight Princess' problem var, at spillet var lineært, content-wise var det fladt (Zora's Domain og Goron City var meget bedre i OoT, lol), og det var uhyre let. Med en bedre overworld med mere content, med bedre dungeons (Hyrule Castle og Palace of Twilight var især røvdårlige) og en højere sværhedsgrad tror jeg at Twilight Princess ville have været en større success, selv i Japan. Det handler ikke om genbrug og remakes. Det handler om, at serien bevæger sig væk fra de væsentligste ting.

Twilight Realm skulle aldrig have været introduceret. Men det er noget helt andet - det er muligt, at det kunne have virket, men Aonuma gjorde det til sådan noget kedeligt bras, med pruttemusik, kedelige tear-quests og en lam dungeon.

Zelda er ikke cool mere, det appelerer desværre nok mere og mere til de "gamle nintendo fans".




Løgn, det appellerer netop IKKE til gamle Nintendo-fans. Aonuma har ødelagt serien - det er DET der er vores argument. Hvis Nintendo lavede et klassisk Zelda-spil ville Zelda blive cool igen.


Togbis
Togbis

0
Offline
Level: 16 (Space Pirate)

0
1ups givet

#1938 - Skrevet 12-11-2011 00:04 - Redigeret 12-11-2011 00:12

Men de var da nødt til at gøre det lineært? Ellers kan man jo ikke tvinge spilleren til at gennemgå præcis samme rute som i Ocarina of Time! Smiley

Iøvrigt finder jeg det spøjst at du ikke kan lide Tear Quest, det var da noget af det mindst lineare i spillet. Ingen bestemt rækkefølge eller tidspunkt og det var ikke engang tvunget at samle dem.

Edit: Woops, kan være det var Poes og ikke Tears, jeg tænkte på.


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#1939 - Skrevet 12-11-2011 00:26 - Redigeret 12-11-2011 00:28

HGC fra Danmark skrev:
I min verden viser salgstal kun, hvor mange, der har købt et produkt. Intet andet. Vi kan ikke vide, om alle dem, der har købt et spil, er blevet slemt skuffet og bare har smidt det på hylden umiddelbart efter.


Det er ligesom alle de iPhones, der bliver købt for tiden. De dumme forbrugere kan slet ikke lide de skide smartphones. De køber dem bare og lægger dem på hylden. Det er det samme med digitale kameraer, der sælger meget. Eller mad for den sags skyld. De mange millioner mennesker, der går på McDonalds hver dag kan faktisk slet ikke lide maden. Hvor de ærger sig.

Gradius skrev:
Som jeg skrev, det viser hvor populært et spil er... Men stadig ikke hvor godt det er da det ikke er muligt at afgøre faktuelt.


Du kan ikke tale om en universal kvalitet, men du kan jo se kumulativt på det. Når en forbruger køber et spil, gør han det ofte, fordi han kan lide det. Jo flere forbrugere, der har købt et spil, jo flere anser det - og ikke andre produkter - som værende et kvalitetsprodukt. New Super Mario Bros. Wii og Super Mario Galaxy 2 kom ud kort tid efter hinanden og det ene har solgt meeeeeget mere end det andet. Det siger ikke noget om, hvad den enkelte kan lide, men det siger alt andet lige noget generelt om, hvad flest foretrækker og anser som et kvalitetsprodukt.

Gradius skrev:
Konkurrencen er hårdere end nogensinde før, der kommer utrolig mange kvalitetstitler til både xbox og ps3 som nemt tager "the spotlight."


Mange vil mene at konkurrencen var langt hårdere i 80'erne og 90'erne. Hvis man kan lide Nintendo-spil, er der ikke rigtig nogle konkurrenter i dag - sågar Nintendo laver ikke engang selv "Nintendo-spil" mere. Tilbage i tiden var både Konami, Capcom og SEGA meget konkurrencedygtige. I dag er de LOL-firmaer, der udgiver nichespil til nichegamere med få undtagelser.

Gradius skrev:
Zelda er ikke cool mere, det appelerer desværre nok mere og mere til de "gamle nintendo fans".


Hvis du med "gamle Nintendo-fans" mener N64-kids, så har du helt ret. Og ved du, hvad det værste er? De N64-kids er efterhånden ved at blive voksne og de mister sgu nok snart interessen i Zelda meets anime school drama-stilen. Og hvem har Nintendo så tilbage at læne sig op ad? Det er jo ikke ligefrem fordi, at serien skaber nye fans.

Gradius skrev:
Personligt kender jeg ikke mange mennesker der aner hvad Zelda er.... Sad but true.


Korrekt. Som jeg altid skriver: Ocarina of Time var en paradoksal udgivelse. På den ene side toppede det seriens popularitet (eller var i hvert fald efter LoZ), men det startede også en nedgang, som kun er fortsat siden da.

Gradius skrev:
Folk i dag vil have realistiske spil, krigsspil så virkelighedstro som muligt er det de unge vil ha, på godt og ondt.


Dette er en typisk fordom, som er helt ude i skoven. Med undtagelse af Call of Duty så har alle de bedst sælgende spil i denne generation intet med realistisk krig at gøre. Jeg kan nævne i flæng:
- Wii Sports
- Wii Fit
- Mario Kart
- NSMB
- Brain Training
- Angry Birds
- Plants vs. Zombies
- WoW
- Guitar Hero / Rock Band
- Pokemon

Gradius skrev:
Jeg er sikker på SS bliver årets spiloplevelse for mig. Jeg er sjældent uenig med anmelderne.
Jeg ved godt at det ikke er så rebel agtigt som andre ligger for dagen da anmeldere jo blot hører til en lille lukket kreds af hardcore gamere uden nogen sans for normal forståelse for hvad et spil er og bør være osv. Smiley well... Keg mister ikke nattesøvn over det og glæder mig stadig til en dejlig juleferie med et fantastisk spil!


Du misforstår min kritik af Skyward Sword, hvis du tror, at jeg har ondt i røven over, at du - og andre - godt kan lide det. Jeg er ligeglad med, hvad du og andre kan lide. Min pointe er bare, at vi er mange, der ikke kan lide det og der er potentielt en stor risiko for at serien dør hen, hvis Nintendo ikke anerkender det faktum.


Oni Nick
Oni Nick

25
Offline
Level: 26 (Octopi)

0
1ups givet

#1940 - Skrevet 12-11-2011 00:29

OoT var også lineært, men det havde stadigvæk mere frihed end TP. TP var handholding hele vejen. I OoT skulle man i det mindste selv finde frem til slottet, man skulle selv finde Zelda, man skulle selv opsøge de forskellige racer, finde ting osv. I TP bliver det hele serveret igennem scripting, cutscenes osv. F.eks. nu SKAL du finde disse Tears of Light, nu SKAL du kæmpe mod den store ork, nu SKAL du gennemgå tre dage med kedelige opgaver osv.


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#1941 - Skrevet 12-11-2011 00:33

Ifølge 1UP - eller var det GiantBomb - går der 3-4 timer i Skyward Sword, før man rigtig oplever en form for følelse af frihed. 1UP og GiantBombs anmeldelser er i øvrigt de bedste, jeg har læst af spillet indtil videre. De er begge forholdsvis positive, der er dog nogle ting, som de skriver, som får mig til frygte nogle ting.


Oni Nick
Oni Nick

25
Offline
Level: 26 (Octopi)

0
1ups givet

#1942 - Skrevet 12-11-2011 00:34 - Redigeret 12-11-2011 00:35

4 timer? Seriøst?

Det er meget værre end Twilight Princess jo. Av. Smiley Ja, eller, det kommer an på hvordan man definerer frihed. Smiley


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#1943 - Skrevet 12-11-2011 00:37 - Redigeret 12-11-2011 01:18

***Spoilers (ikke historie relaterede)***

Det er også noget med en tvungen passage på 30 minutter til sidst i spillet, hvor man skal samle LOL-noder... ja noder... under vandet! WTF?!

Og så skal man samle de åndsvage tear-ting uden sværd fire gange i spillet.

Ja, og så er der instrumentet som åbenbart er ubrugeligt. Alligevel skal man igennem en masse "lær-en-ny-sang". Det lyder som om, at det er ligesom i Spirit Tracks, hvor man ikke rigtig skal bruge sangene til noget, men at det kun er implementeret for at man skal se en cutscene og høre en sang, imens man waggler.


HGC
HGC

7066
Online
Level: 16 (Space Pirate)

0
1ups givet

#1944 - Skrevet 12-11-2011 00:38

Jeg går ud fra, at man har frihed til at udforske himmelbyen så godt som med det samme.


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#1945 - Skrevet 12-11-2011 00:38

HGC fra Danmark skrev:
Jeg går ud fra, at man har frihed til at udforske himmelbyen så godt som med det samme.

Skyward Sword doesn’t do itself any favors in taking its sweet time getting started, and longer before introducing you to some of its most creative highlights. Designer Shigeru Miyamoto once said “the first 30 minutes of a game is the most important,” and Skyward Sword fails to pass that test. It takes several hours before you’re given any sense of real freedom, which is too bad




Oni Nick
Oni Nick

25
Offline
Level: 26 (Octopi)

0
1ups givet

#1946 - Skrevet 12-11-2011 00:39 - Redigeret 12-11-2011 00:42

"It doesn’t help that Skyward Sword’s isn’t particularly tough, which isn’t outright a bad thing, but in the context of creating upgrade desire, not dying more than once or twice didn’t create much motivation." - Giant Bomb

Av, for den da! Smiley

Jeg må indrømme, at jeg ikke helt forstår hvorfor de har givet det fire stjerner. De virker ikke så begejstrede, udover mht. motion controls. Men jeg må jo se, hvad det er der er godt, når jeg får spillet det.


Togbis
Togbis

0
Offline
Level: 16 (Space Pirate)

0
1ups givet

#1947 - Skrevet 12-11-2011 00:47

Skyward Sword har langt mere konkurrence end det originale Zelda havde.
Salgstal viser generelt hvilke produkter, der bedst udfylder huller i markedet.

Havde der været 100 andre spil, næsten identiske til LOZ, så havde spillet næppe solgt særlig meget. (Hvilket det heller ikke gjorde, sammenlignet med SMB., så lidt konkurrence havde det)

Jeg tror også det er derfor at NSMBW(og Wii Sports) solgte så meget.
Der var næsten ingen andre spil med traditionelle arkade værdier på markedet på det tidspunkt. Det udfyldte en stor efterspørgsel på det tidspunkt.

Nintendo prøver med Skyward Sword at konkurrere, ikke på at lave det bedste arkadespil, men på at lave det bedste vestlige fantasy spil og anime-historie i et marked, der allerede er overfyldt og som tilmed eksploderer her til efteråret med Skyrim, Dark Souls og snart også Diablo III.

Hvis Nintendo forsøgte at lave et New Legend of Zelda i dag, så ville det måske kunne sælge endnu bedre end det originale.
Da det originale konkurrerede mod et ton af andre arkade spil. Mens det i dag næsten ingen konkurrence ville få.


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#1948 - Skrevet 12-11-2011 01:10 - Redigeret 12-11-2011 01:11

Togbis skrev:
Skyward Sword har langt mere konkurrence end det originale Zelda havde.


Jeg vælger lige at citere mig selv fra et tidligere indlæg i denne tråd:

Alexander Brock Petersen skrev:
... Der var masser af konkurrence dengang [da det originale Zelda-spil udkom]. Zelda konkurrerede med spil så som Final Fantasy, Dragon Quest, Crystalis, Battle of Olympus, Golvellius, Sword of Vermillion. Hvis vi går ud over NES'en, så var der også Beyond Oasis til Genesis og Neutopia I and II til Turbografx-16.

Hvad konkurrer Zelda med i dag? DarkSiders (eller hvad det hedder?). LOL. Nintendo fjernede al konkurrence ved at fyre ekstremt meget op for produktionsomkostninger, så ingen kunne være med, hvilket de begyndte på med Ocarina of Time.



Togbis skrev:
Havde der været 100 andre spil, næsten identiske til LOZ, så havde spillet næppe solgt særlig meget. (Hvilket det heller ikke gjorde, sammenlignet med SMB., så lidt konkurrence havde det)


The Legend of Zelda er det bedst sælgende spil i serien (måske sammen med Ocarina), hvis du kigger på de originale markeder lagt sammen. Salget af de seneste Zelda-spil er gået markant ned i både Nordamerika, Japan og Europa. Det samlede salgstal for spil som Wind Waker, Twilight Princess og DS-spillene ser kun hæderlige ud, fordi en masse østeuropæere og sydamerikanere nu har adgang til at købe Nintendo-spil.

Togbis skrev:
Jeg tror også det er derfor at NSMBW(og Wii Sports) solgte så meget.
Der var næsten ingen andre spil med traditionelle arkade værdier på markedet på det tidspunkt. Det udfyldte en stor efterspørgsel på det tidspunkt.


Her er vi enige. Men samtidig modsiger du jo også dig selv, hvis du anerkender, at der ikke er et særligt stort udbud af videospil med arkader værdier. Det var der tilbage i 80'erne og derfor oplevede det originale Zelda-spil også stor konkurrence.

Togbis skrev:
Hvis Nintendo forsøgte at lave et New Legend of Zelda i dag, så ville det måske kunne sælge endnu bedre end det originale.
Da det originale konkurrerede mod et ton af andre arkade spil. Mens det i dag næsten ingen konkurrence ville få.


WTF? Nu er vi enige. Men i den første del af dit indlæg skrev du jo netop, at det originale Zelda-spil ikke oplevede stor konkurrence. Kan du blive enig med dig selv? Smiley Anyway. Zelda 1 havde konkurrence. Lad os bare slå det fast.


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#1949 - Skrevet 12-11-2011 01:12 - Redigeret 12-11-2011 01:21

PD skrev:

Alexander Brock Petersen skrev:
***Spoiler***
Det er også noget med en tvungen passage på 30 minutter til sidst i spillet, hvor man skal samle LOL-noder... ja noder... under vandet! WTF?!

Og så skal man samle de åndsvage tear-ting uden sværd fire gange i spillet.

Ja, og så er der instrumentet som åbenbart er ubrugeligt. Alligevel skal man igennem en masse "lær-en-ny-sang". Det lyder som om, at det er ligesom i Spirit Tracks, hvor man ikke rigtig skal bruge sangene til noget, men at det kun er implementeret for at man skal se en cutscene og høre en sang, imens man waggler.


Tak for spoiler, jeg er meget taknemmelig Smiley


Jeg citerer ordret anmeldelser fra 1UP og GiantBomb, som jeg går ud fra, at folk læser. Men du har måske ret. Det har dog intet med historien at gøre, så jeg håber, du overlever. Smiley


Oni Nick
Oni Nick

25
Offline
Level: 26 (Octopi)

0
1ups givet

#1950 - Skrevet 12-11-2011 01:13

Lol, ja, det er vel en spoiler, men betyder det noget for din spiloplevelse? Jeg er glad for at vide det på forhånd - så jeg ikke dør af latter, når jeg pludselig finder ud af jeg spiller Banjo-Kazooie mens jeg spiller Zelda. Smiley