Prøv Star Wars: Knights ...

SteamWorld Heist II annon...

N-cast #217: En eksplosio...

LEGO afslører tre nye LE...

N-cast #216: Microsoft br...

N-club Streams: Uge 18

LEGO annoncerer nye LEGO ...

Overblikstrailer for Pape...

Lanceringstrailer for Gro...

Tales of the Shire: A The...

Luigi's Mansion 2

Switch - spilrygter og sp...

Fortnite

Spil på vej til Switch

Amiibo!

Switch 2 - rygter og disk...

Pokémon GO

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Pokémon Unite

Hollow Knight

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

The Legend of Zelda: Skyward Sword

Wii
Wii

0
Offline
Level: 2 (Keese)

0
1ups givet

Skrevet 15-06-2010 18:08 - Redigeret 11-07-2014 01:41

Værsgo' at diskutere! Smiley

Cell shaded! Så fedt!

Link kan LØBE!

Beetle FTW !

Wii!
HGC
HGC

7046
Offline
Level: 16 (Space Pirate)

0
1ups givet

#1951 - Skrevet 12-11-2011 01:16 - Redigeret 12-11-2011 01:17

Ikke desto mindre bør man nok lige tænke en ekstra gang over, hvad man fortæller om spillet og putte en spoiler warning på Smiley Personligt holder jeg mig nok væk fra denne tråd fra på fredag, indtil jeg har gennemført Skyward Sword, medmindre folk er virkeligt opmærksomme på at skrive alt, hvad der kan anses som spoilers, med hvid skrift.


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#1952 - Skrevet 12-11-2011 01:16

Oni Nick skrev:
Lol, ja, det er vel en spoiler, men betyder det noget for din spiloplevelse? Jeg er glad for at vide det på forhånd - så jeg ikke dør af latter, når jeg pludselig finder ud af jeg spiller Banjo-Kazooie mens jeg spiller Zelda. Smiley



Aonumas personlige tjekliste over elementer fra andre Nintendo-spil, som er blevet implementeret i Skyward Sword:

- Luigi's Mansion: Tjek!
- Super Mario Galaxy: Tjek!
- Donkey Kong Country: Tjek!
- Metroid Prime: Tjek!
- Star Fox: Tjek!
- Wii Sports Resort: Tjek!
- Banjo Kazooie: Tjek!






- High School Musical The Video Game: Tjek!



kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#1953 - Skrevet 12-11-2011 01:17

HGC fra Danmark skrev:
Ikke desto mindre bør man nok lige tænke en ekstra gang over, hvad man fortæller om spillet Smiley Personligt holder jeg mig nok fra denne tråd fra på fredag, indtil jeg har gennemført Skyward Sword, medmindre folk er virkeligt opmærksomme på at alt skrive alt, hvad der kan anses som spoilers, med hvid skrift.


Det var ikke bevidst, at jeg ville spoile. Jeg sætter lige spoilertegn rundt om. Måske der er behov for at oprette en spoiler-tråd til spillet.


Oni Nick
Oni Nick

25
Offline
Level: 26 (Octopi)

0
1ups givet

#1954 - Skrevet 12-11-2011 01:17

Hvorfor kan man ikke give thumbs up endnu. x)


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#1955 - Skrevet 12-11-2011 01:31 - Redigeret 12-11-2011 01:32

En random post med en god pointe, som jeg stødte på:

I noticed a trend in all the reviews that came out the last three days. All the 10/10 reviews don't talk about the game much, they talk about how it's "finally the full potential of the Wii on a hardcore game" and "the Zelda series hits a milestone" bla bla bla, it's like they are reviewing the occasion, not the game.

The 8/10 reviews are the ones reviewing the game itself. Kotaku says it has a "painfully slow start that drags on for far too long", another one says "the potential of the WM+ combat is not fully realized", things like that, which all sound perfectly believable considering Aonuma Zelda games, they are like the norm.

Interesting, isn't it?


Passer meget godt med vores analyse herinde af den spanske GR-anmeldelse etc., der intet indhold har, men bare taler røven ud af bukserne om, hvor fantastisk det er, at Skyward Sword er fantastisk. Fantastisk ikke?


Oni Nick
Oni Nick

25
Offline
Level: 26 (Octopi)

0
1ups givet

#1956 - Skrevet 12-11-2011 01:38

Fan-fåcking-tastic.


Andreas Tarding
Andreas Tarding

7491
Online
Level: 18 (Twhomp)

0
1ups givet

#1957 - Skrevet 12-11-2011 01:56

Igen, spillets Metascore ville nok ligge et stykke lavere, hvis releaserytmen havde været oftere (så 5 års forløst ventetid ikke var en faktor.)


Togbis
Togbis

0
Offline
Level: 16 (Space Pirate)

0
1ups givet

#1958 - Skrevet 12-11-2011 01:59 - Redigeret 12-11-2011 02:08

Alexander Brock Petersen skrev:

Togbis skrev:
Skyward Sword har langt mere konkurrence end det originale Zelda havde.


Jeg vælger lige at citere mig selv fra et tidligere indlæg i denne tråd:

Alexander Brock Petersen skrev:
... Der var masser af konkurrence dengang [da det originale Zelda-spil udkom]. Zelda konkurrerede med spil så som Final Fantasy, Dragon Quest, Crystalis, Battle of Olympus, Golvellius, Sword of Vermillion. Hvis vi går ud over NES'en, så var der også Beyond Oasis til Genesis og Neutopia I and II til Turbografx-16.


lol, Battle of Olympus? Jeg har selv haft det. Det er ikke andet end en rædselsfuld klon af Zelda II og udkom længe efter det første Zelda. Det tilbød næppe meget konkurrence.
Oldschool turnbased JRPG'er har iøvrigt ikke meget at gøre med Zelda. Jeg tror faktisk ikke engang at FinalFantasy eller DragonQuest udkom i Europa.

SS har enorm konkurrence både fordi det udkommer på samme tid som den største bølge af fantasy spil i denne generation og fordi næsten alle andre singleplayer spil i dag er baseret på de værdier, som Ocarina of Time grundlagde - Skyward Sword inklusiv. OoT solgte måske ikke meget, men det påvirkede i høj grad resten af industrien.


Togbis skrev:
Havde der været 100 andre spil, næsten identiske til LOZ, så havde spillet næppe solgt særlig meget. (Hvilket det heller ikke gjorde, sammenlignet med SMB., så lidt konkurrence havde det)


The Legend of Zelda er det bedst sælgende spil i serien (måske sammen med Ocarina), hvis du kigger på de originale markeder lagt sammen. Salget af de seneste Zelda-spil er gået markant ned i både Nordamerika, Japan og Europa. Det samlede salgstal for spil som Wind Waker, Twilight Princess og DS-spillene ser kun hæderlige ud, fordi en masse østeuropæere og sydamerikanere nu har adgang til at købe Nintendo-spil.


Det modbeviser ikke det jeg skrev i citatet.
Men det viser at senere spil havde et større marked, hvilket både kan betyde større efterspørgsel(østeuropa&sydamerika), men også større udbud(Sony&Microsoft).


Togbis skrev:
Hvis Nintendo forsøgte at lave et New Legend of Zelda i dag, så ville det måske kunne sælge endnu bedre end det originale.
Da det originale konkurrerede mod et ton af andre arkade spil. Mens det i dag næsten ingen konkurrence ville få.


WTF? Nu er vi enige. Men i den første del af dit indlæg skrev du jo netop, at det originale Zelda-spil ikke oplevede stor konkurrence. Kan du blive enig med dig selv? Smiley Anyway. Zelda 1 havde konkurrence. Lad os bare slå det fast.


Zelda 1 havde en anden slags konkurrence. Efterspørgslen var stadigt høj i forhold til udbudet og LOZ var ikke kun bedre, men også anderledes end konkurrenterne. Imodsætning til SS, der hverken er bedre eller anderledes.

Togbis skrev:
Jeg tror også det er derfor at NSMBW(og Wii Sports) solgte så meget.
Der var næsten ingen andre spil med traditionelle arkade værdier på markedet på det tidspunkt. Det udfyldte en stor efterspørgsel på det tidspunkt.


Her er vi enige. Men samtidig modsiger du jo også dig selv, hvis du anerkender, at der ikke er et særligt stort udbud af videospil med arkader værdier. Det var der tilbage i 80'erne og derfor oplevede det originale Zelda-spil også stor konkurrence.


Zelda vandt ikke fordi det var et arkade spil. Men fordi det var et fantasy spil og et godt et.
Sammenlignet med i dag, hvor der findes et ton af (cinematiske) fantasy spil/motion gimmicks/anime, men næsten ingen arkade spil.
Det ville være lidt interessant at se, hvordan SS ville have klaret det ved NES-tiden, hvor der ingen konkurrence var for den slags spil. Alene den vilde 3D-grafik på NES'en ville nok tiltrække enorm opmærksomhed.

Det er dog ikke så vigtigt om det originale Zelda havde konkurrence.

Min pointe er at SS og LOZ går efter to forskellige markeder.
Hvor markedet for spil som SS i dag er overfyldt, mens markedet for arkade-spil som LOZ i dag ikke er det.

Edit:
Damn tags! Jeg håber N-Club 4 gør det lidt lettere eller i det mindste tilføjer en preview function. Smiley


Gradius
Gradius

22
Offline
Level: 5 (Cheep)

0
1ups givet

#1959 - Skrevet 12-11-2011 10:50



Løgn, det appellerer netop IKKE til gamle Nintendo-fans. Aonuma har ødelagt serien - det er DET der er vores argument. Hvis Nintendo lavede et klassisk Zelda-spil ville Zelda blive cool igen.


............
1+3 = 13 er LØGN... At selve ikonet Zela mest appellerer til Old school gamere er Min teori. Jeg er ked af at sige det men Alexanders ord er altså ikke (også selvom han selv er overbevist om dette) lov.
At i begge TROR i ved hvad gamere vil ha og ifølge jer selv har den perfekte strategi for hvad Nintendo burde gøre er ikke andet end blot en teori og på sin vis lige så meget LØGN som det alle andre skriver herinde Smiley


AND
AND

614
Online
Level: 35 (Lakitu)

0
1ups givet

#1960 - Skrevet 12-11-2011 11:01

Alexander Brock Petersen skrev:
En random post med en god pointe, som jeg stødte på:

I noticed a trend in all the reviews that came out the last three days. All the 10/10 reviews don't talk about the game much, they talk about how it's "finally the full potential of the Wii on a hardcore game" and "the Zelda series hits a milestone" bla bla bla, it's like they are reviewing the occasion, not the game.

The 8/10 reviews are the ones reviewing the game itself. Kotaku says it has a "painfully slow start that drags on for far too long", another one says "the potential of the WM+ combat is not fully realized", things like that, which all sound perfectly believable considering Aonuma Zelda games, they are like the norm.

Interesting, isn't it?


Passer meget godt med vores analyse herinde af den spanske GR-anmeldelse etc., der intet indhold har, men bare taler røven ud af bukserne om, hvor fantastisk det er, at Skyward Sword er fantastisk. Fantastisk ikke?



Jeg vil lige henvise til IGN's anmeldelse, nok en gang. Det er en 10/10'er som naturligvis snakker om occasion, men samtidig går i dybden med spillets gameplay.


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#1961 - Skrevet 12-11-2011 11:17

Gradius skrev:
At selve ikonet Zela mest appellerer til Old school gamere er Min teori. Jeg er ked af at sige det men Alexanders ord er altså ikke (også selvom han selv er overbevist om dette) lov.
At i begge TROR i ved hvad gamere vil ha og ifølge jer selv har den perfekte strategi for hvad Nintendo burde gøre er ikke andet end blot en teori og på sin vis lige så meget LØGN som det alle andre skriver herinde Smiley


Nu er mine holdninger ikke lig OniNicks. Min pointe har konstant været

1) Zelda er nedgang. Det kan du se helt faktuelt på salgstallene - især hvis du renser dem fra 'vækst' fra nye markeder.

2) Det er rigtigt, der er to grupper af Zelda-fans: Old School og Modern. Min tese er, at der er flest, der vil købe et Zelda-spil, hvis det havde flere old school værdier. Og derfor:

3) Hvis Nintendo laver et nyt Zelda-spil, der går tilbage til rødderne (behøver ikke nødvendigvis at være 2D), så vil det skabe vækst i serien igen.


KJ85
KJ85

21500
Online
Level: 58 (Tektite)

0
1ups givet

#1962 - Skrevet 12-11-2011 12:28 - Redigeret 12-11-2011 12:40

Har ikke set om den har været nævnt herinde, men bliver lige nødt til at henvise til Joystiqs anmeldelse af Skyward Sword - deres anmeldelser er som regel ret ærlige og ofte også ret humoristiske Smiley

De gav spillet 4,5/5 og følgende citat siger nok en del om valget:

Somewhere within Skyward Sword slumbers the best Zelda game of all time. It is choked by a dozen hours of needless cruft; but it's there, a masterpiece entombed by a misguided ambition to be the lengthiest game in the franchise's history. It's still an incredible game, but it could have been the greatest game ever made, and the moments that keep it from doing so are absolutely going to break your heart.



Til sammenligning gav de Skyrim 5/5.


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#1963 - Skrevet 12-11-2011 12:38 - Redigeret 12-11-2011 12:39

Men Nintendo gjorde jo det samme med The Wind Waker og Twilight Princess - at de tilføjede alt muligt tvungen LOL (saml triforce-stykker; saml tears) for at forlænge spilletiden.

Malstrom beskrev det meget godt: En drink bliver ikke bedre af, at man putter mere væske i den. Man vil smage det med smag.

Hvad hjælper det, at Skyward Sword har en 'playtime' på 30-40 timer, hvis halvdelen bare er scriptede og ligegyldige sekvenser.


KJ85
KJ85

21500
Online
Level: 58 (Tektite)

0
1ups givet

#1964 - Skrevet 12-11-2011 12:48

Ups, havde sat forkert link ind - er nu rettet.

Prøv at læse den Alexander - er jo ikke fordi det bliver haglet ned med negativ kritik. Er dog sikker på, at den kritik der er, er berettiget.

Men seriøst - så behøver spillet for min skyld heller ikke at være verdens absolut bedste. Er sikker på det stadig er et godt spil og jeg nok skal føle mig godt underholdt..




kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#1965 - Skrevet 12-11-2011 12:55

Alle de mærkater om "verdens bedste", "bedste i serien", "årets spil" etc. går jeg ikke op i. Det er kun med til at skabe dårlige anmeldelser. Jeg er bare interesseret i at blive underholdt, og hvis spillet vitterligt har en langsom start på et par timer og derudover har utrolig meget tvungen fyld, så bliver formentligt ikke underholdt.