Skrevet 15-06-2010 18:08 - Redigeret 11-07-2014 01:41
Værsgo' at diskutere!#2356 - Skrevet 23-11-2011 16:30 - Redigeret 23-11-2011 16:31
Men hvor mange øer havde egentlig noget indhold? Fandt selv to spændende øer i tordenskyen, og måske en enkel udenfor. Der kunne godt have været lidt mere variation, udover klovne-dimsen og goddess cube-prikkerne.#2357 - Skrevet 23-11-2011 16:32 - Redigeret 23-11-2011 16:34
Alexander du kan ikke på nogen måde mene at kampene er bedre i 2d spillene ? Alle fjender slagtes ved at gå hen og så slå dem og nogle skal man bag ved.#2358 - Skrevet 23-11-2011 16:32 - Redigeret 23-11-2011 16:46
Hvis de havde udvidet øerne
Det skal dog lige siges, at jeg synes nogle af kampene (især mod de stærkere monstre) er ret gode trods manglen på variation.
#2359 - Skrevet 23-11-2011 18:31
chessr skrev:
andre får deres mening til at lyde som den pureste sandhed og det kvalmende at læse at man ser sig selv og sin mening højt hævet over alle andre
Det er kun dig selv der kan tolke andres meninger som værende højere end andres. Vi andre har måske en anden mening en dig, men du idéen i en diskusion som denne er ikke at "vinde", men at fremlægge pointer og synspunkter. Så vi hver i sig vurdere hvad vi mener stemmer overens med vores oplevelse.
Et faktum er dog, at Skyward Sword er anderledes. MEGET anderledes fra andre Zelda-spil, men det er bygget af mange af de samme elementer som andre Zelda-spil.
Os der elskede de klassiske Zelda-spil - undskyld, det var for generelt - de fleste af os som elskede de klassiske Zelda-spil, bryder os ikke om denne formular.
Spillet i sig selv er fint, men den liniære struktur er ikke hvad jeg forventer af et Zelda-spil... Og spillet bliver desværre ikke bedre af at smide ligegyldige hints og tvungen hjælp ind alle steder. De fleste kommentarer Fi kommer med er fuldstændig ligegyldige og siger sig selv.
#2360 - Skrevet 23-11-2011 18:33
Fi er 10 gange mere irriterende end Navi nogensinde var, men hun vil aldrig blive kritiseret lige så meget for det, fordi hun skøjter på vandet. Deep stuff, man, deep...#2362 - Skrevet 23-11-2011 18:36
Jeg vil da godt kritisere hende. Jeg synes idéen bag hende virker god (jeg er omkring 5. dungeon, så det er begrænset hvad jeg kan sige), men...#2363 - Skrevet 23-11-2011 18:44
Kan godt se problemet med at hun forklarer ting som du selv allerede eller vil finde ud af, men kan ikke se problemet med at hun introduksere nye områder... hvorfor må hun ikke fortælle det? :b#2364 - Skrevet 23-11-2011 18:45
Så igen, lad ligegyldige dialoger være valgfri. Giv os en knap og springe det hele over, så vi kan komme videre. Hvis vi skal bruge FI, så lad os selv kontakte hende om nødvendigt.#2365 - Skrevet 23-11-2011 18:45 - Redigeret 23-11-2011 18:47
Det er også næsten som om, spillet prøver at skabe et eller andet følelsesbånd til Fi. F.eks. musikken, danse-halløjsaet og ikke mindst en vis ting under spillets ending - men hun ændrer bare aldrig sin attitude, det er hele tiden "scan visor speak". Var lidt i tvivl om, hvorvidt der var tale om en joke, eller om jeg selv bare er voldsomt unormal ved ikke at kunne sympatisere med en følelsesforladt robot-pige.#2366 - Skrevet 23-11-2011 18:49
Robo cob tema med masser af robotter i middelalder samfund, det er det folk vil ha. Det er et behov i bare ikke vidste i havde.#2367 - Skrevet 23-11-2011 18:49
PD skrev:
Kan godt se problemet med at hun forklarer ting som du selv allerede eller vil finde ud af, men kan ikke se problemet med at hun introducerer nye områder... hvorfor må hun ikke fortælle det? :b
Fordi hvad med at lade os finde ud af dette selv?
Sammenlign det med tidligere Zelda-spil, hvor du er kommet til nogle nye områder. Hvordan lærer du om de forskellige ting? Ved at gradvist høre om tingene fra NPCer, udforske de forskellige områder og hvordan de nu ellers kan sætte os ind i området. Desværre føles så mange områder i Skyward Sword umådeligt tomme.
Det er ikke så slemt at hun gør det, men mere manglen på hvad der tidligere var karakteristisk for serien. Og så gør det også spillets tempo endnu langsommere ved at slippe kontrollen fra en ret ofte.
#2368 - Skrevet 23-11-2011 18:50
Fi irriterer mig med hendes "YOU ARE LOW ON HEARTS". Ja tak, at Link blinker rød er ikke en stor nok advarsel for mig.#2369 - Skrevet 23-11-2011 18:51
^ Yeah, helt sikkert.#2370 - Skrevet 23-11-2011 18:53
Hendes Hints hjalp ellers mig :/