Overblikstrailer for Pape...

Lanceringstrailer for Gro...

Tales of the Shire: A The...

N-cast #215: Er Indie Dir...

N-club Streams: Uge 16

Indie World Showcase apri...

Europa kommer til Switch

Indie-udsalg startet nu

SteamWorld Heist II annon...

Penny's Big Breakaway ude...

Amiibo!

Spil på vej til Switch

Pokémon GO

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Pokémon Unite

Hollow Knight

Nintendo Switch

Tetris 99

Switch - spilrygter og sp...

F-Zero 99

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

The Legend of Zelda: Skyward Sword

Wii
Wii

0
Offline
Level: 2 (Keese)

0
1ups givet

Skrevet 15-06-2010 18:08 - Redigeret 11-07-2014 01:41

Værsgo' at diskutere! Smiley

Cell shaded! Så fedt!

Link kan LØBE!

Beetle FTW !

Wii!
PD
PD

0
Offline
Level: 1 (Goomba)

0
1ups givet

#2341 - Skrevet 23-11-2011 14:45

Nu har jeg lige gennemført det og er noget forvirret... kun 1 ting forvirre mig dog, alt andet giver pænt mening Smiley

Og håber ikke dette er spoiler, hvis det er, så lad hver med at læse videre:

Man får aldrig at vide hvad "the surface" hedder eller bliver kaldt... det skulle jo gerne være Hyrule, men ingen har kendskab til det navn? Gad vide hvem som giver landet sit navn?


Andreas Tarding
Andreas Tarding

7449
Offline
Level: 18 (Twhomp)

0
1ups givet

#2342 - Skrevet 23-11-2011 14:52 - Redigeret 23-11-2011 15:17

OBS: ENDING SPOILERS

Nej, men i sidste cutscene lægges der jo op til det. Zelda vil bosætte sig på overfladen, "ZeLink <333333333333" tingen bliver måske forløst, måske ikke - og det står rimelig klart, at overfladen er det kommende "Hyrule". Tror det er spild af energi at lægge mere i spillets lore, end der præsenteres up-front. Smiley

I øvrigt fandt jeg generelt ikke "prequel-universet" specielt overbevisende. Det virker i mine øjne mest som et instrument til frigørelse fra tidligere rammer, så de kunne designe skovtrolde med tazer-sværd og klovne på flyvende dartskiver ind. Smiley


Kanin
Kanin

641
Offline
Level: 23 (Skree)

0
1ups givet

#2343 - Skrevet 23-11-2011 15:24

Jeg vil lige kaste min mening her efter at have spillet nogle timer. Er kommet til Faron Woods. På vej i Deep Woods.

Spillet har en fin dynamik. Føler ikke at Motionplus har flyttet spillet langt fra hvad vi allerede havde med Twilight princess.
... Men damm hvor jeg HADER det faktum at jeg SKAL snakke med NPCerne undervejs. Bare sådan en lille ting, som at jeg ikke kan skippe Z-targeting fyren i starten (som man kunne i alle andre Zelda-spil), eller løbe rundt i området, uden af Fi skal stoppe og sige at hun ikke føler der er nogen "dowsing" effekt....

Er dowsing ikke bare et dårligt forsøg på at undgå at spillere sidder fast? Det er unødvendigt og lader mig ikke "lege" rundt som jeg har lyst til.
... Bringer minder om Starfox Adventures.

Det eneste gode jeg kan sige er at sværdet faktisk er meget sjovt at svinge med. Savner lidt muligheden for at løbe og slå med sværdet som i Twilight Princess. Det gjorde det nemmere og sjovere at slå gras, så hvorfor ikke inkludere det i SS?

Anyways. Jeg vælger ikke at læse for meget af hvad i andre skriver for at undgå spoilers....


stelzig
stelzig

4795
Online
Level: 24 (Whomp)

0
1ups givet

#2344 - Skrevet 23-11-2011 15:35

Haha bed også mærke i at du prøvede at undlade at snakke med z-targeting fyren et par gange i go' morgen danmark Smiley

Og ja det snakkede vi også om da der blev spillet zelda under et smasharrangemant i weekenden. Det er specielt underligt at man skal tvinges til det når de har lavet en instruktion (går ud fra det er en video) som man selv kan vælge at se inden man starter spillet... Har ikke set den så kan være at den omhandler noget andet, men kan ikke rigtig se hvordan den på nogen måde kan være nødvendig når man alligevel får en så grundig tutorial lige i starten af spillet.


Togbis
Togbis

0
Offline
Level: 16 (Space Pirate)

0
1ups givet

#2345 - Skrevet 23-11-2011 15:37

Minecraft har iøvrigt super godt karakterdesign.
Folk tror bare at kanter betyder dårlig grafik.




Tænk lige over hvor ikonisk og letgenkendeligt det hele er.
På trods af at det hele er enormt simpelt.


PD
PD

0
Offline
Level: 1 (Goomba)

0
1ups givet

#2346 - Skrevet 23-11-2011 15:53

stelzig skrev:
Haha bed også mærke i at du prøvede at undlade at snakke med z-targeting fyren et par gange i go' morgen danmark Smiley

Og ja det snakkede vi også om da der blev spillet zelda under et smasharrangemant i weekenden. Det er specielt underligt at man skal tvinges til det når de har lavet en instruktion (går ud fra det er en video) som man selv kan vælge at se inden man starter spillet... Har ikke set den så kan være at den omhandler noget andet, men kan ikke rigtig se hvordan den på nogen måde kan være nødvendig når man alligevel får en så grundig tutorial lige i starten af spillet.


Den video er for MotionPlus, ligesom i Wii Sports Resort ;b

Men man er jo kun tvunget til at Z'e og gå op til ham. Resten kan man, hvad jeg ved af, bare springe over! Han spørger jo om man kan og der er 2 svar: "I'm busy" og et andet om at man gerne vil XD


Kanin
Kanin

641
Offline
Level: 23 (Skree)

0
1ups givet

#2347 - Skrevet 23-11-2011 15:57

PD. Nej. Der kommer flere. Ham Goron gutten i Deep Woods kunne jeg heller ikke passere. Han ville have jeg unlockede firkanten ved siden af ham, før jeg kunne gå videre -_-


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#2348 - Skrevet 23-11-2011 15:58 - Redigeret 23-11-2011 15:59

Togbis skrev:
Minecraft har iøvrigt super godt karakterdesign.
Folk tror bare at kanter betyder dårlig grafik.




Tænk lige over hvor ikonisk og letgenkendeligt det hele er.
På trods af at det hele er enormt simpelt.


Fjenderne er generelt bare federe i Minecraft. De autogenerer og er ikke scriptet i sin adfærd ligesom fjenderne i SS, der nærmest er sat op på en række, så man kun møder én af gangen og så de altid forsvarer sig på samme måde etc. etc.

Fjender behøver slet ikke dybdegående og scriptede forsvarsmekanismer, hvis de bare er aggressive. At kæmpe i SS er ikke svært eller sjovt, det er bare tidskrævende, fordi du skal vente på, at du kan "få lov" til at slå rigtigt. Hvis bare der var flere fjender og de altid gik hen imod dig ligesom i Minecraft, ville du få et sjovere spil.


PD
PD

0
Offline
Level: 1 (Goomba)

0
1ups givet

#2349 - Skrevet 23-11-2011 16:02 - Redigeret 23-11-2011 16:04

Alexander Brock Petersen skrev:
At kæmpe i SS er ikke svært



Løgn, løgn, løgn...


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#2350 - Skrevet 23-11-2011 16:04

Okay, det er muligvis svært grundet scriptede cheap fjender og tekniske problemer. Jeg formulerede mig forkert.


PD
PD

0
Offline
Level: 1 (Goomba)

0
1ups givet

#2351 - Skrevet 23-11-2011 16:10

Jeg lagde mærke til at hvis jeg ikke havde spurgt Fi om hjælp til nogle kampe, så ville jeg aldrig have slået dem. Der er fx i en kamp, hvor der er intet hint om hvordan man klarer den, så den eneste mulighed for at klare det er ved at spørge Fi. Ellers ville man bare dø (eller finde ud af det selv, hvilket chancen for ville være MEGET lav IMO)

Men er enig i at der alligevel er for meget hjælp i spillet... dog er mange puzzles svære alligevel ;b


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#2352 - Skrevet 23-11-2011 16:12 - Redigeret 23-11-2011 16:14

PD skrev:
Jeg lagde mærke til at hvis jeg ikke havde spurgt Fi om hjælp til nogle kampe, så ville jeg aldrig have slået dem. Der er fx i en kamp, hvor der er intet hint om hvordan man klarer den, så den eneste mulighed for at klare det er ved at spørge Fi. Ellers ville man bare dø (eller finde ud af det selv, hvilket chancen for ville være MEGET lav IMO)


Og det er jo bare LOL-sværhedsgrad, fordi de bygger på scriptede og ikke intuitive-ting.

Det er netop af denne grund, at de svære kampe egentligt blot er puzzles, fremfor kampe. Det svære ligger ikke i at besejre fjenderne, men at finde ud af hvordan.

Det er også af den grund, at spillet ingen genspilningsværdi har. Hvis hele udfordringen bygger på, at du skal finde ud af, hvordan du klarer fjenden, så er det jo ikke sjovt anden gang, når du har fundet ud af det.


Mic
Mic

292
Offline
Level: 16 (Space Pirate)

0
1ups givet

#2353 - Skrevet 23-11-2011 16:14

HOLY SHIT JEG HADER BOMBER I SS.

Er jeg den eneste som ikke kan slippe bomberne? Kaster frem og tilbage fyrre gange og ender med selv at blive sprængt Smiley Er ikke helt vildt begejstret for motionplus so far.


Andreas Tarding
Andreas Tarding

7449
Offline
Level: 18 (Twhomp)

0
1ups givet

#2354 - Skrevet 23-11-2011 16:17 - Redigeret 23-11-2011 16:28

Er nok enig med Alexander - når man først har afluret fjendernes "indbyggede puzzles", er det jo nærmest kun tidsforbrug, de står for. World puzzles og bosskampe er klart spillets hovedfokus.

Mob typen, jeg selv kalder "heavy dude", er nok det bedste eksempel - han er stor og voldsom, men kræver alligevel ikke andet end en hurtig freerunning + waggle combo, ingen dynamik.

Gad i øvrigt godt vide, hvorfor der måske er 3-4 slags egentlige fjender i spillet. De kunne imo. godt have varieret udvalget lidt mere, frem for bare at stikke større/elektriske våben i hænderne på bokoblins.

Mic skrev:
HOLY SHIT JEG HADER BOMBER I SS.

Er jeg den eneste som ikke kan slippe bomberne? Kaster frem og tilbage fyrre gange og ender med selv at blive sprængt Smiley Er ikke helt vildt begejstret for motionplus so far.


Oplevede det selv som et kalibreringsproblem - tjek evt. sigtbarhed til sensor bar, eller kalibrér løbende i menuen. Det løste det for mig.


Eagle
Eagle

3
Offline
Level: 21 (Paragoomba)

0
1ups givet

#2355 - Skrevet 23-11-2011 16:26

Jeg er enig i, at variationen i fjender er lidt tynd. Igen en skam. Efter hvad jeg har spillet tegner det til at blive det værste konsol-Zelda jeg har prøvet.

Kan ikke huske om det var i dette emne der blev diskuteret overworld, men jeg kan faktisk godt lide det at flyve rundt og have en masse små øer. Jeg kan huske, at det med at flyve blev kritiseret til at starte med, men jeg synes faktisk det er ret sejt og udmærket implementeret. Hvis de havde udvidet øerne, og kombineret det med en standard overworld under skyerne kunne det faktisk have været rigtig fedt. En skam det ikke er tilfældet.

Med fare for at gentage mig selv har jeg ikke haft nogle problemer med styringen, heller ikke når det kommer til bomber.