Skrevet 15-06-2010 18:08 - Redigeret 11-07-2014 01:41
Værsgo' at diskutere!#2341 - Skrevet 23-11-2011 14:45
Nu har jeg lige gennemført det og er noget forvirret... kun 1 ting forvirre mig dog, alt andet giver pænt mening#2342 - Skrevet 23-11-2011 14:52 - Redigeret 23-11-2011 15:17
OBS: ENDING SPOILERS#2343 - Skrevet 23-11-2011 15:24
Jeg vil lige kaste min mening her efter at have spillet nogle timer. Er kommet til Faron Woods. På vej i Deep Woods.#2344 - Skrevet 23-11-2011 15:35
Haha bed også mærke i at du prøvede at undlade at snakke med z-targeting fyren et par gange i go' morgen danmark#2345 - Skrevet 23-11-2011 15:37
Minecraft har iøvrigt super godt karakterdesign.#2346 - Skrevet 23-11-2011 15:53
stelzig skrev:
Haha bed også mærke i at du prøvede at undlade at snakke med z-targeting fyren et par gange i go' morgen danmark
Og ja det snakkede vi også om da der blev spillet zelda under et smasharrangemant i weekenden. Det er specielt underligt at man skal tvinges til det når de har lavet en instruktion (går ud fra det er en video) som man selv kan vælge at se inden man starter spillet... Har ikke set den så kan være at den omhandler noget andet, men kan ikke rigtig se hvordan den på nogen måde kan være nødvendig når man alligevel får en så grundig tutorial lige i starten af spillet.
Den video er for MotionPlus, ligesom i Wii Sports Resort ;b
Men man er jo kun tvunget til at Z'e og gå op til ham. Resten kan man, hvad jeg ved af, bare springe over! Han spørger jo om man kan og der er 2 svar: "I'm busy" og et andet om at man gerne vil XD
#2347 - Skrevet 23-11-2011 15:57
PD. Nej. Der kommer flere. Ham Goron gutten i Deep Woods kunne jeg heller ikke passere. Han ville have jeg unlockede firkanten ved siden af ham, før jeg kunne gå videre -_-#2348 - Skrevet 23-11-2011 15:58 - Redigeret 23-11-2011 15:59
Togbis skrev:
Minecraft har iøvrigt super godt karakterdesign.
Folk tror bare at kanter betyder dårlig grafik.
Tænk lige over hvor ikonisk og letgenkendeligt det hele er.
På trods af at det hele er enormt simpelt.
Fjenderne er generelt bare federe i Minecraft. De autogenerer og er ikke scriptet i sin adfærd ligesom fjenderne i SS, der nærmest er sat op på en række, så man kun møder én af gangen og så de altid forsvarer sig på samme måde etc. etc.
Fjender behøver slet ikke dybdegående og scriptede forsvarsmekanismer, hvis de bare er aggressive. At kæmpe i SS er ikke svært eller sjovt, det er bare tidskrævende, fordi du skal vente på, at du kan "få lov" til at slå rigtigt. Hvis bare der var flere fjender og de altid gik hen imod dig ligesom i Minecraft, ville du få et sjovere spil.
#2349 - Skrevet 23-11-2011 16:02 - Redigeret 23-11-2011 16:04
Alexander Brock Petersen skrev:
At kæmpe i SS er ikke svært
Løgn, løgn, løgn...
#2350 - Skrevet 23-11-2011 16:04
Okay, det er muligvis svært grundet scriptede cheap fjender og tekniske problemer. Jeg formulerede mig forkert.#2351 - Skrevet 23-11-2011 16:10
Jeg lagde mærke til at hvis jeg ikke havde spurgt Fi om hjælp til nogle kampe, så ville jeg aldrig have slået dem. Der er fx i en kamp, hvor der er intet hint om hvordan man klarer den, så den eneste mulighed for at klare det er ved at spørge Fi. Ellers ville man bare dø (eller finde ud af det selv, hvilket chancen for ville være MEGET lav IMO)#2352 - Skrevet 23-11-2011 16:12 - Redigeret 23-11-2011 16:14
PD skrev:
Jeg lagde mærke til at hvis jeg ikke havde spurgt Fi om hjælp til nogle kampe, så ville jeg aldrig have slået dem. Der er fx i en kamp, hvor der er intet hint om hvordan man klarer den, så den eneste mulighed for at klare det er ved at spørge Fi. Ellers ville man bare dø (eller finde ud af det selv, hvilket chancen for ville være MEGET lav IMO)
Og det er jo bare LOL-sværhedsgrad, fordi de bygger på scriptede og ikke intuitive-ting.
Det er netop af denne grund, at de svære kampe egentligt blot er puzzles, fremfor kampe. Det svære ligger ikke i at besejre fjenderne, men at finde ud af hvordan.
Det er også af den grund, at spillet ingen genspilningsværdi har. Hvis hele udfordringen bygger på, at du skal finde ud af, hvordan du klarer fjenden, så er det jo ikke sjovt anden gang, når du har fundet ud af det.
#2353 - Skrevet 23-11-2011 16:14
HOLY SHIT JEG HADER BOMBER I SS.#2354 - Skrevet 23-11-2011 16:17 - Redigeret 23-11-2011 16:28
Er nok enig med Alexander - når man først har afluret fjendernes "indbyggede puzzles", er det jo nærmest kun tidsforbrug, de står for. World puzzles og bosskampe er klart spillets hovedfokus.Mic skrev:
HOLY SHIT JEG HADER BOMBER I SS.
Er jeg den eneste som ikke kan slippe bomberne? Kaster frem og tilbage fyrre gange og ender med selv at blive sprængt Er ikke helt vildt begejstret for motionplus so far.
Oplevede det selv som et kalibreringsproblem - tjek evt. sigtbarhed til sensor bar, eller kalibrér løbende i menuen. Det løste det for mig.
#2355 - Skrevet 23-11-2011 16:26
Jeg er enig i, at variationen i fjender er lidt tynd. Igen en skam. Efter hvad jeg har spillet tegner det til at blive det værste konsol-Zelda jeg har prøvet.