Nintendo Switch-efterføl...

Prøv Star Wars: Knights ...

SteamWorld Heist II annon...

N-cast #217: En eksplosio...

LEGO afslører tre nye LE...

N-cast #216: Microsoft br...

N-club Streams: Uge 18

LEGO annoncerer nye LEGO ...

Overblikstrailer for Pape...

Lanceringstrailer for Gro...

Annonceringer af annoncer...

Tetris 99

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Amiibo!

Luigi's Mansion 2

Switch - spilrygter og sp...

Fortnite

Spil på vej til Switch

Switch 2 - rygter og disk...

Pokémon GO

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

The Legend of Zelda: Skyward Sword

Wii
Wii

0
Offline
Level: 2 (Keese)

0
1ups givet

Skrevet 15-06-2010 18:08 - Redigeret 11-07-2014 01:41

Værsgo' at diskutere! Smiley

Cell shaded! Så fedt!

Link kan LØBE!

Beetle FTW !

Wii!
Oni Nick
Oni Nick

25
Offline
Level: 26 (Octopi)

0
1ups givet

#391 - Skrevet 09-09-2011 22:30

Det er rigtigt, at en spiludvikler skal udvikle nyt content, også indenfor en serie som Zelda. Men for at man overhovedet kan kalde det en serie, er der nødt til at være lidt kontinuitet. Mange synes at Zelda har bevæget sig for meget væk fra det oprindelige koncept, hvilket vil sige, at man ikke kan være sikker på, hvad man køber mere, når man køber et Zelda-spil. Det er på ingen måde positivt, og det har skadet Zelda-seriens ry så meget, at mange ser den som værende ganske middelmådig.


Togbis
Togbis

0
Offline
Level: 16 (Space Pirate)

0
1ups givet

#392 - Skrevet 09-09-2011 22:35

Der er da langt mere kontinuitet i Zelda spillene i dag end der var da serien startede.

Zelda 1 og 2 er to helt forskellige spil, mens Wind Waker og Twillight Princess næsten er det samme.

Tværtimod, så ved man præcist hvad man får i dag: Ocarina of Time.


Oni Nick
Oni Nick

25
Offline
Level: 26 (Octopi)

0
1ups givet

#393 - Skrevet 09-09-2011 22:38

Really? Jeg vidste ikke der var skibe og toge og ulve med i OoT! Smiley

Disse elementer er okay og jeg kunne godt se dem blive brugt på sin vis i fremtidige Zelda-spil, men når de kapitaliserer sig på core gameplayet, det er dér problemet ligger. Og når man køber et Zelda-spil i dag, kan man ikke engang være sikker på, at man får en åben overworld at udforske. wtf.

Kontinuiteten i dag består kun i spillenes plotlines, fordi fansne er vilde med timelinen. Gameplaymæssigt er der ingen kontinuitet.


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#394 - Skrevet 09-09-2011 22:46 - Redigeret 09-09-2011 22:47

Jeg synes, det virker komplet idiotisk, at Nintendo ønsker "at genopfinde" gameplayet i hvert eneste Zelda-spil. Coca Cola Company opfinder jo heller ikke smagen på Coca Cola hele tiden?

Zelda blev populært fordi det havde et godt og sjovt gameplay og fordi det havde godt content (eventyr, LotR-agtigt etc.).

Derfor bør Zelda fortsætte med at have det gameplay. Der må gerne komme tilføjelser og innovation, men gameplayets grundformel SKAL IKKE ændres. Det giver ingen mening. Hvis Nintendo vil lave et nyt spil med et andet gameplay, fx om toge og børne puzzles, så lav da et nyt franchise. Det vil folk da bare se frem til. Fordi hvis den nye gameplayide var så god, så ville folk jo købe det nye spil. Problemet er bare, at ideerne (læs: Aonumas ideer) er sjældent særlig gode eller sjove. Derfor er han nødt til at smide Zelda-navnet på. Forestil jer, hvis Sprit Tracks ikke var et Zelda-spil, men et eller andet random univers. Så havde det solgt endnu dårligere end det er tilfældet nu.

Men pointen er: Zelda blev populært fordi det havde et særligt (godt) gameplay og spændende content. Der må gerne komme nye tiltag, men fortsæt med gameplayets grundformel og VIS os mere af mytologien, universet i form af nyt content.

Det er paradoksalt, fordi folk herinde, der er "efter" mig, fordi jeg kritiserer Aonuma og de moderne Zelda-spil, virker ellers alle som rimelig store Zelda-fans. Det kan da kun være i jeres interesse, hvis Nintendo tog sig sammen og lavede et Zelda-spil, hvor der var masser af content og mytologi. Men oh nej da, man må ikke kritisere den store Spilmester Aonuma eller Spilguden Miyamoto. Smiley


Oni Nick
Oni Nick

25
Offline
Level: 26 (Octopi)

0
1ups givet

#395 - Skrevet 09-09-2011 22:59

Aonuma kom oprindeligt kun ind i Zelda-serien, fordi han i ALttP blev fascineret af at slå græs og skubbe kasser. Imponerende. Han står ikke for seriens ægte værdier, de, der gjorde serien populær.

Nøj, hvor er Nintendo dog dumme. De har svaret på, hvorfor Zeldas popularitet er faldende, men tror næppe de har tænkt sig at gøre noget ved det.


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#396 - Skrevet 09-09-2011 23:58

En anden sjov detalje...

Spørgsmål: Hvornår begyndte Zelda-serien at miste momentum?

Svar: Majora's Mask (Ja, jeg er klar over, at N-club er fyldt med MM-fanboys, men det er nu engang sandt Smiley)

Inden hvilket spil overlod Miyamoto ansvaret som director til Aonuma?

Svar: Majora's Mask.

Og siden da ved vi alle godt hvordan det er gået.


Jonas
Jonas

204
Offline
Level: 15 (Geega)

0
1ups givet

#397 - Skrevet 10-09-2011 00:01 - Redigeret 10-09-2011 00:01

Jeg er selv helt vild med MM, men jeg kan godt se hvad du mener. Aonuma gjorde et dårligt job, fordi MM knap solgte halvdelen af, hvad OoT gjorde (EDIT: Eller omvendt, hehe).


M60dk
M60dk

0
Offline
Level: 18 (Twhomp)

0
1ups givet

#398 - Skrevet 10-09-2011 00:01

Så vil det måske glæde dig at høre at Aunoma ikke er director på Skyward Sword, men producer. Om de forskellige titler betyder særlig meget inden for Nintendo's døre skal jeg dog ikke kunne sige.


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#399 - Skrevet 10-09-2011 00:03 - Redigeret 10-09-2011 00:05

Så vidt jeg har forstået er directors dem, der står for den kreative process, hvor produceren blot "overværer" udviklingen, så ja, det har stor betydning. Hvem er så director på Skyward Sword... Koizumi (han er ligeså slem i så fald Smiley)?

EDIT: Googlede det lige selv..

Skyward Sword director: Hidemaro Fujibayashi

2007 The Legend of Zelda: Phantom Hourglass Nintendo DS Subdirector, story writer


Story writer? Oh no.


M60dk
M60dk

0
Offline
Level: 18 (Twhomp)

0
1ups givet

#400 - Skrevet 10-09-2011 00:07

Hidemaro Fujibayashi, han har været director og planlægger på de fleste af GameBoy og GameBoy Advance Zelda spillene og subdirector/storywriter på Phantom Hourglass.


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#401 - Skrevet 10-09-2011 00:09

Det bliver spændende at se. Minish Cap spillede jeg i en halv time i sin tid, så lagde jeg det fra mig, imens jeg synes, at DS-spillene er hamrende dårlige.

Jeg kunne godt tænke mig at se de tog en dygtig udvikler ind udefra, der fatter, hvad der definerer Zelda og hvad der binder de nye og gamle spil sammen, men det vil de næppe af personlige årsager. Dem tættest på Aonuma kommer formentligt til at føre serien videre.


Oni Nick
Oni Nick

25
Offline
Level: 26 (Octopi)

0
1ups givet

#402 - Skrevet 10-09-2011 02:05

Fujibayashi er langt fra et kvalitetsstempel, nej. Men syntes nu Oracle-spillene var ganske ok, mindede meget om Link's Awakening. Hans spil er da meget bedre end Aonumas i det mindste, så det lover da en lille smule. Smiley


KJ85
KJ85

21511
Offline
Level: 58 (Tektite)

0
1ups givet

#403 - Skrevet 12-09-2011 18:38

Nyeste udtalelser fra Aonuma vedrørende Zelda.

Aonuma udtaler bl.a. følgende:

"One of our goals with Skyward Sword is to be the first step in illustrating for people how the Zelda series can change and evolve."



Selv synes jeg da, at det lyder spændende med lidt udvikling af serien, men hvad siger folket?


Oni Nick
Oni Nick

25
Offline
Level: 26 (Octopi)

0
1ups givet

#404 - Skrevet 12-09-2011 19:31

Det lyder ikke godt. Ikke at jeg er imod udvikling - det må folk endelig ikke misforstå. Men tror jeg og Aonuma har to forskellige synspunkter, når det kommer til forandring og udvikling i Zelda-spil.


chessr
chessr

341
Offline
Level: 31 (ChuChu)

0
1ups givet

#405 - Skrevet 12-09-2011 21:32 - Redigeret 12-09-2011 21:32

Nu er det jo også ham der er in charge og ikke fanboysne Smiley han kan vælge at lytte men kan også lade være. det må han helt selv om Smiley hvis det her fejler totalt kan det jo være han indser der er noget galt Smiley TP var jo en succes. JO DET VAR.. Smiley