Skrevet 15-06-2010 18:08 - Redigeret 11-07-2014 01:41
Værsgo' at diskutere!#391 - Skrevet 09-09-2011 22:30
Det er rigtigt, at en spiludvikler skal udvikle nyt content, også indenfor en serie som Zelda. Men for at man overhovedet kan kalde det en serie, er der nødt til at være lidt kontinuitet. Mange synes at Zelda har bevæget sig for meget væk fra det oprindelige koncept, hvilket vil sige, at man ikke kan være sikker på, hvad man køber mere, når man køber et Zelda-spil. Det er på ingen måde positivt, og det har skadet Zelda-seriens ry så meget, at mange ser den som værende ganske middelmådig.#392 - Skrevet 09-09-2011 22:35
Der er da langt mere kontinuitet i Zelda spillene i dag end der var da serien startede.#393 - Skrevet 09-09-2011 22:38
Really? Jeg vidste ikke der var skibe og toge og ulve med i OoT!#394 - Skrevet 09-09-2011 22:46 - Redigeret 09-09-2011 22:47
Jeg synes, det virker komplet idiotisk, at Nintendo ønsker "at genopfinde" gameplayet i hvert eneste Zelda-spil. Coca Cola Company opfinder jo heller ikke smagen på Coca Cola hele tiden?#395 - Skrevet 09-09-2011 22:59
Aonuma kom oprindeligt kun ind i Zelda-serien, fordi han i ALttP blev fascineret af at slå græs og skubbe kasser. Imponerende. Han står ikke for seriens ægte værdier, de, der gjorde serien populær.#396 - Skrevet 09-09-2011 23:58
En anden sjov detalje...#397 - Skrevet 10-09-2011 00:01 - Redigeret 10-09-2011 00:01
Jeg er selv helt vild med MM, men jeg kan godt se hvad du mener. Aonuma gjorde et dårligt job, fordi MM knap solgte halvdelen af, hvad OoT gjorde (EDIT: Eller omvendt, hehe).#398 - Skrevet 10-09-2011 00:01
Så vil det måske glæde dig at høre at Aunoma ikke er director på Skyward Sword, men producer. Om de forskellige titler betyder særlig meget inden for Nintendo's døre skal jeg dog ikke kunne sige.#399 - Skrevet 10-09-2011 00:03 - Redigeret 10-09-2011 00:05
Så vidt jeg har forstået er directors dem, der står for den kreative process, hvor produceren blot "overværer" udviklingen, så ja, det har stor betydning. Hvem er så director på Skyward Sword... Koizumi (han er ligeså slem i så fald )?2007 The Legend of Zelda: Phantom Hourglass Nintendo DS Subdirector, story writer
Story writer? Oh no.
#400 - Skrevet 10-09-2011 00:07
Hidemaro Fujibayashi, han har været director og planlægger på de fleste af GameBoy og GameBoy Advance Zelda spillene og subdirector/storywriter på Phantom Hourglass.#401 - Skrevet 10-09-2011 00:09
Det bliver spændende at se. Minish Cap spillede jeg i en halv time i sin tid, så lagde jeg det fra mig, imens jeg synes, at DS-spillene er hamrende dårlige.#402 - Skrevet 10-09-2011 02:05
Fujibayashi er langt fra et kvalitetsstempel, nej. Men syntes nu Oracle-spillene var ganske ok, mindede meget om Link's Awakening. Hans spil er da meget bedre end Aonumas i det mindste, så det lover da en lille smule.#403 - Skrevet 12-09-2011 18:38
Nyeste udtalelser fra Aonuma vedrørende Zelda."One of our goals with Skyward Sword is to be the first step in illustrating for people how the Zelda series can change and evolve."
Selv synes jeg da, at det lyder spændende med lidt udvikling af serien, men hvad siger folket?
#404 - Skrevet 12-09-2011 19:31
Det lyder ikke godt. Ikke at jeg er imod udvikling - det må folk endelig ikke misforstå. Men tror jeg og Aonuma har to forskellige synspunkter, når det kommer til forandring og udvikling i Zelda-spil.#405 - Skrevet 12-09-2011 21:32 - Redigeret 12-09-2011 21:32
Nu er det jo også ham der er in charge og ikke fanboysne han kan vælge at lytte men kan også lade være. det må han helt selv om hvis det her fejler totalt kan det jo være han indser der er noget galt TP var jo en succes. JO DET VAR..