Nintendo Switch-efterføl...

Salgstal for perioden mar...

Prøv Star Wars: Knights ...

SteamWorld Heist II annon...

N-cast #217: En eksplosio...

LEGO afslører tre nye LE...

N-cast #216: Microsoft br...

N-club Streams: Uge 18

LEGO annoncerer nye LEGO ...

Overblikstrailer for Pape...

Annonceringer af annoncer...

Tetris 99

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Amiibo!

Luigi's Mansion 2

Switch - spilrygter og sp...

Fortnite

Spil på vej til Switch

Switch 2 - rygter og disk...

Pokémon GO

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

The Legend of Zelda: Skyward Sword

Wii
Wii

0
Offline
Level: 2 (Keese)

0
1ups givet

Skrevet 15-06-2010 18:08 - Redigeret 11-07-2014 01:41

Værsgo' at diskutere! Smiley

Cell shaded! Så fedt!

Link kan LØBE!

Beetle FTW !

Wii!
Oni Nick
Oni Nick

25
Offline
Level: 26 (Octopi)

0
1ups givet

#376 - Skrevet 09-09-2011 00:59

Ih, værsgo, her har du et smart pandebånd, der viser dig hvad du skal gøre hele tiden! : )


PD
PD

0
Offline
Level: 1 (Goomba)

0
1ups givet

#377 - Skrevet 09-09-2011 01:26

Oni Nick skrev:
Det er ærlig snak, men det er nu en gang ikke det Zelda går ud på. Det er der blot mange der tror, fordi seriens director blive ved med at bevæge sig i den retning.



Dette her er faktisk... mærkeligt sagt... du siger at det er seriens director der er i gang med at ødelægge hans/deres serie? Det... jeg mener, har de da ikke ret til at gå den vej de vil?

Hvad ville du sige til hvis jeg sagde til dig at din egen fanfiction gik den forkerte vej og at du var i gang med at ødelægge den? Bare som et eksempel


chessr
chessr

341
Offline
Level: 31 (ChuChu)

0
1ups givet

#378 - Skrevet 09-09-2011 08:03

HGC fra Danmark skrev:

chessr skrev:
men jeg vil også hellere have liniære spil end open world Smiley


Aah, det kan vist ikke passe. Som vi alle ved er der ingen, der kan lide lineære spil Smiley Den må du længere ud på landet med, den dér.



ved godt det ikke er helt det sammen men vil til hver en tid helst følge en rute Smiley fx vil jeg hellere spille korridor shootere som Doom 3 end jeg vil spille Far Cry fx


Jonas
Jonas

204
Offline
Level: 15 (Geega)

0
1ups givet

#379 - Skrevet 09-09-2011 12:34

PD skrev:
Dette her er faktisk... mærkeligt sagt... du siger at det er seriens director der er i gang med at ødelægge hans/deres serie? Det... jeg mener, har de da ikke ret til at gå den vej de vil?

Hvad ville du sige til hvis jeg sagde til dig at din egen fanfiction gik den forkerte vej og at du var i gang med at ødelægge den? Bare som et eksempel


Men... Zelda-serien er ikke fan fiction. Fan fiction er noget, man skriver for sin egen skyld (en af grundene til at det svinger meget i kvalitet).
Zelda-serien laves (eller burde laves) for spillernes skyld og ikke for udviklerens skyld.
Sagt på en anden måde, så skal man designe sit produkt, så det passer til forbrugerne, for ellers køber de det ikke.


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#380 - Skrevet 09-09-2011 12:44

Problemet når man kommer med kritik af Zelda er dette:

Fanboy
1. A person who is completely loyal to a game or company regardless if the game sucks or not.
2. A person who often puts down people who don't like whatever it is they like.




Togbis
Togbis

0
Offline
Level: 16 (Space Pirate)

0
1ups givet

#381 - Skrevet 09-09-2011 13:19

Måske de bare godt kan lide magiske tog?




KJ85
KJ85

21516
Offline
Level: 58 (Tektite)

0
1ups givet

#382 - Skrevet 09-09-2011 14:25 - Redigeret 09-09-2011 14:26

Nå, nu må det vist være på tide, at jeg får blandet mig lidt i tråden her. Synes efterhånden der er ved og være lidt for meget muderkastning Smiley

Tror bare vi alle må acceptere, at det måske er forskellige elementer, der tiltrækker os i Zelda-universet.

Jeg kan jo se i tråden, hvor I kan skrive hvilke Zelda-spil I har gennemført, at Alexander faktisk med undtagelse af det første spil i serien, har gennemført alle Zelda-spillene til Nintendos stationære konsoller. Jeg kan også læse, at han af disse har gennemført Zelda II og A Link to the Past flere gange.

Jeg har ikke selv prøvet sidstnævnte, men når man gider gennemføre Zelda II flere gange formoder jeg, at det er fordi man godt kan lide udfordringen og dets store fokus på kamp/action. Og her kan jeg da godt følge Alexander i, at nyere Zelda-spil ikke er nær så udfordrende. Det gør ikke noget, at man når at blive lidt frustreret over at dø flere gange - på den måde bliver man bare endnu mere glad for endelig at komme igennem den del man nu var igang med. I de første spil i serien kunne det jo til tider være nødvendigt at flygte fra en skærm proppet med fjender. Sammenlignet med TP var det mest irriterende måske 3-4 bulbins med ildpile på en gang (måske lidt groft), og så kunne man da bare placere sig langt nok væk fra dem og tage dem ud med buen - ikke vildt krævende af spilleren. Nu vil nogle nok sige, at man da bare kan udfordre sig selv i Cave of Ordeals, men det var jo på ingen måde påkrævet for at gennemføre spillet.

Indholdet af puzzles i spillene er helt tydeligt også en af de ting der deler vandene. De har jo altid været der kan man sige, men i de første spil var de måske ikke så indviklede/snedige som i de senere spil. Jeg har det selv helt fint med puzzles (elsker Layton-spillene) og det er en af de ting jeg rigtig godt kan lide ved serien. Jeg forstår dog udemærket, at andre foretrækker noget andet indhold.

Nå, nu vil jeg ikke komme med mere input i denne omgang - er ved at blive langt..


Oni Nick
Oni Nick

25
Offline
Level: 26 (Octopi)

0
1ups givet

#383 - Skrevet 09-09-2011 14:27

PD skrev:

Oni Nick skrev:
Det er ærlig snak, men det er nu en gang ikke det Zelda går ud på. Det er der blot mange der tror, fordi seriens director blive ved med at bevæge sig i den retning.



Dette her er faktisk... mærkeligt sagt... du siger at det er seriens director der er i gang med at ødelægge hans/deres serie? Det... jeg mener, har de da ikke ret til at gå den vej de vil?

Hvad ville du sige til hvis jeg sagde til dig at din egen fanfiction gik den forkerte vej og at du var i gang med at ødelægge den? Bare som et eksempel



Hvis jeg på magisk vis havde overtaget rettighederne til at lave... Lad os sige James Bond-film, ville det være så være rimeligt at jeg gjorde det til en komedie? Eller en gyserfilm? Det er præcist det Aonuma gør med Zelda-serien - laver den om til noget, den ikke er. Du kan selvfølgelig argumentere for, at han er director, og per definition kan bestemme alt mht. serien. Dette synes jeg dog personligt er noget bull, og jeg betragter ikke spil som Spirit Tracks for værende ægte Zelda-spil.


Jonas
Jonas

204
Offline
Level: 15 (Geega)

0
1ups givet

#384 - Skrevet 09-09-2011 14:33

Hvor ser du mudderkastning henne? Vi har vel alle lov til at dele vores meninger Smiley


KJ85
KJ85

21516
Offline
Level: 58 (Tektite)

0
1ups givet

#385 - Skrevet 09-09-2011 14:40

^ Var også sagt lidt i sjov - men det kan bare blive lidt for meget frem og tilbage efter min smag. Hver mand har ret til at have sin mening, men kan vi nu ikke bare vente med at konstatere noget mht. Skyward Sword til vi har prøvet det. Kan meget bedre lide facts end formodninger Smiley


chessr
chessr

341
Offline
Level: 31 (ChuChu)

0
1ups givet

#386 - Skrevet 09-09-2011 14:47

Oni Nick nu er de jo heller ikke lige gået i en helt anden retnign som i dit eksempel Smiley

Det er stadig puzzles, monster der skal slagtes, dungeons der skal klares og item der skal findes.

der er ikke en "rigtig" eller "forkert" måde at lave et Zelda spil på.


Oni Nick
Oni Nick

25
Offline
Level: 26 (Octopi)

0
1ups givet

#387 - Skrevet 09-09-2011 15:07

Jo, det kan jeg love dig for der er. Du laver ikke et action-rpg om til en togsimulator. Det gør du bare ikke.


stelzig
stelzig

4800
Offline
Level: 24 (Whomp)

0
1ups givet

#388 - Skrevet 09-09-2011 17:57

Det er nu altså lidt begrænset hvor meget toget ændrede på selve gameplayet. Man kan hurtigt genkende spirit tracks som et zeldaspil, selv hvis de have lavet det med helt andre karakterer tror jeg ret hurtigt at jeg ville have sammenlignet dem.


Oni Nick
Oni Nick

25
Offline
Level: 26 (Octopi)

0
1ups givet

#389 - Skrevet 09-09-2011 18:18

Det ændrer dog ikke på at det er kedeligt spil. Tog > puzzles > tog > puzzles > tog og puzzles > puzzles og boss battle med tog.

Der var combat i spillet, men der er også "combat" i Super Mario i så fald. Fjenderne i Mario er bare sværere placeret, så...


PD
PD

0
Offline
Level: 1 (Goomba)

0
1ups givet

#390 - Skrevet 09-09-2011 20:14 - Redigeret 09-09-2011 20:15

De har vel lov til at prøve nye ting af og til. Mange kunne jo godt lide WWs måde at sejle rundt på. Så prøvede de at gøre det igen i Phantom Hourglass, og folk kunne lide det også. Men så ville de prøve noget som lignede de andre meget, bare med tog istedet for. Det er jo netop det der er en udfordring ved at være spilskaber; at man skal prøve sig frem og bruge ting som folk kan lide. Vi kunne jo faktisk se Skyward Sword som at være en kombination af flere ideer som de har brugt før! Det kan jeg i hvert fald Smiley