Overblikstrailer for Pape...

Lanceringstrailer for Gro...

Tales of the Shire: A The...

N-cast #215: Er Indie Dir...

N-club Streams: Uge 16

Indie World Showcase apri...

Europa kommer til Switch

Indie-udsalg startet nu

SteamWorld Heist II annon...

Penny's Big Breakaway ude...

Switch 2 - rygter og disk...

Amiibo!

Spil på vej til Switch

Pokémon GO

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Pokémon Unite

Hollow Knight

Nintendo Switch

Tetris 99

Switch - spilrygter og sp...

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

The Legend of Zelda: Skyward Sword

Wii
Wii

0
Offline
Level: 2 (Keese)

0
1ups givet

Skrevet 15-06-2010 18:08 - Redigeret 11-07-2014 01:41

Værsgo' at diskutere! Smiley

Cell shaded! Så fedt!

Link kan LØBE!

Beetle FTW !

Wii!
chessr
chessr

341
Offline
Level: 31 (ChuChu)

0
1ups givet

#361 - Skrevet 08-09-2011 21:28

PD skrev:

Oni Nick skrev:Dog ville jeg ønske, at man havde fri adgang til alle fire verdenspunkter fra starten... Oh well.



Hvorfor dog det? Man ville jo alligevel ikke kunne komme ind i templet alligevel... det ville være meningsløst :b



jooooooo det er meeega sjovt at løbe løbe løbe hen til en blindgyde for at løbe løbe løbe tilbage til hvor man faktisk skulle ind og gav mening Smiley


Jonas
Jonas

204
Offline
Level: 15 (Geega)

0
1ups givet

#362 - Skrevet 08-09-2011 21:36

Oni Nick skrev:
Generelt er jeg meget imod, at man finder så vigtige quest items, såsom buen, i templerne. Men det gør det selvfølgelig nemmere for udviklerne, at tracke spillet. Jo færre muligheder spilleren har = jo mindre arbejde til udvikleren.


Sådan har det været lige siden det første Zelda, så der kan du altså ikke brokke dig over, at de har gjort det mere lineært og scriptet Smiley


Oni Nick
Oni Nick

25
Offline
Level: 26 (Octopi)

0
1ups givet

#363 - Skrevet 08-09-2011 21:45

Det ved jeg godt, det er derfor det kunne være fet med så mange alternative ruter som muligt, så man måske kunne bruge mange forskellige items til at klare mange forskellige dungeons. Der skal selvfølgelig være noget progression i spillet og noget content - det ville være kedeligt bare at kunne gå direkte ind til Ganon og dræbe ham.

Men som sagt, jeg siger bare hvad jeg forestiller mig ville være virke godt. Jeg er ikke spiludvikler og jeg ved ikke hvordan man skulle balancere sådan et spil. Jeg ved bare, at jeg gerne ville spille det. Smiley


Moysen
Moysen

40
Offline
Level: 16 (Space Pirate)

0
1ups givet

#364 - Skrevet 08-09-2011 21:46

Det kunne være sjovt med mere frihed i f.eks. hvilken rækkefølge du tager missionerne :3 Nizzle alligevel


Oni Nick
Oni Nick

25
Offline
Level: 26 (Octopi)

0
1ups givet

#365 - Skrevet 08-09-2011 22:02 - Redigeret 08-09-2011 22:03

Ikke hvis du spørger Aonuma. Hvordan fanden skulle han så kunne fortælle dig sin gode historie, hvis du kan rende rundt lige hvor du vil? Nej, det kan vi ikke have.


chessr
chessr

341
Offline
Level: 31 (ChuChu)

0
1ups givet

#366 - Skrevet 08-09-2011 22:16

Nu er historien en god del af Zelda vil jeg mene så hvorfor skulle de droppe den gode historiefortælling fordi enkelte hys "fans" vil have frihed Smiley


Jonas
Jonas

204
Offline
Level: 15 (Geega)

0
1ups givet

#367 - Skrevet 08-09-2011 22:27 - Redigeret 08-09-2011 22:53

Man kan sagtens have en dyb og spændende historie, uden at man skal tvinges til at følge den til punkt og prikke. Bare lige et eksempel: Af historiemæssige årsager SKAL man fange to fisk - en der bliver smidt væk og en til katten - tidligt i Twilight Princess for at komme videre i spillet. Denne kedelige opgave eksisterer som en obligatorisk tutorial, der "lærer" spilleren, hvordan man bruger fiskestangen. Altså er opgaven fuldstændig unødvendig og burde ikke have været med.

Desuden er alle spillets dungeons bundet til en bestemt rækkefølge, der følger historiens forløb. Det kan altså ikke betale sig at strejfe rundt på må og få for at udforske, for man kan alligevel ikke finde andet end nogle få heart pieces eller nogle rupees her og der, og man kan ikke komme videre i det egentlige spil uden at følge udviklerens nøje planlagte rute.

Nu siger jeg ikke, at linearitet er en dårlig ting, men det rejser så spørgsmålet om, hvorfor udviklerne i det hele taget har lavet en overworld (jeg tror ikke på, at TP havde været værre, hvis alle dungeons bare fungerede som "baner" i andre lineære spil). Desude kunne det da være ret fedt at have en stor, ukendt verden til rådighed, som man selv skulle finde rundt i og opdage alle hemmelighederne.


chessr
chessr

341
Offline
Level: 31 (ChuChu)

0
1ups givet

#368 - Skrevet 08-09-2011 22:32

Du kan bare ikke lave en stor åben verden hvor du kan lave alt i den rækkefølge du vil hvis du også skal have en sammenhængende historie.
Selv Elder Scrolls serien har en liniær historie. det ville jo ikke gå hvis du fik nogle stumper her og der i vilkårlig rækkefølge. Smiley
Alle Final fantasy har også haft en liniær historie tilgang hvor du SKAL gå der og der hen for at komme videre.
Samme med Fallout.

det kan ikke laves helt frit Smiley

jeg synes TP var helt fantastisk.
men jeg vil også hellere have liniære spil end open world Smiley


Oni Nick
Oni Nick

25
Offline
Level: 26 (Octopi)

0
1ups givet

#369 - Skrevet 08-09-2011 22:46 - Redigeret 08-09-2011 22:46

Det er ærlig snak, men det er nu en gang ikke det Zelda går ud på. Det er der blot mange der tror, fordi seriens director blive ved med at bevæge sig i den retning. Men det er jo vel bare 3D-spillenes forbandelse, at adgangen til 3D frister udviklerne til at lave cinematiske spil...

Det er synd.


HGC
HGC

7041
Offline
Level: 16 (Space Pirate)

0
1ups givet

#370 - Skrevet 08-09-2011 22:49

chessr skrev:
men jeg vil også hellere have liniære spil end open world Smiley


Aah, det kan vist ikke passe. Som vi alle ved er der ingen, der kan lide lineære spil Smiley Den må du længere ud på landet med, den dér.


Moysen
Moysen

40
Offline
Level: 16 (Space Pirate)

0
1ups givet

#371 - Skrevet 08-09-2011 22:54 - Redigeret 08-09-2011 22:54

Jeg har ikke noget imod historien overhoved. Men det kunne være rart med lidt frihed til selv at vælge rækkefølgen af missioner osv.

Og det ville også være dejligt med noget andet end "The End" efter sidste-bossen, så jeg ikke igen sidder og venter 30 min. på at billedet skal skifte uden held. :<


Jonas
Jonas

204
Offline
Level: 15 (Geega)

0
1ups givet

#372 - Skrevet 08-09-2011 23:06

chessr skrev:
Du kan bare ikke lave en stor åben verden hvor du kan lave alt i den rækkefølge du vil hvis du også skal have en sammenhængende historie.


Jeg ved ikke, om det er umuligt. For eksempel er Fire-, Forest- og Water-templernes rækkefølge i OoT valgfri.
Jeg har ikke noget imod lineære spil, men jeg kunne godt tænke mig at se en udvikler gøre forsøget.


Oni Nick
Oni Nick

25
Offline
Level: 26 (Octopi)

0
1ups givet

#373 - Skrevet 08-09-2011 23:22

Den lineære stil egner sig til nogen spil, den frie stil egner sig til andre. Vil gerne lige gøre det klart, at jeg ikke har noget imod lineære spil generelt - bare det giver mening. Men de fleste spil nu om dage er bare så tåkrummende dårligt designet. Jeg kunne ikke få mig selv til at spille Enslaved færdigt... Det er et af de værste spil jeg nogensinde har spillet...

Og man kunne ikke engang nyde grafikken fordi frameraten var forfærdelig. Det var som at spille på en N64! Smiley


Kanin
Kanin

641
Offline
Level: 23 (Skree)

0
1ups givet

#374 - Skrevet 09-09-2011 00:07

Virker på mig som om de fleste, forsvare Zelda, fordi det er Zelda.... Ikke fordi at i kan lide at spille liniære spil.

Twilight Princess var sådan set udemærket. Det var bare overhovedet ikke det nogen forventede. Udviklerne havde længe pralet med at have lavet den "største overworld" nogensinde i et Zelda-spil, men det faldt bare til jorden, da du skulle følge en bestemt retning.

TWW havde også en bestemt retning, men du kunne i det mindste tage på opdagelse på de forskellige øer efterhånden som spillet skred frem.

Elder Scrolls nævnes som et spil der har en liniær historie samt frihed til at bevæge sig i alle retninger. Hvorfor skulle Zelda ikke være i stand til det samme?
Det ville være AWESOME!


Jonas
Jonas

204
Offline
Level: 15 (Geega)

0
1ups givet

#375 - Skrevet 09-09-2011 00:18

Oni Nick skrev:
Den lineære stil egner sig til nogen spil, den frie stil egner sig til andre. Vil gerne lige gøre det klart, at jeg ikke har noget imod lineære spil generelt - bare det giver mening. Men de fleste spil nu om dage er bare så tåkrummende dårligt designet. Jeg kunne ikke få mig selv til at spille Enslaved færdigt... Det er et af de værste spil jeg nogensinde har spillet...

Og man kunne ikke engang nyde grafikken fordi frameraten var forfærdelig. Det var som at spille på en N64! Smiley


Haha Enslaved er godt nok forfærdeligt. Det er ikke så meget lineariteten, men mere det at spillet ikke har tillid til at spilleren kan finde ud af at gøre noget selv.