Skrevet 15-06-2010 18:08 - Redigeret 11-07-2014 01:41
Værsgo' at diskutere!#361 - Skrevet 08-09-2011 21:28
PD skrev:
Oni Nick skrev:Dog ville jeg ønske, at man havde fri adgang til alle fire verdenspunkter fra starten... Oh well.
Hvorfor dog det? Man ville jo alligevel ikke kunne komme ind i templet alligevel... det ville være meningsløst :b
jooooooo det er meeega sjovt at løbe løbe løbe hen til en blindgyde for at løbe løbe løbe tilbage til hvor man faktisk skulle ind og gav mening
#362 - Skrevet 08-09-2011 21:36
Oni Nick skrev:
Generelt er jeg meget imod, at man finder så vigtige quest items, såsom buen, i templerne. Men det gør det selvfølgelig nemmere for udviklerne, at tracke spillet. Jo færre muligheder spilleren har = jo mindre arbejde til udvikleren.
Sådan har det været lige siden det første Zelda, så der kan du altså ikke brokke dig over, at de har gjort det mere lineært og scriptet
#363 - Skrevet 08-09-2011 21:45
Det ved jeg godt, det er derfor det kunne være fet med så mange alternative ruter som muligt, så man måske kunne bruge mange forskellige items til at klare mange forskellige dungeons. Der skal selvfølgelig være noget progression i spillet og noget content - det ville være kedeligt bare at kunne gå direkte ind til Ganon og dræbe ham.#364 - Skrevet 08-09-2011 21:46
Det kunne være sjovt med mere frihed i f.eks. hvilken rækkefølge du tager missionerne :3 Nizzle alligevel#365 - Skrevet 08-09-2011 22:02 - Redigeret 08-09-2011 22:03
Ikke hvis du spørger Aonuma. Hvordan fanden skulle han så kunne fortælle dig sin gode historie, hvis du kan rende rundt lige hvor du vil? Nej, det kan vi ikke have.#366 - Skrevet 08-09-2011 22:16
Nu er historien en god del af Zelda vil jeg mene så hvorfor skulle de droppe den gode historiefortælling fordi enkelte hys "fans" vil have frihed#367 - Skrevet 08-09-2011 22:27 - Redigeret 08-09-2011 22:53
Man kan sagtens have en dyb og spændende historie, uden at man skal tvinges til at følge den til punkt og prikke. Bare lige et eksempel: Af historiemæssige årsager SKAL man fange to fisk - en der bliver smidt væk og en til katten - tidligt i Twilight Princess for at komme videre i spillet. Denne kedelige opgave eksisterer som en obligatorisk tutorial, der "lærer" spilleren, hvordan man bruger fiskestangen. Altså er opgaven fuldstændig unødvendig og burde ikke have været med.#368 - Skrevet 08-09-2011 22:32
Du kan bare ikke lave en stor åben verden hvor du kan lave alt i den rækkefølge du vil hvis du også skal have en sammenhængende historie.#369 - Skrevet 08-09-2011 22:46 - Redigeret 08-09-2011 22:46
Det er ærlig snak, men det er nu en gang ikke det Zelda går ud på. Det er der blot mange der tror, fordi seriens director blive ved med at bevæge sig i den retning. Men det er jo vel bare 3D-spillenes forbandelse, at adgangen til 3D frister udviklerne til at lave cinematiske spil...#370 - Skrevet 08-09-2011 22:49
chessr skrev:
men jeg vil også hellere have liniære spil end open world
Aah, det kan vist ikke passe. Som vi alle ved er der ingen, der kan lide lineære spil Den må du længere ud på landet med, den dér.
#371 - Skrevet 08-09-2011 22:54 - Redigeret 08-09-2011 22:54
Jeg har ikke noget imod historien overhoved. Men det kunne være rart med lidt frihed til selv at vælge rækkefølgen af missioner osv.#372 - Skrevet 08-09-2011 23:06
chessr skrev:
Du kan bare ikke lave en stor åben verden hvor du kan lave alt i den rækkefølge du vil hvis du også skal have en sammenhængende historie.
Jeg ved ikke, om det er umuligt. For eksempel er Fire-, Forest- og Water-templernes rækkefølge i OoT valgfri.
Jeg har ikke noget imod lineære spil, men jeg kunne godt tænke mig at se en udvikler gøre forsøget.
#373 - Skrevet 08-09-2011 23:22
Den lineære stil egner sig til nogen spil, den frie stil egner sig til andre. Vil gerne lige gøre det klart, at jeg ikke har noget imod lineære spil generelt - bare det giver mening. Men de fleste spil nu om dage er bare så tåkrummende dårligt designet. Jeg kunne ikke få mig selv til at spille Enslaved færdigt... Det er et af de værste spil jeg nogensinde har spillet...#374 - Skrevet 09-09-2011 00:07
Virker på mig som om de fleste, forsvare Zelda, fordi det er Zelda.... Ikke fordi at i kan lide at spille liniære spil.#375 - Skrevet 09-09-2011 00:18
Oni Nick skrev:
Den lineære stil egner sig til nogen spil, den frie stil egner sig til andre. Vil gerne lige gøre det klart, at jeg ikke har noget imod lineære spil generelt - bare det giver mening. Men de fleste spil nu om dage er bare så tåkrummende dårligt designet. Jeg kunne ikke få mig selv til at spille Enslaved færdigt... Det er et af de værste spil jeg nogensinde har spillet...
Og man kunne ikke engang nyde grafikken fordi frameraten var forfærdelig. Det var som at spille på en N64!
Haha Enslaved er godt nok forfærdeligt. Det er ikke så meget lineariteten, men mere det at spillet ikke har tillid til at spilleren kan finde ud af at gøre noget selv.