Skrevet 15-06-2010 18:08 - Redigeret 11-07-2014 01:41
Værsgo' at diskutere!#1111 - Skrevet 06-10-2011 17:15
Amberrr skrev:
Alexander Brock Petersen skrev:Introvideoen er alt for prætentiøs. Hvis du ikke kan læse, aner du ikke, hvad der foregår. Stakkels fem årige børn.
Ja. Det er virkelig også synd for de små børn, der bliver forhindret i at spille videospil, fordi de ikke kan forstå engelsk.
Men du ved godt, at man inden for medier har man en lydside OG en billedeside, som begge gerne skulle kommunikere et budskab. Hvis billedesiden ikke kommunikerer noget tydeligt og man derfor er nødt til at skulle læse underteksterne, så er det godt nok fail.
#1112 - Skrevet 06-10-2011 17:22
Synes også at billedsiden virker lidt intetsigende. Man ser dog nogle silhouetter af spillets racer, noget med en gudinde og lyren, samt lidt triforce.#1113 - Skrevet 06-10-2011 17:28
Oni Nick skrev:
I LoZ var der rigeligt at bruge rupees på. Har ikke spillet AoL nok til at vide om det var balanceret, men ellers er LoZ det ENESTE spil, der har haft et balanceret rupees-system.
Jeg så sige at phantom hour glas, havde et godt system.
Du fik rimeligt tit fjender til at tabe dem, og samtidigt var der nok skibsdele at købe. Desuden var der minigames som også krævede rupes.
Det havde alt i alt et godt rupes system, men det fungere langt fra på samme måde som i LoZ.
#1114 - Skrevet 06-10-2011 17:28
Alexander Brock Petersen skrev:
Men du ved godt, at man inden for medier har man en lydside OG en billedeside, som begge gerne skulle kommunikere et budskab. Hvis billedesiden ikke kommunikerer noget tydeligt og man derfor er nødt til at skulle læse underteksterne, så er det godt nok fail.
Det er denne vi begge hentyder til, ikke? Link.
For mig er det ret åbentlyst, hvad der foregår i introen, uden at læse teksten (som jeg dog ikke kan læse). Jeg vil ikke mene, at det er et problem for de små at fange buskabet heller. /:
#1115 - Skrevet 06-10-2011 18:23
Hvad foregår der så?#1116 - Skrevet 06-10-2011 18:33
^ Jeg ser introen som følger:#1117 - Skrevet 06-10-2011 18:43 - Redigeret 06-10-2011 20:17
En YouTube bruger har sat engelske tekster på videoen, hvis det kan bruges.#1118 - Skrevet 06-10-2011 20:01 - Redigeret 06-10-2011 20:04
KJ85 skrev:
^ Jeg ser introen som følger:
- Onde kræfter vågner
- Disse invaderer menneskeheden
- Menneskene flygter
- Noget med nogle guder
- Menneskene beder til guderne
- Guderne skaber en ny verden over skyerne fri for onde kræfter
Er enig. Dette er også det jeg ser. Og hvis vi, som halv-unge/voksne, kan se dette, så kan børn også! Lige nu er vi faktisk ligesom små børn med hensyn til den her intro, da vi heller ikke kan læse teksten :b
Btw. musikken er amazing
EDIT: Også, den sidste del med kun tekst og himlen, der fortæller teksten sikkert bare hvordan livet var efter det der skete :b
#1119 - Skrevet 06-10-2011 21:28
Wow desværre sagde traileren mig ingenting. Hvad er det hulemalerier vi arbejder med nu?#1120 - Skrevet 06-10-2011 22:06 - Redigeret 06-10-2011 22:24
Det er vist blevet nævnt før, men jeg ser mange træk fra Wind Waker prologen i Skyward Sword-introen:#1121 - Skrevet 06-10-2011 22:26 - Redigeret 06-10-2011 22:28
God analyse, Dingler. Det er tydeligt for alle Zelda-fans - undtagen de ekstreme hardcore fans, der bare åbner munden - at der er noget galt i den måde, som Nintendo forsøger at definere moderne Zelda-spil (post Ocarina of Time) på.Who gets to define the meaning of Super Mario Brothers and Zelda? You’re wasting your time asking Miyamoto or Aonuma. They don’t get to define the meaning of it. The audience gets to define the meaning of it. Without the audience, there is no entertainment.
Who gets to define the meaning of a food dish? It isn’t the cook no matter what ‘creativity’ child-dreams he has. the meaning is defined by the diner. The dish does not exist in a vacuum by itself. Its meaning and existence depends entirely on the diner, not the cook.
What is the meaning of Super Mario Brothers? Unlike other games, this particular game was taken to the heart of children. It is not a part of their childhood, it is their childhood. This is a highly privileged spot which few entertainment can enter. I fear that inside Nintendo there is no respect for this ‘meaning’, only a quiet despising that people still like Mario as a grand 2d adventure, and Nintendo is going to ruin something very wonderful, something special enough that I’m seeing children who grew up with Mario want their children to have the same magic in their childhood. But Nintendo developers seem to be so ego mad that they think they get to define the meaning of entertainment with their constant ‘creativity quests’. When I watch kids play, you can see the magic of gaming being reflected in a child’s eyes. The gamers are the source of the magic. The gamers are the source of the meaning.
#1122 - Skrevet 07-10-2011 15:10
NoA PR skrev:
Kikwi Tribe: The Kikwis are cute, fuzzy creatures that Link encounters while exploring the forest, resembling a kiwi fruit in animal form.
zOMG
#1123 - Skrevet 07-10-2011 16:31 - Redigeret 07-10-2011 16:33