Prøv Star Wars: Knights ...

SteamWorld Heist II annon...

N-cast #217: En eksplosio...

LEGO afslører tre nye LE...

N-cast #216: Microsoft br...

N-club Streams: Uge 18

LEGO annoncerer nye LEGO ...

Overblikstrailer for Pape...

Lanceringstrailer for Gro...

Tales of the Shire: A The...

Luigi's Mansion 2

Switch - spilrygter og sp...

Fortnite

Spil på vej til Switch

Amiibo!

Switch 2 - rygter og disk...

Pokémon GO

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Pokémon Unite

Hollow Knight

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

The Legend of Zelda: Skyward Sword

Wii
Wii

0
Offline
Level: 2 (Keese)

0
1ups givet

Skrevet 15-06-2010 18:08 - Redigeret 11-07-2014 01:41

Værsgo' at diskutere! Smiley

Cell shaded! Så fedt!

Link kan LØBE!

Beetle FTW !

Wii!
kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#1111 - Skrevet 06-10-2011 17:15

Amberrr skrev:

Alexander Brock Petersen skrev:Introvideoen er alt for prætentiøs. Hvis du ikke kan læse, aner du ikke, hvad der foregår. Stakkels fem årige børn.



Ja. Det er virkelig også synd for de små børn, der bliver forhindret i at spille videospil, fordi de ikke kan forstå engelsk. Smiley


Men du ved godt, at man inden for medier har man en lydside OG en billedeside, som begge gerne skulle kommunikere et budskab. Hvis billedesiden ikke kommunikerer noget tydeligt og man derfor er nødt til at skulle læse underteksterne, så er det godt nok fail.


Andreas Tarding
Andreas Tarding

7491
Online
Level: 18 (Twhomp)

0
1ups givet

#1112 - Skrevet 06-10-2011 17:22

Synes også at billedsiden virker lidt intetsigende. Man ser dog nogle silhouetter af spillets racer, noget med en gudinde og lyren, samt lidt triforce.

Kunne nok bedre lide TWW's intro - billederne deri havde ligesom lidt mere at fortælle, imo. Smiley Lydsiden i Skyward Swords intro er selvf. klart mere produceret, men ved ikke engang om jeg synes dette gør den "bedre" som sådan. Hvis jeg skal sammenligne de to, siger jeg nok umiddelbart TWW > SS, målt på stemning og læselighed. Smiley


Dead-Cheese
Dead-Cheese

2012
Offline
Level: 25 (Kokiri)

0
1ups givet

#1113 - Skrevet 06-10-2011 17:28

Oni Nick skrev:
I LoZ var der rigeligt at bruge rupees på. Har ikke spillet AoL nok til at vide om det var balanceret, men ellers er LoZ det ENESTE spil, der har haft et balanceret rupees-system.


Jeg så sige at phantom hour glas, havde et godt system.
Du fik rimeligt tit fjender til at tabe dem, og samtidigt var der nok skibsdele at købe. Desuden var der minigames som også krævede rupes.
Det havde alt i alt et godt rupes system, men det fungere langt fra på samme måde som i LoZ.


Sillyyy
Sillyyy

3020
Online
Level: 17 (Deku Baba)

0
1ups givet

#1114 - Skrevet 06-10-2011 17:28

Alexander Brock Petersen skrev:
Men du ved godt, at man inden for medier har man en lydside OG en billedeside, som begge gerne skulle kommunikere et budskab. Hvis billedesiden ikke kommunikerer noget tydeligt og man derfor er nødt til at skulle læse underteksterne, så er det godt nok fail.



Det er denne vi begge hentyder til, ikke? Link.
For mig er det ret åbentlyst, hvad der foregår i introen, uden at læse teksten (som jeg dog ikke kan læse). Jeg vil ikke mene, at det er et problem for de små at fange buskabet heller. /:


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#1115 - Skrevet 06-10-2011 18:23

Hvad foregår der så?


KJ85
KJ85

21500
Offline
Level: 58 (Tektite)

0
1ups givet

#1116 - Skrevet 06-10-2011 18:33

^ Jeg ser introen som følger:

- Onde kræfter vågner
- Disse invaderer menneskeheden
- Menneskene flygter
- Noget med nogle guder
- Menneskene beder til guderne
- Guderne skaber en ny verden over skyerne fri for onde kræfter


Andreas Tarding
Andreas Tarding

7491
Online
Level: 18 (Twhomp)

0
1ups givet

#1117 - Skrevet 06-10-2011 18:43 - Redigeret 06-10-2011 20:17

En YouTube bruger har sat engelske tekster på videoen, hvis det kan bruges. Smiley


PD
PD

0
Offline
Level: 1 (Goomba)

0
1ups givet

#1118 - Skrevet 06-10-2011 20:01 - Redigeret 06-10-2011 20:04

KJ85 skrev:
^ Jeg ser introen som følger:

- Onde kræfter vågner
- Disse invaderer menneskeheden
- Menneskene flygter
- Noget med nogle guder
- Menneskene beder til guderne
- Guderne skaber en ny verden over skyerne fri for onde kræfter


Er enig. Dette er også det jeg ser. Og hvis vi, som halv-unge/voksne, kan se dette, så kan børn også! Lige nu er vi faktisk ligesom små børn med hensyn til den her intro, da vi heller ikke kan læse teksten :b

Btw. musikken er amazing

EDIT: Også, den sidste del med kun tekst og himlen, der fortæller teksten sikkert bare hvordan livet var efter det der skete :b


Anch1989
Anch1989

0
Offline
Level: 8 (Pirahna Plant)

0
1ups givet

#1119 - Skrevet 06-10-2011 21:28

Wow desværre sagde traileren mig ingenting. Hvad er det hulemalerier vi arbejder med nu?


Dingler_
Dingler_

21
Offline
Level: 3 (Koopa-Troopa)

0
1ups givet

#1120 - Skrevet 06-10-2011 22:06 - Redigeret 06-10-2011 22:24

Det er vist blevet nævnt før, men jeg ser mange træk fra Wind Waker prologen i Skyward Sword-introen:

The Wind Waker Prolouge (se den i det mindste for musikken <3)

Something, something evil wants power (triforce obviously) that grants all wishes - evil gets banished og alle er glade...for now!

Bestemt ikke den mest orginale prolog vi har haft i Zelda-serien, og det er sådan set fint nok - det der ærger mig er mangel på genkendelighed.
I Wind Waker prologen var man ikke bange for at showcase universelt genkendelige Zelda-elementer og symboler - Link, Triforce og noget spilleren hurtigt mistænker som Ganon, fremgår alle - ingen tvivl dér, vi skal ud og redde verden igen, igen!
Skyward prologen har pretty much de præcis samme elementer med, men prøver af en eller anden grund at skjule det for os...Der er 'evil' med, men ikke noget vi på nogen måde kan relatere til Ganon. En 'omnipotent power' der blot vises som en lysende kugle, og ikke vores elskede Triforce, og så må vi helt undvære Link, eller heltesymbolet, i introen - weak!

Hvis jeg blev sat foran SS prologen uden at vide at det var en prolog til et Zelda-spil, ville jeg have haft svært ved at gættet det.
Mange af de klassiske Zelda-symboler fremgår, men det er som om man aldrig helt har ville/turde vise at det altså er et Zelda-spil man skal igang med at spille - hvilket blot styrker min mistanke om, at vi er på vej væk fra den orginale mytologi Smiley.


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#1121 - Skrevet 06-10-2011 22:26 - Redigeret 06-10-2011 22:28

God analyse, Dingler. Det er tydeligt for alle Zelda-fans - undtagen de ekstreme hardcore fans, der bare åbner munden - at der er noget galt i den måde, som Nintendo forsøger at definere moderne Zelda-spil (post Ocarina of Time) på.

Det er tydeligt, at Nintendo håber på at kunne ændre Zelda fra at være en hybrid af et adventure- og rpg-spil til et rendyrket adventure-spil med stort fokus på puzzles og narrativitet (det har de allerede gjort). Derudover virker Nintendos seneste mission til at være at definere Zelda ikke som et videospil, men som en slags "interaktiv entertainment" - det har Miyamoto ordret sagt. Problemet er blot, at Zelda har aldrig været en ren puzzle-fest eller interaktiv underholdning. Det handler om at udforske og bekæmpe monstre. Den gode Malstrom har netop postet et kort, men sigende blogindlæg om netop denne problematik:

Who gets to define the meaning of Super Mario Brothers and Zelda? You’re wasting your time asking Miyamoto or Aonuma. They don’t get to define the meaning of it. The audience gets to define the meaning of it. Without the audience, there is no entertainment.

Who gets to define the meaning of a food dish? It isn’t the cook no matter what ‘creativity’ child-dreams he has. the meaning is defined by the diner. The dish does not exist in a vacuum by itself. Its meaning and existence depends entirely on the diner, not the cook.

What is the meaning of Super Mario Brothers? Unlike other games, this particular game was taken to the heart of children. It is not a part of their childhood, it is their childhood. This is a highly privileged spot which few entertainment can enter. I fear that inside Nintendo there is no respect for this ‘meaning’, only a quiet despising that people still like Mario as a grand 2d adventure, and Nintendo is going to ruin something very wonderful, something special enough that I’m seeing children who grew up with Mario want their children to have the same magic in their childhood. But Nintendo developers seem to be so ego mad that they think they get to define the meaning of entertainment with their constant ‘creativity quests’. When I watch kids play, you can see the magic of gaming being reflected in a child’s eyes. The gamers are the source of the magic. The gamers are the source of the meaning.




Andreas Tarding
Andreas Tarding

7491
Online
Level: 18 (Twhomp)

0
1ups givet

#1122 - Skrevet 07-10-2011 15:10

NoA PR skrev:
Kikwi Tribe: The Kikwis are cute, fuzzy creatures that Link encounters while exploring the forest, resembling a kiwi fruit in animal form.


zOMG


Dingler_
Dingler_

21
Offline
Level: 3 (Koopa-Troopa)

0
1ups givet

#1123 - Skrevet 07-10-2011 16:31 - Redigeret 07-10-2011 16:33



Kawaiiiiiiiiiiii!!


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#1124 - Skrevet 07-10-2011 16:53




PD
PD

0
Offline
Level: 1 (Goomba)

0
1ups givet

#1125 - Skrevet 07-10-2011 17:05