Overblikstrailer for Pape...

Lanceringstrailer for Gro...

Tales of the Shire: A The...

N-cast #215: Er Indie Dir...

N-club Streams: Uge 16

Indie World Showcase apri...

Europa kommer til Switch

Indie-udsalg startet nu

SteamWorld Heist II annon...

Penny's Big Breakaway ude...

Amiibo!

Spil på vej til Switch

Pokémon GO

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Pokémon Unite

Hollow Knight

Nintendo Switch

Tetris 99

Switch - spilrygter og sp...

F-Zero 99

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Tilbudstråden

kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

3
1ups givet

Skrevet 06-01-2012 16:03

Emnet, hvor man kan poste et godt tilbud, hvis man ser et. Både de fysiske og online butikkerne har af og til rigtig gode tilbud, men det kræver, at man holder øje hele tiden. Derfor kunne det være fedt at have et emne, hvor man kan gøre andre opmærksomme på tilbud, hvis man ser et.

KJ85
KJ85

21454
Online
Level: 58 (Tektite)

0
1ups givet

#2041 - Skrevet 12-08-2017 21:57

^Det er ikke sikkert, men det er heller ikke forbrugervenligt. Alle andre steder i avisen, hvor de skriver et eksempel på en pris, der er det hvor et varesortiment er nedsat med eksempelvis 30 %, så det er faktisk ekstra forvirrende i dette tilfælde.


O-train
O-train

326
Offline
Level: 35 (Lakitu)

0
1ups givet

#2042 - Skrevet 13-08-2017 00:29 - Redigeret 13-08-2017 00:49

KJ85 skrev:
^Det er ikke sikkert, men det er heller ikke forbrugervenligt. Alle andre steder i avisen, hvor de skriver et eksempel på en pris, der er det hvor et varesortiment er nedsat med eksempelvis 30 %, så det er faktisk ekstra forvirrende i dette tilfælde.



Jo det er 99,9% sikkert. De 0,1% kommer af muligheden for at få en retssag der ignorerer tidligere eksempler af samme natur, juridisk litteratur og etableret teori vedrørerende aftaleret. Hvis du er meget heldig, kan du få en retssag, hvor alle indblandet er inkompetente.

Men altså det afhænger selvfølgelig også af, om vi snakker om samme problemstilling. Jeg forstår det således: Hvis problemstillingen er, at reklamen er uklar, risikerer forbrugeren at tro, at denne er berettiget til et produkt til en bestemt pris, ud fra egen forståelse af annoncen.

Dette skal således afgøres ud fra aftaleret - der vinder forbrugeren ikke her. Fuldkommen ude af diskussion.

Spørg enhver jurist (aftaleloven er noget af det første, som vi lærer, så de fleste har generelt kendskab til det). Der er ikke én som vil sige andet end 'opfordring til tilbud', fordi konsensus er, at alt der annonceres til bred kundekreds (samt webannoncer) skal have det forbehold. Det skyldtes i bund og grund, at trykfejl og dårlig kommunikationsevner (som det måske er tilfældet her) kan have seriøse økonomiske konsekvenser for et firma, hvis alt var underlagt én enkelt kategori, altså 'tilbud', idet man pr. lov skal efterkomme et tilbud. Derfor separerer man mellem 'tilbud' og 'opfordring til tilbud', og alting der er annonceret i reklameaviser, tv og webannoncer - til en bred kreds - kategoriseres som 'opfordring til tilbud' og har således det her forbehold med sig, at kunden ikke er berettiget, men selv går ned og beder butikken om varen, hvor produkter som underligges 'tilbud', er de som står på hylderne med en specificeret pris.

Og lige præcis til dét (altså finde et produkt på en hylde, i butikken, med et prisskilt på),kan jeg komme med lidt hjælp til fremtiden: hvis du træder ind i en butik, finder varen til en bestemt pris og de ved skranken kræver anden pris, ja så er du faktisk berettiget til den pris, som du har fundet den til på hylden. Varer på hylder er tilbud - ikke opfordring til tilbud

GameStop lyver især her overfor mange kunder, da de ændrer prisskilte ud fra prisændringer i deres system, hvilket betyder at der efter kampagner er varer, hvor prisskiltet ikke er skiftet (fordi de ikke er hurtige nok ift. mandskab eller bare ikke detaljeorienteret) men prisen er ændret, når den scannes (forhøjet), og så fortæller de kunderne, at det er en menneskelig fejl og nægter at sælge varen til kunden for den fundne pris... men det er faktisk ikke lovligt.


KJ85
KJ85

21454
Online
Level: 58 (Tektite)

0
1ups givet

#2043 - Skrevet 13-08-2017 11:23

^Tror du misforstod mit svar. Jeg betvivlede ikke dit indlæg, men konstaterede blot, at annoncen ikke var forbrugervenlig


O-train
O-train

326
Offline
Level: 35 (Lakitu)

0
1ups givet

#2044 - Skrevet 13-08-2017 11:27

KJ85 skrev:
^Tror du misforstod mit svar. Jeg betvivlede ikke dit indlæg, men konstaterede blot, at annoncen ikke var forbrugervenlig



Haha ja okay. Da du skrev "det er ikke sikkert", troede jeg det var et svar til, hvorvidt det var lovligt eller ej. Smiley


O-train
O-train

326
Offline
Level: 35 (Lakitu)

0
1ups givet

#2045 - Skrevet 23-08-2017 21:40

Elgiganten "åbner" ny butik i Frederiksberg Centeret, hvor man kan få Nintendo Switch til 1999.

Jeg overvejer det kraftigt, for jeg vil gerne have Super Mario Oddysey, og jeg ser ikke denne pris ske før efter nytår.


Livekiller92
Livekiller92

29
Offline
Level: 3 (Koopa-Troopa)

0
1ups givet

#2046 - Skrevet 09-09-2017 07:57 - Redigeret 09-09-2017 07:58

Efter server nedbruddet lader det til at nogen opslag herinde er forsvundet. Men mit spørgsmål går på om den person som nu skrev at man kunne købe fra russisk markedsplads på Nintendo switch. Hvordan gjorde man Det?


Thetof91
Thetof91

1201
Offline
Level: 30 (Blooper)

0
1ups givet

#2047 - Skrevet 09-09-2017 14:18

Rent tip så har jeg selv kigget efter hvor kunne få fat på Pokemon Gold og Silver til 3ds i den der papkasse. Smiley

Efter ikke kunne finde nogle danske butikker med det fandt jeg base.com, som sender fra England.
Har givet 22,5 euro med fragt for begge. Så ca 170 kr for begge. Smiley


KJ85
KJ85

21454
Online
Level: 58 (Tektite)

0
1ups givet

#2048 - Skrevet 09-09-2017 17:02

@Livekiller92: Det handler så vidt jeg ved om at oprette ekstra Nintendo Accounts og brugere på din konsol med tilknytning til andre lande - eksempelvis Rusland. Når du bruger russisk konto vil du således komme til at handle på den russiske eShop i stedet for den danske, og man kan så skifte tilbage til sin normale bruger efterfølgende.


Martin P
Martin P

468
Offline
Level: 2 (Keese)

0
1ups givet

#2049 - Skrevet 09-09-2017 20:20

KJ85 skrev:
@Livekiller92: Det handler så vidt jeg ved om at oprette ekstra Nintendo Accounts og brugere på din konsol med tilknytning til andre lande - eksempelvis Rusland. Når du bruger russisk konto vil du således komme til at handle på den russiske eShop i stedet for den danske, og man kan så skifte tilbage til sin normale bruger efterfølgende.



Er der en måde, hvorpå man kan se priserne på de forskellige stores, uden at oprette en konto for hvert land?


Michael
Michael

5416
Offline
Level: 18 (Twhomp)

0
1ups givet

#2050 - Skrevet 09-09-2017 21:54

^
Der var en i en tidligere tråd, der linkede til den her: https://savecoins.me/


Pieyanthikos
Pieyanthikos

2693
Offline
Level: 18 (Twhomp)

0
1ups givet

#2051 - Skrevet 18-09-2017 09:46

Undskyld jeg ofte poster de internationale priser på eShop-titler, men indimellem dukker der gode priser op rundt om i verden.

Splatoon 2 koster 315 kr. på den sydafrikanske eShop. Til sammenligning koster det 375 kr. på den amerikanske og 479 kr. på den danske. Det er en ret fin pris.

Som Michael skriver; tjek Savecoins inden I køber noget på den danske shop.


Michael
Michael

5416
Offline
Level: 18 (Twhomp)

0
1ups givet

#2052 - Skrevet 18-09-2017 18:40

^ Posts som dine er den primære grund til at jeg ofte tjekker den tråd her, så for min skyld må du hellere end gerne poste løs! Og tak for det i øvrigt!

315,- er en rigtig god pris, det skal i hvert fald overvejes!


RuzPwn
RuzPwn

26
Offline
Level: 8 (Pirahna Plant)

0
1ups givet

#2053 - Skrevet 18-09-2017 19:11 - Redigeret 18-09-2017 19:11

#2120:
Well.. En fin pris! Hvis bare jeg ikke var så opsat på at købe mine spil fysiske Smiley


JOEP
JOEP

74310
Online
Level: 50 (Torizo)

0
1ups givet

#2054 - Skrevet 18-09-2017 19:26

Det kommer til at kræve adskillige forskellige brugere på ens Switch, hvis man da ikke bare skal ændre land hver gang. Kan godt være, det er mere effektivt i længden. Smiley


Pieyanthikos
Pieyanthikos

2693
Offline
Level: 18 (Twhomp)

0
1ups givet

#2055 - Skrevet 18-09-2017 19:47

Man kan roligt nøjes med at ændre land på ens standardprofil hver gang man gør en handel. Købene kan jo også foretages over Nintendos hjemmeside, hvorefter spillet automatisk downloades til maskinen på standby. Det gør processen lidt lettere.