Prøv Star Wars: Knights ...

SteamWorld Heist II annon...

N-cast #217: En eksplosio...

LEGO afslører tre nye LE...

N-cast #216: Microsoft br...

N-club Streams: Uge 18

LEGO annoncerer nye LEGO ...

Overblikstrailer for Pape...

Lanceringstrailer for Gro...

Tales of the Shire: A The...

Amiibo!

Luigi's Mansion 2

Switch - spilrygter og sp...

Fortnite

Spil på vej til Switch

Switch 2 - rygter og disk...

Pokémon GO

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Pokémon Unite

Hollow Knight

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

3DS - Virtual Console

Togbis
Togbis

0
Offline
Level: 16 (Space Pirate)

0
1ups givet

Skrevet 17-08-2011 23:16 - Redigeret 28-04-2012 19:17

Jeg har oprettet dette emne for at folk kan diskuttere Nintendo's 3DS Virtual Console.



På nuværende tidspunkt understøtter servicen kun de gamle Gameboy, Gamegear og Colour spil, samt enkelte NES-titler med tilføjet stereoskopisk 3D-effekt.
Men på længere sigt har Nintendo også planer om at tilføje flere konsoller til servicen.

Tilgængelige spil på den europæiske service i skrivende stund:

Gameboy:
Alleyway
Super Mario Land
Tennis
Donkey Kong
Double Dragon
Radar Mission
Kirby's Dream Land
Fortified Zone
Qix
Mario's Picross
Game & Watch Gallery
Baseball
Pac-Man
Avenging Spirit
Gargoyle's Quest: Ghosts 'n Goblins
Megaman: Dr. Wily's Revenge
Super Mario Land 2: 6 Golden Coins
Catrap
Golf
BurgerTime Deluxe
Adventure Island
Side Pocket
Metroid II: Return of Samus
Lock 'n' Chase
Tetris
Bionic Commando
Trip World
Balloon Kid
Kirby's Block Ball
Wario Land: Super Mario Land 3
Kid Icarus: Of Myths and Monsters
Dr. Mario

Gameboy Colour:
The Legend of Zelda: Link's Awakening DX
Blaster Master: Enemy Below
Prince of Persia

3D Classics:
Excitebike
Xevious
Urban Classics
TwinBee
Kirby's Adventure
Kid Icarus

Nintendo Entertainment System (*foreløbigt kun for ambassadører):
Balloon Fight*
Donkey Kong Jr.*
Ice Climber*
Mario & Yoshi*
Metroid
NES Open Tournament Golf*
Super Mario Bros.
The Legend of Zelda
Wrecking Crew*
Zelda II: The Adventure of Link*
Punchout!!

Gameboy Advance (foreløbigt kun for ambassadører):
F-Zero: Maximum Velocity
Fire Emblem: The Sacred Stones
Kirby & the Amazing Mirror
Mario Kart: Super Circuit
Mario vs. Donkey Kong
Metroid Fusion
The Legend of Zelda: The Minish Cap
Wario Land 4
WarioWare, Inc.: Minigame Mania
Yoshi's Island: Super Mario Advance 3

Game Gear:
Dragon Crystal
Shinobi
Sonic the Hedgehog: Triple Trouble

(Kilde: Wikipedia)



Jeg kan også henvise til N-Clubs artikel:
"Nintendo bør ændre deres måde at distribuere digitale spil på".

Så...yeah.


- Hvad synes du overall om 3DS'ens Virtual Console? (spil, pris, udbud, styring, kompatibilitet osv)
- Hvilke spil har du købt og hvad synes du om dem?
- Hvilke konsoller/spil så du gerne tilføjet til servicen?
- Hvad synes du om tilføjelsen af 3D til gamle spil? (3D Classics)
+ Whatever folk nu har tænkt sig at diskutere om emnet Smiley


Edit: Listen er opdateret 28/04/12

Bo130
Bo130

110
Offline
Level: 38 (Tatori)

0
1ups givet

#226 - Skrevet 02-07-2012 11:55

Hvis ikke de allerede havde genudgivet spillene så ville jeg sige det kom an på det. Nu hvor de er udgivet tænker jeg at det er en oplagt mulighed for at skabe hype op til den næste generation af Pokémon, så det ville være et klogt træk at gøre.

Jeg har dog ikke den store tiltro til at de implementerer trådløse byttehandler og kampe, selv om det er enormt oplagt. Det er så vidt jeg husker kun Pokémon Snap som de har ændret på inden Virtual Console-udgivelsen, så selv om det virker oplagt tvivler jeg stærkt på at de udnytter sig af det.


Mr. Mario
Mr. Mario

5737
Online
Level: 23 (Skree)

0
1ups givet

#227 - Skrevet 02-07-2012 12:06 - Redigeret 02-07-2012 12:07

Bo130 skrev:
det er en oplagt mulighed for at skabe hype op til den næste generation af Pokémon, så det ville være et klogt træk at gøre.

Det tænkte jeg også på - nye spillere kunne blandt andet komme til, for en billig penge, før de gik ud og brugte større beløber på at købe et sprit nyt spil (og Pokémon så viser sig ikke at falde i deres smag).

Bo130 skrev:
Jeg har dog ikke den store tiltro til at de implementerer trådløse byttehandler og kampe, selv om det er enormt oplagt.

Jeg har også min store tvivl om dette. Men det stiller jo Nintendo i et dilemma.
Der er jo to mål i Pokémon-spillene:
1. Vind Ligaen
2. Fuldend Pokédex'en
Sidstnævnte mål vil derfor bliver svært at fuldende uden byttefunktion - med mindre de går ind og laver nogle flere trades i selve spillet som modtræk til at implementere trådløs kommunikation i VC-versionen.


Bo130
Bo130

110
Offline
Level: 38 (Tatori)

0
1ups givet

#228 - Skrevet 02-07-2012 12:08

Anders Larsen skrev:
- med mindre de går ind og laver nogle flere trades i selve spillet som modtræk til at implementere trådløs kommunikation i VC-versionen.



HVIS de endelig går ind og ændrer på spillets kode, så tror jeg bestemt også de tilføjer mulighed for at bytte trådløst.


KJ85
KJ85

21506
Online
Level: 58 (Tektite)

0
1ups givet

#229 - Skrevet 01-08-2012 10:57

Vist ved at være længe siden Togbis har opdateret listen i første post..

Tror lister som denne kan være til stor hjælp, når spilarkivet forhåbentlig genindføres senere Smiley


Bo130
Bo130

110
Offline
Level: 38 (Tatori)

0
1ups givet

#230 - Skrevet 01-08-2012 11:01

Det er vel heller ikke vigtigt han gør det, han skriver jo netop den er kopieret fra Wikipedia, så man kan jo bare gå derind hvor den hele tiden er opdateret Smiley


KJ85
KJ85

21506
Online
Level: 58 (Tektite)

0
1ups givet

#231 - Skrevet 01-08-2012 11:02

Det havde jeg så misset.. Sorry


Mr. Mario
Mr. Mario

5737
Online
Level: 23 (Skree)

0
1ups givet

#232 - Skrevet 04-08-2012 18:24

Hmm...

... hvorfor er Nintendo nu gået fra at have en fast pris på tingene? Jeg var lige et smut forbi Nintendo eShop i dag og lagde mærke til, at to Game Boy Colour-spil (Rayman og Toki-Tori) ikke kostede det samme. Smiley
Det var da meget lettere den gang på Wii'en, hvor eksempelvis NES-spillene kostede 500 Wii Points, Nintendo 64-spillene kostede 1000 Wii Points (når man ser bort fra 'festivaltitlerne').


KJ85
KJ85

21506
Online
Level: 58 (Tektite)

0
1ups givet

#233 - Skrevet 04-08-2012 18:53

Jeg er nu meget glad for, at de differentierer i pris alt efter spillet. Det første GBC-spil på eShoppen var Link's Awakening DX til 45 kr., så det er da dejligt at andre spil er billigere Smiley


Mr. Mario
Mr. Mario

5737
Online
Level: 23 (Skree)

0
1ups givet

#234 - Skrevet 04-08-2012 18:58 - Redigeret 04-08-2012 18:58

KJ85 skrev:
Det første GBC-spil på eShoppen var Link's Awakening DX til 45 kr., så det er da dejligt at andre spil er billigere Smiley

... ja, for de langsomme. Smiley

Men det er da altid dejligt at se priser, der er billigere end 45 kr. - men det havde da været rart med en fast pris, så ved man jo, hvad man skal regne med at skulle betale.


KJ85
KJ85

21506
Online
Level: 58 (Tektite)

0
1ups givet

#235 - Skrevet 04-08-2012 19:10

^ Går ud fra du mener hurtige, og hentyder til, at spillet for nyligt var på udsalg??

En ting kan du være sikker på - alle udgivelsers pris er et multiplum af 7,50 kr. Det gælder både VC og DSi-/3DSWare. Så det er bare et spørgsmål om, hvad Nintendo mener det enkelte spil er værd..


Mr. Mario
Mr. Mario

5737
Online
Level: 23 (Skree)

0
1ups givet

#236 - Skrevet 04-08-2012 19:14 - Redigeret 04-08-2012 19:15

Er det mig, der forveksler det med en anden Zelda-titel, men det var da gratis til at starte med. Smiley

KJ85 skrev:
En ting kan du være sikker på - alle udgivelsers pris er et multiplum af 7,50 kr. Det gælder både VC og DSi-/3DSWare. Så det er bare et spørgsmål om, hvad Nintendo mener det enkelte spil er værd..

Jep, elle en Euro, som de 7,5 kommer fra.

Så er spørgsmålet bare om det er Nintendo alene, der bestemmer prisen. Mon ikke Ubisoft og Capcom har haft en finger med i spillet angående Rayman og Toki-Tori.


Hassus
Hassus

0
Offline
Level: 22 (Ice Keese)

0
1ups givet

#237 - Skrevet 04-08-2012 19:25

Tror aldrig Link's Awakening har været gratis, men...
- The Legend of Zelda: Four Swords var gratis i en periode omkring seriens 25 års jubilæum.
- Zelda I og II(NES) var gratis for tidlige købere af 3DS'en via Ambassador Program.

Der har allerede været ret meget Zelda i omløb på 3DS'en Smiley


Mr. Mario
Mr. Mario

5737
Online
Level: 23 (Skree)

0
1ups givet

#238 - Skrevet 04-08-2012 19:33

Hmm...

... nu får jeg også langsomt en fornemmelse af, at jeg også brugte penge for at erhverve mig spillet. Så tror skam at I har ret. Smiley


KJ85
KJ85

21506
Online
Level: 58 (Tektite)

0
1ups givet

#239 - Skrevet 04-08-2012 19:35

^ Præcis. Four Swords Aniversary Edition var gratis i en lang periode, men blev ikke efterfølgende sat til salg.


Hassus
Hassus

0
Offline
Level: 22 (Ice Keese)

0
1ups givet

#240 - Skrevet 21-08-2012 00:19 - Redigeret 23-08-2012 18:07

Da jeg er blevet spurgt et par gange herinde om jeg har nogle ting/anbefalinger at dele om spillene på eShop, tænker jeg at det er på tide med en mindre opsamling af de bedste skjulte perler jeg mener at have stødt på.
Der er selvfølgelig allerede mange fede klassikere at finde i Game Boy-kataloget på eShoppen, som Super Mario Land 2, Kirby's Dreamland og Link's Awakening DX. Disse er dog spil man har mulighed for at støde på mange steder, som i Galactico's tråd, "N-clubs GB/GBC Top 15". Det jeg i stedet vil vælge at fokusere på er to Game Boy-spil på eShoppen I muligvis ikke har hørt om, men som jeg i den grad mener har fortjent noget opmærksomhed.

Trip World:



Trip World er en håndholdt platformer af den bedste slags jeg kender. I stil med det første spil i Kirby's Dreamland-serien er det ganske kort, men til gengæld er det så velproduceret, livligt og varieret at genspilningsværdien er helt i top - det er ingen overdrivelse. Det er svært at beskrive hvor godt jeg synes Trip World er.
Man spiller som en lille manga-lignende kanin, hvis standard angreb er et lille spark. Trykker man ned og B forvandler kaninen sig til en kaninfisk, som er ubrugelig på land og nærmest nødvendig i vandet. Kaninfisken angriber ved at skyde bobler. Trykker man op og B kommer kaninen i en slags "fly mode", hvor den er angrebsløs. Til gengæld kan kaninen flyve et godt stykke før dens ører bliver trætte af at blive brugt som vinger. Udover standardforvandlingerne er der en række midlertidige specielle forvandlinger, der påbegyndes når kaninen finder bestemte planter eller frugter: Dens hale kan forvandles til en pisk, den kan transformeres til en bold ala Ball Kirby i Kirby's Adventure og sidst og ikke mindst kan kaninen i stil med Smash Bros. plante en blomst i hovedbunden på sine fjender. Blomsten pacificerer fjenderne og de kan ikke angribe mens blomsten er i panden.
Denne egenskab giver dog ikke rigtig mening uden at forklare en af de virkelig gode ting ved Trip World: Fjenderne i spillet gør normaltvist ikke skade på nær når de rent faktisk udfører et angreb. Det gør de såkaldte fjender mere naturlige og personlige på en måde og deres livlige AI er endnu en ting, der gør det til et ganske særligt Game Boy-spil. Der er et VÆLD af forskellige fjender i det ellers korte spil og bosserne er programmeret med den samme livlige AI som de mindre fjender.
Bosserne er mærket af den samme nuttede manga-stil som i resten af spillet og er ikke meget mere frygtindgydende end kaninen man styrer. For at toppe det hele af er animationerne flydende og naturlige og bidrager til den livlighed, der præger spillet.
Samlet gør alle disse delelementer Trip World til et spil med en distinkt og lun atmosfære, der til trods for det tilforladelige ydre også byder på en del udfordringer, især ved den endelige bosskamp. Rent teknisk hverken ligner eller føles det som noget andet spil jeg har oplevet på Game Boy.


Køb Trip World og glæd dig over det gode køb.


Avenging Spirit:



Avenging Spirit er en ganske veludført port af et arkadespil af samme navn. Hovedkonceptet i spillet er at man er et spøgelse og har evnen til at overtage og styre levende væsener. I spøgelsesform taber man konstant åndelig energi, der har til formål at bevare spøgelset i denne eksistens. Løber spøgelses tør, svæver det modvilligt til himmels og man har mulighed for at prøve banen igen.
Da spøgelset ikke kan svæve frit særligt længe foregår næsten hele spillet i form af en valgfri fjende, hvis krop man overtager. Fjenderne varierer ikke kun mht. angreb. De varierer ligeledes med HP, springhøjde, hurtighed og på andre nuancerede måder. Med præmisset om kropsovertagelser kan man sige at spillet enten vil ende med at flyve eller falde afhængigt af hvor godt udvalget af fjender. Hvordan er udvalget? Lad mig sige det sådan: Kænguru, gangster, troldmand, mech suit... Der er nok at tage af og noget for enhver smag. Løber fjenden tør for HP mens man styrer den bliver spøgelset slynget udenfor kroppen endnu engang og må igen desperat lede efter et nyt offer inden den åndelige energi løber tør.
Når fjenderne ikke er under spøgelsets kontrol er de ganske offensive og leverer en ret stor udfordring. Faktisk vil jeg betegne spillet som en Action Platformer, da de virkelig går til den med laser, bly, bomber og hvad de ellers angriber med. Bosserne er også ganske veludførte og rimelig udfordrende. Udfordringsniveauet spillet igennem gør valget af krop mere betydningsfuldt, da én slags fjendekrop frem for en anden kan betyde liv eller død. Noget andet er at det føles ekstra godt at overtage en stærk fjende, når man ved at egenskaberne vil komme en til nytte.
Med det store fokus på action er der imidlertid ikke plads til mange hemmeligheder og ekstra aktiviteter i spillet. Der er dog én central ekstraudfordring, der strækker sig igennem hele spillet. Den består i at samle tre mere eller mindre gemte nøgler i løbet af spillet, for at kunne åbne op for en ekstra stærk krop til sidste bosskamp. Nøglerne er ikke så svære at finde og tilføjer en fast og hyggelig opgave med en fed gevinst ved siden af det lettere sporadiske og action-fyldte gameplay.
Dette gameplay er dog hvad gør Avenging Spirit til noget særligt og det kan godt undre mig hvorfor man ikke har set mere til dette spil end man har. I 90'erne hvor mange udviklere forsøgte at skabe genkendelige karakterer med karakteriserende egenskaber, synes spøgelset at være en stor original, der åbner døren for en helt særlig spiloplevelse.
Det er et velproduceret og balanceret spil og genspilningsværdien ligger i at gå efter at overtage andre fjender end man måske er vant til.


Beklager at jeg ikke kunne finde en ordentlig trailer til spillet - det siger også noget om hvor overset et spil det er. Tjek det ud.


Trip World og Avenging Spirit kan SAMLET købes for KUN 45 kr. på 3DS'ens Virtual Console. Selv samlet er de to oversete klassespil væsentligt billigere end et såkaldt moderne retrospil på eShoppen, som Mutant Mudds man skal af med 67,50 kr. for at downloade...

Jeg håber jeg har fået inspireret en eller to til at give disse gamle spil en chance. Det synes jeg de har fortjent Smiley