Skrevet 10-12-2009 06:49
... Er et pænt cool spil.#1 - Skrevet 10-12-2009 07:14
Tak for at dele dine impressions. Jeg skal helt klart snuppe dette spill inden december er omme.#2 - Skrevet 11-12-2009 14:20
Køber det nok på et tidspunkt, men jeg har ikke så mange penge lige nu. Jeg har også for mange spil, jeg ikke har gennemført endnu. Har en mistanke om, at disse fakta på en eller anden måde hænger samen :/#3 - Skrevet 11-12-2009 16:59 - Redigeret 11-12-2009 17:27
Ved ikke om jeg kan melde mig enig i at sværhedsgraden er blevet bedre siden Hourglass. Giver dig ret i at de fleste puzzles i Spirit Tracks er rigtig gode, men om de er specielt sværere ved jeg ikke. Generelt er jeg meget tilfreds med de forskellige temples/dungeons, gid spillet udelukkende bestod af dem.#4 - Skrevet 12-12-2009 00:31
Jeg synes nu spillet gav mig mere udfordring end PH, men det er ganske vist længe siden jeg har spillet det.#5 - Skrevet 13-12-2009 22:04
Kan se andre anmeldere også har priset Spirit Tracks for længden, så det må være mig der tager fejl. Skal siges at jeg udelukkende har koncentreret mig om main questen, og har ikke været ude på så meget som én eneste side quest, men syntes stadig 10 timer er for lidt, selv for en håndholdt titel#6 - Skrevet 04-01-2010 10:34
Nu kommer det så også an på hvad man bruger sin tid på i spillet#7 - Skrevet 04-01-2010 18:52
Kun mig der synes at Zelda er blevet en smule slidt (... sagde hun også i går...). Hvornår får vi en god legende om Zelda, istedet for? Lidt som i Majora's Mask, hvor hun kun optræder kort, som en del af Links hukommelse.#8 - Skrevet 04-01-2010 18:57
Vidste ikke Zelda havde en lesbisk kæreste!#9 - Skrevet 04-01-2010 20:53
Thomas Dyregaard skrev:
Kun mig der synes at Zelda er blevet en smule slidt (... sagde hun også i går...). Hvornår får vi en god legende om Zelda, istedet for? Lidt som i Majora's Mask, hvor hun kun optræder kort, som en del af Links hukommelse.
Siger du, at Zeldas optræden i ST var skidt? Det var noget af det bedste ved hele spillet. Kan ikke huske hvornår Zelda sidst har spillet nogen som helst rolle i et Zelda spil. Lad mig tænke. Jo, i ALttP, der skulle man hjælpe hende igennem kloakker.
Synes generelt det er sørgeligt, at Nintendo ikke udnytter deres figurer mere end de gør. ST did it right. (y) Ikke mærkelige aliens eller irriterende feer som sidekicks. Det er 10 gange mere interessant, at høre om én af de mest reellle personer i Zelda-serien.
Ellers er jeg enig med dig, Link, Zelda og Ganon kunne nemt retire.
#10 - Skrevet 04-01-2010 21:11 - Redigeret 05-01-2010 17:05
Det er jo netop, Legenden om Zelda. Legenden om prinsessen som da man aldrig (sjældent) møder. En legende fyldt med mystik og omringet af episke historier. En legende som står for "det større gode", som man skal ud og kæmpe for at bevare.#11 - Skrevet 05-01-2010 16:36
Thomas Dyregaard skrev:
Det er jo netop, Legenden om Zelda. Legenden om prinsessen som da man sjældent møder hende. En legende man skal kæmpe for.
Du har misforstået ordets betydning. En legende er ikke per definition en figur. Du kan ikke på den måde kæmpe for en legende. Der kan self findes legendariske figurer, men ellers forstår jeg dig ikke.
Thomas Dyregaard skrev:
Hvorfor skal en irriterende teenage pige følge én igennem hele spillet?
Ak ja. Jeg er også ved at få et nervesammenbrud. Igen, hvad mener du?
Thomas Dyregaard skrev:
Synes aldrig Zelda har været særlig interessant som spil karakter, på samme måde som jeg aldrig har fundet Peach særlig spænende i Mario spillene.
Nu er det en kendsgerning, at Mario-serien aldrig har bygget noget op omkring dens karakterer. Dette gør Zelda-serien, omend det er sparsomt. Sheik var nemt den mest interessante figur i OoT f.eks., fordi hun rent faktisk var med i handlingen. Dette er der meget få figurer, der er i Zelda, hvis man ser bort fra MM, som næsten var bygget op om NPC'erne. Sidekicksne er blevet mere interessante i de nyere spil, men i kraft af dette, er hovedpersonerne blevet fuldkomment unødvendige. Derfor føler jeg at det er godt, at figurerne nu får en personlighed. Ellers synes jeg ikke de bør være med, når de bare optræder som hullede objekter.
Thomas Dyregaard skrev:
I Twillight Princess eksempelvis, interessant netop fordi hun kun var med sjældent, samt hun var udsat for en ekstrem ondskab. Det samme som i Alttp.
Forstår slet ikke den sætning, men Zelda havde ingen rolle i TP, hvis det er det du hentyder til. Det var bare en dårlig undskyldning for at smide Triforce ind i billedet. Forstår ikke at du synes en person bliver mere interessant, når man intet hører til den.
Thomas Dyregaard skrev:
Kings of Red Lions, var awesome. Se det var en bikarakter med humor og still (sådan husker jeg ham i hvert fald.).
Ok, men han var jo også relevant for historien i dét spil. På samme måde som Midna var det i TP, så hvorfor var Zelda med i TP? Hvis Zelda absolut skal være med, så gør dog noget med hende. Det er bare min holdning.
#12 - Skrevet 05-01-2010 17:30 - Redigeret 05-01-2010 17:30
Først:Oni Nick skrev:
Nu er det en kendsgerning, at Mario-serien aldrig har bygget noget op omkring dens karakterer. Dette gør Zelda-serien, omend det er sparsomt.
Jeg vil give dig ret i, at sammenligning af karakterne Mario- og Zelda-spillene imellem, var lidt skæv.
Mener at Zelda er uinteressant som karakter, i sig selv. Idéen om hende og den historie der ligger bag er det som bære de flest Zelda spil (Hvis vi er ude i hvilke Zelda historier der er bedre).
Oni Nick skrev:
Sheik var nemt den mest interessante figur i OoT f.eks., fordi hun rent faktisk var med i handlingen. Dette er der meget få figurer, der er i Zelda, hvis man ser bort fra MM, som næsten var bygget op om NPC'erne.
Er helt enig i at Sheik var hamrende interessant! ... Det var ikke Zelda. Det var en anden figur, omhyllet i endnu mere mystik. Hvem ville ikke gerne vide mere om ham (hende) inden han (hende) forsvandt i et blink?
MM vælger jeg ikke at sige så meget til. MM is the love
Oni Nick skrev:
Sidekicksne er blevet mere interessante i de nyere spil, men i kraft af dette, er hovedpersonerne blevet fuldkomment unødvendige. Derfor føler jeg at det er godt, at figurerne nu får en personlighed. Ellers synes jeg ikke de bør være med, når de bare optræder som hullede objekter.
Ikke enig... Sidekicksene er mere interessante i de sidste nye udgivelser. Men hvilke andre "hovedpersoner" tænker du på som "hullede objekter"?
Ser vi på Zelda som karakter i Spirit Tracks kontra Twilligt Princess. Så er en teenage pige er ikke særlig episk eller interessant.
NPCerne er det der gør Zelda-spillene gode. Hovedpersonen Zelda behøver ikke at være omdrejningspunkt overhovedet - hun skal bare være mystisk - IMO.
Oni Nick skrev:
Ok, men han var jo også relevant for historien i dét spil. På samme måde som Midna var det i TP, så hvorfor var Zelda med i TP? Hvis Zelda absolut skal være med, så gør dog noget med hende. Det er bare min holdning.
Fair nok. Ved ikke hvorfor King of Red lions skulle med i min seneste besked. Tror mest jeg nævnte ham, som eksempel på en interessant bikarakter/NPC.
Zelda var i TP, det du som spiller "kæmpede for". At Midna så viste sig at have en stor rolle i historien også var en kæmpe bonus for spillets historie.
TP, har, påtrods af de mange gentagelser af tidligere Zelda-spil historie, en af de mest interessante historier i serien. Men det så bare min holdning
#13 - Skrevet 05-01-2010 19:56
No offense, men det virker vel bare som om de 'pigede' typer irriterer dig eftersom de er "svagere" (eller hvad?)?#14 - Skrevet 05-01-2010 20:48
Jeg er faktisk meget glad for togdelen af spillet. Jeg har så også kun clearet de to første templer, så jeg ved ikke om jeg har nogle irritationer i vente, hvad angår toget og dets funktioner.#15 - Skrevet 05-01-2010 21:16
kahka skrev:
No offense, men det virker vel bare som om de 'pigede' typer irriterer dig eftersom de er "svagere" (eller hvad?)?
Tror lige du overfortolkede hans indlæg. Lød mere som om han havde et problem med hendes personlighed, tvivler på at det var et angreb mod kvindekønnet.
Michael skrev:
Jeg er faktisk meget glad for togdelen af spillet. Jeg har så også kun clearet de to første templer, så jeg ved ikke om jeg har nogle irritationer i vente, hvad angår toget og dets funktioner.
- Det skal så også siges, at jeg eeeeeelskede at sejle rundt i Wind Waker, og besøge de små øer rundt omkring. Det var, pinligt nok, det bedste ved hele spillet for mig !
Jeg havde faktisk heller ikke det store problem med at sejle i Wind Waker (især fordi jeg elsker musikken), men jeg synes der var langt mere at se og gøre i Wind Waker når du sejler, og det hjælper altså også en hel del at du selv har styringen. I Spirit Tracks sidder jeg ofte bare afventende og venter på at der skal ske noget (eller også ignorerer jeg det bare fuldstændig mens jeg laver noget andet, og bruger lyden til at høre efter om der sker noget).